Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: op di, 15 jul 2003, 10:17:24
-
Ik wil wat meer geluid, hoe haal ik mijn einddemper leeg? Volgens mij kan ik niks loskoppelen in de buurt van de einddemper....via de eindpijp een stuk ijzerdraad met een haak eraan naar binnen ofzo?
-
makkelijkste is de demper doorslijpen , leeghalen en terug dichtlassen :D
-
of je neemt de complete voorpijp van een 1.0
zit NUL demper op, dus dat scheelt al wat.
Dan willekeurig welke goedkope sportuitlaat van de sloop eronder bakken. Moet je opletten hoe dat klinkt.
-
Heb nu een einddemper van sebring eronder en een 'soundrohr' van Sebring (buis zonder middendemper)
Dat maakt ook lawaai zat!
-
Einddemper Kadett City gebruiken :D :D
Let dan eens goed op.....
-
of die van een ascona 2l
-
city, ascona: kutslopels altijd (heb zelf een einddemper van een manta...)
-
Ik heb z'n 1.0 in m'n auto liggen, met dito uitlaat systeem,.
af en toe een 'plofje' in de uitlaat doet wonderen, maar voordat je alle schotjes eruit hebt gebrand,...
ben je wel ff bezig.
Beste is wat rene ook al voorstelde: open slijpen, schotten eruit, en dichtbraaien..
als je m aan de bovenkant open maakt, kan je m ook zo weer dicht schijten, zonder dat iemand het 1 2 3 ziet (keuring etc)..
Vraag maar aan Serge hoe of dat klinkt..
(en dan kan je nog best een tussendempertje hebben,. zonder eind-dempert heb je herrie zat)..
-
....als je m aan de bovenkant open maakt, kan je m ook zo weer dicht schijten, zonder dat iemand het 1 2 3 ziet (keuring etc)......
Als ie maar gasdicht is mag ie van voor tot achter gelast, getaped desnoods met kauwgum aanmekaar zitten.
Heb 's een 1f uit duitsland gehaald met nog 2 jaar tüv, uitlaat zat alleen met gungum nog aanmekaar en er was een stuk lasdraad om de einddemper geknoopt die vervolgens weer was vastgeknoopt aan de originele ophangpunten :D
-
Eindemper demonteren, vol laten lopen met spiritus. Aansteken en rustig laten fikken. Weet alleen niet of dit ook op originele dempers van toepassing is. Maar op Sebring en Racemus etc werkt dit op zekers helemaal piko!!
-
Eindemper demonteren, vol laten lopen met spiritus. Aansteken en rustig laten fikken. Weet alleen niet of dit ook op originele dempers van toepassing is. Maar op Sebring en Racemus etc werkt dit op zekers helemaal piko!!
Volgens mij als ik dat zou doen wordt de buurt knettergek (Bijna letterlijk) :P Ons blauwe monstertje maakt al veel herrie.... :) dwz vanaf kat een EPS middenpijp zonder demper en een Remus einddemper(tje)
-
mmmmmmmmmmmmhhhhhhh :D eindemper volgieten met spiritus ,rustig rijden 60 in 3 ontstekig uit,gas los,ff wachte ,ontstekig aan.geheid dat je eindemper leeg is ,alleen apk bestendig is een ander verhaal :D
-
aangezien de inhoud de demper dan heeft verlaten via de mantel ;)
-
is het dan wel verplicht een demper eronder te hebben zitten of mnogen die allemaal verwijder worden
-
Trek even een oude koe uit de sloot zeg -gert-
Maar goed:
Uitlaatsysteem moet voor de APK:
1) deugdelijk bevestigd zijn (ter beoordeling van de keurmeester, maar reken op 'goede rubbers' en niet op 'met een stukje touw en wat tie-wraps'
2) gasdicht zijn van voor naar achter
Maar goed; de cynische ondertoon van 'destijds' lees ik niet echt meer terug: Waarom zou je meer herrie willen? Zonder enige dempers klinkt een motor echt als een verzopen pruttelbak. Een einddemper dempt niet alleen, maar veranderd het geluid ook. Als zonder demper rijden ook maar ergens naar klonk, dan reden er toch wel meer 'spoilerbakken' zonder enige demper rond?
Als je een diepe brom wilt hebben, zul je toch iets van een grote, holle pot moeten monteren.
Als je alle dempers eronder weg haalt, en alleen stukken pijp gebruikt, zul je het waarschijnlijk eerder met de buurman aan de stok krijgen, dan met de APK keurmeester.
-
dus het beste kan de kat ertussen uit middendemper laten zitten en achter een sportdemper
-
dus het beste kan de kat ertussen uit middendemper laten zitten en achter een sportdemper
Het beste is, als je alles gewoon origineel zo laat zoals het is.
Als je meer vermogen wilt, kom je d'r niet met een andere uitlaat (zeker niet met alleen een andere einddemper). De katalysator kan je leeg maken; dat geeft bij een MH / HZ een ander uitlaat geluid, zonder gevaar voor de motor. Bij een NZ, 3F en PY kan dit voor een andere motorloop zorgen, door een andere temperatuur aan de lambdasonde (steekt zo'n beetje IN de katalysator).
Ik weet niet van welk bouwjaar jouw Polo is, of wat voor motorcode je hebt, maar als ie al weer zo'n 20 jaar mee gaat, en de kat is nog origineel, dan zal ie wel niet heel veel meer doen.
'Sport' einddemper brengt ook met een volle kat een hoop herrie, zonder extra vermogen t.o.v. een standaard uitlaat. Als je echt wilt dat de motor beter uit-ademt, moet je vanaf voor tot achter de boel 'ruimer' aanleggen: de bottleneck zit vaak verder naar voren dan je denkt.
-
hoi ik hen een 91er met een nz motor en een aav nokkenas
-
Laat die kat dan maar lekker zitten.
Wat wil je precies? herrie? Hang er een Sebring, Remus of Cherrybomb onder.
moet 't ook sneller gaan? Tussendemper-vervanger, 4-2-1 spruitstuk, katvervanger, diameter vergroten.. Lees: Bastuck ( google dat maar eens op :) )
-
Wat wil je precies? herrie? Hang er een Sebring, Remus of Cherrybomb onder.
ben ik niet mee eens jaap
ik heb er zo'n reesmus onder maakt een zwaarder geluid zonder iritant te zijn niet hard net iets luider dan orgineel
-
harder hoef niet dan had ik een g40 gekocht wil gewoon wat meer geluid nu is die zo stil
heb ook nog een k&n open luchtfilter erop
-
Paar gaatjes in je einddemper boren et voila : meer herrie !!
OF wil je helemaal racey gaan dan in je uitlaatspruitstuk .
-
Maar dan gaat het weer mis bij de keuring, aangezien 't spul gasdicht moet zijn tot aan 't einde.
Tip;
pak een boormachine met een (scherpe) boor 5.0 en boor een paar gaten in je uitlaatspruitstuk.
Tap er daarna M6 schroefdraad in; dan kan je bij de keuring er netjes een paar M6 bouten in draaien.
Gegarandeerd een 'reesgeluid' en het kost nix. -klus-
-
Maar dan gaat het weer mis bij de keuring, aangezien 't spul gasdicht moet zijn tot aan 't einde.
Tip;
pak een boormachine met een (scherpe) boor 5.0 en boor een paar gaten in je uitlaatspruitstuk.
Tap er daarna M6 schroefdraad in; dan kan je bij de keuring er netjes een paar M6 bouten in draaien.
-gert-
Koop dan een cd met race-geluiden, hoef je je spruitstuk ook niet te vern€#ken..
(http://www.magesy.ws/uploads/posts/2007-11/1196407625_sop.jpg)
-
:D -nana-
ik zou het geniaal vinden als iemand met gaten is zijn uitlaatspruitstuk zou gaan rijden -wanker-
-
ik heb net mijn Sebring einddemper van een 3F lijn afgehaald en op mijn GL-lijn geplaatst.
stukken beter, door al die dempers en kat's merk je niks qua geluid op een 3F
op de GL daarintegen wel -sturen-!
-
Het geluid moet toch van vooronder komen?! -gert-
Liever motorfietscarbs vóór dan een reesmus achter! -ja-
-
Het geluid moet toch van vooronder komen?! -gert-
Liever motorfietscarbs vóór dan een reesmus achter! -ja-
In welke bijbel staat dat geschreven? -dunno-
Een leuk uitlaat geluid vind ik persoonlijk ook lekker, en ik ben denk ik niet de enigste
-
Best of both worlds: bij gasgeven de uitlaat niet meer horen door je ICE onder de motorkap (internal combustion engine that is) en bij gas los af en toe wat geplof achter horen -thumbsup-
-
door het geschreeuw van voren hoor ik het brullen van achter niet m,eer :D
-
door het geschreeuw van voren hoor ik het brullen van achter niet m,eer :D
OK je hebt een grote bek maar als je meer bonen eet los je dat vanzelf op -nana- -hug- -gert- -klappen- -thumbsup-
-
OK je hebt een grote bek maar als je meer bonen eet los je dat vanzelf op -nana- -hug- -gert- -klappen- -thumbsup-
-uitlachen- -klappen-
-
Maar goed; de cynische ondertoon van 'destijds' lees ik niet echt meer terug: Waarom zou je meer herrie willen? Zonder enige dempers klinkt een motor echt als een verzopen pruttelbak. Een einddemper dempt niet alleen, maar veranderd het geluid ook. Als zonder demper rijden ook maar ergens naar klonk, dan reden er toch wel meer 'spoilerbakken' zonder enige demper rond?
Als je een diepe brom wilt hebben, zul je toch iets van een grote, holle pot moeten monteren.
Ik ben het hier niet mee eens, ik vind sportuitlaten echt bescheten klinken, 99% is het een scheefopgehangen veels te grote einddemper van racemus of ietsdergelijks aan een auto (lees: honda) met een McLaren gemonteerde bestuurdersstoel..
Dan vind ik een dikke uitlaat, zonder bijna enige vorm van demping, (lees racewagens) veel en veel mooier klinken, ok het is een keihard schreeuwend knallend geluid, maar dat vind ik net super, (vooral bij oldtimers)..
Smaken verschillen zeg maar, (dit geldt wel alleen bij auto's die niet als daily gebruikt worden..
-
OK je hebt een grote bek maar als je meer bonen eet los je dat vanzelf op -nana- -hug- -gert- -klappen- -thumbsup-
scherp en uitgeslapen ,zaten zeker bijde handjes bij de fanta -thumbsup- :D
-
scherp en uitgeslapen ,zaten zeker bijde handjes bij de fanta -thumbsup- :D
Beter dan bij de voetjes : in sommig gezelschap is het slecht bukken -hug-
-
maar als je dus bijv. 1 rechte pijp zou monteren zou dat geen nadelige gevolgen hebben???
-
Voor je gehoor wel, maar voor de auto niet echt.
't klinkt nergens naar bij een polo, maar dat is een ander verhaal.
-
ok dan,
dus niet dat er ineens allerlei delen los komen en dan de auto via de uitlaat verlaten
-
Dat kan wel, maar dan had je je aandacht op andere dingen moeten richten dan op je uitlaat...?! withstupid