Auteur Topic: Sorg Bergcup motor  (gelezen 5532 keer)

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Sorg Bergcup motor
« Reactie #30 Gepost op: wo, 01 okt 2008, 10:23:54 »
Hmm een vriendin van mij heeft haar r1 in de prak gereden misschien heeft ze het schade ding nog staan. Bij interesse kan ik haar wel eens mailen.

Rekordc
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Sorg Bergcup motor
« Reactie #31 Gepost op: vr, 03 okt 2008, 21:03:13 »
kijk eerst rustig rond en doe eerst info op . het mot wel werken en do-able zijn
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Sorg Bergcup motor
« Reactie #32 Gepost op: di, 21 okt 2008, 15:12:11 »
Gruppe H Polo 16V Martin Kleiner  ook met de sorg motor...

http://www.myvideo.de/watch/2044669/Gruppe_H_Polo_16V_Martin_Kleiner

duitse kennis van me rijdt 1.6i16vg60 einzeldrossel en is nu weer bezig een cbr kop te monteren op een 1.6 polo motor...
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
Re: Sorg Bergcup motor
« Reactie #33 Gepost op: do, 23 okt 2008, 21:12:56 »
HAAaaaaa.......heerlijk om dit te zien en te lezen,  maar staat het in het reglement dat de basis VW moet blijven?

GROTER is niet altijd beter

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Sorg Bergcup motor
« Reactie #34 Gepost op: vr, 24 okt 2008, 12:38:48 »
onderblok is vw polo
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
Re: Sorg Bergcup motor
« Reactie #35 Gepost op: wo, 29 okt 2008, 20:31:28 »
Ja...........dat is ook mijn vraag of het in het reglement staat dat de basis VW moet zijn, ik vind buiten het voordeel van de hoek van de inlaatkanalen, dat
er erg veel moeite gedaan is,
om op een gietijzer blok zo'n cilinderkop te maken, het was makkelijker geweest om het komplete motorfiets blok in de auto te maken.
GROTER is niet altijd beter

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Sorg Bergcup motor
« Reactie #36 Gepost op: wo, 29 okt 2008, 22:07:00 »
Dat was ook mijn idee. Als je dit idee gaat verwezenlijken om er daarna mee op de straat te gaan rijden, ben je een klein beetje  -gert-..
Dit zal niet gedaan zijn uit liefde voor het VW polo onderblok:)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Sorg Bergcup motor
« Reactie #37 Gepost op: do, 30 okt 2008, 09:25:57 »
volgens mij ziet Serge er anders wel de uitdaging van in  :D :D :D

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Sorg Bergcup motor
« Reactie #38 Gepost op: do, 30 okt 2008, 09:43:48 »
Alleen vraag ik me af aan wat voor bak je zo'n motorfietsblok kunt hangen, zodat je toch een diff hebt..

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Sorg Bergcup motor
« Reactie #39 Gepost op: do, 30 okt 2008, 09:48:32 »
Tja, dat is net zo'n klus als het pasmaken van een kop op een gietijzeren onder blok.. Bak is 1 geheel met de motor/onderblok, zal een los diff moeten worden; Torsen/Quaife oid dat je pas moet maken aan/op het motorblok.

Ook niet makkelijk -klus-  -cool-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Sorg Bergcup motor
« Reactie #40 Gepost op: do, 30 okt 2008, 19:14:05 »
daaromenkelt de kop pas en je kunt nog een redelijk rijdbaar geheel houden
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
Re: Sorg Bergcup motor
« Reactie #41 Gepost op: do, 30 okt 2008, 20:01:04 »
tsja.................helemaal mee eens -prut-
GROTER is niet altijd beter

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Sorg Bergcup motor
« Reactie #42 Gepost op: do, 30 okt 2008, 20:13:14 »
maar fantaseer eens in het wilde weg ; je neemt een 20v r1 kop met flachschieber .je onderblok is al dermate aangepast dat het 10000 rpm aankan (krukas geballanceerd en de rest van de shit )
 combineer dit geheel met een sausje van turbo .klinkt best lekker al in mijn oren (alhoewel ik al lig te kwijlen zonder turbo )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: Sorg Bergcup motor
« Reactie #43 Gepost op: do, 30 okt 2008, 20:16:28 »
sommige oudere mannen kwijlen al snel hoor  :D :P  (grapje)  ik hoor ook al bij de oudere mannen  :D -thumbsup-
wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Sorg Bergcup motor
« Reactie #44 Gepost op: do, 30 okt 2008, 20:33:23 »
 -off-

ook wel leuk ligt in een derby

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!