Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: Dennis op zo, 14 aug 2005, 23:48:42
-
[Mark, Jaap en Marcel van deelname uitgesloten :) ]
Wie het weet mag het zeggen...
-
Verbredings-/uitbouwset voor een steilheck... -dunno-
-
Warm, warm..
Meer details please...!
-
B&B Paris of die andere
-
Foto komt van ebay af, kan alleen zo snel niets vinden.
-
B&B Paris of die andere
Die andere dus: BB polo Carat.
Wat heb ik nou gewonnen? -naughty-
-
Kamei!
-
B&B Paris of die andere
Die andere dus: BB polo Carat.
Wat heb ik nou gewonnen? -naughty-
-thumbsup-
Gisteren de set gekocht, samen met deze:
-
Oh,.
heb ik m niet gewonnen :)
Geil!
Nu de tacho nog :)
-
Tacho is zelf te maken, doe de hele dag niks anders eigenlijk..
-
het is misschien heeeeel zeldzaam, maar die grille..... -wanker- Als ik zo'n aangezicht wil koop ik wel een golf.
Maar toch: Dennis heeft een zeldzaam bodykitje aangeschaft -thumbsup-
-
Psies, cultureel erfgoed...
Misschien ooit eens een replica bouwen? -naughty-
-
-thumbsup-
-
Dennis aan de Geilheck!
-
Dennis aan de Geilheck!
Heb je niet eentje over?
Moet wel een 82er zijn (liefst met schuifdak):
hier (helaas met auto-print link)
Nog wat info:
hier
Setje pirellis is ook wel te vinden. (of zijn dit 13" ?)
-
Mozes Den: wat heb je nou gekocht man!
Over smaak valt niet te twisten, maar zeldzaam is het wel...
Beetje Knightrider achtig, niet?
Hoe hou je nou nog alles bij: Audi 50 die omgebouwd wordt tot Bickeltje, G-40 die strak origineel gerestaureerd/gehouden wordt, Jetta alledaags, en nu ook dit nog? Ik krijg al hoofdpijn om mijn ene ABU ("Zen") project rond te krijgen.
But then again: dat is ook mijn alledaags vervoer en jij hebt twee luxes.
1. Knutselschuur
2. Niet je daily driver.
Succes!
Groet, Jan.
-
Wees gerust, dat hou ik ook niet bij... -prut-
Is echt een meerjaaarenplan.
Wel leuk om dit als club eens te bouwen.
Is in eerste instantie puur om de heb, verdwijnt voorlopig op zolder..
Enne Audi 50 Bickel?
-
De Audi 50 GLS waar de ABU in komt, die wordt toch opgebouwd als Bickeltje, of heb ik dat verkeerd begrepen?
Groet, Jan.
-
Tis geen Auwdie 50, maar een Polo 1f..
En uiterlijk wordt als origineel Polo 1 (zoals de Polo 1 van Charles).
-
Jan is de clutch nu al kwijt...da's duidelijk -uitlachen- :)
-
@ Mark: ja, inderdaad -uitlachen-
@ Dennis: en ik maar denken dat het een zilveren Audi 50 GLS was. Van wie heb ik dan die Bickelverhalen?
Groet, Jan.
-
@Jan: tijd voor ZZZZEEENNN??
-
Setje pirellis is ook wel te vinden. (of zijn dit 13" ?)
Even in de folders gespiekt, het zijn 15" Pirelli velgen...
-
snie mooi, zoek maar 14 inch...alhoewel, ze zijn er ook in 13...
verder stoeah!!!
-
Staat een beetje hoog op z'n poten, maar dat is op te lossen.
15" met plat rubber lijkt me mooier staan dan 13" met ballon...
(en al helemaal mooier dan 13" met plat: brede wielkasten zonder vullen is 't niet)
-
13" Pirellis heb ik nog niet gezien, 14 en 15" wel.
In de folder zit er 195/50 op. Wat best breed is voor 5,5x15 et38.
Edit: setje 60/40 doet een hoop denk ik.
Edit2: nouja, eerst maar eens ophalen. Misschien is het wel ranzig nagebouwde rotzooi.
-
wel rete geil
-
2 dingetjes:
1- Lekker tanken!
en
2- 1981-2ér spiegels: 86c dus, geen 86d (1982-3ér)
-
Gelukkig hebben ze er hier wel aan gedacht :)
-
en ik heb de spiegels -naughty-
-
Dit is beter:
-
Of je houdt de uitbouwset als reserve -naughty-
-
Hmmm..
Leuk detail:
Paris/Carat/Prima's waren toch de aller eerste steilheckjes (en enige?) met 1.3 GK blok..
Hebben GK blokjes geen automatische choke?
Duidelijk dat VW ze gewoon met een ander 1.3 blok leverden aan buchmann:
Alhoewel? GK heeft 75 PK,.. waarom dan downtunen naar 68?
Auf 68 PS leistungsgesteigerter Motor (Pierburg 2B Vergaser, Knobloch Saugrohr und Herkules Luftfilter)
of zou dat dan gemeten zijn aan de wielen? (+/- 8 pk winst)
-
GK?
Volgens deze lijst alle 60pk HH:
hiero
@Bas: Paris en Carat hebben andere uitbouwset..
Ik heb nog wel een passend grilletje voor em :)
Wat betreft de Prisma: ik las dat dat het prototype is geweest, waarop de Carat en Paris zijn gebaseerd.
-
Die Modelle wurden alle mit dem 1,1-Liter Motor mit 44 kW (60 PS) ausgeliefert. Am 24. September 1982 wurden noch einmal acht Polo Carat und fünf Polo Paris erstmals zugelassen. Bestückt waren diese Nachzügler mit dem damals nur für das Coupé lieferbaren 1,3-Liter-Triebwerk mit 55 kW (75 PS). Erst ein Jahr später, im September 1983, lieferte Wolfsburg mit dem Polo-Aktionsmodell SP erstmals offiziell ein Steilheck mit 75 Pferdestärken aus.
Tja..
wat klopt er en wat klopt er niet? 1.1 60PK? Zal wel niet toch?
(die 1.1 60PK was in 1981 al lang vervangen voor de 1.3 60pk )
Waar is de cache van de DPV ook al weer? Daar stond ook zoiets in over GK en eerste in een Steilheck..
(Kon me dat van de SP met GK niet herinneren.. stond laatst zo'n gek ding op de sloop in Emmerich / Bettray: Stuurtje er nog uit geript,.. motor niet naar gekeken).
-
DPV:
hiero
-
Ooooooooooooooowwwwwwwwwwwjjjjjjjjjaaaaaaaaaaa......
DIE vind ik dus gaaf: de Polo Sprint....
http://www.steilheck.nl/DPV....int.htm
Wil ik ook hebben....
Volgend projektje?
Groet, Jan.
-
Da's wel de über-steilheck wat mij betreft -love-
-
Mmm, tja.. maar dan wel met de EcoPolo Diesel in het vooronder (om lekker rustig mee te toeren)..
-
Succes Jan met het inbouwen van de Wasserboxer achterin... -naughty-
-
Tsja: zoals Mark al zei is een Steilheck met achterwielaandrijving natuurlijk wel de Uebersteilheck.
Wasserboxer is nog eens mooi ook, omdat je dan een heftig laag zwaartepunt hebt in tegenstelling tot die Engelse jongens die een 4 in lijn inbouwden.
Je kunt er ook een S#$%^u boxer uit een WRC in gooien of natuurlijk een platte 6 uit de good old 911...
Maargoed, dromen blijft leuk. Je krijgt het hier in NL toch nooit door de ff'ing keuringen heen...
Eerst maar ff de ABU (Zen)...
-
In UK laten keuren en invoeren naar NL.... -naughty-
-
withstupid
-
13" Pirellis heb ik nog niet gezien, 14 en 15" wel.
In de folder zit er 195/50 op. Wat best breed is voor 5,5x15 et38.
Edit: setje 60/40 doet een hoop denk ik.
Edit2: nouja, eerst maar eens ophalen. Misschien is het wel ranzig nagebouwde rotzooi.
14" pirelie
-
Op de heenweg naar Lunteren de set opgehaald.
Het is zeker een originele set, onder de grijze primer zit nog de blauwe parelmoerlak.
Het is allemaal in een best goede staat, al zit aan de voorbumper wel wat herstelwerk.
De bumpers zijn trouwens gewoon gebouwd rond de originele bumpers.
-
Voorlopig ligt het netjes opgeslagen, we zien wel wat er mee gaat gebeuren.
-
steilheck kopen?? -naughty-
-
Nog even over de Pirelli velgen:
Dit kwam ik tegen in een advertentie van autoplus:
Pirelli wieldoppen! 13" waarschijnlijk
-
die Steilheck is een broertje/zusje van die van Jaap HH-92-JD -thumbsup-
-
Volgens de RDW-site bestaat hij niet meer -boehoe-
*edit* Die van Jaap ook niet? -dunno-
-
*edit* Die van Jaap ook niet? -dunno-
Marcel wordt ouder -dunno- ......... -naughty-
Moet zijn: HH-92-HJ
-
Maar verders gelijk: Op de velgen na, is ie helemaal identiek (incl klapdak, bekleding, etc etc etc)