Auteur Topic: APKMij  (gelezen 800 keer)

Offline Polo_coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 117
  • Geslacht: Man
APKMij
« Gepost op: di, 14 aug 2007, 20:27:29 »
Mijn APK komt er weer aan. Ik heb em ff voorgekeurt en ben op deze dingen gekomen:
-Veerpoten voor hebben speling. Heel vreemd de complete poot kan omhoog. Moet deze niet onder de motorkap vast zitten of geklemd zitten?
-CO van 2%. Dit komt waarschijnlijk omdat ik net een nieuwe tegen druk loze uitlaat gemaakt heb zonder kat en lambda sonde. Kan ik mijn NZ met de CO imbus helemaal arm draaien en moet ik de lambda sonde er in lassen. Ik hoop dat ik toch wel zonder kat kan rijden toch.
Heeft iemand antwoorden op mn vragen?
Bijvoorbaat dank
Henri
Coupe all the way

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
APKMij
« Reactie #1 Gepost op: di, 14 aug 2007, 20:31:27 »
co van nz zonder kat met lamda op originele plek is niet haalbaar .lamda moet verder naar voren liefste na eerste vlambocht veer poot van polo in uitgeveerde toestand heeft altijd speling
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
APKMij
« Reactie #2 Gepost op: di, 14 aug 2007, 20:41:20 »
Lambdasonde zul je altijd moeten gebruiken!

Offline Polo_coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 117
  • Geslacht: Man
APKMij
« Reactie #3 Gepost op: di, 14 aug 2007, 21:33:53 »
segre zou je nader willen verklaren. Moet ik dan in mijn spruitstuk of voorpijp boren?
Is er geen makelijk truukje om t CO iets lager te maken. Ik heb niet zo veel zin om in mn mooie uitlaat zon kat te lassen
Coupe all the way

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
APKMij
« Reactie #4 Gepost op: di, 14 aug 2007, 22:43:14 »
Zonder kat zul je nog wel redden denk ik, probeer het eerst maar eens met lambdasonde.
Zonder aangesloten lambdasonde gaat de motor in noodloop = rijker mengsel = te hoge CO.

NZ lambdasonde is met eigen verwarming, dus of het nodig is om de sonde dichter naar het spruitstuk te plaatsen?

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
APKMij
« Reactie #5 Gepost op: di, 14 aug 2007, 22:44:30 »
-Veerpoten voor hebben speling. Heel vreemd de complete poot kan omhoog. Moet deze niet onder de motorkap vast zitten of geklemd zitten?

Bij opgekrikte toestand zeker?
Aanslag (hoedje) boven de dom (onder de kap) heeft meestal wel wat ruimte.
Lees: als de auto op z'n poten staat staan die hoedjes meestal iets los.
Als 't te erg (meer als een cm ofzo) is, kan 't welles tijd worden voor nieuwe toplagers.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
APKMij
« Reactie #6 Gepost op: wo, 15 aug 2007, 04:19:00 »
Zonder kat zul je nog wel redden denk ik, probeer het eerst maar eens met lambdasonde.
Zonder aangesloten lambdasonde gaat de motor in noodloop = rijker mengsel = te hoge CO.

NZ lambdasonde is met eigen verwarming, dus of het nodig is om de sonde dichter naar het spruitstuk te plaatsen?

ja spreek uit ervaring .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Polo_coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 117
  • Geslacht: Man
APKMij
« Reactie #7 Gepost op: vr, 17 aug 2007, 10:46:52 »
Ik heb gister de lambda sonde erin geboord. Op de originele plek want na een discussie bij mij in de garage vonden zij dat zo beter. Na ff warm draaien was het CO 1.7. SHIT. Toen zijn we maar truukjes uit gaan halen. Uiteindelijk de lambda sonde eraf en de CO schroef OPEN. CO van 0.16. AFMELDEN.
De lambda sonde heb ik wel weer aangesloten. Dit is vast beter met bijregelen enz.

Deze topic mag dicht
Gr Henri
Coupe all the way

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
APKMij
« Reactie #8 Gepost op: za, 18 aug 2007, 15:04:02 »
Ik heb gister de lambda sonde erin geboord. Op de originele plek want na een discussie bij mij in de garage vonden zij dat zo beter. Na ff warm draaien was het CO 1.7. SHIT. Toen zijn we maar truukjes uit gaan halen. Uiteindelijk de lambda sonde eraf en de CO schroef OPEN. CO van 0.16. AFMELDEN.
De lambda sonde heb ik wel weer aangesloten. Dit is vast beter met bijregelen enz.

Deze topic mag dicht
Gr Henri

dus wat hebben we geleerd nu???

jup dat serge geen stomme dingen verteld
en zeker niet als ie erbij vermeld dat het uit ervaring is!!!

gr maikel

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
APKMij
« Reactie #9 Gepost op: za, 18 aug 2007, 15:08:25 »
dat serge geen stomme dingen verteld

Ach....  :D


Maar je hebt wel gelijk, de ervaring (van meerdere forummers overigens) mag je echt wel op waarde schatten!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Polo_coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 117
  • Geslacht: Man
APKMij
« Reactie #10 Gepost op: za, 18 aug 2007, 18:41:35 »
Idd ik moet serge gelijk geven, het is alleen zo vreemd omdat t een zelf verwamende lambda is. Maar ja. Hopen dat ik de volgende x geen lambda nodig heb, ik wil carbs
Coupe all the way