Auteur Topic: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox  (gelezen 30953 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #135 Gepost op: do, 18 mrt 2010, 17:53:37 »
al doende leert men :D

Als je het eerst bij je eigen auto sloopt, moet je iets nieuws kopen. Als ik op de sloop iets niet in z'n geheel uit de auto krijg laat ik het liggen :D

Ze verdienen toch al genoeg op al die kleine frutsels die ik er soms haal  -thumbsup-  Er staan toch meer dan genoeg 2F'jes, dus zonde is het dan ook niet echt :D
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #136 Gepost op: do, 18 mrt 2010, 17:58:35 »
Hier in de buurt heb ik maar 1 sloop gevonden waar 2fjes te vinden waren. Van de 4 die er stonden waren er geen meer compleet. Ze misten allemaal wel wat. Ook kleine frutsels ontbraken.

Moet nog eens om een schakelaartje voor de achterruitverwarming, een dopje voor de spoeier achter (lijmen werkt helaas niet  -boehoe-)

Krijg die klep er ook niet uit met buigen e.d. Zit aan de kant van het hendeltje nogal raar. Lijkt wel of ik het hendeltje er met 2 klipjes uit moet zien te krijgen, Maar ik krijg met geen mogelijkheid die klipjes ingeduwd. Dus krijg ik dat hendeltje ook niet los, en t klepje er dus niet uit.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #137 Gepost op: za, 20 mrt 2010, 16:51:42 »
Zo, sloperij weer eens opgezocht.

Schakelaar achterruit verwarming, Sproeierkopje achterruitenwisser, handremschakelaar en 2 dash speakers (kijken of dit zonder kraken werkt)
prijskaartje van 5 eurotjes.

Alle klepjes van de ventilatoren waren al aangetast en sloten dus niet meer goed. Best jammer. Anders had ik er daar ook van mee genomen.

Offline subbas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 250
  • Geslacht: Man
  • binnenkort met soort lapjespolo met nz!
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #138 Gepost op: za, 20 mrt 2010, 17:42:05 »
Achteras vd sloper lijkt bij mij redelijk recht, dus ik weet niet of je er al een hebt. Weet je dervan.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #139 Gepost op: za, 20 mrt 2010, 17:47:48 »
Ah okey. Ja ik ga nog eens kijken of het niet het losse uiteinde van de as is. Dus waar de trommel op zit gezet enzo. Ik vervang eerst die, mocht het daar niet aan liggen, vervang ik pas de as. Ik hoop dat het in dat einde zit. maar bij jou was het een kale as, toch? Dan heb ik er voorlopig nog even niets aan. Stel ik vervang de as en het blijkt in het uiteinde te zitten, had ik me dat werk kunnen besparen.

Die rubbertjes wil ik nog steeds hebben ;)

Vanavond opt werk weer ffkes klussen, de spulletjes die ik van de sloop heb gehaald maar eens monteren.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #140 Gepost op: za, 20 mrt 2010, 20:38:19 »
Ik heb de ventilatiekleppen opnieuw afgedicht met een vilt-achtig materiaal.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #141 Gepost op: zo, 21 mrt 2010, 09:13:38 »
Ik heb de ventilatiekleppen opnieuw afgedicht met een vilt-achtig materiaal.

Dat wilde ik ook doen, maar ik krijg de kleppen niet uit hun behuizingen, waardoor ik ze dus niet opnieuw kan afdichten. Daarom dacht ik, ffkes op de sloop kijken of daar wat tussen zit, maar allemaal zelfde euvel, verweerd dus.

Heb nu speakers verwisseld, maar nog steeds kraakt ie linksvoor. Dus als t niet aan de speakers ligt, ligt het aan de radio. Hopelijk is het een keer opgelost...

Omdat enkel het kopje was afgebroken van mijn ruitensproeier achter, zit nu dus nog het steeltje in de ruitenwissermotor. Ik krijg de motor er niet fatsoenlijk uit (slangetje krijg ik niet los, of ik moet gaan knippen :S) Maar ik kwam er wel al achter dat ik er van die kant ook niet bij zou kunnen.

Heeft iemand een idee hiervoor?

Handremschakelaar vernieuwd en werkt nu weer fatsoenlijk. Deze blijft niet vast hangen. De schakelaar van de achterruitverwarming licht weer mooi op, dus dat is ook verholpen.

lampje voor de ventilatieknoppen haperde. Heb m eruit gehaald, blijkt dat die gewoon los tegen de contactpuntjes zat. Moet daar nog eens wat op vinden. Moet helaas wel een nieuw lampje halen, want de pootjes braken af bij het opnieuw proberen erin te krijgen. Vet balen. (achja, 1,45 en ik heb weer 2 nieuwe)
« Laatst bewerkt op: zo, 21 mrt 2010, 09:18:46 door The_Maxx »

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #142 Gepost op: di, 23 mrt 2010, 15:56:40 »
wat een grote hoeveelheid reacties NOT, vind ik jammer. Ik doe moeite om een update te plaatsen er komt gewoon geen reactie op.
Nja heb nu weer een update.

Telefoonhouder ingebouwd, plus de voedingskabel achter de sigaretten aansteker omgelegd, zodat je enkel 2x een draad vanachter het dash ziet komen. Stuk netter.
Telefoonhoudertje had ik gekocht, maar het beugeltje ervoor heb ik zelf in elkaar gezet van aluminium.

Heb even de centreerring van die ene velg eraf gehaald en de velg een beetje geschuurt (stoeprandschade proberen weg te krijgen) maar dan gaat de chroomlak er vrij makkelijk af.  heb al een pm naar heuvel gestuurt omtrent die ringen trouwens.

Stuur wilde ik eens opshuren, was nogal dof en lelijk. Helaas werkte dat niet zoals ik wilde. Dremel bood ook geen uitkomst. Heb er maar duckt tape strak omheen gedaan. Alleen aan de voorzijde dan.

Speakers heb ik nu 2 verschillende erin zitten. 1 van de 2 die ik van de sloop afhaalde plopte. Nja daar had ik dus niks aan. Dus daar zit nu weer een in die ik er al eerder in had.

Heb de auto weer gepoetst. ook van de binnenkant en gestofzuigd. Ik vond onder de bekleding 5 pennen terug, allemaal nog werkend. Volgens mij was iemand ze kwijt :P

Nieuwe ruitenwissermechanisme geplaatst, dus nu staan de ruitenwissertjes weer netjes. Heb nu ook een duits fabrikaat, en geen spaans zoals er eerst in zat.
Proeikopje achter kunnen monteren (schroef in t oude stukje gedraaid en er met een tang uitgetrokken)

Heb een light reminder ingebouwd. Die zat origineel op de achterruitverwarming aangesloten. Maar nu dus op de verlichting. Dus ik vergeet nu nooit meer me lampen uit te zetten :P

Volgens mij heb ik dan alles gehad.

Fotos komen binnenkort, denk morgenvroeg.
« Laatst bewerkt op: di, 23 mrt 2010, 16:03:03 door The_Maxx »

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #143 Gepost op: di, 23 mrt 2010, 16:10:45 »
Reactie kan je krijgen:

Gezeur over weinig reacties (wat je ook op het volksforum al deed) heeft echt geen zin. Kan me voorstellen dat niet iedereen tijd/zin heeft om en een reactie te plaatsen op het feit dat jij een kachelklep hebt waar geen afsluitlaag meer op zit.
Er gebeuren (sorry als ik je nu tegen het al zeer doende been skop) weinig spannende dingen in je ' project '.

Neemt niet weg dat je goed bezig bent, je herstelt een oude polo stukje bij beetje weer in ere. Alleen gezeur over ' ik krijg zo weinig reacties  -boehoe- ' is echt niet de manier om (positieve) aandacht te krijgen.

Er wordt soms meer gelezen dan gereageerd. Je kan niet van iedereen verwachten dat ze het geweldig vinden dat jij een sproeierkopje vervangt van een achterwisser en daar vragen over stelt. Dat is trouwens al eerder gedaan door KoenG40, antwoorden daarover zijn via de "search"  te vinden.

 -2cents-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #144 Gepost op: di, 23 mrt 2010, 16:13:58 »
Nou zeker als ik dingen vraag, dan verwacht ik wel een reactie ja.

Ik ontken zeker niet dat er weinig spannends gebeurt. Dat moet allemaal nog komen. Nieuw blokje, nieuwe lak e.d. Maar dat zal nog wel een tijdje duren.

Misschien moet ik wat meer fotos maken voortaan :P helpt ook wel heb ik gemerkt.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #145 Gepost op: di, 23 mrt 2010, 16:23:26 »
en 2 fotos:




Valt er iemand trouwens wat op aan de auto wat ik vergeten te noemen ben?

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #146 Gepost op: di, 23 mrt 2010, 16:31:13 »
Heeft ie schade gehad? De achterklep sluit niet aan bij het achterlicht...


Opvallen: Ja, je hebt die stickers er af gehaald -D. Velgjes staan toch wel goed onder de auto.  -thumbsup-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #147 Gepost op: di, 23 mrt 2010, 16:36:11 »
jup, die schade had ie al een tijd voor mij. vwforumlid mondy heeft m gehad, en daar wassie ook al beschadigd. Bumper zit ook niet goed aan die kant. Moet een keer goed uitgedeukt worden. Achterklep is recht, maar zoals je ziet is t stukje plaat onder de achterlamp ver ingedeukt, maar ook de lamp zit niet recht. Dusja, daar is ook nog een keer werk aan. Maar dat gebeurt voorlopig nog niet.

en idd de lelijke stickers. Gelukkig geen fohn nodig
Rustig eraf gekrabt een beetje en toen kon ik ze er zo af halen. Achter issie er ook vanaf.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #148 Gepost op: di, 23 mrt 2010, 17:43:51 »
koop eens een fatsoenelijk setje speakers dan voor de voorkant.
die standaard dingen die dienen goed voor mij om de tweeters voor mijn composet op te leggen.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #149 Gepost op: di, 23 mrt 2010, 19:23:34 »
Weet je Rutger, je bent gewoon goed bezig  -thumbsup- Ook met je project topic, je geeft goed aan wat je doet. Mijn complimenten. Ik wilde dat ik zo goed als jij bezig was. -goodjob-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift