torretje mee
alvast wat eraf geropt
begint al aardig op chemokuur te lijken ,valt steeds meer af.
kijk blokje eruit
sjon mag slopen
ventildeckel fertig
redelijk al weer opgebouwd
bright light
en maar lekker hangen
tada een sjonshot
zuigerschade
kop lichtelijk beschadigd
schade kwam dus door pingelen ,zuiger verfikt door te hoge comressie (verklaarde dus ook het verfikken van de g40 bougies )
de reden waarom ,ik mijn snelle ijver de verkeerde koppakking gegrepen (de 0,6mm versie ipv de 1,5mm versie),bleek dus dat de compressie 15,3 op 1 was ipv de 14 op 1 .
onderblok is goed te reviseren dus gaat niet weg .kop wordt opgeknapt dmv vlakken en kleppen inslijpen en heeft inmiddels een gelukkige eigenaar die vanmiddag niet meer zo goed uit zijn woorden kwam
opbouwen blijft mooi
steeds mooier
totdat starten ,raar olie lampje blijft knipperen en oliedruk meter doet niks meer ,vreemd hydro stoters blijven tikken .meer toeren niks byzonders extra druk .uit dat hok ff balen .
olie adapterflens voor de koeler los misschien daar inwendig een lek (tja je gaat zoeken als het binnen werk 100% ok is)
,nog geen druk ,carter er af (en shit wat is een motor dan heet ,als het spruitstuk ook los moet .carter weg ,bleek cylinder 1 de drijfstang tegen klotschot gelopen te hebben ,dat verklaarde de alu snippers in de olie (pfffffff)
dat ff goed verbogen. na enig beraden ,kon ik alleen maar bedenken dat het zuigmondje van de olie pomp afgesloten werd door het carter (olie kwam wel boven ,maar niet onder de druk die moest )
het carter ff bewerkt met een hamer zodat er onder de olie pomp extra ruimte kwam voor het zuigmondje .
en werkte ,yesssssssssssssssssssssss,olie druk
enigste maar motor tikt vanuit de kop wat duid op kleppen die de zuigers licht raken .nu zit er tussen de zuiger en kop 2,5mm ruimte wat dus mag rsulteren in een vrije lift van de kleppen in bdp van 1,5 mm (heeft deze nokkenas ook ,maar je moet hem exact timen ,en dat moet nog gebeuren .