Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: punk3000 op zo, 22 mrt 2015, 23:25:49
-
Vandaag mijn 268 asje gemonteerd, hij liep, ging er mee rijden en............ was kut
Oude polo met 3f as en uitlaat liep en trok beter.
Merktekentje geslagen voor ik alles los ging halen.
(http://i58.tinypic.com/jkfus2.jpg)
De ontsteking wat verdraaid naar en begon al beter te lopen.
Maar ben nu ongeveer een cm verder, hoe veel verder kan je op zich?
(http://i59.tinypic.com/2i8w4yw.jpg)
Als je DIT FILMPJE (https://www.youtube.com/watch?v=MFsmk9pKMDs) bekijkt. Dit is met 3f as en uitlaat, tussensprintje in 3.
en je vergelijkt het met DIT FILMPJE (https://www.youtube.com/watch?v=1z78TG2jsJA&feature=youtu.be) snap je dat ik ietwat teleurgesteld ben.
Kan ik gewoon verder draaien aan de ontsteking, om hem beter te laten lopen?
Kreeg te horen dat het vrij nauw luistert, dus ben extra voorzichtig.
Ben ook ooit eens een stukje tegengekomen van iemand die ook zo iets had met een schrick, maar kan het gewoon niet meer vinden.
Zie ik iets over het hoofd?
Edit: Dit is zo'n as die ook in de polo 6n gelegt kan worden, er zitten twee inhammen in voor de nokkenas tandwielen.
Staat me bij dat er iets met je ontsteking dan echt behoorlijk anders moest.
Ooit eens gelezen in een project topic, staat me bij.
Ben driftig aan het zoeken, maar kan nog niks vinden.
-
Ontsteking dus gewoon afstellen?
-
ben me aan het inlezen doh
maar plat gezegd, verder doordraaien.
-
gewoon heng
nee,onsteking is al in div standen bijgesteld maar het mocht niet baten, k vermoed ook zelf dat het in de onsteking zit maar ik woon niet om de hoek -nana-
-
nou ja, diverse standen.... alles tussen het begin merkstreepje en hoe het op de tweede foto is.
Heb de ontsteking nog niet later gezet
-
Verstelbaar nokkenastandwiel.
Wat is dit eigenlijk voor motor? AAV?
-
ik geloof niet dat het aan de distributie ligt.
(http://i62.tinypic.com/71ibkj.jpg)(http://i61.tinypic.com/25sn6ma.jpg)
Die kwam eigenlijk nog mooier uit dan met de standaard nokkenas.
Ja, is een aav-tje
-
Bij tuning als deze (buiten standaard VAG-spul, zoals een 3F as) zijn die merktekens slechts een indicatie:
handig om de riem in eerste instantie erom te leggen.
268 graden nokstok bij mij is toendertijd met afstelgegevens van fabriek dmv schuifmaat afgesteld.
-
ik heb hem net weer een stukje verder naar achteren gezet en merk dat er al meer power in zit, hij loopt ook wat mooier rond.
Maar ik kan gewoon verder verdraaien aan de ontsteking?
Oplossing lijkt me simpel: kut lopen, ontsteking verder draaien, minder kut lopen.
Dan gewoon lekker doordraaien maar.
Mja als hij zeg maar een beetje beter loopt, gaan we een keer bij Audioholic op zijn werk met stroboscoop hem helemaal goed zetten.
-
Verstelbaar nokkenastandwiel.
Dat dus, kans dat hij er een ''halve tand'' naast zit en het daarom beroerd loopt. Maar zou eerst eens proberen de ontsteking een keer af laten stellen (strobo)
-
ja, daar ben ik dus een beetje mee aan het friemelen.
En zou graag willen weten in hoeverre je veilig kan draaien aan je ontsteking?
beide kanten op?
-
volgens mij gaat dat bij auto's normaal niet snel fout. Tenminste mijn ervaring is dat als je te ver gaat hij gewoon weer kut gaat lopen of uit valt. Maar ik zou zelf gewoon meteen even met een strobo doen, dan weet je tenminste waar je mee bezig bent. Nu is het gewoon maar gokken en je weet eigenlijk niet eens wat er gebeurt.
-
wss gaat hij er morgen gewoon uit, heb dus al paar keer gehad dat hij dus uitviel ja :)
Ik gooi een 3f asje erin.
en als de portemonnee het toestaat, hem een keer goed af laten stellen met lamp
-
Investeer geld in een verstelbaar nokkenas tandwiel en tijd in de zoekfunctie. Dan kan het best goed komen -klus-
-
Waarom moet je geld investeren in het afstellen met een lamp? Misschien is er wel iemand met een strobo lamp in de buurt op het forum? Is in een paar minuten klaar.
-
zou ook eens rekening houden met sjon zijn opmerking voor je van as verwisselt ...
-
Omdat ik weet dat het meer is dan alleen ff afstellen.
ik ben hetzelfde probleem als wat ik heb, al eens tegengekomen in een project topic.
het heeft iets te maken met dat het ding ook in een 6n past en er dan iets met je ontsteking niet klopt.
maar vanmiddag gaat het 3f asje erin, van die as weet ik iig zeker, dat hij beter loopt en wss beter af fe stellen is.
die 268 loopt niet weg.
-
Ondanks dat dit een oud topic is ....
Het basis goed zetten van een 8v polo motor met symmetrische nokkenas.
De nokkenas zit er nog niet in .... stoters leegdrukken in een bakje met thinner zijn ze gelijk gereinigd.
Bougies uit kop .
Schijn met een lampje bij cylinder 1 in het bougie gat en draai de zuiger omhoog .zodra je op het oog de zuiger ziet, steek je een schroevendraaier in het bougiegat en draai je tot je de zuiger omlaag voelt gaan . Zet nu een merk met lakstift op je krukaspouly in de v. Herhaal dit ook de andere kant op. Exact in het midden is bdp..
De nokkenas plaats je nu met de lobben bij cylinder 4 omlaag . . Doe dit natuurlijk met wat olie.
Even een kanttekening . Met verstelbare pouly de stelbouten lossen. Nu pak je de schuifmaat en ga je op de klepstoters van cylinder 4 de stoters op exaxt gelijke hoogte zetten . Meten van stoter naar kop. Op exact dezelfde plek .
Nu leg je de riem eromheen en span je de waterpomp. Riem op spanning . Daarna de stelbouten van de pouly aandraaien.
Nu zit er in je ontsteki gshuis een kerfje wat overeenkomt met cylinder 1 op de bougie kabel . Dus plaats je rotor.
Plaats je ontsteki gshuis en verdraaid de kerf tot deze hart rotor staat .
Nu is je motor in de basis afgesteld .
Nu eerst met de hand twee slagen ronddraaien .
Nu zijn er grofweg twee ontstekingstijdstippen . De meest standaard is met onderdrukvervroeging op 6 graden voor bdp bij 900rpm .
Bij meervoudige carbs en geen onderdruk is dit 14 graden voor bdp bij 900 rpm .
-
Nuttige info serge -thumbsup-
-
Zeer nuttige info inderdaad.
Momenteel doet deze polo niks meer, zal morgen even wat foto's plaatsen.
Ik kan je alleen zeggen dat een boom sterker en harder is dan een polo uit 94.
Waar ik overigens ook nog gewoon aan zat te denken: kan het niet mede komen door de monopisser van een AAV?
Stel dat je de multipoint van bv een NZ of 3F erin zou hebben, zou dat verschil maken?
Kan me zo voorstellen dat de std monopoint injectie gewoon te weinig inspuit voor een 268 as?
-
De monopisserspuit levert genoeg . Vaak is het probleem dat je basis afstelling niet goed is en je er een tandje naast zit .