Auteur Topic: Polo G40 loopt stationair op 3 cilinders  (gelezen 2965 keer)

Offline LuukVW026

  • Non-Register lid
  • Berichten: 21
Polo G40 loopt stationair op 3 cilinders
« Gepost op: wo, 26 aug 2015, 23:46:51 »
Ik heb een Polo Coupe van 1992 waar ik sinds kort een G40 motor heb ingebouwd. Maar loopt bij stationair toerental op 3 drie cilinders. Dus vanaf distributie zijde gezien doet de 1st cilinder niet mee. Krijgt brandstof en vonk bij de 1st cilinder. Als ik de auto enige tijd stationair laat lopen kan ik gewoon het uitlaatspruitstuk vast pakken. Op toeren kan wordt ie na een paar seconde ook warm. ??
Op toeren loopt ie netjes op 4 cilinders.

Motorblok is compleet uit elkaar geweest, bekeken en onderdelen vervangen waar nodig.
G-lader gereviseerd en draait 1.0 bar druk

Heb zelf al dingen geprobeerd:

* Injectoren uitgewisseld uit een andere Polo G40. Krijgt spanning op alle injectoren en werken ook allemaal!
* Brandstof pomp uitgewisseld.
* Stekker van de blauwe sensor eraf gehaald en laten lopen, geen verschil merkbaar.
* ECU uitgewisseld met Chip en 68mm poelie (G-ladershop)
* Brandstof druk gemeten ligt tussen 3 a 3,5 bar raildruk.
* Compressie gemeten:
1st cilinder = 9bar (ook bij warme motor)
2de cilinder = 9bar (ook bij warme motor)
3de cilinder = 9 bar (ook bij warme motor)
4de cilinder = 9bar (ook bij warme motor)
* Ontsteking afgesteld op -6 graden voor ontsteking.
* Distributie afstelling na gekeken.

Hier een lijst wat allemaal vervangen is:

* Distributie + Waterpomp
* Kopbouten
* Koppaking
* Bobine
* Bougies (BOSCH W5DPO)
* Bougiekabels
* Rotor + Verdelerkap
* Blauwe temperatuur sensor
* Zwarte temperatuur sensor
* Bruine olie sensor
* Zwarte olie sensor
* Klopsensor
* Lambda sensor
* Lagerschalen
* Koppeling + druklager


Iemand een idee -dunno- ? Wordt er nu onderhand gek van!

Greets
Luuk

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Polo G40 loopt stationair op 3 cilinders
« Reactie #1 Gepost op: wo, 26 aug 2015, 23:54:59 »
Ontsteking? -dunno- Vonk op eerste cilinder te zwak? Accu?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Polo G40 loopt stationair op 3 cilinders
« Reactie #2 Gepost op: do, 27 aug 2015, 01:39:32 »
geen lek bij inlaatpakking ofzoiets?
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Polo G40 loopt stationair op 3 cilinders
« Reactie #3 Gepost op: do, 27 aug 2015, 13:38:03 »
hoe heb je compressie gemeten? Gasklep wel vol open gehouden bij de compressie test?

En probeer eens met remmenreiniger rond je inlaat pakkingen te spuiten, gaat hij anders lopen heb je valse lucht. En is de vonk wel op alle 4 cilinders even sterk? Dus een mooie dikke blauwe vonk?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Polo G40 loopt stationair op 3 cilinders
« Reactie #4 Gepost op: do, 27 aug 2015, 17:58:42 »
Weerstand meten van de bougies deze moeten uit mijn hoofd 7 kilo ohm zijn.in iedergeval alle 4 gelijk. Valse lucht is ook nog een optie. Je kunt ook met een tang een voor een de bougie kabels lostrekken om te zien op welke cylinder de motor loop niet verandert. Dat is dus de boosdoener. En spuiten ook alle 4 de injectoren ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline LuukVW026

  • Non-Register lid
  • Berichten: 21
Re: Polo G40 loopt stationair op 3 cilinders
« Reactie #5 Gepost op: do, 27 aug 2015, 18:07:13 »
Ontsteking? -dunno- Vonk op eerste cilinder te zwak? Accu?

Vonkt bij de eerste cilinder is goed, heb er een goede opdonder aan overgehouden. Accu is nieuw!

Offline LuukVW026

  • Non-Register lid
  • Berichten: 21
Re: Polo G40 loopt stationair op 3 cilinders
« Reactie #6 Gepost op: do, 27 aug 2015, 18:08:44 »
hoe heb je compressie gemeten? Gasklep wel vol open gehouden bij de compressie test?

En probeer eens met remmenreiniger rond je inlaat pakkingen te spuiten, gaat hij anders lopen heb je valse lucht. En is de vonk wel op alle 4 cilinders even sterk? Dus een mooie dikke blauwe vonk?

Compressie test met Gasklep vol open!
Remmenreiniger rond gespoten geen verschil, bougies omgewisseld probleem verplaatst zich niet.

Offline LuukVW026

  • Non-Register lid
  • Berichten: 21
Re: Polo G40 loopt stationair op 3 cilinders
« Reactie #7 Gepost op: do, 27 aug 2015, 18:12:14 »
Weerstand meten van de bougies deze moeten uit mijn hoofd 7 kilo ohm zijn.in iedergeval alle 4 gelijk. Valse lucht is ook nog een optie. Je kunt ook met een tang een voor een de bougie kabels lostrekken om te zien op welke cylinder de motor loop niet verandert. Dat is dus de boosdoener. En spuiten ook alle 4 de injectoren ?

Injectoren spuiten allemaal, deze ook al een keer uitgewisseld
1st cilinder is de boesdoener!
2de paar bougies geprobeerd vandaag geen verandering, bougie kabels doorgemeten allemaal dezelfde weerstand.

Ook al haal je de bougie dop eraf veranderd er niks qua lopen. Hetzelfde geld voor de injector kabel!

Offline LuukVW026

  • Non-Register lid
  • Berichten: 21
Re: Polo G40 loopt stationair op 3 cilinders
« Reactie #8 Gepost op: do, 27 aug 2015, 18:15:56 »
Begin nu zelf te twijfelen aan de klepstoter misschien dat die geen goede olie druk krijgt (verstopt), waardoor hij bij stationair toerental de inlaat klep niet ver genoeg opent.
Als je het toerental opvoert dan gaat de cilinder gewoon mee lopen!  -dunno-

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Polo G40 loopt stationair op 3 cilinders
« Reactie #9 Gepost op: za, 29 aug 2015, 11:22:50 »
maar een lekke klepstoter merk je ook bij een compressie test. Heb in het verleden eens een volvo gehad die lang stil had gestaan. Die had de stoters ook wat lek en die waren helemaal leeg gelopen. Toen ik een compressietest deed kwam ik op alle 5 cilinder met gas vol open op 4-5bar max. En een frisse 5 cilinder heeft een 14-15 bar. Oftewel als de stoters lekken had die cilinder ook geen compressie die net zo hoog is als de rest.

Vind alleen jou compressiedruk dan weer niet heel hoog. Maar ik heb geen idee wat zo'n polo normaal heeft.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Polo G40 loopt stationair op 3 cilinders
« Reactie #10 Gepost op: za, 29 aug 2015, 11:38:33 »
Meen dat een g40 10bar compressie moet hebben....

Offline LuukVW026

  • Non-Register lid
  • Berichten: 21
Re: Polo G40 loopt stationair op 3 cilinders
« Reactie #11 Gepost op: zo, 30 aug 2015, 00:26:09 »
Meen dat een g40 10bar compressie moet hebben....

Origineel fabrieksgegevens 8 a 9 bar  -thumbsup-

Offline LuukVW026

  • Non-Register lid
  • Berichten: 21
Re: Polo G40 loopt stationair op 3 cilinders
« Reactie #12 Gepost op: zo, 30 aug 2015, 00:29:37 »
Heeft iemand desnoods een goed adres waar ik met dit probleem terecht kan?

 -klus-

Offline TomM

  • Non-Register lid
  • Berichten: 191
  • Geslacht: Man
  • Tom Mesman
Re: Polo G40 loopt stationair op 3 cilinders
« Reactie #13 Gepost op: ma, 31 aug 2015, 20:57:53 »
Zit misschien je uitlaat verstopt? Alleen het deel vanaf de eerste cylinder?
Heb je toen het boeltje uit elkaar lag alles afgedicht met proppen papier of iets anders?
Zijn die allemaal verwijderd? Niet dat ik je ervoor aan zie oid, maar iedereen kan een foutje maken.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Polo G40 loopt stationair op 3 cilinders
« Reactie #14 Gepost op: zo, 06 sep 2015, 21:19:49 »
heb je ook visuele audio opnamen van het geluid ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .