Auteur Topic: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976  (gelezen 263295 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #975 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 21:03:52 »
Hoe heb je dat zijpaneel nou zo (snel) kaal getrokken? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #976 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 21:09:17 »
mwoah... bij mij valt dit wel onder een restauratie hoor.
geen halve maatregelen en de polo gaat
van: over 2 jaar staat hij vast op de sloop.
naar: die kan wel weer een aantal jaren mee.

maar het is vast geen resto zoals jij en je vader eerder deden voor alpha's bij je pa in de garage.
Dat maakt het niet minder  -thumbsup-

Nou het enige wat er met een echte resturatie verschilt is dat er niet gekozen wordt voor een bad of een straalcabine......alles met de handjes gedaan. De auto wordt wel goed blank gemaakt tot alles eraf is. Hij zal zeker wel enkele jaartjes weer mee kunnen en wordt van de sloop gered. Voor mij is deze auto het werk waard  -thumbsup- , als ik het moest uitbesteden misschien niet. Maar daarbij vind ik het sleutelen ook gewoon het leukst. Na dit project zal er misschien ook weer een volgend zijn  -dunno-
En de polo wordt niet in ori staat opgebouwd, maar een beetje custom -naughty- .  
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #977 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 21:13:51 »
Hoe heb je dat zijpaneel nou zo (snel) kaal getrokken? -dunno-

Ja das simpel. dit keer niet met afbijt. De achterpanelen zijn sterker dan de deuren, deze kunnen meer hebben. Ik heb een p60/p80 lamellenschijf op de slijpmachiene gezet en alle lak eraf geslepen. Dit moet je wel met snelle bewegingen doen en met veel beleid. Een kennis bracht een citroen traxion voor een nieu laklaagje. De auto was ook blank. Hij had alles met de flex schoongemaakt , ook met een lamellenschijf, maar overal gleufjes in de blanke plaat geslepen. Dus ben voorzichtig anders kun je straks veel plamuren. Ik heb dit gedaan omdat ik gewoon ff wilde knallen met mn nieuwe flex -gert-.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #978 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 21:23:48 »
Doelde ook op het feit dat er 2 minuten eerder nog een post was geplaatst waar de lak nog op het achterpaneel zat... :D -nana-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #979 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 21:26:29 »
Doelde ook op het feit dat er 2 minuten eerder nog een post was geplaatst waar de lak nog op het achterpaneel zat... :D -nana-

ah ja , dat heb ik ook in die 2 min gedaan  -ja-
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #980 Gepost op: do, 23 jun 2011, 09:51:08 »
Ja das simpel. dit keer niet met afbijt. De achterpanelen zijn sterker dan de deuren, deze kunnen meer hebben. Ik heb een p60/p80 lamellenschijf op de slijpmachiene gezet en alle lak eraf geslepen. Dit moet je wel met snelle bewegingen doen en met veel beleid. Een kennis bracht een citroen traxion voor een nieu laklaagje. De auto was ook blank. Hij had alles met de flex schoongemaakt , ook met een lamellenschijf, maar overal gleufjes in de blanke plaat geslepen. Dus ben voorzichtig anders kun je straks veel plamuren. Ik heb dit gedaan omdat ik gewoon ff wilde knallen met mn nieuwe flex -gert-.


die plamuur zal er toch redelijk veel opmoeten denk ik zo ;) want op elke auto komt plamuur en als je alles slecht of niet vertint hebt moet er heul veul op :)
je hebt met die lamellenschijf teveel ijzer van het plaatwerk geschaafd waardoor je dus ontzettend veel oneffenheden gaat zien straks!!  
dan had je beter een staalborsteltje op de boormachine of slijptol kunnen gebruiken die schuren geen staal weg -klus-

het is een forum full resto, want een echte restauratie gaat toch anders in zijn werk met lassen, daar word meer gepuntlast en alles delen compleet vervangen zonder tussenlassen...

Ik ben wel benieuwd naar het vertin werk straks -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: do, 23 jun 2011, 09:53:03 door richard-polo »
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #981 Gepost op: do, 23 jun 2011, 17:34:05 »

die plamuur zal er toch redelijk veel opmoeten denk ik zo ;) want op elke auto komt plamuur en als je alles slecht of niet vertint hebt moet er heul veul op :)
je hebt met die lamellenschijf teveel ijzer van het plaatwerk geschaafd waardoor je dus ontzettend veel oneffenheden gaat zien straks!!  
dan had je beter een staalborsteltje op de boormachine of slijptol kunnen gebruiken die schuren geen staal weg -klus-

het is een forum full resto, want een echte restauratie gaat toch anders in zijn werk met lassen, daar word meer gepuntlast en alles delen compleet vervangen zonder tussenlassen...

Ik ben wel benieuwd naar het vertin werk straks -thumbsup-

richard, klopt wat je zegt. Lamellenschijf moet je met beleid bewegen en ja je maakt er oneffenheden mee. Dus het liefst afbijt of een draadborstel. Dit ga ik ook verder toepassen. Maar die oneffenheden ga je straks niet zien, komt goed. Het achterscherm zal denk ik een laag spuitbeton krijgen omdat het gewoonweg al veel deukjes en een grote deuk had. Het vertin werk ga ik na het lassen doen. Als moet ik zeggen het laswerk zit er netjes in. Het materiaal is niet gaan hobbelen. De polo zal zowieso beter hersteld worden dan dat in het verleden is gedaan  :) .
« Laatst bewerkt op: do, 23 jun 2011, 21:42:24 door sprint26 »
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #982 Gepost op: do, 23 jun 2011, 22:19:42 »
Vandaag en gisteren niet veel aan de polo gedaan, ivm met het keuren van onze camper omdat ik deze nodig heb komend weekend voor het bezoek aan Graspop festival. we bezoeken daar een driedaags festival en slaan het camperen in een tentje over.

Wel heb ik de wielrandjes en achterhoekjes eruit geslepen. Daar zat ook heet wat roest achter de randjes, het leek in eerste instantie beter dan nadat het eruit was. Ik zag daar ook achter de achterplaat dat de achterste steunpunten ook weggeroest zijn. Deze heb ik er uit gehaald en ga ik proberen na te maken. Morgen komen de wielranden en probeer ik die er nog in te lassen voor het weekend, en anders volgende week verder. Als de wielranden erin zitten wordt de polo omgedraaid om de bodemplaten van onder nog na te lassen  en na te kijken welke stukken er aan de onderkant nog in moeten.
« Laatst bewerkt op: do, 23 jun 2011, 22:21:48 door sprint26 »
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #983 Gepost op: do, 23 jun 2011, 22:24:10 »
de achterhoekjes/ achterplaat. Je ziet er op een foto het roestige steunpunt zitten. Het sleepoog gaat overigens weg en het gat gaat dicht. De binnenste wielrandjes worden omgeklopt en verlengt met een stuk plaat, dit wordt gedaan nadat de buitenste randjes erin zitten. als de polo op zn kop ligt gaat het makkelijker, kom je er beter aan.
« Laatst bewerkt op: do, 23 jun 2011, 22:27:19 door sprint26 »
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #984 Gepost op: do, 23 jun 2011, 22:25:20 »
Even -off-

Bestaat Graspop nog? En wat speelt daar tegenwoordig?


Edit al gevonden. Dat is wel gegroeid zeg!

Ik was er in 94 met oa Motorhead, Biohazard en .... Midnight oil  :)
« Laatst bewerkt op: do, 23 jun 2011, 22:28:58 door Steilheck »
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #985 Gepost op: do, 23 jun 2011, 22:31:01 »
Groot festival, een van de betere op t gebied van metal. Lees dat je het al gevonden hebt. Duurt jaarlijks drie dagen.


Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #986 Gepost op: do, 23 jun 2011, 22:32:23 »
Goed bezig: zowel met de Polo als je muziek  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #987 Gepost op: do, 23 jun 2011, 22:35:42 »
oei daar zit uiteindelijk dan toch nog een boel roest.
hopen dat ik dat niet bij de GT tegenkom.
(ga niet zeggen: goed bezig. anders wordt het bijna een mantra)

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #988 Gepost op: do, 23 jun 2011, 22:36:16 »
Dank je.....maar mijn bandje komt dit jaar helaas niet -boehoe- .



On-topic  :)

vond nog een leuke foto......dit is nog maar een gedeelte van alleen de rechterkant -klus-
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ 52-YB-89 ] Polo 1 'L' 1976
« Reactie #989 Gepost op: do, 23 jun 2011, 22:38:02 »
oei daar zit uiteindelijk dan toch nog een boel roest.
hopen dat ik dat niet bij de GT tegenkom.
(ga niet zeggen: goed bezig. anders wordt het bijna een mantra)

Tja dat heb je met oude bakken. Er zat veel bitac op en daaronder roest. Hoop voor je dat het bij de gt meevalt. Ik zet er gewoon de flex in en maak een nieuwe versteviging. Alleen links moet dan ook een oog voor de uitlaat op tehangen komen.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.