Auteur Topic: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976  (gelezen 263368 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #480 Gepost op: za, 12 mrt 2011, 22:37:44 »
Jij hebt nazakken + gewicht wat nog meeteld. Vertekend beeld dus is de huidige hoogte die zelfs hoger kan zijn dan origineel.

de mijne stond net na het verlagen ook nog vrij hoog (zie foto)
en inmiddels na een halfjaar issie redelijk op hoogte (zie foto 2)

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #481 Gepost op: za, 12 mrt 2011, 22:47:49 »
Ik vind die van jou echt wel mooi verlaagd, die staat hetzelfe op de wielen als de polo die ik vanmiddag heb gezien. Dan moet het ook wel aan gewicht liggen, want die van jou staat op foto1 al netjes vind ik.

Maar heb jij ook weer de originele stofkap erop gezet of alleen de plastic deksel van TA erop? Dan moet ik nog een paar bandjes kopen en ben ik klaar  -thumbsup-
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #482 Gepost op: za, 12 mrt 2011, 23:00:48 »
voor mij staat die van mij iets te ver achterover. dat heeft met 60/60 te maken. Dus ik wil m achter een keer omhoog zetten, maar dat kost weer een middagje klussen en daar heb ik niet altijd tijd/ruimte voor. Kan maar 1x in de paar weken gebruik maken van de oprit hier.
Ik heb het plastic kapje van TA erop, de originele stofkap en de originele bumpstop, en die 2 laatsten hebben ruimte zat.
Heb je overigens ook de grote ring overgenomen van de originele? Dit was ik vergeten (had alleen kleine ta ringetje erop) en daardoor is het rubber er bij mij overheen geslagen een keer. Dit heb ik later verholpen door de originele ring er bij te zetten.

fototje van wat er bij mij op is gegaan(alles wat omcirkeld is. Bovenaan is origineel spul en de grote ring ook. links is al het nieuwe spul):


Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #483 Gepost op: za, 12 mrt 2011, 23:20:24 »
Ik heb het t zelfde gedaan. Schokbreker met eerst de ring die op de hoogtestelring komt, daarop de veerschotel en dan de veer. Boven de stofkap van ta en de ori stofkap met bumpstop, natuurlijk ook de grote ring. Boven vastzetten en onder vastzetten. wel stel ik m morgen omhoog en verlaag m voor. Leg er achter nog even wat stenen in :) .
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #484 Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 00:05:13 »
Welke banden zijn het meest geschikt voor 6j 15inch. Passen 165-50-15 ook. Dan heb ik zeker weten geen aanloop. De schermen moeten allemaal gespoten worden en klop/rol ze meteen om.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #485 Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 00:14:12 »
165/50/15 past wel op je velg, maar zal iets getrokken staan. Ligt er net aan wat je mooi vind. (zie: http://tyrestretch.com/cache/6_165_50_R15/6J_165_50_15_Bridgestone_Potenza_595.jpg)
Ik heb straks 7j met 15" et37 velgen, waar als test 195/45/15 omheen ligt, maar of dat goed gaat weet ik niet. Vermoedelijk wordt dat randjes omrollen bij mij.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #486 Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 11:59:24 »
Net nog eens even gaan spieken bij de polo. De carrosserie is al iets gezakt lijkt het. Maar wat ik wel raar vind is dat de velgen met een zelfde verl.set eronder op de 2f wel past. Ga zo eens voor verlagen en achter aanpassen, andere banden is iets voor later, misschien is het ook nog een optie omachter 2 dunne spoorverbreders erop te zetten zodat ik deze banden op kan rijden. De Wielrandjes worden voor met het plaatwerk omgeklopt. Verder blijven we natuurlijk delen verzamelen, Vanochtend heb ik nog een grilletje op de kop getikt voor 20euri, altijd handig voor reserve  -gert-
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #487 Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 12:22:50 »
 -dunno-  een verlagingsset past op elke polo 1 / 2
komen de banden nu tegen je schokbrekers aan dan?

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #488 Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 12:27:06 »
-dunno-  een verlagingsset past op elke polo 1 / 2
komen de banden nu tegen je schokbrekers aan dan?


jep, ik heb die 2f staan, daar lagen de velgen op. die heeft tzelfde verlaagsetje eronder en met het nieuwe setje lopen ze op de 1 aan. Och misschien nog maar eens de ET waarde van alle vier checken misschie ander et op twee velgen dan pas het gewoon wel.

Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #489 Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 12:50:49 »
een velg die bij een polo 2f niet aanloopt bij de wielkastrand kan dat zeker wel doen bij een typ 1. De ruimte in de wielkast verschilt.
Maar dacht dat je bedoelde dat hij aan de binnenzijde aanliep en dat heb ik nog niet eerder gehoord.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #490 Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 16:07:15 »
een velg die bij een polo 2f niet aanloopt bij de wielkastrand kan dat zeker wel doen bij een typ 1. De ruimte in de wielkast verschilt.
Maar dacht dat je bedoelde dat hij aan de binnenzijde aanliep en dat heb ik nog niet eerder gehoord.


De band raakt de veer van de schokbreker. wat ik wel zie is dat als ik de stelringen toch omhoog moet zetten omdat de set nu achter op 60 staat dan komt de band niet meer aan de schokbreker. volgens ervaringsdeskundige hier staat t set standaard op 60 achter en moet hem dus naar 40 zetten. wel lijkt de polo achter al weer een paar cm gezakt, dat is dus naise.

voor kon ik niet verder met demonteren, stuurkogeltje, aandrjfas, fusee los....ja ging weer allemaal erg makkelijk. Maa toen ik de schokbreker boven los wilde maken werd het steeds lastiger, met geen mogelijkheid is de schokbreker tegen te houden omdat deze al eens verknoeid is. De moer krijg ik niet los. Heb met een dremel de moer losgeslepen en moet het met een beitel wegtikken. Hoop wel dat de ori schokbreker heel blijft -dunno- .
« Laatst bewerkt op: zo, 13 mrt 2011, 16:16:55 door sprint26 »
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #491 Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 16:52:57 »
topmoer moet je laten schrikken, zorgen dat de auto op poten staat. Eigenlijk is dat het eerste wat ik loshaal als ik aan de ophanging moet werken.
vervolgens doe je de stuurkogel en vervolgens de fusee los, dan haal je m er zo onder vandaan.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #492 Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 17:03:29 »
Schrikken met een tik geven of door met de luchtratel te werken?

Ik heb hier nooit problemen mee gehad, maar dit is dan ook een peuleu uit 1976.

vandaag staat de auto na een nachtje er al beter bij, lijkt iest meer gezakt. foto 1 is zoals het nu is en de 2de zoals het ori is.
daarna nog ff de engelmann spiegels gepast :)
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #493 Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 17:07:22 »
paar tegels achterin gelegd? Duidelijk al wat nagezakt. Je kunt t met een luchtratel laten schrikken, maar als je pootjes gewoon op de grond staan, gewoon een vaste ratel met dop 19 op zetten. tik met een hamer ertegen of gewoon goed kracht zetten. Bij mij werkte dat.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #494 Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 18:21:03 »
De auto stond weer op de grond. Beetje wd 40 en een tik met de hamer deed de rest.

Maar loop nu alweer tegen een ander probleem aan. De veren passen niet op de bovenste schotel.
De schokbreker eruit gehaald door de veer te klemmen en los te draaien. De nieuwe schokbreker zit erin maar nu wil ik de veer plaatsen maar deze past niet. zie foto's. De oude veer is beide kanten gelijk, de nieuwe is boven te smal.

hoe hebben jullie dit opgelost?

Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.