turbo en lag dat ligt aan jezelf. Ik rij zelf ook met een 106 1.4 turbo, gewoon een volledig standaard xsi blok met de standaar 9.5:1 compressie en dan 0.35bar laad druk. Dat ding reageert er veel sneller dan een polo g40 ooit zal doen. En ondanks dat ik er maar 144pk en 192nm uit heb gehaald vliegt dat ding gewoon als een idioot weg, en zelfs op snelheden ver boven de 100 kakt hij niet in. Die gaat gewoon door tot hij bij 200km/h in de toerenbegrenzer klapt, dan opeens is het afgelopen met het optrekken.
Dus het ligt er compleet aan hoe je zoiets op bouwt. Ik rij met die auto dus lpt maar hij pakt normaal al op als een gewone xsi motor(die al niet traag is) en dan krijg je die turbo er bij voor de bonus. En het geheel zorgt er voor dat een subaru impreza wrx sti het niet bij kon houden als ik het gas in trap bij 80km/h.(en ja die deed zijn best er wel voor)
Maar in mijn ogen zeggen pk's en nm's eigenlijk helemaal niks, want als je heel veel druk gaat rijden krijg je automatisch meer lag, en ik heb het idee dat ook een glader daar wel wat last van heeft. Maar dat komt ook omdat die motors vaak ook met een hele lage compressie werken en dus eigenlijk niks kunnen zonder vuldruk.