Auteur Topic: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976  (gelezen 263380 keer)

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #900 Gepost op: za, 04 jun 2011, 09:11:51 »
Afgelopen week nog geen delen ontvangen, denk ivm hemelvaart -gert- :).

Anyway....vandaag wordt de polo uitgegraven en gaat op de trailer mee naar de garage. Volgende week dan maar eens gelijk een begin gaan maken aan het plaatwerk. Ik denk dat ik daar wel een tijdje zoet mee ben -klus-
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #901 Gepost op: za, 04 jun 2011, 19:45:17 »
@Ramon: gisteren 'toevallig' onder de Audi 50 gekeken met het verplaatsen, maar volgens mij hebben ze daar ook vlakke vloerplaten ingezet. Tenzij er nu een kenner voorbij komt die weet te vertellen dat bij de vroege typ86's vlakke vloerdelen werden gebruikt en kriksteunen pas later in gebruik werden genomen? -dunno- -gert-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #902 Gepost op: zo, 05 jun 2011, 20:26:54 »
@Ramon: gisteren 'toevallig' onder de Audi 50 gekeken met het verplaatsen, maar volgens mij hebben ze daar ook vlakke vloerplaten ingezet. Tenzij er nu een kenner voorbij komt die weet te vertellen dat bij de vroege typ86's vlakke vloerdelen werden gebruikt en kriksteunen pas later in gebruik werden genomen? -dunno- -gert-

Ik hoef alleen bij de platte stukkeneen nieuw stuk in te lassen. Trouwensisga niet voor geheel origineel.Maar moet veilig/stevig en goed gemaakt , geen zin om er over een jaar weer aan te lassen :).

Ik denk dat ze morgen de kriksteunen en dewielranden leveren. Ik had trouwens bij het zien van de verroeste stukken wel een mindergevoel,best veel werk.Mijn had zoiets gewoon beginnen en komthet goed. Maar we hebben er zin in  -thumbsup-. Deze week ga ik beginnen met het laswerk.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #903 Gepost op: wo, 08 jun 2011, 20:21:03 »
Even een vraagje?

Ik kan van Andy een setje 60/80 veren kopen. Mijn eigen nieuw verlagingssetje 40/60 van TA viel me een beetje tegen en wil er een setje veren bij hebben mocht ik de auto iets lager willen leggen.

Weet iemand of ik de 60/80 set van weitec gewoon op mijn 40/60 TA technix dempers kan monteren  -dunno- ?
Moet toch geen probleem zijn
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #904 Gepost op: wo, 08 jun 2011, 21:30:19 »
Even een vraagje?

Ik kan van Andy een setje 60/80 veren kopen. Mijn eigen nieuw verlagingssetje 40/60 van TA viel me een beetje tegen en wil er een setje veren bij hebben mocht ik de auto iets lager willen leggen.

Weet iemand of ik de 60/80 set van weitec gewoon op mijn 40/60 TA technix dempers kan monteren  -dunno- ?
Moet toch geen probleem zijn

vraag reeds beantwoordt in het verkooptopic.
garanties zijn er niet maar gaat waarschijnlijk wel goed. Zo lang de veer niet los komt te hangen zit je goed. met 2cm verschil verwacht ik dat niet direct.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #905 Gepost op: vr, 10 jun 2011, 01:29:37 »
achter (60mm) krijg je sowiezo geen problemen mee als je de notenverstelling nog in het midden hebt staan. TA technix setjes worden standaard met 60mm achterdempers geleverd. Ook 80/60 setjes, zijn gewoon dezelfde veren en dempers als je nu hebt, alleen de voorste veren verschillen (dempers wellicht ook, weet ik niet zeker)

ik zou als ik jou was toch nog even wachten tot het ding is nagezakt en je de uiteindelijke hoogte van de huidige set kunt zien.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #906 Gepost op: vr, 10 jun 2011, 08:44:03 »

ik zou als ik jou was toch nog even wachten tot het ding is nagezakt en je de uiteindelijke hoogte van de huidige set kunt zien.

ik ben ook nog aan het denken of ik het 60/80 set erbij moet hebben om samen met de velgen de spatbordrandjes achter netjes aan te passen. Ik wil straks geen banden die aanlopen. Als ik naar de hoogte kijk van de 40/60 dan geloof ik niet dat dit nog echt netjes na zakt. Ik denk dat ik gewoon met deze set ales aanpas en dan straks nog indd het nazakken afwacht.

Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #907 Gepost op: vr, 10 jun 2011, 13:14:11 »
het zakt echt nog een heel stuk na :)
Toen ik m net verlaagd had, kreeg ik makkelijk een krik eronder en had ik ruimte over. Nu moet ik eerst de auto met de hand omhoog trekken, en dan kan de krik er met veel moeite onder. Dus er zit wel verschil in. Met een kale auto duurt dat gewoon langer. Interieurtje weegt toch nogal wat alles bij elkaar hoor.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #908 Gepost op: vr, 10 jun 2011, 13:30:32 »
het zakt echt nog een heel stuk na :)
Toen ik m net verlaagd had, kreeg ik makkelijk een krik eronder en had ik ruimte over. Nu moet ik eerst de auto met de hand omhoog trekken, en dan kan de krik er met veel moeite onder. Dus er zit wel verschil in. Met een kale auto duurt dat gewoon langer. Interieurtje weegt toch nogal wat alles bij elkaar hoor.

oh interieur, bumpers, motor, dash. Was ik maar al zover dat ik dat er allemaal weer in kan monteren. Morgen ga ik beginnen met het las werk.
Ik heb zojuist de kriksteunen binnengekregen en kan de vloer en de kokers repareren, de wielranden worden nageleverd.

Morgen misschien maar weer eens een foto schieten  :)
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #909 Gepost op: vr, 10 jun 2011, 13:37:40 »
het zakt echt nog een heel stuk na :)
Toen ik m net verlaagd had, kreeg ik makkelijk een krik eronder en had ik ruimte over. Nu moet ik eerst de auto met de hand omhoog trekken, en dan kan de krik er met veel moeite onder. Dus er zit wel verschil in. Met een kale auto duurt dat gewoon langer. Interieurtje weegt toch nogal wat alles bij elkaar hoor.

Ik vind het een beetje overdreven een HEEL STUK NA...
Mijne is ouder als die van jouw kwa set maar staat voor toch nog echt zelfde hoogte...
ik weet niet wat ramon weegt ;) maar ook dat zal echt wel iets schelen.. {en neej ik beledig je niet Rutger}
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #910 Gepost op: vr, 10 jun 2011, 13:40:28 »
kweet niet hoor richard, maar jij hebt m ook behoorlijk volgestouwd gehad regelmatig, en als je vooral gewicht op de achteras legt, steigert ie aan de voorkant altijd iets ja. Meen me te herinneren dat die van jou toch ook best wel nagezakt is.

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #911 Gepost op: vr, 10 jun 2011, 13:46:57 »
achter ja, voor nog altijd zelfde als in het begin....
tuurlijk zakt elke set nog iets na, maar om nou te zeggen zakt echt nog een heel stuk, neeej niet bij TA, ja of ze moeten lek/leeg zijn :)
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #912 Gepost op: vr, 10 jun 2011, 13:48:07 »
Tja aan een kant maakt me het niet uit hoor.....zakt ie niet na dan komen er andere veren onder die ik inmiddels heb kunnen kopen.
Dus we zien wel. Ik geloof in ieder geval niet echt in het nazakken anders had ik natuurlijk ook geen andere veren erbij gekocht.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #913 Gepost op: vr, 10 jun 2011, 13:49:19 »
kweet niet hoor richard, maar jij hebt m ook behoorlijk volgestouwd gehad regelmatig,

en JUIST daarom zou de mijne flink moeten nagezakt zijn dus... en dat is niet zo
ja achter maar die zijn lek...
voor is helemaal niks mis mee en rijdt heerlijk/perfekt zo
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #914 Gepost op: vr, 10 jun 2011, 13:50:16 »
Tja aan een kant maakt me het niet uit hoor.....zakt ie niet na dan komen er andere veren onder die ik inmiddels heb kunnen kopen.
Dus we zien wel. Ik geloof in ieder geval niet echt in het nazakken anders had ik natuurlijk ook geen andere veren erbij gekocht.

nou het gebeurd wel regelmatig dat moet ik rutger toegeven, maar ik heb bij deze set niks gemerkt daarvan..

ik had ooit eens inter alloy van auto style.. die zakte pas na -gert-
ik wilde ook een set extra veren kopen 80mm maar dat word veel te laag voor vervoer van de spullen... dan komt ie niet meer vooruit want dan staat ie vast op de grond...
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud