Auteur Topic: goedkoop gereedschap  (gelezen 4539 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: goedkoop gereedschap
« Reactie #15 Gepost op: ma, 27 jun 2011, 22:49:43 »
Heuts in Hoensbroek, top! Los of set, je zult er gegarandeerd slagen, en voor nette prijzen.

de preuts? die liggen in meerdere plekken in limburg hoor, kan ie ook op de weg erheen meenemen. Heb er zelf een lange veeltand 12 dop gekocht voor 10 euro. Wel goedkoop merk. Anders kostte de dop 40 euro. Maar voor luchtgereedschap zou ik liever die dure doppen hebben, meestal toch iets meer kwaliteit (hazet ipv mannesmann ofzo)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: goedkoop gereedschap
« Reactie #16 Gepost op: ma, 27 jun 2011, 22:51:52 »
steekassen in je eentje?
auto op wieltjes, in de versnelling en allemaal een slagje losdraaien, daarna pas de auto opkrikken, Sowieso voor de centrale asmoer moet je de auto ook op de grond hebben staan. Kun je echt wel zonder luchtgereedschap hoor. DjPolo heeft hier destijds de versnellingsbak onder mijn groene uit getrokken in z'n eentje, en de aandrijfassen ook los gemaakt.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: goedkoop gereedschap
« Reactie #17 Gepost op: ma, 27 jun 2011, 22:52:13 »
de preuts? die liggen in meerdere plekken in limburg hoor, kan ie ook op de weg erheen meenemen. Heb er zelf een lange veeltand 12 dop gekocht voor 10 euro. Wel goedkoop merk. Anders kostte de dop 40 euro. Maar voor luchtgereedschap zou ik liever die dure doppen hebben, meestal toch iets meer kwaliteit (hazet ipv mannesmann ofzo)
doe dan zoiets:

http://www.vynckier.biz/nl/handtools/doppen/doppen-12/m1228

 :)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: goedkoop gereedschap
« Reactie #18 Gepost op: ma, 27 jun 2011, 22:53:07 »
Steekassen had ik met 1 bit en een dop en twee ratels. Ging prima. Op de sloop hadden ze rest van de assen afgebrand ...... dus had een bak met gedeeltes steekas  -gert-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: goedkoop gereedschap
« Reactie #19 Gepost op: ma, 27 jun 2011, 22:55:35 »
kutsloperijen ook altijd: stuurstangen vrijwel altijd doorgeflext en aandrijfassen doorgeflext. meestal ook geen motor meer aanwezig dan. Gewoon kei rottig als je juist dat zoekt of een motordeel.

Overigens, geen idee wat die ene dop van mij voor merk is. Hij deed t goed genoeg voor een kop te demonteren met een vaste ratel erop.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: goedkoop gereedschap
« Reactie #20 Gepost op: ma, 27 jun 2011, 22:56:35 »
steekassen in je eentje?
auto op wieltjes, in de versnelling en allemaal een slagje losdraaien, daarna pas de auto opkrikken, Sowieso voor de centrale asmoer moet je de auto ook op de grond hebben staan. Kun je echt wel zonder luchtgereedschap hoor. DjPolo heeft hier destijds de versnellingsbak onder mijn groene uit getrokken in z'n eentje, en de aandrijfassen ook los gemaakt.

idd. polo op de wieltjes en dan kruip ik onder mijn verlaagde polo om mijn steekassen los te draaien  -gert-  :)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: goedkoop gereedschap
« Reactie #21 Gepost op: ma, 27 jun 2011, 22:57:44 »
ff voor de duidelijkheid: die groene was ook verlaagd.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: goedkoop gereedschap
« Reactie #22 Gepost op: ma, 27 jun 2011, 23:07:32 »
ff voor de duidelijkheid: die groene was ook verlaagd.

zal vast. maar met de wielen er op en op de grond zou ik niet weten hoe ik er bij kom.....
« Laatst bewerkt op: ma, 27 jun 2011, 23:23:46 door RoelG »

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: goedkoop gereedschap
« Reactie #23 Gepost op: ma, 27 jun 2011, 23:22:01 »
Ik sleutel overigens nu al een paar jaar met een SW Stahl doos/kist/koffer. Gekocht met flinke korting ter introductie.

Deze

Alleen de veeltanddoppen voor as en kop ontbraken. Verder nooit misgegrepen op zoek naar iets passends.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: goedkoop gereedschap
« Reactie #24 Gepost op: ma, 27 jun 2011, 23:30:13 »
even voor de duidelijkheid:

heb al het gereedschap wat je liet zien vast wel viervoudig.
persoonlijk werk ik vooral met Ko-ken
maar tengtools is mij ook niet onbekend en Stahlwille al zeker niet.
(mijn broer koopt alleen maar tengtools, maar dat gaat me financieel even te ver. ik maak gebruik van wat ik heb. dat soort bedragen stop ik liever in de GT)

Maar wil nu alleen een setje spline / veeltand hebben en zoek een leuk adresje waar je het voor een nette prijs kan kopen.
Heb de meeste in zo'n set wel in mijn bezit. maar die van de steekas is zeker stuk en dat wat ik heb ligt in kerkrade.
Dus wil nu meteen een goed setje kopen voor een nette prijs (lees: goedkoper dan bij Heuts)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: goedkoop gereedschap
« Reactie #25 Gepost op: ma, 27 jun 2011, 23:50:00 »
Oh, dus je wil het juiste gereedschap, goedkoop, geschikt voor luchtratel, en liefst morgenochtend in huis? -gert- Staat naast die belastingvrije 2F met 2 jaar APK en nieuwe banden voor € 150  -uitlachen-

Niet goedkoop

Gerichter, maar of het geschikt is voor lucht? -dunno-

Even serieus: online vind je volgens mij nagenoeg alleen maar sets als je insteekt op goedkoop... En dan is het uiteindelijk niet goedkoop, omdat je maar 2 doppen nodig hebt en een hele set moet aanschaffen. Even langs de betere gereedschappen-zaak, zou ik zeggen?!



Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: goedkoop gereedschap
« Reactie #26 Gepost op: di, 28 jun 2011, 00:39:10 »
Misschien dat er een shop is met vrachtwagen gereedschap? Dat is echt beun werk, krijg je 1 inch doppen enzo, dat gaat zeker niet kapot. Ik zou eigenlijk zelf gaan voor de eerder genoemde door jou zelf en anders voor die van Gekke Gerrit. Hoe groot is je luchtsleutel? Het lijkt mij ook dat je met beleid de bouten van de kop en aandrijfassen eerst allemaal een stukje lost met een wringijzer/lange sleutel. Als er iets beweging in zit dan de luchtsleutel erop en d'r uit knallen? Of gewoon meteen natuurlijk. Maar over het algemeen genomen denk ik da tje aan die twee genoemde wel wat goeds hebt. Óf is er echt nog een kwaliteit beter te vinden, specifiek voor de luchtsleutel?

/edit: dit wat? http://www.autogereedschap.com/a-15991947/torx-gereedschap/rodac-torx-slagdoppen-set-1-2

/edit 2: kak, is torx  -boehoe-

/edit 3: http://www.midlock.nl/Index_Ned_D.html en dan onderaan veeltand dopsleutels. Zijn van Midlock. Misschien is dat wat? Het is in ieder geval flink zoeken kan ik je vertellen!
« Laatst bewerkt op: di, 28 jun 2011, 01:02:04 door btracing »
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: goedkoop gereedschap
« Reactie #27 Gepost op: di, 28 jun 2011, 06:07:44 »

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: goedkoop gereedschap
« Reactie #28 Gepost op: di, 28 jun 2011, 06:13:28 »
voor kopbouten heb je echt geen luchtsleutel nodig. Brute kracht, zodra ze los zijn, zitten ze ook echt los. Althans das mijn ervaring.

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: goedkoop gereedschap
« Reactie #29 Gepost op: di, 28 jun 2011, 06:39:23 »
denk zelfs dat kop bouten los draaien met lucht niet goed is voor de kop.

Aandrijfassen zonder lucht los draaien? Auto op bokken, as tegen houden door het wiel vast te klemmen, met benen ofzo, en los draaien maar.
Is niet ideaal maar werkt wel.

Voor het gewenste gereedschap. (berner, wurth, etc) probleem is dat je daar niet echt als particulier kan kopen.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.