Het Polo86c Register

Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: polo 3 op za, 17 mei 2003, 15:44:42

Titel: verzekering
Bericht door: polo 3 op za, 17 mei 2003, 15:44:42
hallo, mijn polo moter is stuk en nu wil ik er een g40 blok in leggen.maar nu wil mijn verzekering de meldcode weten, en meen de motercode dan kan ik de premie berekenen,weet iemand deze van een g40?En wat betalen jullie voor jullie g40 in de maand?Ik hoop iets te horen.

mvg arno
Titel: verzekering
Bericht door: Douwe op za, 17 mei 2003, 17:02:57
? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Titel: verzekering
Bericht door: polo 3 op za, 17 mei 2003, 18:16:51
niemand?
Titel: verzekering
Bericht door: Douwe op za, 17 mei 2003, 18:29:55
niemand?

Jawel,maar ik begrijp niet wat je verzekering met je ombouw te doen heeft. Die van mij is al 10 omgebouwd naar G40,is voor verzekering geen probleem.

Alleen RDW kan moeilijk doen,tegenwoordig moet je bij meer dan 30% vermogenstoename ff bij ze langs. (officieel dan :D )
Titel: verzekering
Bericht door: polo 3 op za, 17 mei 2003, 18:58:45
uhm,nou keuring enzo is goed,maar owee als je een ongeluk maakt, en ze kijken voor technisch onderzoek de wagen na, en hij staat als 1,3 op papier en er ligt een 1,3 g40 blok in dan ben je best nat............
Titel: verzekering
Bericht door: Jaap op za, 17 mei 2003, 20:55:35
Moet je ruim zien..

Ten eerste moet je je niet blind staren op de meldcode;
check maar eens de laatste 4 cijfers van je chassisnummer, en de meldcode..

Das geen toeval, das gewoon altijd zo..


Maar goed: Op je kenteken staat niet echt vermeld wat voor een blok er in je auto ligt... enkel: Benzine, 4 cylinders..

Als je dus een andere benzine, 4 cylinders plaats, hoeft er niets veranderd te worden..

Een beetje slim zijn, betekend dat je niet alleen het blok, maar ook de remmen en onderstel vervangt voor het G40 (of betere) spul.... Dan kan je eigenlijk geen problemen krijgen ten tijde van een ongeluk....

Motorcode van de Polo G40, is PY, maar daar kan de verzekering waarschijnlijk nix mee....
Titel: verzekering
Bericht door: polo 3 op za, 17 mei 2003, 22:13:30
ik heb er al een g40 remsysteem opgebouwd vorige maand,met nieuwe blokken en schijven,en ja nu is t blok best ver stuk dus kan ik beter maar een snel blok erin knallen dan toch??

arno
Titel: verzekering
Bericht door: Michiel op za, 17 mei 2003, 22:46:38
Als je je motorombouw (met meer dan, volgens mij, 40% vermogenstoename) meld bij de RDW wordt je uitgenodigd voor een herkeuring. Ze kijken dan of alles goed functioneert en of alles ingebouwd is zoals het hoort. Deze test kost ongeveer € 2.000,-  :(  
Je kan er ook voor kiezen om deze test niet te laten doen. je moet dan alleen geen (ernstig) ongeluk krijgen want dan ben jij altijd fout.
Titel: verzekering
Bericht door: polo 3 op za, 17 mei 2003, 22:49:15
maar als je dan fout bent? ben je in principe niet verzekert of keren ze dan wel uit? moet voor een g40 ook herkeuring? ik dacht dat t alleen moest wanneer je meer moterinhoud of meerdere cilinders had
Titel: verzekering
Bericht door: Markopolo op za, 17 mei 2003, 23:04:26
??



Titel: verzekering
Bericht door: Gert op zo, 18 mei 2003, 03:45:45
Als je je motorombouw (met meer dan, volgens mij, 40% vermogenstoename) meld bij de RDW wordt je uitgenodigd voor een herkeuring. Ze kijken dan of alles goed functioneert en of alles ingebouwd is zoals het hoort. Deze test kost ongeveer € 2.000,-  :(  
Je kan er ook voor kiezen om deze test niet te laten doen. je moet dan alleen geen (ernstig) ongeluk krijgen want dan ben jij altijd fout.

Dus elke sukkel die een VR6 in een Golf 2 bouwt is 2000 pleuros kwijt ?
gelukkig keuren ze hem bijna niet meer goed vanwege het verbeterde onderstuurkarakter ... helemaal niet meer mee te sturen ...
Titel: verzekering
Bericht door: Jaap op zo, 18 mei 2003, 08:32:47
Ehmz, Ja, de omkeuring van 4 naar 6 cylinders kost nogal wat pleuro's..

2000 zijn t er volgens mij net niet,. maar 't zal neerkomen op dezelfde kosten als destijds gemeld bij de ombouw van Polo 1 benzine naar Polo 1 diesel..

Geluidstest (2 tot 300 euro)
Rijtest (3 tot 400 euro)
en waarschijnlijk ook nog een remtest (wegens toename van vermogen) (3 tot 400 euro)

Ennuh: VR6 in Golf 2 betekend tegenwoordig dat je zowieso om moet naar 5 gaats.. 4 gaats krijgt geen gratie meer bij de RDW..

Maar goed: Omkeuring door de RDW bij meer vermogen hoeft niet heel veel geld te kosten, want de Polo 2(f) is gewoon geleverd door VW, 'dus' zou omkeuring slechts papierwerk betreffen, kosten: 45 pleuro.. (net als de omkeuring van Polo 2 Benzine naar Polo Diesel).. Tenminste: Dat vind ik. De RDW denkt waarschijnlijk ambtenaren-commercieel: 't mot geld kosten,..
Titel: verzekering
Bericht door: Douwe op zo, 18 mei 2003, 09:23:54
Zo iets ongeveer :D



Titel: verzekering
Bericht door: Dennis op zo, 18 mei 2003, 20:54:54
Je zou denken:

* geluidstest: db-meter in de hand, of statief. Stationair meten en bij een bepaald aantal toeren (zo zijn de regels volgens mij)

* remmentest, doe je bij de APK ook, en als deze al van een wat meer "vermogend" model zijn moet dat ook geen probleem zijn.

* een blokje om rijden met de keurmeester hoeft ook geen 100den euros te kosten toch?

Maar aan de andere kant: wees blij, in Duitsland moet je voor alles waar je geen papiertje van hebt dik betalen (soms ook honderden euros) voor de "sondereintragung", en met papiertje ook voor de gewone bijschrijving op het kenteken.

Vraag ik me nu ff af: heb mijn polo 2 G40 verzekerd als een ´88er polo 1300, kan ik hier problemen mee verwachten? Ook al zal het model niet voorkomen in de database van de verzekeraars?
Titel: verzekering
Bericht door: patrick86c op zo, 18 mei 2003, 21:11:12
lijkt mij van niet het blijft een 1.3.
en dat ze g40 niet kennen daar kan jij niks aan doen.
Titel: verzekering
Bericht door: Dennis op zo, 18 mei 2003, 21:17:47
Helaas heb je daar weinig aan als ze er achter komen dat dat 1300tje 85kw standaard heeft, en dat op het kenteken staat.

Vegen ze de claim mooi van tafel en mag je het zelf betalen..  :(

Zal toch es informeren, veel duurder zal het niet zijn als het al meer kost.. rij je toch een stuk (ver)zekerder(der) rond  ;)
Titel: verzekering
Bericht door: Jeroen op ma, 19 mei 2003, 10:41:02
Je bent altijd ZELF verantwoordelijk voor de juiste informatie over jouw voertuig te geven, maar er zijn natuurlijk marges. Dus voor een ander luchtfilter zul je geen meilding hoeven te maken, maar ik las in de FAQ's van een chiptuner dat je altijd aan je verzekeraar moet melden dat je een andere chip gemonteerd hebt.

Het is natuurlijk rommelen in de marge, mijn polo 2 diesel kennen ze ook niet dus staat als een 1300 HB op de verzekeringspapieren. Dat maakt overigens voor de WA-premie niets uit. Wel is het zo dat je voor een golf vr6 meer betaald dan een golf 1.4. Zeker als je nog jong bent. Als jij dat dan vervolgens niet verteld en je auto als 1.4 verzekerd ben je gewoon de lul als je ongeluk maakt. En dan kun je beter elke maand 10 of 20 euro meer betalen dan een levenlang werken om de schadeclaim van een invalide te betalen...
Titel: verzekering
Bericht door: JurG40 op ma, 19 mei 2003, 15:15:26
Dus elke sukkel die een VR6 in een Golf 2 bouwt is 2000 pleuros kwijt ?

Als er eenmaal een type goedgekeurde Golf 2 Vr6 rondrijd. Hoeft de auto niet zo uitgebreid gekeurd te worden.