Auteur Topic: reminrichting G40 voor steilhecke  (gelezen 5995 keer)

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: reminrichting G40 voor steilhecke
« Reactie #45 Gepost op: do, 11 aug 2011, 19:08:48 »
Je hoeft niet specifiek G40 klauwen te gebruiken. VWII klauwen zijn op heel veel VAG auto's gebruikt, en ze passen ook op VWI remzadels. Ik heb zelf ook nog een setje VWII klauwen liggen met plastic luchtvangers (betere koeling) en ik heb deze van een golf3 afgehaald.

Ook voor de achter remmerij hoef je niet specifiek G40 onderdelen te gebruiken, de lastafhankelijke remkrachtverdeler is ook op de 75pk versies geleverd, en wellicht ook op andere VAG modellen. De grotere remcilinders kan je voor weinig nieuw kopen. Met zo'n motor zou ik echter ook voor een achteras met stabilisator gaan.

Je kan ook voor een betere kwaliteit remschijven en blokken gaan, in plaats van grotere diameter.
Pimp my Polo

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: reminrichting G40 voor steilhecke
« Reactie #46 Gepost op: do, 11 aug 2011, 22:48:09 »
Het wisselen van een complete achteras, maar met behoud van het oude type handremkabels levert geen problemen op.
Je kunt echter inderdaad NIET 2 typen handremkabels met elkaar combineren: Oud en nieuw type krijg je niet zonder verdere aanpassingen aanelkaar geknoopt, en qua handrem is de middentunnel ook het een en ander anders: Handremhendel is gewijzigd, inclusief bevestiging op de vloer.

@Jaap: Dus je monteert de G40-as kompleet met de G40 trommels e.d., en dan monteer de bestaande/oude handremkabel op het mechanisme van de G40 trommels?

Geen verschillen met remdruk (zonder de g40 remdrukbegrenzer) tussen voor en achter? Geen overstuur bij remmen in de bocht? (ooit gehad na verlagen en niet afstellen van de remdrukbegrenzer) Theoretisch wordt de zuigerslag in de achterremmen kleiner door de grotere diameter, dus verdeling komt automatisch weer meer naar voren te liggen, toch??

ik heb de 54mm girlings voorop, dus heb sowieso al iets meer pedaalslag nodig... Dus met grotere remcilinders achter, wordt dat nog erger... Groupbuy 22mm HRC's ??:)
« Laatst bewerkt op: do, 11 aug 2011, 22:56:15 door martyn_86c »
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: reminrichting G40 voor steilhecke
« Reactie #47 Gepost op: vr, 12 aug 2011, 17:20:08 »
...
ik heb de 54mm girlings voorop, dus heb sowieso al iets meer pedaalslag nodig... Dus met grotere remcilinders achter, wordt dat nog erger... Groupbuy 22mm HRC's ???  :)

Voor mij niet nodig, vandaag even naar 1 klein sloopje gegaan, en direct 2 of 3 opgepikt (van 1 ben ik nog niet geheel zeker welke diameter het is, het staat er niet op) ze zijn dus niet moeilijk te vinden, maar geen paniek, degenen die ik niet ga gebruiken gaan gewoon in de bingo.

EDIT:
De HRC waar ik niet van wist welke diameter die had heeft blijkbaar 23,81 mm doorsnede, dat kan wel eens te veel zijn, toch?
« Laatst bewerkt op: vr, 12 aug 2011, 18:07:20 door PoloDennis »
Pimp my Polo

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: reminrichting G40 voor steilhecke
« Reactie #48 Gepost op: vr, 12 aug 2011, 21:12:44 »
@Jaap: Dus je monteert de G40-as kompleet met de G40 trommels e.d., en dan monteer de bestaande/oude handremkabel op het mechanisme van de G40 trommels?
Inderdaad: de remschoenen achter zijn niet veranderd: zit gewoon een haakje in waar de handrem op vast komt: oud of nieuw type handremkabels; makes no difference!

Citaat
Geen verschillen met remdruk (zonder de g40 remdrukbegrenzer) tussen voor en achter?
nieuw onderdeel? g40 remdrukbegrenzer?

Bedoel je de lastafhankelijke remdruk regelaar aan de achteras? Die is zeker niet g40 specifiek. zit onder allerlei polo's: Als je een rembekrachtiger hebt, heb je vaak ook die regelaar. Mijn Giesel (als basis 1.3 HH motor ) heeft m ook al af fabriek....
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: reminrichting G40 voor steilhecke
« Reactie #49 Gepost op: vr, 12 aug 2011, 21:23:36 »
Die remkrachtregelaar is ook niet alleen op Polo's geleverd. Golf2, Corrado, Jetta2 en Passat 35i heeft deze ook op gezeten. De steun waar hij op zit is wel specifiek Polo, maar een paar jaar geleden nog nieuw verkrijgbaar bij de dealer, voor niet veel geld, misschien nog steeds wel. Hetzelfde geld voor de andere bevestigingsdelen.
Pimp my Polo

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: reminrichting G40 voor steilhecke
« Reactie #50 Gepost op: zo, 14 aug 2011, 14:25:50 »
Lastafhankelijke remdrukregelaar bij 86c = vanaf 60pk.
De 55pk en minder hebben deze niet.