Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: martyn_86c op wo, 28 apr 2010, 23:43:39
-
Ik heb gezien de plannen besloten om hier maar eens een beetje bij te houden wat er allemaal aan het Polleke gebeurd...
Veel leesplezier en daarna naar bed / weer aan het werk! -nana-
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/IMG_2004.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/IMG_2007.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/IMG_2006.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/IMG_2005.jpg)
Zo heb ik em "gekregen" van een goede klant/kennis van me, waarmee ik elk jaar naar de DTM ga! Zijn vorige auto een A4 DTM kon hij goed verkopen, en een nieuwe full options Golf VI GTI was daarom ook snel besteld. Precies in die periode overleed zijn Pa (1e eigenaar), daardoor werd de polo een generatie doorgeschoven. Dat kwam stiekem wel goed uit want de DTM was al weg en de GTI nog niet geleverd...
Uiteindelijk kwam de GTI binnen... En kreeg ik de Polo!
Gelijk een paar wieltjes eronder die ik nog had liggen... Paste maar net met de ET... -gert-
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/foto1.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/foto2.jpg)
Daarna op een vrij dagje:
- Rondom Koni geel met H&R 80/60 veren...
- Kunststof lijsten rondom weer mooi zwart geföhnt
- Koplampen open gemaakt, en zwart gemaakt
- knipperlichtunits gecleaned en gesmoked
- en de orginele stalen velgjes voor nu even ge-Rim-taped
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/IMG_0358-1.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/IMG_0356.jpg)
Toen een keer sávonds de steenslag hoes gemonteerd en de US Driving Lights ingebouwd:
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/a99f1511.jpg)
En dit is even een impressie van de wielen die er onder gaan komen...
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/IMG_0356copy.jpg)
Wat er nou nog moet gebeuren:
- 15 Speedlines en onderblok bij Martijn ophalen
- ABU Motorblok strippen, schoonmaken, en langzaam aan gaan opbouwen...
- Lichtzoemertje monteren (heb al 2 keer met een lege accu gestaan...
- opzoek naar sportief nokkenasje, zuigerveren, lagers, keerringen, pakkingen, enz enz...
De bedoeling is om naar het volgende toe te werken...
Motorisch: ABU met Carbs, bewerkte en gevlakte kop, wildste nokkenas die de HLA's aankunnen (welke?), MegaJolt Ford EDIS4 ontsteking, DIY Cold Air Intake, GroupA uitlaat... Buitenkant blijt lekker orgineel maar wel lekker clean! Binnenkant rol beugel, paar goeie kuipstoelen, lekkere maar onzichtbare audio, oliedruk- / olietemp- en wideband lambda-meter
-dunno-
-
wat heb je met die velgen gedaan die je er eerst op had? die lichtmetaaltjes bedoel ik dan. Wat voor maat was dat dan dat het lastig was met de et?
heb je toevallig ook een foto met die velgjes en de verlaging? Zou dat wel eens willen zien hoe dat eruit ziet.
jou polotje ziet er zo op het eerste gezicht netjes uit -thumbsup-
veel klus en tuning plezier ermee -klus-
vind de originele steelies met rim tape netjes, hoef je echt geen verbreed staal op te zetten zo, Mooie winterlook, althans zo zou ik het doen ;)
-
wat heb je met die velgen gedaan die je er eerst op had? die lichtmetaaltjes bedoel ik dan. Wat voor maat was dat dan dat het lastig was met de et?
7J met ET35 en 195/50R15... Kon met mijn pink niet tussen de veerpooten en de velgrand... en de banden liepen voor én achter aan in de wielkasten!
heb je toevallig ook een foto met die velgjes en de verlaging? Zou dat wel eens willen zien hoe dat eruit ziet.
Dat past absoluut niet... haha, ga het niet eens proberen! ;)
jou polotje ziet er zo op het eerste gezicht netjes uit -thumbsup-
Thanks!! (van oud manneke geweest, altijd binnen gestaan, dealer onderhouden, je kent dat wel.... ;))
-
Mooie polo hoor en wordt alleen maar beter gezien de reeds aangeschafte onderdelen. Ben zeer benieuwd naar de velgjes van Martijn onder jouw coupe...........
Gaan het volgen -thumbsup-
-
7J met ET35 en 195/50R15... Kon met mijn pink niet tussen de veerpooten en de velgrand... en de banden liepen voor én achter aan in de wielkasten!
Dat past absoluut niet... haha, ga het niet eens proberen! ;)
Thanks!! (van oud manneke geweest, altijd binnen gestaan, dealer onderhouden, je kent dat wel.... ;))
das vreemd, hier 195/40/16 met 7j en et35, nergens last van? heb 1 verkeerde velg met een hogere et waarde, die loopt net niet aan
-
Hieronder 2 HDR foto's gemaak met een HDR-app op de 3GS..
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/IMG_3079.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/IMG_3080.jpg)
Gister en vandaag weer wat gehobbied...
- Wiellagers achter afgesteld
- Lichtzoemer ingebouwd -gert-
- Een keer goed gewassen en gezogen -naughty-
- klein scheutje olie bijgevuld
En een begin gemaakt aan de ABU... Alle aanverwante delen gedemonteerd zodat ik staks het blokje op een bok kan monteren en aan de revisie kan beginnen! Doel is de motor helemaal uit elkaar te halen, en alle lagerschalen en keeringen te vervangen! De zuigerveren en zuiger ga ik eerst beoordelen voordat ik die vervang, omdat die gewoon te duur zijn!! en na een krappe 144dkm moet dat denk ik nog wel in orde zijn!
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/IMG_0713.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/IMG_0714.jpg)
gelijk een vraagje: Kan de dynamosteun van de AVV overgeschroeft worden op de ABU? deze had stuurbekrachtiging...
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/IMG_0715.jpg)
Ik speel eigenlijk op dit moment met 3 ideetjes... Nu kan ik de keuze nog maken, en wil even weten wat jullie ervan denken...
optie a: "de makkelijke" Motorcarbs en de megajolt ontsteking!
optie b: "de stoere" 40mm Webers, gewoon omdat webers webers zijn!!
optie 3: "de sterke" G-Lader of Supercharger met Multipoint erop...
Nu kan ik nog kiezen... Ik heb nog niets aangeschaft, dus kan nog alle kanten op... Alleen gezien ik de kop moet laten bearbeiten, sta ik voor de keuze, want voor optie a en b "moet" de compressie omhoog... En bij optie c kunnen we dat beter niet doen... -naughty-
Overigens zijn de 15inch dubbelspaaks zijn eigenlijk de winterwielen voor de Lancia... dus die gaan voorlopig nog niet in de bingo...
-
Kan de dynamosteun van de AVV overgeschroeft worden op de ABU? deze had stuurbekrachtiging...
Gewoon de dynamosteun van je AAV gebruiken. Multi-riem gaat ook niet passen, dus even poulie van de AAV op de krukas en dynamo van de AAV gebruiken
-
Gewoon de dynamosteun van je AAV gebruiken. Multi-riem gaat ook niet passen, dus even poulie van de AAV op de krukas en dynamo van de AAV gebruiken
-thumbsup- Daar ken ik wat mee! cheers!! -klus-
-
Ik ben even gaan passen met een M45 SuperCharger... Want er is plenty of space...
op de foto hangt ie met de steun op het front... Die steun zit op zich niet in de weg als ik em eronder laat zakken... Ook van het spruitstuk heb je niet veel last... Als ik de radiateur ietsje verder naar voren kan krijgen (1 a 2 cm is al genoeg) is er meer dan genoeg ruimte voor de SC!
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/IMG_3104.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/IMG_3101.jpg)
Moet te doen zijn! Uiteraard moet er dan wel multipoint injectie op, anders krijgen cil 1 en 2 het te warm vanwege brandstof tekort...
Is het moeilijk om van een AAV naar een multipoint ABU te gaan? maw wat heb ik nodig om dat te realiseren? 3F inlaat? of zelf iets passend maken zoals dit?
(http://www.zerotohundred.com/newforums/attachments/engine-and-performance/233063-cheap-performance-parts-intake-manifold-b16-80mm.jpg)
-
Inlaat pasvorm van ABU en 1300 blok zijn verschillend. Richard had laatst een adapter gepost. Vraag ook eens aan "de Pul" volgend mij had hij een 1.6 compressor gebouwd.
-
adapters zijn te bstellen via polomagazin..
kompressor of supercharger met multipoint is RUK!! [pul zijn motor is in de soep gedraait ;) }
gewoon injectie van g40, g60 of 1.8it erop... beter nog is KMS maar da,s best duur spul..
Het kan trouwens aan mijn laptop liggen!!, maar ik zie geeen 1 foto -boehoe-
-
Het kan trouwens aan mijn laptop liggen!!, maar ik zie geeen 1 foto -boehoe-
withstupid
ik ook niet, maar heb zo volgens mij eerder wel gezien.
-
idd Roel hier idem gisteren nog een compressor onder de kap vandaag........................... -dunno-
-
kompressor of supercharger met multipoint is RUK!! [pul zijn motor is in de soep gedraait ;) }
gewoon injectie van g40, g60 of 1.8it erop... beter nog is KMS maar da,s best duur spul..
De Pul heeft met monopoint + compressor gereden.
-
De Pul heeft met monopoint + compressor gereden.
klopt! En daardoor komen cil 1 en 4 sap tekort waardoor
ze te schraal lopen! Gevolg is te hoge temperaturen en bijbehorende problemen!!
adapters zijn te bstellen via polomagazin..
Heb je hier evt een link van?
Wat betreft de foto's... Ik zie ze zelf ook niet meer! Heb ze ingesloten via mijn Photobucket account..?
-
my bad, ik zit weer in de warre -gert- mono versus multi...
Linkje van de adapter
http://forum.polomagazin.de/thread.php?threadid=23511&threadview=0&hilight=ABU&hilightuser=564&page=1 (http://forum.polomagazin.de/thread.php?threadid=23511&threadview=0&hilight=ABU&hilightuser=564&page=1)
adapterplaat
(http://s8.directupload.net/images/091230/45a7m9ds.jpg)
(http://s12.directupload.net/images/091230/dhz3u6be.jpg)
(http://s4.directupload.net/images/091230/9mast2rp.jpg)
linkje van abu ombouw
Umbau auf 1.6 abu:Was brauch ich??
http://forum.polomagazin.de/thread.php?threadid=24051&hilight=ABU+adapterplatte
-
Wat betreft de foto's... Ik zie ze zelf ook niet meer! Heb ze ingesloten via mijn Photobucket account..?
Photorucket is het ook :D werk ik ook niet zo vaak meer mee om dit soort ongein -gert-
-
kijk dat is info waar ik wat mee kan! -thumbsup-
zal eens kijken of dat iets is... Zelf een intake met injectoraansluitingen maken is niet makkelijk, dus dit is zeker vanwege de geblazen opzet nog niet zo'n slechte oplossing!
Of zijn er andere multipoint spruitstukken die wel gelijk passend zijn?
Linkje van de adapter
(http://forum.polomagazin.de/thread.php?
[/quote)
-
Ff wat stof afblazen.... -nana-
Ik heb de laatste weken mijn aandacht behoorlijk moeten verleggen, omdat er prive een hoop nare dingen zijn gebeurd de laatste tijd... Vandaar dat het forum en mijn auto's even naar de achtergrond zijn verdwenen... Gelukkig gaat alles nu naar omstandigheden heel goed, dus er is weer meer tijd voor leuke dingen!
Het roer is om gegooid in dit project, geen motorcarbs, geen webers en ook geen dellorto's, zelfs geen ABU....
Het is een PY geworden... Daarover volgt snel meer!
Tevens heb ik een setje wielen aangeschaft, Martijn had de Speedlines verkocht en ik zag ineens iets moois voorbij komen.. beetje getwijfeld, beetje gemeten, beetje (veel) de wielkastranden omgeslagen. En toen maar eens gepast... En jawel! met achter 45mm adaptors en voor 25mm pas het heel netjes!! voor mag er nog 5mm af, maar da's voor het oog en dat komt in het najaar wel weer!
Achter ga ik em een cm of anderhalf hoger proberen te krijgen... Ze raken niets!!
Maar dit is het geworden:
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/IMG_5057.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/IMG_5063.jpg)
-
top -thumbsup- c2 Porsche heb je idd een enorme et waarde. beter een spacer maken dan dat er geen optie tot veranderen mogelijk is zoals een et 13 :)
mooie auto zo........... -thumbsup-
-
top -thumbsup- c2 Porsche heb je idd een enorme et waarde. beter een spacer maken dan dat er geen optie tot veranderen mogelijk is zoals een et 13 :)
mooie auto zo........... -thumbsup-
Thanks!
Ik heb er nog 2... Krijg er geen genoeg van... hahaha (engels achterlicht zit er ook in)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/IMG_8635.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/IMG_8634.jpg)
-
welke maat velgen is dit? 15" of 16". Ik vind het heel erg op 15" lijken, als ik naar mijn eigen velgen kijk. (lekker makkelijk vergelijken, t zijn beide ook nog groene autos :P
Welke bandenmaat heb je erop?
Trouwens, adapters had je zo te zien nodig om van 4 naar 5gaats te gaan
-
ze ogen er goed onder die grote wielen... -thumbsup-
-
had op volksforum al gezien dat het om 16" ers ging. Hopelijk wordt t geen trend, want dat zou jammer zijn -dunno-
-
Hmmm...16 inch wordt al vaker onder een polo 86c gehangen.
dus ja, ik weet niet of je dan al van trend mag spreken ?? :)
maar het staat best wel die c2's onder een coupe.
-
Er is al weer een hoop veranderd, en er ligt nog veel meer klaar....... -naughty-
De Speedlines zijn qua kleur zoals de 2de foto!
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/IMG_12031.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/IMG_11991.jpg)
-
doe alstublieft maar weer die c2's eronder,t lijkt net zo'n subarbie impotentie 555 zakrekendingetje. -gert-
-
Hehe -nana-
Op die C2's paste geen 195 banden, althans niet onder de polo... Dit zijn 7Jx15 Corse (competition) wielen, gesmeed en daardoor erg licht! met Toyo 195/45R15 rubbers!
Ik had er zelf nog niet eens bij stil gestaan... Maar de link naar welke wrc-wagen dan ook, zie ik alleen maar als een heel groot compliment! -thumbsup-
Groen met goud/geel is een goede combi... kijk maar naar de Lotus T127 F1
-
ach....het is jouw ding he. -thumbsup-
-
Hehe -nana-
Op die C2's paste geen 195 banden, althans niet onder de polo... Dit zijn 7Jx15 Corse (competition) wielen, gesmeed en daardoor erg licht! met Toyo 195/45R15 rubbers!
Ik had er zelf nog niet eens bij stil gestaan... Maar de link naar welke wrc-wagen dan ook, zie ik alleen maar als een heel groot compliment! -thumbsup-
Groen met goud/geel is een goede combi... kijk maar naar de Lotus T127 F1
hmm, geen 195 banden? hoeveel J waren die? Ik heb toch rondgereden met 195/40/16 op een polo met 7J ET35. Wel uitgerolde wielkasten en zonder binnenschermen. Staken overigens niet uit, maar eerder enigszins naar binnen, en ik vermoed dat het bij jou daardoor komt? iets dunnere spacers dus?
-
Gold & Green..... I like it! -thumbsup-
-
hmm, geen 195 banden? hoeveel J waren die? Ik heb toch rondgereden met 195/40/16 op een polo met 7J ET35. Wel uitgerolde wielkasten en zonder binnenschermen. Staken overigens niet uit, maar eerder enigszins naar binnen, en ik vermoed dat het bij jou daardoor komt? iets dunnere spacers dus?
En een tellerafwijking van lik me veter!!! Ik kan er ook mijn 205/40R17 in kwijt.... Maar dat rijdt helemaal voor geen meter! Als het past wil het niet gelijk zeggen dat het dan ook goed is.......
Gold & Green..... I like it! -thumbsup-
Cheers! me too! :)
-
heb nu een grotere tellerafwijking: 185/60/14, ruim 5% terwijl met 195/40/16 een afwijking van minder dan 3% wordt bereikt. Valt op zich dus nog mee. Nu moet ik wel zeggen dat ze een beetje getrokken zijn over die velgen.
-
Zie ik t goed dat ie achter een beetje hoger staat nu? Ziet er iig fingerlickin' nice uit! -thumbsup-
-
Haha! Thanks! -thumbsup-
Hij staat idd ietsjes hoger achter, hij zakt van de week nog een goede centimeter, zodat ze achter net zo in de kast vallen als voor! -klus-
-
Vandaag weer wat gehobbied... -klus-
Eerst complete stoelen op de sloop gehaald uit een steilheck met dakrails?!! Ik heb NUL verstand van steilheckjes dus als dakrailsjes iets bijzonders is en iemand daar wat mee kan, dan trek ik ze er wel vanaf...
Maar goed, ik moest stoelframes hebben. Omdat ik een set schaaltjes gekocht heb! het gaat om deze stoelen:
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/IMG_9116.jpg)
Dus geen goedkope slechtzittende buizenframpjes, maar echt goed zittende schalen. De gespoten achterkanten ga ik denk ik in carroseriekleur mee laten spuiten als de bumpers gespoten worden...
Maar eerst moeten ze gemonteerd worden ;) Ik dacht ze op de orginele frames te monteren, omdat zo de orginele geleiding en hoogte verstelling gebruikt kan worden...
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/image.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/image_1.jpg)
De stoelen komen van het weekend binnen dus dan kan ik gaan passen of ze op deze frames niet te hoog komen te staan. Als dat zo is ga ik een aangepast frame maken met de orginele rails en geleiders.
Wordt vervolgd.....
-
Man o man, wat een fijne kuipjes! -thumbsup- Jaloers 'iemand' hier doet snel een koude douche nemen!
-
Mooie stoeltjes -thumbsup-
Ga je het intrieur ook helemaal leeg halen zoals bovenste foto?
-
Ik ben opzoek naar een nieuwe eerste auto, zodat de Polo meer als fun auto gebruikt kan worden! Ik loop met de gedachte om er een kooitje in te laten lassen omdat ik er in de toekomst toch wel wat trackday's en ring-rondjes wil gaan rijden, dan zal ie helemaal leeg moeten!
Op dit moment ziet ie er zo uit:
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/image1.jpg)
-
wat betreft de stoelen, met de originele stoelbevestiging van de kuipjes, kun je die van mij lager zetten dan de onderkant van de kuip zelf.
denk dat het wel los zal lopen.
succes -thumbsup-
-
wat betreft de stoelen, met de originele stoelbevestiging van de kuipjes, kun je die van mij lager zetten dan de onderkant van de kuip zelf.
Heb je daar evt een foto van? snap nl. niet helemaal wat je bedoelt... -dunno-
-
was ik al bang voor :) alleen geen foto....healaas.
Met de steunen die op de zijkant van de stoelen zitten kun je een verdiepte zit creeren, dat wilde ik zegge. Dan past de kont van de stoel waarschijnlijk tussen de buizen van je framepje van de stoelen. Aangezien dit bij mij en de stoelen van mijn kever ook zo is en die zitten eigenlijk nog te laag.
Denk dat ik het nu iets beter heb geformuleerd -dunno-
misschien anders later een foto, maar dan heb jij de stoelen er waarschijnlijk al in zitten -uitlachen-
-
haha, ik hoop ze er dit weekend in te fietsen... ;)
Ik weet alleen niet hoe de orginele steunen die aan de stoelen zitten vallen qua hoogte, ze zitten aan de zijkant van de stoelen vast... dus ik kan daar nog wel wat mee schuiven, en ook de plaats waar ik die steunen vast zet op de polo frames is natuurlijk nog variabel...
Maar goed, we gaan zaterdag maar weer wat passen & meten en bakken & braden... -klus-
-
succes met -klus-
en uh -foto- van het eindresultaat :)
-
En natuurlijk een how-to in elkaar fietsen en posten -thumbsup-
-
En natuurlijk een how-to in elkaar fietsen en posten -thumbsup-
Daar zeg je zowat... Meestal kom je met lassen al een hand te kort, maar ik zal proberen er een foto verhaal van te maken! -thumbsup-
-
Zow, tof project zeg!
ben benieuwd hoe je kuipjes erin komen ;)
ik vind trouwens die gouden velgen helemaal leuk onder je karretje... -thumbsup-
(wilde de mijne eerst ook goud maken :P maar weet nu nog niet wat ik ermee doe)
veel sleutelplezier en succes!
-
De stoelen gaan niet laag genoeg op de verslepen frames...
Ik ga het dus anders doen... Heb 2 "raampjes" gelast waar ik de geleiders van de orginele frames aan las, daarop monteer ik dan 2 universele sledes waarop ik de steunen van de stoelen monteer... Hoop dat het duidelijk is... -dunno-
De orginele geleiders in de polo, worden dus vast de pal aan de voorkant ga ik doorboren en borgen met een borgpen, de stoel gaat dan naar voor en achter op de nieuwe universele sledes...
Zoals het er nu naar uit zietkomen de stoelen dan een cm of 2 lager te zitten dan de orginele 2F sportstoelen
Maar ik zal er wel een paar foto's van plaatsen... -nana-
-
Vanavond ook niet stil gezeten...
Am eBay im Heimat een beetje geshopt!
- 2x Wiechers rot Stahl Domstrebe Vorn und Hinten
(http://www.wiechers-sport.de/streben/bilder/fahrwerkstreben.jpg)
- 4x Zimmermann Sport Scheiben (256mm voor en 226mm achter)
(http://www.jakobs-autoteile.de/ebay/lochbremsscheiben.jpg)
- 2x Bremshülsen für Umbau nach Scheiben hinten (vanwege de tip van Richard) -thumbsup-
(http://bilder1.eazyauction.de/epytec/artikelbilder/489_eA.jpg)
- Adapter um den originalen Benzindruckregler gegen einen einstellbaren zu ersetzen
(http://bilder1.eazyauction.de/epytec/artikelbilder/416.jpg)
Ook gekocht maar niet via eBay...
- 2x Ferodo DS2500 voor en achter!
En nog niet helemaal overuit...
- Friedrich Motorsport Auspuffanlage RVS Groep A
- Stahlflex remleidingen set (voor en achter) voor ombouw naar klauwen achter
-
withstupid vakantiegeld gekregen -dunno- :)
-
leuke spullen -naughty-
-
withstupid vakantiegeld gekregen -dunno- :)
haha, lijkt er wel op he?! Ik had wat mzzl gehad met de verkoop van wat oude rommel die weg moest... En toen dacht ik: Ik kan straks niet verder, dus dan maar gelijk de hele bende in een keer bestellen!
leuke spullen -naughty-
En de Friedrich Motorsport Groep A Anlage is ook besteld nadat gister de ophangbeugel van mijn einddemper vond dat het welletjes geweest was... Was denk ik een teken van de Polo dat ie een nieuw uitlaatje wil... nou die kan ie krijgen... 63mm dik met een bescheiden S-Rohr om precies te zijn!
Vandaag een goede klant van me gematst... Hij heeft een autobeklederij, dus zaterdag ff daar langs om de schaalstoelen af te geven... Hij gaat de zitting- en leuning-kussens voorzien van antraciet geperforerd Alcantara! "NICE"!!
"money well spend"
-
Op dit moment staat er een stoel voor het passen en meten bij de bekleder... ben benieuwd...
In eens was de uitlaat binnen... vandaag hebben ze em er onder gehangen! Jammer genoeg stond ie al snel weer op z'n wielen en is het van foto's maken niet gekomen...
Morgen moet ie ff terug op de brug omdat ze 2 ophangrubbers miste... Dan schiet ik ff een paar foto's!
Sound is eigenlijk heel erg bescheiden, beetje zoals orgineel... maar ik merk wel verschil met rijden! Met het vervangen van het spruitstuk en het verwijderen van de katalysator hoop ik toch wel wat meer sound uit die pijp te krijgen... -naughty-
Spruitstuk moet aangepast worden alle pijpen van alle cilinders zijn iets van 40mm en dat blijven ze, zelfs tot het deel waar de orginele uitlaat op aansluit... Dat moet vanaf de plaats waar de laatste 2 in 1 over gaan gelijk 63,5mm worden zoals de rest van de uitlaat...
-
dat had ik ook gedaan bij mijn ex sedan (die legergroene ) daar waar hetpijp werk van 2 in 1 gaat idd gelijk naar 63,5 mm met flexibele gaasstuk
-
dat had ik ook gedaan bij mijn ex sedan (die legergroene ) daar waar hetpijp werk van 2 in 1 gaat idd gelijk naar 63,5 mm met flexibele gaasstuk
-thumbsup-
Dat stukkie flex was idd ook mijn idee! Vinden de draadeindjes in de kop vast wat gezelliger... -hug-
-
dat niet alleen ;) maar anders klappert je uitlaat telkens tegen die tunnelversteviging aan -klus-
spruitstuk zit normaal gesproken vast aan met een bout aan de bak... dus daar hebben die draadeindjes geen last van als je die spagettie netjes vast maakt -thumbsup-
-
dat niet alleen ;) maar anders klappert je uitlaat telkens tegen die tunnelversteviging aan -klus-
spruitstuk zit normaal gesproken vast aan met een bout aan de bak... dus daar hebben die draadeindjes geen last van als je die spagettie netjes vast maakt -thumbsup-
Dat had ik gezien... Maar ik weet niet of die steun behouden kan blijven als ik de pijp verdik... Ik wil sowieso eerst zonder kat proberen en als dat te veel lawaai maakt zet ik er definitief een racekat onder, en anders een maak ik mijn oude katje demontabel ivm de APK
-
die steun past ook bij een 70mm uitlaat -thumbsup- als je hem maar exact goed neerhangt... de steun moet je er gewoon zelf op lassen om die spagettie vast te bouten -thumbsup-
je kan ook die tunnelversteviging wat verder open slijpen van dat deel waar de kat in komt te hangen zeg maar! dan rammelt ie niet zo snel... :)
zal is kijken of ik foto,s heb gemaakt van hoe ik die versteviging heb bewerkt..
Ik rijdt ook zonder kat maar voor de APK is een kat wel handig want met u9 op je papieren is dat toch verplicht! -dunno-
-
Ja ik ben benieuwd naar de picca's!!
Vanmiddag hebben ze ff de uitlaat netjes gehangen en de rubbers gemonteerd!
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/Auspuffpolo.jpg)
Sorry 4 the crappy phone-pic
-
mooi pijpje -thumbsup-
-
dat ziet er stoer uit -thumbsup-
-
Hangt er mooi strak onder! -klus- -thumbsup-
-
S-Rorh dempers zijn het mooiste onder een coupe of steilheck. -thumbsup-
-
de orgi look :)
-
De orginele "dikke" look! -nana-
Ik moet alleen nog een klein randje uit de bumper halen... hij hangt iets te hoog, en raakt af en toe de bumpert met gaslos (roffel de roffel)...
-
De Scirocco klauwen gemonteerd vanmorgen:
Dit zat erop: ongeventileerd 239mm
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/cd1b8f57.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/07886094.jpg)
Dit moet erop: Scirocco 16V klauwen met geventileerde 256mm schijven
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/077b26e0.jpg)
En zo ziet dat eruit;
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/129e0eb1.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/43084a6f.jpg)
Nu nog eerst ff rustig inremmen, maar ik merk al wel wat verschil! :-D
-
netjes -thumbsup- zulke klauwen heb ik ook volgens mij maar dan heb ik geventileerde 239mm schijven -dunno-
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_G40remupgrade_%281%29.JPG)
-
netjes -thumbsup- zulke klauwen heb ik ook volgens mij maar dan heb ik geventileerde 239mm schijven -dunno-
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_G40remupgrade_%281%29.JPG)
Nee, dat zijn VWII klauwen, met remblokhouders met beugels, zoals op de G40 was gemonteerd. Girling 54 van de Scirocco 16v is toch echt wat anders.
-
oeps my bad had girling 54 niet eens gezien....
-
das inderdaad een fraaie nette uitlaat -thumbsup-
-
Zo... ook maar weer eens even updaten....
Vandaag de remklauwen gereviseerd... Gekocht als zijnde regeviseerd...
Right.. Dat was vast toen ze nog op een scirocco zaten 10 jaar terug...
Verder: het cupframepje is onderweg... De raceschaaltjes zijn klaar bij de bekleder... Die heeft de kussens van zitvlak en leuning voorzien van antraciet geperforeerd Audi S-line alcantara... Tevens heb ik een Rolbeugel gevonden die helaas nogal aangepast moest worden. Deze is nu klaar voor stralen en coaten, ook maar Wiechers rood zoals het cupframe en mijn veerpootbruggen?! Of is dat niet mooi icm de rode Sabelt gordels?
Maar eerst zijn er op dit moment 2 ingrijpende dingen die gedaan moeten worden...
1. G40 eindelijk een keer (laten) inbouwen... icm cupframe en uitlijnen
2. Stoelen en rolbeugel inbouwen (waarschijnlijk aanpassingen aan bodem nodig zoals bij Martin)
-
Na lange tijd afwezigheid... afscheid opa, verhuizing, drukke baan... blablabla... toch maar weer eens een postje...
Geen updates, maar wel weer wat tijd voor de Polo...
Gister cupframe opgehaald bij Arno, RVS remslangen gemonteerd, remklauwen voor gereviceerd en afspraak met de lasser gemaakt voor de halve kooi en de stoelframes...
Tevens door een uitwijkmaneuvre voor een debiele fietser, een stoeprand geraakt... Gevolg nog krommere kromme linker stuurstang... Gelijk met stip op 1 als het om prioriteiten gaat... -klus-
-
Geluk bij een ongeluk: geen rechte stuurstang krom gemaakt -thumbsup-
-
Geluk bij een ongeluk: geen rechte stuurstang krom gemaakt -thumbsup-
-dunno-
Linker spoorstang is origineel al iets krom -thumbsup-
-
nog een geluk dat alleen de stuurstang krom is!! -thumbsup-
-
nog een geluk dat alleen de stuurstang krom is!! -thumbsup-
Ja gelukkig wel...
De band heeft optisch niets geleden... Velg is ook verder recht gebleven, moest 5 gram plaklood af... -thumbsup-
-
-dunno-
Linker spoorstang is origineel al iets krom -thumbsup-
Alleen nou de vraag of er iemand "iets in het schap" heeft liggen... :)
-
Vanmiddag alvast wat begonnen met het loshalen van stekkers en bedradingen, koelsysteem leeg, aandrijfassen er onderuit... Dus de motor en bak kan eruit! Dinsdag staat ie in de planning voor de transplantatie... -thumbsup-
Hier zoals hij er nu bij staat...
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/3975609d.jpg)
-
Kort vraagje... kan ik het huidige uitlaatspruitstuk tijdelijk gebruiken voor de PY motor? Mijn RVS moet namelijk nog verdikt worden naar groep A diameter...
-
tip: vervang gelijk die spoorstang van je, als het blok eruit is, kun je er super makkelijk bij!
-
tip: vervang gelijk die spoorstang van je, als het blok eruit is, kun je er super makkelijk bij!
Supertip!!! -thumbsup-
-
:)
-
gok dat martyn daar allang aan had gedacht.
maar: dat maakt de tip niet minder goed :)
zou toch zonde zijn als je achteraf denkt: oeps -wtf-
-
Kort vraagje... kan ik het huidige uitlaatspruitstuk tijdelijk gebruiken voor de PY motor? Mijn RVS moet namelijk nog verdikt worden naar groep A diameter...
ik denk niet dat de py daar lekker op kan reageren, die van de aav is volgens mij paar mm dunner...
en volgens mij past dat niet in verband met G-ladersteun... -dunno-
dan zal die beter op die niet verdikte rvs brommen -klus-
-
gok dat martyn daar allang aan had gedacht.
Klopt! -thumbsup-
ik denk niet dat de py daar lekker op kan reageren, die van de aav is volgens mij paar mm dunner...
en volgens mij past dat niet in verband met G-ladersteun... -dunno-
dan zal die beter op die niet verdikte rvs brommen -klus-
Dat had ik me idd ook al bedacht, maar ik kan de RVS natuurlijk niet aanpassen als die onder de auto hangt! Er moet ook een Lambdaflens opgebakken worden... Dus ik hoop dat het spruitstuk van de AAV toch een weekje of wat past op de PY..... -dunno-
-
spruitstuk van een py is totaal anders dan van een aav, er is ruimte vrijgehouden voor de glader, denk dat het aav spruitstuk niet past en dus tegen de lader aan gaat zitten.
wellicht heeft hier iemand een spruitstuk voor je te leen?
-
We gaan het proberen... Geloof dat het wel moet passen, het RVS Spruitstuk is tenslotte ook geschikt voor alle modellen....
Heb vandaag een nieuwe waterpomp, 2F Diesel Radiateur en riemensetje besteld...
nog 1 vraagje, volgens EDGAR zijn de aandrijfassen voor een G40 anders... Waar zit het verschil in, diameter van de homokineten? Ik heb alleen de lange as met trillingsdemper... Kan ik de korte van de AAV gewoon gebruiken, of liever dan beide van de AAV?
-
g40 homokineten zijn ander materiaal, sterker. de rest is hetzelfde..
assen van aav en G40 zijn hetzelfde...
dat een rvs voor alle modellen is is natuurlijk logisch he -klus- die word alleen maar groter omdat de rest kleiner is..
nu ga je het andersom doen van groter naar kleiner ;)
het PAST wel maar zal niet goed zijn voor je motor zoveel tegendruk!!
toen der tijd wilde ik voor de 16vg40 de orginele G40 uitlaatsysteem gebruiken, dat was een no go. veel te veel tegendruk waardoor de keeringen uit de lader vlogen.,,...
-
g40 homokineten zijn ander materiaal, sterker. de rest is hetzelfde..
assen van aav en G40 zijn hetzelfde...
dat een rvs voor alle modellen is is natuurlijk logisch he -klus- die word alleen maar groter omdat de rest kleiner is..
nu ga je het andersom doen van groter naar kleiner ;)
het PAST wel maar zal niet goed zijn voor je motor zoveel tegendruk!!
Het moet ook echt alleen maar passen om te kijken of hij loopt... Om zeker te weten dat de "transplantatie" gelukt is...
Vermogen ga ik toch niet vragen, laat staan rijden... lopen zonder spruitstuk is helemaal een No-Go...
-
Standaard spruitstuk past vermoed ik niet.
Niet alle spagettispruitstukken passen, juist ivm de G-lader.
Misschien als je de G-lader weg laat, dan past t wellicht wel, maar ik ben bang dat juist de motorsteun niet past.
-
HIJ HANGT ERIN!!!! -klappen- -klappen- -klappen-
-
-foto- -foto- -foto- -foto-
-
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
-foto- -foto- -foto- -foto-
-
Ik ben zojuist even bij de patient geweest, hij ligt op de uitslaapkamer maar is nog onder narcose...
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/6ceae8ca.jpg)
-
Dr mist iets -nana-
Maar lekker bezig -thumbsup- Ziet er goed uit
-
Wat zal jij straks genieten van de Power -thumbsup-
-
Dr mist iets -nana-
Maar lekker bezig -thumbsup- Ziet er goed uit
haha, zou je denken... -naughty-
Wat zal jij straks genieten van de Power -thumbsup-
Ben nog wel even van huis... Zit nog met een paar "kleine uitdagingen" -klus-
Maar ik ben blij dat ie er nou eindelijk inhangt... Hoop dat de rest net zo makkelijk gaat! -thumbsup-
-
zie ik nou een g40 uitlaatspruitstuk? toch eentje gevonden? -thumbsup-
-
Spuitstuk heb ik idd gevonden, alleen geen voorpijp/kat... -boehoe-
-
Maar ik ben blij dat ie er nou eindelijk inhangt... Hoop dat de rest net zo makkelijk gaat! -thumbsup-
Kan haast niet makkelijker van non g40 naar G40 -klus- zelfs de uitsparing in de slotplaat voor g-lader zit al in elke 2f :)
koelvloeistoifreservoir moet je ook veranderen -klus- Bij G40 zit daar een sensor/stekker aan..
het verschil van aav of wat voor 1.3i dan ook naar G40 is echt wonderbaarlijk -naughty-
{je had de motor alleen wel even schoon kunnen maken eigenlijk}
-
Mooi project! Ik las dat je misschien nog een voorpijp/kat zoekt? kan ik je misschien blij mee maken! -thumbsup-
-
{je had de motor alleen wel even schoon kunnen maken eigenlijk}
Eerst maar eens aan de gang zien te krijgen, Richard... -klus-
Mooi project! Ik las dat je misschien nog een voorpijp/kat zoekt? kan ik je misschien blij mee maken! -thumbsup-
PM me maar met je prijs ik heb mss wel interesse!
-
ik weet niet of je persee een kat moet hebben
ik heb nog een nieuwe katvervanger liggen ,begint vanaf je spruitstuk
-
Nou ben ik gister bezig geweest met alles aan te sluiten! Dat ging prima, maar ik heb een paar onduidelijkheden...
Stekker bruin (de rechtse) komt uit de auto en blijft nu loos.... waar is die van...
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/59a4ec3b.jpg)
tempvoeler zwart, heeft geen kabel... is dat niet nodig? of mis ik nog iets>?
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/2a06842d.jpg)
Lambdasonde, bruine draad... Aan massa hangen? zoals bij de AAV?
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/8117fe70.jpg)
Transparante slang van het vacuumklepje, moet die nu op het koolfilter? En waar moet dan de slang die nu naar het klepje gaat naar toe? (foto2 naar de veerpoot)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/60cbadf2.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/7155f90d.jpg)
Bij de bobine zit een stekker lijkt op de contra stekker voor de bobine, waar moet die op? een eindtrap ofzo??
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/9997cdc4.jpg)
Op de brandstofdrukregelaar zit een vacuumslangetje, waar moet die op?
Laatste vraag; Op de ECU moet een drukslang aangesloten worden, waar zit die op de inlaat??
-
die zwarte tempvoeler is voor je dashbord.
-
Klopt!! Maar ik heb geen stekker er naar toe... -dunno-
-
volgens mij moet die stekker bij de bobine gewoon in een andere stekker die ergens bij de fan stekker vandaan komt
dat was bij mijn 3f toch vroeger
-
Een aantal vragen hebben zich al opgelost...
alleen de ontsteking nog niet... De omcirkelde stekker waar moet die heen?
Foto gejat van het net, voor duidelijkheid
-
heb je het stukje verlichtingskabelboom niet volgens mij zit die stekker daarbij en die van de fan ook
-
Nee, dat is een andere kabelboom! Deze zit in de kabelboom naar de ecu, en heeft zoals je ziet dezelfde draadkleuren als de stekker op de bobine...
-
klopt was bij mijn 3f ook en die moest ik in een andere stekker steken die bij het stukje kabelboom van de fan kwam
-
't moet toch echt een andere stekker zijn... Denk dat het iets van diagnose moet/kan zijn... Kabelboom van fan en thermoschakelaar zit gewoon aangesloten!
-
tis ook niet voor de fan
volgens mij moet hier de kabel aan die het oa ook de toerenteller van zijn signaal voorziet.
die zit in de verlichtingskabelboom en komt idd ongeveer uit bij de fan..
als ik met het goed herinner
-
bij mijn oude 3f was de verlichtingskabelboom motorisch gebonden dus ik neem aan dat dat bij een g40 ook zo zal zijn
maar dat heb ik je zondag al uitgelegt
-
@ Sander, je voorpijpje heeft z'n plekje gevonden, voorlopig kan ie daarmee vooruit...
Wat betreft die kabelboom moet ik er echt ff een orginele G40 naast hebben, zaterdag ga ik even bij Arno kijken hoe het precies hoort te zitten, want ik mis toch echt nog een stukkie welke ik ook bij de orginele G40 kabelboom niet kan vinden...!
Ik heb ook een 2,5" RVS pijp binnen, een RVS racekatalysator en een lambda flensje... Het verdikken en aanpassen van het spruitstuk kan dus ook tzt beginnen... Bedoeling is cilinder 1 aan te passen zodat de orginele Ladersteun niet aangepast hoeft te worden, en het aanpassen van het 2 in 1 naar groep A 63,5mm (incl. flexibel deel en racekatalysator)
En deze horen er straks natuurlijk ook op, ook omdat ik bij de RDW kenteken wil laten aanpassen...
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/9767a3f5.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/739c623d.jpg)
-
Denk niet dat je daadwerkelijk "G40" op je kentekenpapieren krijgt (voor zover een originele G40 dat al heeft? -dunno-)...
Ze passen evt wel het motorvermogen voor je aan. Wel de papieren/het kenteken meenemen van de donor van het blok...
-
mooi project! denk dat je liever het vermogen op kenteken hebt dan G40 zodat je bijvoorbeeld ook een compressor of iets kan monteren...
-
Mooie embleempjes, lijken wel wie Neu. -thumbsup-
Denk niet dat je daadwerkelijk "G40" op je kentekenpapieren krijgt (voor zover een originele G40 dat al heeft? -dunno-)...
Ze passen evt wel het motorvermogen voor je aan. Wel de papieren/het kenteken meenemen van de donor van het blok...
Een originele G40 staat wel als zodanig op kenteken, maar denk inderdaad niet dat ze dat bij een vermogens aanpassing gaan wijzigen.
mooi project! denk dat je liever het vermogen op kenteken hebt dan G40 zodat je bijvoorbeeld ook een compressor of iets kan monteren...
G-lader = compressor
-
Een originele G40 staat wel als zodanig op kenteken, maar denk inderdaad niet dat ze dat bij een vermogens aanpassing gaan wijzigen.
-thumbsup- Nooit op gelet, maar idd: Type: POLO COUPE G40 83 KW U9 (afgifte 7/94)
(die 83 is in loop der jaren op wonderbaarlijke wijze feitelijk 104 geworden :))
-
-thumbsup- Nooit op gelet, maar idd: Type: POLO COUPE G40 83 KW U9 (afgifte 7/94)
(die 83 is in loop der jaren op wonderbaarlijke wijze feitelijk 104 geworden :))
Ik vind het alleen wel jammer dat er "U9" op staat... Zorgt weer voor extra werk... -nana-
Donderdag ben ik weer lekker vrij, en hoop dan echt wat verder te komen... De interkoeler en 1W radiateur moeten er ook nog in en de Lader moet er ook nog op, drukslangen aansluiten, boostmeter en olietemp meter aansluiten... En ook pak ik de oude/orginele draadboom van de G40 er nog een keer bij, om e.e.a. nog eens goed te vergelijken... Genoeg te doen nog dus...
-
Toch is het raar... Want in het electrisch schema hebben ze het over een eindtrap... (nr. 21) In ETKA kan ik daar niets van vinden...
-
Eindtrap zit in de bobine ingebouwd. Dus bobine = 21 + 36.
Je hebt inderdaad voor G40 een andere verlichtingskabelboom nodig. Ik meen dat die van een 3F ook past.
-
heeft dat niet ook te maken met de stelmotoren die bij een g40 op de koplampen zitten? (zit ook geintergreerd in de verlichtingskabelboom)
-
Hoogteverstelling is niet standaard bij een G40.
-
Eindtrap zit in de bobine ingebouwd. Dus bobine = 21 + 36.
Je hebt inderdaad voor G40 een andere verlichtingskabelboom nodig. Ik meen dat die van een 3F ook past.
Dat heb ik ook gezien nu, met de 2 moertjes onder dat kapje... -thumbsup-
Ik zal de orginele verlichtingskabelboom van de G40 er nog eens naast houden morgen... En dan hoop ik dat ik em kan laten vonken... -naughty-
-
Dat heb ik ook gezien nu, met de 2 moertjes onder dat kapje... -thumbsup-
Ik zal de orginele verlichtingskabelboom van de G40 er nog eens naast houden morgen... En dan hoop ik dat ik em kan laten vonken... -naughty-
Even een leermomentje voor mij: is 'eindtrap' het zelfde ding dat ook wel (ontstekings)module wordt genoemd?
-
Gister weer even lekker gehobbied!
De G-lader zit op z'n plek
interkoeler geplaatst en slangen en buizen aangesloten
Drukslangetjes naar drukmeter en regelapparaat gemonteerd
en natuurlijk:
De verlichtingskabelboom gedemonteerd uit de auto en naast de G40 boom gelegd,
er ontbraken een hoop stekkers op de G40 boom (afgeknipt), die heb ik gesoldeerd
mbv de AAV kabelboom, daarna ingebouwd en het ziet er veelbelovend uit nu!!
Alles zit aangesloten, nu alleen nog radiateur op z'n plek zetten, koelsysteem
aansluiten en afvullen, riempjes om de Lader en bumper weer op z'n plek...
En dan hoop ik dat ik em kan laten vonken... -klus-
-
-thumbsup- Vroem dit weekeinde?
-
-thumbsup- Vroem dit weekeinde?
IK HOOP HET!!! haha -sturen-
-
Succes!
-
yep succes
ben erg benieuwt -thumbsup-
-
goei nieuws
-
Nou... update...
Alles zit erin, aangesloten en we hebben een vonk... so far so good...
Hij krijgt alleen geen brandstof... Pomp is de oude AAV pomp, maar dat mag niet uitmaken lijkt mij... Hij draait gewoon niet, relais tikt wel... Ik heb nog niet op de aansluitingen van de pomp gemeten... Het orginele G40 instrumentenpaneel zit er ook nog niet in... Kan dat ook de oorzaak nog zijn??
-
nee moet niet uitmaken, hoor je de pomp wel als je hem op contact zet?
-
nee moet niet uitmaken, hoor je de pomp wel als je hem op contact zet?
Nope lijkt geen leven in de pomp te zitten...
-
Ik heb trouwens de kabelboom in het interieur niet mee vervangen... zal toch niet daar in zitten?
-
nope moet ook niet uitmaken is een losse boom
-
die stekker die je niet in de originele verlichtingskabelboom had zitten die kan je verwisselen(weet niet meer juist met welke) met een andere ik had die ook fout zitten bij mijn 3f blok en had toen hetzelfde probleem
-
pomp zit wel op de binnenkabelboom, tesamen met opvoerpomp en achterlichten enzo.
Krijgt t pompje wel stroom?
-
die stekker die je niet in de originele verlichtingskabelboom had zitten die kan je verwisselen(weet niet meer juist met welke) met een andere ik had die ook fout zitten bij mijn 3f blok en had toen hetzelfde probleem
Die 2 bij de ontsteking?? Maar hebben die betrekking op de brandstofpomp?
-
Jep... maakt zeker uit.
Zo uit het hoofd: die stekkers die qua draadkleuren op elkaar horen, moeten juist niet op elkaar aangesloten worden.
En AAV-pomp toch maar vervangen voor die van een NZ/3F/PY, zit verschil in.
Maar lopen doet ie er wel op.
-
Ze zitten ook niet op elkaar aangesloten!!!
De een zit op de bobine, de ander op die kabelboom! Moet goed zijn...
Er komt sowieso een 044 motorsport pomp in! Dus ik hoop dat de pomp gewoon "dood" is...
-
kan je altijd testen met een multimeter hé.
-
Relais gaan ook wel eens stuk. (benzinepomp relais zitten in het beugeltje naast de computer)
-
Relais gaan ook wel eens stuk. (benzinepomp relais zitten in het beugeltje naast de computer)
Relais tikt, en heb ik uitgewisseld met die van de AAV! Relais is goed, morgen maar ff bij de pomp meten...
-
relais kan best tikken maar als er gaan voeding op staat doet het nog niets. dus ook al sluit het relais het stroomcircuit, als daar geen spanning op staat doet het niets,
kijk eerst eens of je wel spanning krijg op het relais.
-
relais kan best tikken maar als er gaan voeding op staat doet het nog niets. dus ook al sluit het relais het stroomcircuit, als daar geen spanning op staat doet het niets, kijk eerst eens of je wel spanning krijg op het relais.
Zal morgen gewoon maar eens gaan meten... Hoop dat het iets kleins is... Heb echt geen zin om heel lang te gaan zoeken...
Ondertussen heb ik ook weer ff geshopt de laatste dagen...
-Stoelen zijn terug van de bekleder...
-Bosch Motorsport 044 high output brandstof pomp, max 10 bar, en dus ook...
-regelbare brandstof drukregelaar
-heatwrap voor om de uitlaatspruitstuk (omdat ie verlast moet worden, en daar niet knapper van wordt)
-RVS flex, lambdamoer en RVS Racekat (200cel)
-RVS uitlaatklemmen
-Rode "rally" spatlappen, voor de looks maar ook vanwege het feit dat ik zonder binnenkuipen "moet" rijden
-en een eenvoudige (lees goedkope) Turbo timer
-
Vandaag weer wat verder...
- distributie staat op tijd
- Ontsteking werkt 100%! Hij loopt op startboost...
- relais krijgt geen aansturing...
- het andere relais (die met die diode) functioneerd wel...
- pomp werkt wel (even appart aangestuurd)
- injectoren werken niet!
- dus ik weet het niet...
Mijn idee is het andere relais, of het motorregelapparaat...
Wie kan me verder helpen... -boehoe-
-
Bobine OK? Zit een beveiliging op je Polo zodat je geen brandstof krijgt als je ook geen vonk hebt (beveiliging ivm ongevallen)
-
Ontsteking werkt perfect! Bobine is ook gewoon goed!
't zit em echt in het feit dat de pomp niet draait EN dat de injectoren niet werken als ik gewoon 12V op de pomp zelf zet...
Op Polo treff las ik net een auto met dezelfde problemen... Digifant relais bleek de boosdoener... Die dus eerst maar eens vervangen misschien!?
-
Heeft iemand een digifant relais 321919505A liggen??
-
Kan het zijn dat de injectoren niet werken omdat de pompdruk van de AAV te laag is? Naar mijn idee zou het gewoon moeten werken, om stationair te kunnen lopen in elk geval...
Ik krijg een beetje een slappe van die auto, haha! Hoop dat het het relais is... Maandagmiddag maar eens proberen...
Als het dat nou niet is... Is er dan iemand die een PY digifant computer heeft of wil uitwisselen?
-
Relais vervangen.... Helaas geen soelaas... -boehoe-
Vrees dat de oorzaak in het regelapparaat zit... Gelukkig kan ik de mijne vrij eenvoudig testen in de auto die Arno heeft staan... Hoop dat ik nu snel de oorzaak krijg gevonden...
GRRRR!! IK WIL RIJDEN!!!!
-
Kan ik me goed voorstellen: de weg op met dat ding!
-
Tsja... Dat was eigenlijk wel de bedoeling... -naughty-
-
Vanavond iets moois ophalen.......
-
en dat is? -klus-
-
-naughty- Zeg ik niet.... -nana-
EDIT: nóg niet....
-
velgjes?
-
velgjes?
-thumbsup-
-
-naughty- Zeg ik niet.... -nana-
EDIT: nóg niet....
een uur later :)
schmidt velgen -thumbsup-
leuk setje
-
geinig, niet mijn ding, maar t zal vast leuk staan
wat zijn de maten hiervan?
-
geinig, niet mijn ding
Geeft niks hoor!! -nana- ik vind een witte Polo ook niet zo mooi! :)
Maten: Voor 7j14 et18 en achter 8j14 et18
Harten worden goud/champagne of muisgrijs/antraciet
-
Mooi setje! -thumbsup-
Welke bandenmaten ga je gebruiken?
-
hele gave velgen blijven dit -thumbsup-
-
Mooi setje! -thumbsup-
Welke bandenmaten ga je gebruiken?
hele gave velgen blijven dit -thumbsup-
Thanks!! :)
Ik heb nog vier Dunlops in 195/45R14 liggen... Ik hou niet van hele getrokken banden, dus die draai ik er ff omheen om te kijken hoe dat staat op zowel de 8J als de 7J velg...
Kan best zijn dat ik er dan voor kies om er voor 185 op te leggen of juist achter 205 ofzo...
-
the bomb die velgen -ja- -ja-
-
Vanmiddag even snel mijn computer aan een andere (wel lopende) G40 gehangen... Geen man thuis op de afdeling brandstofmanagement...
Ergens ben ik wel blij dat het aan mijn computer ligt... De rest kon al niet fout zijn... Dus de zoektocht naar een ander regelapparaat kan beginnen! Aangezien deze die stuk is via eBay kwam, ga ik nu maar wat voorzichtiger te werk...
Iemand hier toevallig zo'n ding in de kast?
-
zou m even openmaken en kijken of je niet iets kapots eraan ziet, soms is het maar 1 onderdeeltje dat is doorgebrand of een massaspoor wat is weggebrand, een gesprongen condensator/elco kan ook de boosdoener zijn. Geen idee of je wat van electronica kent, maar er is kans dat het te fixen valt voor minder dan een ander regelapparaat :)
-
Ik heb er nog wel eentje liggen waarvan alle afdelingen nog bemand worden...
-
Ik krijg van de week nog een ander regelapparaat binnen... En hoop dus van het weekend pas weer meer te weten...
Auto staat niet bij het huis, dus kan er s'avonds niets aan doen... Donderdag gaat de auto daarom "mee naar huis", hij kan nu de garage in want die heb ik van het weekend opgeruimd.... -thumbsup-
Hij gaat dan op bokjes, want ik heb mijn speedlines verkocht... De 14" Schmidt's liggen nu uit elkaar, omdat ik de buitenranden hoogglans verdicht wil hebben! De binnenranden worden zwart gecoat en de harten voor het mooie opnieuw gepolijst!! BLING BLING!!!
Ik heb nog een setje 14" van mijn mazda die er tijdelijk op kunnen, maar daar liggen 185/60R14 banden op... Kan niet met de huidige verlaging... En dat brengt me op de volgende update... een KW schroefset -klus- Geloof dat ie met de 195/45R14 op de Schmidt's sowieso lager zou moeten. dus dat komt mooi uit!!
We hobbien lekker verder....
-
Mooi setje! -thumbsup-
Welke bandenmaten ga je gebruiken?
Ik hou zelf helemaal niet van getrokken banden... Dus het worden achter Toyo's T1-R in de maat 225/40R14 op de 8J velgen, en voor op de 7J velgen komen de 195/45R14 Dunlops SP9000 die heb ik er lekker nog vier liggen! -naughty-
De profielen van de Toyo en de Dunlops komen wel redelijk met elkaar overeen daar ben ik wel blij mee... (2 langsgroeven op de wangen en V groeven in het midden)
Dit is overigens een 195 band op een 7J velg
(http://lh5.ggpht.com/robertjanendebbie/SD28WJOngXI/AAAAAAAAEMc/VJbwZsTPohs/DSC03622%20copy.jpg?imgmax=720)
En dit is 225 op een 8J
(http://img255.imageshack.us/img255/6862/rotarb04wt1.jpg)
-
dan zal je je schroefsetje toch niet echt laag kunnen zetten vanachter of je moet de wielkassen heel wat breder moeten maken
ik had bij mijn 2f vanachter ook 8" breed en daar 195-45-14 op en ik had de rand van de wielkas helemaal omgeplooit en nog wat naar buiten getrokken en dan raakte het nog ooit en ik zo laag lag mijn auto ook weer niet
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-VPHULMBJ.jpg)
-
Mijn schermen zijn ook erg gerold!! Wat was de ET van jouw velgen?
Ik heb de schroefset ook niet om laag te gaan! Maar voor de rij eigenschappen en de mogelijkheid om em voor en achter gelijk te zetten...
-
et waarden weet ik niet meer juist maar ik moest er een spoorverbreder tussen van 1cm anders raakte de velgen aan de binnenkant de veer
-
Ik heb vandaag even snel op een 7 en een 8j velg de 195 banden gedraaid... 195 op een 7j staat erg mooi, maar op een 8j toch net ietsjes TE getrokken...
Morgen maar eens ff snel op de auto passen...
-
ik vind 195-45-14 op een 8" velg kwa uitzicht nog wel kunnen maar het rijd niet zo fijn als op een 7" velg
-
Op cleaned zag ik een Polo1 met Schmidt TH's in 8j voor en 8,5j achter... Paste nog best aardig!
Hij had eerst 7j voor en 8j achter dat zag er helemaal top uit!! Zal morgen wel een foto maken! ;-)
-
Gevonden:
Dit is 8,5j met 195 op een polo1
(http://i69.servimg.com/u/f69/12/19/20/06/r10.jpg)
En dit is 8j met 195
(http://i49.servimg.com/u/f49/12/19/20/06/jante310.jpg)
-
VEHHHT :)
meer mooie plaatjes -dunno-
-
VEHHHT :)
meer mooie plaatjes -dunno-
Hier zitten ze op een Polo 1! Morgen heb ik denk ik wel een foto van de mijne! -naughty-
-
Polo 1 is toch ook vet -dunno- :)
en jahhh die van jou ook -thumbsup-
moet ook altijd wachten tot morgen -uitlachen-
-
Polo 1 is toch ook vet -dunno- :)
Misschien wel vetter dan de mijne! -
en jahhh die van jou ook -thumbsup-
Haha, gelukkig! -hug-
-
Gister ff snel gepast... Vind ze voor echt té breed staan... Andere randen is de enige optie... Twijfel of ik het wel mooi vind...
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/7870382c.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/abcd87b1.jpg)
Even een 195/50R15 gepast, (ideale semislick maat) Met de schroefset iets omhoog moet dat ook passen! Ligt nu letterlijk tegen het scherm aan
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/dac01f45.jpg)
-
hoe laag staat ie nu voor? ben wel benieuwd, gezien 195/50/15 ook een veel gangbaardere maat is. Dit is 15" hoeveel J met welke ET waarde?
-
hoe laag staat ie nu voor? ben wel benieuwd, gezien 195/50/15 ook een veel gangbaardere maat is. Dit is 15" hoeveel J met welke ET waarde?
is nu nog 80mm verlaagd met vaste veren... Bedoelde met de schroefset op een iets hogere stand!
hoeveel J??? -nana- Bedoel je de velg breedte? da's een 7J15 velg! ET35
-
Ik zou sowieso niet met bredere achterbanden gaan rijden dan je er voor op hebt liggen, zo creëer je alleen maar meer onderstuur. Dacht dat je de auto op ging bouwen met het oog op een goede wegligging. -dunno-
-
is nu nog 80mm verlaagd met vaste veren... Bedoelde met de schroefset op een iets hogere stand!
hoeveel J??? -nana- Bedoel je de velg breedte? da's een 7J15 velg! ET35
die wat zo uitsteekt is ook een 7J velg? want ik kan me niet herinneren dat 7J en ET35 uitsteekt.
-
die wat zo uitsteekt is ook een 7J velg? want ik kan me niet herinneren dat 7J en ET35 uitsteekt.
LEZEN!!!!!!!!!! Jij vraagt naar de 15inch Enkei's!!!
De 14inches zijn voor ET18 met 5mm spacer (dus ET13) omdat ie anders tegen de 256mm scirocco klauwen aanliep...
Ik zou sowieso niet met bredere achterbanden gaan rijden dan je er voor op hebt liggen, zo creëer je alleen maar meer onderstuur. Dacht dat je de auto op ging bouwen met het oog op een goede wegligging. -dunno-
Klopt!!! Daarom wil kies ik liever voor rondom 195/50 semi slicks...
Eerst gaat de schroefset eronder, dan ga ik ff rijden met de 195/50 om te kijken of alles netjes vrijloopt, als dat zo is, bestel ik 4 nieuwe R888's
-
Je hebt de R888 ook in 165/50, maar dat is net wat aan de smalle kant waarschijnlijk?
-
Je hebt de R888 ook in 165/50, maar dat is net wat aan de smalle kant waarschijnlijk?
Klopt idd, maar dan staan ze getrokken op de 7,5J Speedlines... Het moet er gewoon lekker Beefy en Racy uitzien!
-
Vanmorgen regelapparaatjes opgehaald... Natuurlijk gelijk ingebouwd en getest!
Sleutel omdraaien, het verlossende zoemen, even door starten en jawel;
ZE LOOPT!!!! -klappen- -love- -klappen- -love- -klappen- -love-
-
Vanmorgen regelapparaatjes opgehaald... Natuurlijk gelijk ingebouwd en getest!
Sleutel omdraaien, het verlossende zoemen, even door starten en jawel;
ZE LOOPT!!!! -klappen- -love- -klappen- -love- -klappen- -love-
Gefeliciteerd -thumbsup-
En natuurlijk veeeeeeel plezier -sturen-
-
-thumbsup- Ik zei het al in een ander topic, *** computers :)
-
-thumbsup- Ik zei het al in een ander topic, *** computers :)
EENS!! -thumbsup-
Gefeliciteerd -thumbsup-
En natuurlijk veeeeeeel plezier -sturen-
Thanks!! Alleen hij loopt nog niet helemaal goed... Denk dat er nog wat lucht in de brandstofrail zit...
Voor ik em nu weer opnieuw start staat eerst het volgende op schema: (op deze volgorde)
- Ontluchten van fuelrail
- O-ringen van olietoevoer naar de Lader vervangen (lekt ietsjes, gelijk ook van de retour)
- Motorsport 044 Brandstofpomp + nieuw filtertje monteren (ipv de AAV-pomp)
- G40 instr.paneel monteren
- Nieuwe bougies erop (gelijk een graadje kouder)
- Nieuwe verdeler en verdelerkap
- Magnecor KV85 Bougiekabels erop
- Drukslang en draadje van de olietempsensor naar binnen werken en aansluiten op de meters (niet belangrijk maar wel interessant)
Dan even warm laten draaien, koelsysteem goed ontluchten, alles nog een keer controleren en een proefritje maken!! -sturen-
-
-thumbsup-
-
-klappen-
-
-thumbsup- -foto-
-
Ben blij dat ie nu in elk geval WEL loopt... Er zit in elk geval weer leven in....
Hier hoor je em een beetje tokkelen... lijkt af en toe nog een beetje over te slaan... Geluid is altijd moeilijk op de PC
Youtube (http://www.youtube.com/watch?v=9ikHAKsjoUM)
-
Van harte! En nu -sturen-
-
-prut-
-
aav benzinepomp ook vervangen voor Py? nummers zijn hetzelfde maar de pompen zeker niet -klus-
-
aav benzinepomp ook vervangen voor Py? nummers zijn hetzelfde maar de pompen zeker niet -klus-
In-tank pomp is toch hetzelfde!?
en de pomp onder de auto wordt een bosch 044 motorsportpomp!
-
als er een 044 onder komt zit dat wel goed maar dat is eigenlijk niet nodig voor een 1.3i G40...
-
als er een 044 onder komt zit dat wel goed maar dat is eigenlijk niet nodig voor een 1.3i G40...
Nee klopt maar voor eventuele "future plans" wel handig... -naughty-
-
-thumbsup-
Aan benzinerail valt niet veel te ontuchten: niet nodig dus.
Zou de originele bougies laten zitten/vernieuwen indien nodig. Kouwere doen meer kwaad dan goed op een standaard blok.
-
gaaf man eindelijk loopt tie -thumbsup-
-
-thumbsup-
Aan benzinerail valt niet veel te ontuchten: niet nodig dus. CHECK
Zou de originele bougies laten zitten/vernieuwen indien nodig. Kouwere doen meer kwaad dan goed op een standaard blok. ik wilde vandaag nieuwe bestellen, gewoon de orginele dus?
Misschien moet de motor gewoon ff goed warmdraaien, zodat ie echt lekker gaat lopen... of mss krijgt ie wel te weinig brandstof door de AAV pomp? Ontluchten hoeft dus niet speciaal... Aangezien het blokkie nu al even stil staat (zo'n 2 jaar) en de bougies de laatste keer vervangen zijn bij 67dkm (nu 117dkm) denk ik dat een paar nieuwe bougies vast geen kwaad kan! Ik heb een setje nieuwe magnecor 8,5mm bougiekabels en nieuwe rotor en verdelerkap klaar liggen.
Voor wat betreft de plannen met het blokkie, ik wil sowieso wel e.e.a. gaan veranderen... Als de lader gerevicereerd moet worden wil ik em ook graag gelijk geflowd hebben. Er is al een lekkere 254/276 nokkenas onderweg vanuit Roettele, en er komt een 68mm multiriempoelie op, daarnaast schroef ik de brandstofdruk voor de veiligheid naar 3,5bar (orginele verstuivers)... Op langere termijn wil ik graag een andere intercooler monteren...
-
Zo... We hadden zelf nog een verdeler en een rotor liggen... -gert-
De juiste bougies zijn toch wat moeilijker aan te komen, althans de Bosch W5DP0... Heb dus maar NGK BP7EVX besteld na diverse positieve recenties op ClubG40.co.uk
-
die heb ik volgens mij ook in mijn motor ziten ofwel de 6 evx
-
De juiste bougies zijn toch wat moeilijker aan te komen, althans de Bosch W5DP0...
G-laderseite staat ergens een link voor de w5dpo -thumbsup-
-
1; Bougietjes zitten erin! Verdelerkapje en rotortje erop! Hoppa!
2; 044 pomp gemonteerd! (wat een t#fus-werk)
3; harde vacuümslang naar binnen gevoerd voor de drukmeter!
4; meters aangesloten en verlichting erop gemaakt
5; Bougiekabels gemonteerd
6; O-ring van olieleidingen van en naar lader vervangen
Daarna de Speedlines weer gemonteerd, terwijl de motor alvast rustig warm stond te draaien....
Na eerst nog even alles gecontroleerd te hebben, en het koelsysteem voor de laatste keer ontlucht te hebben, kroop ik met een zenuwachtig en gespannen gevoel achter het stuur! Gezonde spanning, als in de achtbaan omhoog getakeld worden... Langzaam schakelde ik de eerste versnelling in, en liet het pedaal opkomen! We reden!! Na al die tijd kwam nu het gevoel als of je met het achtbaan karretje over de top rolt... De spanning steeg steeds hoger, een blik op de olietemp meter vertelde me dat het moment bijna daar was... Ik gaf voorzichtig plankgas.... Wat een orgasme, wat een sensatie!!! Agressief zochten de Toyo's naar tractie, een verslavend en heerlijk gevoel! Keer op keer zag ik de naald van de drukmeter net iets over de 0,5bar schieten! Het zingen van de G-lader en de Groep A gedoseerd roffelend bij gaslos maakte de korte maar heftige eerste kennismaking tot een fantastische G40-erlebnis!! Es war ganz Zoll!!!
Geen problemen ervaren! Hij is nu 100%!!
-
kortweg; een -thumbsup- is op zijn plaats :)
-
Dat was helemaal douane!
-
super -thumbsup- je kunt dus eindelijk genieten
-
-thumbsup-
Binnenkort op een YouTube-filmpje bij u in de buurt?
-
-thumbsup-
-
Thanks, allen!! -thumbsup-
-thumbsup- Binnenkort op een YouTube-filmpje bij u in de buurt?
Ik zal er van de week ene maken! -sturen-
Ondertussen ben ik al weer opzoek gegaan naar het volgende...
Als ik de schroefset ga monteren wil ik gelijk de draagarmbussen vervangen, nou heeft "die G-laderseite" draagarmen met excentrieken erin... Heeft iemand daar ervaring mee? Ik vind de topmounts van die site ook niet te duur, dus die wilde ik eigenlijk ook wel... :) De stabi krijgt de door Arno bij het Cupframe meegeleverde Wellemsblokken, de achteras met stabi -> PU bussen!
Alle motordelen om naar meer vermogen te gaan heb ik in huis (of zijn onderweg)
- 68mm poulie
- 254/276 nokkenas
- losse afleesbare brandstofdrukregelaar
- 4-2-1 Spruitstuk met race kat en flexmet diameter van 63,5mm aansluitend op rest van de groep A uitlaat
Ik heb ook nog een K&N 57i kitje liggen, wat zijn daar de ervaringen mee? (áls ik em aansluit dan scherm ik em af van de rest van de motorruimte en maak ik iets om em te voorzien van koude lucht dmv een aanvoerslang/pijp of intake)
En de Bypass mod?? pro's en cons??
-
Jij moet voor een autoblad gaan schrijven :)
-thumbsup-
-
Goed bezig met -klus- en -sturen- zo te lezen!
Komen er behalve foto's ook nog geluidopnamen? :)
-
En de Bypass mod?? pro's en cons??
cons: Carterdamp via G-lader ga je missen
Pro's: Volgens de 'specialisten' (lees; de onderzoeksafdeling van VW die daadwerkelijk aan de G-lader hebben gewerkt) is dat niet nodig.
Cons: Waarom?
Pro's: Waarom niet?
-
cons: Carterdamp via G-lader ga je missen
Pro's: Volgens de 'specialisten' (lees; de onderzoeksafdeling van VW die daadwerkelijk aan de G-lader hebben gewerkt) is dat niet nodig.
Bedoel je dat de carterdampen door je G-lader zijn niet nodig volgens R&D van VW?
Cons: Waarom?
Pro's: Waarom niet?
Daar wil ik dus ook graag antwoord op... -nana-
-
Vet project heb je!!!
Toch zeggen héél veel lui dat die carterdampen nodig zijn voor de smering van je g-lader.....Zal er in ieder geval niet voor niets zitten lijkt mij
-
Vet project heb je!!!
Thanks!!
Toch zeggen héél veel lui dat die carterdampen nodig zijn voor de smering van je g-lader.....Zal er in ieder geval niet voor niets zitten lijkt mij
Feit1: Hete carterdamp in je inlaat is niet efficient
Feit2: Vettige carterdampen hebben idd een smerende werking
Feit3: Vettige dampen lossen de seals op den duur op
Feit3: Carterontluchting in de vrije lucht is APK puntje
-
net even doorgelezen op mn gemak, word echt een gave wagen! -thumbsup-
-
Inderdaad een gaaf project!
Feit3: Carterontluchting in de vrije lucht is APK puntje
Is dat een feit? Mijn polo wordt al drie jaar goedgekeurd met een 'open' carterontluchting, terwijl de keurmeester behoorlijk enthousiast is in het bijhouden van het APK regelement.
Maar goed, als ze bij VW zeggen dat het niet nodig is om de lader met oliedamp te smeren en je hebt daarnaast meer nadelen van de huidige setup, waarom niet?
-
Carterontluchting moet 'aangesloten' zijn volgens het grote apk-boek.
Zo'n klein filtertje erop is voldoende: dan is ie toch 'aangesloten' -thumbsup-
-
net even doorgelezen op mn gemak, word echt een gave wagen! -thumbsup-
Inderdaad een gaaf project!
Thanks!!! -notworthy- Ben er zelf ook erg blij mee!!! -naughty-
Carterontluchting moet 'aangesloten' zijn volgens het grote apk-boek.
Zo'n klein filtertje erop is voldoende: dan is ie toch 'aangesloten' -thumbsup-
Dat heb ik hier ff snel nagevraagd en blijkt te kloppen! -thumbsup-
Ik zie meer nadelen van het return systeem dan voordelen... Ik ga maar eens wat filtertjes scoren!
En het carbon koolfilter achter het rechter achterlicht? Eraf en cold air intake door dat gat??
-
filmpje!!! (http://www.youtube.com/watch?v=vYc6TNISmiI) -naughty-
-
volgende keer wel je dimlicht aanzette, stadslicht mag niet -nana-
-
eh, carbon/koolfilter zit achter de koplamp niet bij het rechter achterlicht -nana-
-
Dat heb ik hier ff snel nagevraagd en blijkt te kloppen! -thumbsup-
wil niet lullig doen :P maar ik heb al eens een steekproefcontroleur horen zeggen dat een open filter op de carter ontluchting afkeur is. (auto was gelukkig net afgemeld :D)
vandaar dat ik hem alleen tijdens de co meting/apk aansluit (bij co afstellen moet je de carterontluchting ook afkoppelen, geld niet voor co meting tijdens apk?) maargoed ga maar in discussie met zo'n controleur. de een vindt dat het zo moet, de ander vindt weer van niet. apk... -gert-
jammer van die bh, verder goed bezig -thumbsup-
-
Das dan wel een discussie die de apk-keurmeester met de RDW-controleur voert,
niet met de eigenaar van 't voertuig.
Halve tsjoenings-wereldje met open luchtfilters rijdt rond met zo'n carterfiltertje:
lijkt mij niet dat die allemaal worden afgekeurd
-
en toch mag het officieel niet!! moet afgesloten zijn en dan NIET met een filtertje..
zal allemaal niet zo nauw komen maar eigenlijk hoort ie dicht te zijn is mij al vaker verteld...
-
Vet project heb je!!!
Toch zeggen héél veel lui dat die carterdampen nodig zijn voor de smering van je g-lader.....Zal er in ieder geval niet voor niets zitten lijkt mij
dat doet vw met een reden, en dan niet kwa cartersmering....
waarom ie er dan wel opzit kan je zelf uitvinden via google of g-laderseite...
pro,s
leukere sound
iets meer koppel{zal je niet veel van merken}
een hoop slangen die weg kunnen -thumbsup-
lader word niet zwart van binnen
ik zei toch dat je ging genieten van de POWER :)
scheeld al heeel veel van 55pk naar 113pk -thumbsup-
-
trouwens -thumbsup-
om meteen de METERS aan te sluiten...
Kunnen heeel wat mensen nog van leren..
zijn alle waardes OK?
-
Waardes zijn allemaal wel okay!
Koeltemperatuur blijft keurig 90gr
Olietemp. heb ik nog niet boven de 110gr gezien
En de laaddruk gaat met orginele poelie net ietsjes over de 0.6bar... Ik weet alleen niet of dat (nog) goed genoeg is?
-
En de laaddruk gaat met orginele poelie net ietsjes over de 0.6bar... Ik weet alleen niet of dat (nog) goed genoeg is?
Volgens mij is dat wel OK. Zoiets draait die van mij ook. geloof dat ori op 0.7 zat -dunno- Tenminste niet veel hoger dan 0.6
-
-thumbsup-
-
Ik wil ook een G40 blok in mn 2f -love-
Nice hoor Martyn -thumbsup-
-
De Schmidts zijn verkocht... Ze waren voor echt té breed... 7J ET18... Buitenste rand was al een 1,5inch rand en dat zijn de smalste van Schmidt... -boehoe-
Heb nu een setje Allycats gekocht... het zijn de 6J14 versies... Ze beetje smal maar wel een lekkere ET waarde! met ET16 valt de voorste velg keurig gelijk met de rand van het scherm, achter mag er zelfs een 10mm spacer tussen om em flush te krijgen! -thumbsup-
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/64df4141.jpg)
Ze zijn met een knikkerbus gespoten... not so nice, dus ze staan ondertussen in de afbijt! Ze moeten natuurlijk wel weer goud kleurig worden, want dat staat mijn auto zo goed! -nana- Een van de onderstaande combinaties... Persoonlijk vind ik de kleur combi op die iso LM's ook erg dik...
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/allycats1.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/495135723_4e849aa020.jpg)
-
en hier een picture dat ze op de auto zitten... nu nog met 185/55 bandjes... Maar er komen 185/50 Yokohama's A539 op!
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/d354eeec.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/23061.jpg)
-
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/495135723_4e849aa020.jpg)
Ik zeg zoals bovenstaande foto, maar dan met het hart in de carosserie-kleur... -thumbsup-
-
Ow dang erg gaaf!! Voor jou auto staat dit geniaal! Voor mijn auto zou ik ze een donker bruin richting de watanabe velgen (http://ll.speedhunters.com/u/f/eagames/NFS/speedhunters.com/Images/Mike%20Garrett/The%20101/Wheels/IMG_9489.jpg) doen. Ik persoonlijk vind de onderste wat interessanter omdat je het toch net iets minder ziet en ik zou wel gewoon een zwart hart doen (of als je echt wilt wil doen het hart polijsten of silver spuiten :P )
-
Dan wordt het goud coaten en het hart zwart spuiten... voorkanten van de spaken afplakken zodat die goud blijven!
Zal ff eentje proberen! ;)
-
ben ff bezig geweest...
-
-foto-
-
Ik zou denk ik meer glans zwart gebruikt hebben,verder ziet het er al goed uit. -thumbsup-
-
't is een photoshopje!
De rand wordt sowieso hoogglans, over het hart twijfel ik nog, matzwart is ook wel vet!!
-
denk dat ik dat goud zo als op de foto boven het mooiste vind -thumbsup-
-
't shopje ging mij meer om hoe de kleurstelling op de allycats zou staan... De exacte kleur cq glans is afhankelijk van de coater/spuiter...
Verder vanmorgen de KW voorpoten preventief behandeld met RX5
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/0cd3c939.jpg)
-
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/953b3c26.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/2c69e6d4.jpg)
Vandaag binnen gehad!!
-
nice -thumbsup-
Nu al gewend aan de G40? :)
-
Verder vanmorgen de KW voorpoten preventief behandeld met RX5
Alleen RX5? Methode die mij verteld/aanbevolen is:
1e laag RX5, 2e laag mengsel van half RX5 & half RX10, 3e laag RX10
-
Thanks!!
Feit1: Hete carterdamp in je inlaat is niet efficient
Feit2: Vettige carterdampen hebben idd een smerende werking
Feit3: Vettige dampen lossen de seals op den duur op
Feit3: Carterontluchting in de vrije lucht is APK puntje
Carterontluchting met smering eraf halen, ik zou het meteen doen.
Zeker als je lader waarschijnlijk nooit gereviseerd is, en de originele bronzen lijsten nog in de lader zitten dan zal dit totaal niet inlopen op de helften en verdringer.
Je seals zijn ook niet speciaal gemaakt om tegen olie en zuren te kunnen.
En dat kleine beetje warmte wat terug komt zal bakken met vermogen schelen....
Neh, toch maar niet....
Bij vw dachten ze vroeger ook dat een g lader nooit gereviseerd hoefde te worden.
De beste manier is ervaring.
En heb uit ruime ervaring gezien dat een lader zonder carterontluchting er niet beter op word.
Dat beetje vet smeert de lijsten wel degelijk, en dat beetje vet houd de lijsten gangbaar.
Daardoor werken de veerlijsten goed.
Anders gaan de dichtlijsten vast zitten in de groeven waardoor ze niet meer opveren.
En dan heb je dus dikke drukverlies.
Arno
-
Ik zeg neem dit advies maar aan!
Arno is een van de betere geleerden op g-lader gebied! (als je het mij vraagt)
-
Alleen RX5? Methode die mij verteld/aanbevolen is:
1e laag RX5, 2e laag mengsel van half RX5 & half RX10, 3e laag RX10
Jouw methode is idd wel de beste... Maar afwerken met RX10 is niet noodzakelijk (wel beter), mijn RX10 had nog maar een klei drupje... Ik heb mijn RX5 coating gewoon afgelakt met zwarte lak!
Overigens dient men RX 10 alleen te gebruiken na een behandeling met RX5
Carterontluchting met smering eraf halen, ik zou het meteen doen.
Zeker als je lader waarschijnlijk nooit gereviseerd is, en de originele bronzen lijsten nog in de lader zitten dan zal dit totaal niet inlopen op de helften en verdringer.
Je seals zijn ook niet speciaal gemaakt om tegen olie en zuren te kunnen.
En dat kleine beetje warmte wat terug komt zal bakken met vermogen schelen....
Neh, toch maar niet....
Bij vw dachten ze vroeger ook dat een g lader nooit gereviseerd hoefde te worden.
De beste manier is ervaring.
En heb uit ruime ervaring gezien dat een lader zonder carterontluchting er niet beter op word.
Dat beetje vet smeert de lijsten wel degelijk, en dat beetje vet houd de lijsten gangbaar.
Daardoor werken de veerlijsten goed.
Anders gaan de dichtlijsten vast zitten in de groeven waardoor ze niet meer opveren.
En dan heb je dus dikke drukverlies.
Arno
Klopt helemaal wat je zegt, maar ik somde alleen wat feiten op!! Ik laat em er lekker opzitten! Extra vet op de lijsten dicht ze nog wel even goed af...
Overigens is mijn laaddruk weer wat omhoog gekomen -dunno- na montage gelijk 0,55 bar, na een weekje krappe 0,5bar en nu weer constant op 0,55bar...
-
met een originele pouly die 0,55 bar?
-
Ja dat is met de 76mm poelie
-
is eigenlijk wel aan de lage kant die druk..
-
Hij moet er een keer vanaf... Ben aan het sparen...
Vanmorgen wat gezaagd en geveild aan het spruitstuk (lasser had er nog geen tijd voor gevonden, dus dan maar zelf! En een collega van me gaat em aflassen!
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/c1c66629.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/f4d5b4b8.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/400f281c.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/5d861c06.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/81ab6965.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/8b3b1acf.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/760db66e.jpg)
-
is eigenlijk wel aan de lage kant die druk..
Lijkt mij ook wat laag.
In mijn G40 komt ie al snel boven de 0.7 bar uit.
Tip: controleer de aansluiting van het slangetje naar de meter
1. op het T-stukje,
2. op de meter zelf.
Kort na aansluiten van de drukmeter bleek dat de er lucht weglekte langs die aansluitingen, waardoor de meter een te lage druk aangaf.
Na opnieuw - maar nu goed en lekvrij - aansluiten gaf de meter wel de goed druk aan.
-
Zojuist ff snel CO meting gedaan...
Zonder katalysator CO 0,48 en Lambda 1,039
Iets aan de hoge kant maar wel binnen de norm! -thumbsup-
Dat wordt dus een 100cels racekat ipv een 200cels!! -naughty-
-
Deze dus!!
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/Metallkat.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/e853881d.jpg)
-
Zo, ben weer lekker bezig geweest!!!
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/c96ff9e9.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/7660b5ea.jpg)
Van de week alleen nog ff uitlijnen!! -thumbsup-
-
zo, ziet er goed uit!
dat zal wel lekker door de bochten gaan
-
Zo, ben weer lekker bezig geweest!!!
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/c96ff9e9.jpg)
-thumbsup-
wat voor leidingen zijn het?
zit te twijvelen tussen biesheuvel en ralleydesign.. laatste zijn wel erg goedkoop!!
http://www.rallydesign.co.uk/index.php?cPath=85_248_250_258
(http://www.rallydesign.co.uk/images/KITS.jpg)
36.00 pond..
-
Ik heb de remslangen via eBay van BF Goodridge!
Het voelt wel heel solide aan allemaal! Komt ook vooral door het feit dat ik nu eindelijk de vooras op de Wellems stand heb staan... De KW set voelt ook echt stukken fijner dan de korte gele Koni dempers met 80mm verlagingsveren! Die waren echt veel harder in demping én vering! Vind alleen de stand van de voorwielen in de kas wel ff wennen... (zo ver naar voren)
-
Zelf heb ik inmiddels voorkeur voor Goodridge, want die Ralleydesign heb ik er eentje kapot.
-
kapot door? verkeerd gebuik, of normaal gebruik en doorgesleten?
Bij mij zitten er ook vrij nieuwe, normale remslangen onder, maar verkeerd gemonteerd (kunnen neit aan de veerpoot worden vastgezet) liepen dus aan tegen de wielen (nu wel opgelost) Vinden ze ook niet fijn, ook stahlflex houdt niet van overmatige wrijving
-
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/7660b5ea.jpg)
Ben wel benieuwd hoeveel ruimte je nu overhoud onder het cupframe. Ben beetje angstig dat het allemaal best wel dicht bij t asfalt ligt. -wtf-
(voor de Derby ligt ook zo'n frame klaar)
-
Zelf heb ik inmiddels voorkeur voor Goodridge, want die Ralleydesign heb ik er eentje kapot.
@Sjon; zelf gedaan? verklaarbare oorzaak? Iets meer details aub -dunno-
BF Goodridge is trouwens een bandenmerk :D
-
zou ik ook wel meer van willen weten aangezien ik ook die rallydesign set heb
-
Bevestigingsbout, daar waar je je sleutel op zet zeg maar, was iets open gescheurd (tenminste: zo lijkt 't),
waardoor ie lekte/zweette.....zal welles een fotootje maken: vele malen duidelijker
-
Dacht vanmorgen; ik ga ff de vooras wat omlaag zetten en ff een stukkie -sturen-..... Niet dus... Grrrrrrrrrrr
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/01e20308.jpg)
-
nou het eerste gedeelte klopt wel -dunno- :) de vooras is reeds lager alleen niet op de gewenste manier begrijp ik..
-
Haha, ja idd! Maar het is al weer opgelost... Even langs de schuur...
Dan maar zo, buurman! Ayetoo -klus-
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/d198a790.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/60fd9cb3.jpg)
-
ook niet verkeerd alleen op een oudere polo, vind de eerste set er mooier onder -thumbsup-
doel heiligt de middelen..
-
daarom zaten ze er waarschijnlijk ook onder -nana-
maar met een platte band rijdt dit setje waarschijnlijk een stuk beter. :)
maar zo zie je maar weer. wie bewaart die heeft wat -thumbsup-
Ga zo ook maar eens eens stukje rijden :)
-
En uitgelijnd.... Sporing voorzijde was way-off!!!
Achter camber is logisch maar die sporing links achter... Achteras krom?? Scheef gemonteerd?
-
Achteras zit niet echt in het midden,dat is standaard zo :)
-
ff je achteras recht zetten joh , hij loopt nu als een scheve hond over de weg met de kont naar de berm
-
ff je achteras recht zetten joh , hij loopt nu als een scheve hond over de weg met de kont naar de berm
Rechts iets naar voren of links iets naar achter dus?
-
exact hooguit een mm meer zal het niet wezen -thumbsup-
-
mmmmmm heb appie toch weer een aparte smaak .
ik vind het tweede set mooier staan -dunno-
ook niet verkeerd alleen op een oudere polo, vind de eerste set er mooier onder -thumbsup-
doel heiligt de middelen..
-
mmmmmm heb appie toch weer een aparte smaak .
ik vind het tweede set mooier staan -dunno-
Ieder z'n ding appie! ;-)
Een paar feitjes op een rij...
Feit 1 is dat de 14" Allycats met 185/55 ballonbanden erg dik staan...
Feit 2 is dat de Speedlines met 195/45 Toyo's veel direkter en strakker stuurde...
Feit 3 is dat de KW schroefset veel comfortabeler rijdt, minder springerig en meer veerweg
Feit 4 is dat de uitlaat pijp het subframe raakt als ik de motor met meer dan 0.3bar belast
Feit 5 is dat het frame toch al stiekem een paar keer een kleine touché met moeder aarde gehad heeft
Feit 6 is dat vooral de wellemsstand erg goed merkbaar is!!
Feit 7 is dat er donderdag toch wat getrokken en gerold moet worden aan de voor- en achter- schermen! :)
-
kijk je achterste motorsteun na.
En die achterste motorsteun, hoe heb je die vast gezet?
Gewoon zo hastieflats op de gok, of heb je deze maximaal naar beneden gezet en toen goed vast gedraaid?
Dat kan al wat schelen...
-
Uhm dat weet ik zo niet... Hoe zou je die vast moeten zetten dan... zit wel redelijk op de gok zeg maar...
maar hij raakt het subframe... Nou zit daar wel ongeveer de klem van de overgangsflens naar de 63,5mm pijp... Denk dat die em raakt... morgen maar eens ff op de brug zetten! ;-)
-
Gewoon zo hastieflats op de gok, of heb je deze maximaal naar beneden gezet en toen goed vast gedraaid?
Dat kan al wat schelen...
Kan 't juist erger maken: als 't achterste puntje van de motorsteun overdreven gezegd naar beneden wijst,
zal ie 't Cupframe juist eerder raken, praten we over een mm, maar toch.
-
dan doe je t juist andersom...
-
Ik heb de steun iets plat geslagen (scheelt al heel veel) En een nieuw rubber besteld voor de steun.... Hopelijk is die gewoon wat stugger en houdt ie dat laatste beetje bij volle acceleratie in eerste versnelling...
Verder heb ik vandaag de Rötelle Nokkenas gemonteerd, en gelijk een nieuwe distributieriem, incl nieuwe waterpomp erop gejoekeld! Keerringen gelijk meevervangen natuurlijk!
Ook gelijk een gereviceerde lader gemonteerd... Trek van het weekend de oude open, om eens te kijken hoe goed die nog is... Ook maar gelijk de 6pk riemset gemonteerd met 68mm poelie! Dus ook maar het getunde regelapparaat gemonteerd...
Trekt erg goed en geleidelijk door, dik over de 200km/h -naughty-
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/26eea019.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/f7864e0b.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/8c6f05cc.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/f6390864.jpg)
-
-goodjob-
Kan je voorlopig weer ff vooruit -sturen-
-
Vet, vet en nog eens vet -thumbsup-
-
Thanks!! Kan idd even vooruit!
Tot morgen, dan gaat de lader er wéér vanaf... Uitlaat moet ff gepast worden... (kut karwei)
Ik begin ook steeds meer van het cupframe te balen, omdat de willemsbokken op het frame zitten en niet andersom... Altijd kloten met het terugmonteren... Ik laat em dus weg, totdat de uitlaat in z'n geheel klaar is... -boehoe-
-
Dat zwarte deel van jouw nieuwe G-lader (aan kant van de poulie) - is dat van een ander materiaal? Of zwart gespoten of gecoat? En why?
-
Dat zwarte deel van jouw nieuwe G-lader (aan kant van de poulie) - is dat van een ander materiaal? Of zwart gespoten of gecoat? En why?
Da's gewoon de orginele tandriemkap, maar ik heb em zwart gespoten! Gewoon omdat dat er netjes uitziet! -klus-
-
Gewoon omdat dat er netjes uitziet! -klus-
-thumbsup-
-
Zojuist de achterste bak/motorsteun vervangen... Ik heb die stift die in het rubber zit aan beide kanten 1,5mm ingekort zodat het rubber er stugger tussen komt te zitten!
Tevens het spuitstuk opgemeten... peilloodje aan het gemonteerde spruitstuk gehangen en dan het RVS spruitstuk eronder gezet op schraagjes om zo te kunnen meten waar de kat / lambda en flex moeten komen... Mooi werkje...
Dit is eruit gekomen:
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/4968e4b1.jpg)
-
Creatief -thumbsup-
-
Cupframe iedere keer eronderuit krijg je wel de blafhik van ja, maar als je dan een ritje
zonder doet, voel je dat aan de koets.
Ik heb die stift die in het rubber zit aan beide kanten 1,5mm ingekort zodat het rubber er stugger tussen komt te zitten!
Ah, ik ben dus niet de enige die dat soort grappen uithaalt -klus- -thumbsup-
-
Cupframe iedere keer eronderuit krijg je wel de blafhik van ja, maar als je dan een ritje
zonder doet, voel je dat aan de koets.
Ik heb em er nu onder uitgelaten omdat ik dan ook zonder brug die uitlaat wel kan monteren... Maar idd, de hele auto voelt veel "comfortabeler" aan... Haha (snel der weer onder)
Ah, ik ben dus niet de enige die dat soort grappen uithaalt -klus- -thumbsup-
Van hobbien wordt je creatief, en zoek je zelf naar oplossingen!!
-
achja, t kost wat werk, maar dan heb je wat.
Het frame heeft daar de bolling van het originele cupframe, ga ik daar meer ruimte maken, dan komt t frame nog verder onder de auto uit.
Dat is ook weer niks voor putten en drempels...
-
Afgelopen tijd toch weer lekker in de weer geweest met de "G" -naughty- Ik kan er geen afstand van doen, dus het is vanaf nu een blijvertje!!
Morgen op MiVW, is het resultaat te zien van de laatste tijd...
Vandaag heeft ie een beurtje gehad, 2 nieuwe bandjes, nieuw ruitenwissers, en is ook gelijk weer ff ontdaan van het laagje vuil (binnen en buiten) De oliedruksensor lekte al een hele tijd, maar nu is ie dan toch vervangen voor een nieuwe!! Daarna heb ik zo'n 25km lekker gecruzed, dakje open, zonnebrilletje op, armpje half uit het raam, lekker relaxt genieten!!
-
De BBS'en eronder: foto's met dank aan Martin!
(http://farm7.static.flickr.com/6129/6021571060_90ca80fef7_z.jpg)
(http://farm7.static.flickr.com/6121/6021571176_9b009eaec8_z.jpg)
-
Het hele topic doorgeweest en moet zeggen dat dit een top auto is! De BBSen staan perfect!
-
Het hele topic doorgeweest en moet zeggen dat dit een top auto is! De BBSen staan perfect!
Kijk dat zijn berichten! -thumbsup- Thanks!!
-
Er moet nog wel eea gedaan worden, maar het begin is er!
De eerst volgende updates zullen een Veiligheidsupdate zijn; een halve kooi, twee schaalkuipjes en twee 5punts gordels! De eerst volgende Technische update is het aangepaste RVS Spruitstuk (eindelijk eens) monteren, en de 1W dieselradiateur icm een grotere IC passend maken...! En Optisch heb ik ook nog wel een ideeetje welke ik tussendoor probeet uit te voeren... Maar dat blijft een verrassing!! ;-)
-
Plaatje, echt waar. -thumbsup-
-
schitterende auto -thumbsup-
had hem graag op MIVW in het echt gezien , maar kwam gistere pas terug van vakantie -dunno-
-
Plaatje, echt waar. -thumbsup-
schitterende auto -thumbsup-
THANKS!!! -thumbsup-
Vandaag APK voorgekeurd...
-Remleidingen achter tectyleren
-Aandrijfassen raken kokerbalken
-Wiellager LA defect, RA afstellen (reden genoeg om de G40 as eindelijk eens te monteren)
-Uitlaat lekt op aansluiting van voorpijp - middendemper (RVS Spruitstuk maar eens af maken)
Verder dikke Complimenten van de Chefwerkplaats!!!
Ga de auto voorlopig dus maar eens even schorsen... -klus-
-
ERg mooi zo met deze velgen ja. Zou aan het uiterlijk van de auto niet te veel meer doen.
-thumbsup-
-
ERg mooi zo met deze velgen ja. Zou aan het uiterlijk van de auto niet te veel meer doen.
-thumbsup-
Thanks Arno! Wees gerust, optisch ga ik geen hele rare dingen doen!! Vind em zelf ook erg mooi en overal waar ik er mee kom trekt ie aandacht... Hou em dus zo veel mogelijk orgineel!!
-
god allemachtig wat staan die bbsen mooi :) -thumbsup-
-
Bbs'en staan em goed, toch vond ik de gouden speedlines beter bij het totaalplaatje passen....... -thumbsup-
-
Ik heb de onderkant nog wat gemodificeerd.
De bodem is nu mooi vlak.
Ook is de Polo extreem licht, en zeer laag geworden.
Snel is hij alleen niet meer....
(http://myalbum.com/photo/QNQDl97rTBCN/360.jpg)
(http://myalbum.com/photo/VfkGqSP5oUUo/360.jpg)
(http://myalbum.com/photo/fWqCXzqLhn8C/360.jpg)
(http://myalbum.com/photo/vBTC6F3I3hQl/360.jpg)
(http://myalbum.com/photo/gihniVq8XeiY/360.jpg)
-
Goed bezig hoor, neem aan dat deze metamorfose te maken heeft met een nieuw laagje lak? Zoja origineel of een nieuwe kleur?
-
Ik denk dat ie bij de unox, of misschien bij coca cola als blikje wel een nieuw kleurtje krijgt.
-
Is wel laag zo ja: daar past geen Cupframe meer onder....
-uitlachen- "Die zien we nooit meer te-rug"
-
Heb het gehele uitlaat systeem nog liggen.
Zit erover te denken dit te verkopen, omdat ik onder de Genesis het originele uitlaatsysteem wil.
Dit dan met enkel een spagetti spruitstuk en race katalysator.