Auteur Topic: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983  (gelezen 28627 keer)

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #120 Gepost op: vr, 03 aug 2007, 10:27:41 »
de 417A is zonder gaatje en komt uit '82, die andere bumper komt uit '81

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #121 Gepost op: ma, 06 aug 2007, 21:52:10 »
update... setje vwII klauwen gemonteerd. Niet dat het woest veel scheelt maar het scheelt vast wat warmte afvoer in vergelijking met de massieve originele schijfjes.

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #122 Gepost op: di, 21 aug 2007, 12:55:55 »
Vraagje aan de kenners:

Is het verstandig om bij een motorwissel je oude motorsteunrubbers te vervangen door nieuwe?

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #123 Gepost op: di, 21 aug 2007, 12:59:18 »
Je zou het wellicht kunnen doen.
vooral bij de versnellingsbak.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #124 Gepost op: di, 21 aug 2007, 20:45:37 »
Ik ben nog niet echt Polo's tegengekomen met uitgewoonde motorrubbers.
Dus als het er nog goed uit ziet en niet slap is: mooi laten zitten.

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #125 Gepost op: wo, 22 aug 2007, 10:20:43 »
Ik ben nog niet echt Polo's tegengekomen met uitgewoonde motorrubbers.
Dus als het er nog goed uit ziet en niet slap is: mooi laten zitten.

withstupid

Ik heb bij mijn 16v de rubbers van de originele HZ gebruikt (ong. 120.000 gelopen) en deze zijn nog steeds goed.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #126 Gepost op: do, 11 okt 2007, 16:07:26 »


kleine wielen update.

16inch staal 6,5J et37

165/40-16 erom  -gert-

Vind het erg vet geworden.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #127 Gepost op: do, 11 okt 2007, 16:14:07 »
Miniwheels?

Dat is echt wel de hit van 2007 gloof ik..

Ziet er (van op zij) in iedergeval goed uit..

Winterlook?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #128 Gepost op: do, 11 okt 2007, 16:34:18 »
miniwheels zijn 5,5J en steekt het hart heel lelijk bijna verderder uit dan de rand van de velg (et47). Deze doen erg denken aan die 14inch vw stalen caddy velgen.

anyway, geen winterlook. Ziet er van achteren of van voren ook top uit. Vind het breed genoeg en heeft veel grip. Heb het idee dat het beter rijdt dan op 13inch met lage banden. Deze omtrek is bijna gelijk aan origineel en daardoor klopt de geometrie van de ophanging ook beter. Zou dat een oorzaak kunnen zijn?

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #129 Gepost op: do, 11 okt 2007, 16:55:23 »
wat is 'kloppen'??

door verlagen help je de originele geometrie natuurlijk ook naar z'n grootje. :) De originele geometrie stelt ook weinig voor bij een polo.  

grip komt vooral door de band. Een kleinere band is sneller 'warm' bij flinke belasting, maar of dat bij een straatband te merken is?
 Ik denk dat het veel rustiger rijdt; door de grotere wielomtrek tov de 13 inchers met platte banden.

Ziet er wel leuk uit. Misschien nog een setje vw16" doppen proberen?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #130 Gepost op: do, 11 okt 2007, 17:13:50 »
Er zit ook een wellem's setje onder die de voorpoten weer in hun normale stand trekken. Dus dat maakt de zaak weer aardig in orde dacht ik :)

Wieldoppen ben ik nog niet over uit, misschien maar ik vind deze look ook wel grappig. Vooral als hij zijn matte lak te pakken heeft.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #131 Gepost op: do, 11 okt 2007, 17:25:08 »
Wellemsblokken corrigeren je caster.
camber/toe en andere afstellingen zijn daarmee niet gecorrigeerd, compleet anders dan bij de originele setup.

Neemt niet weg dat de originele setup meer voor een boot lijkt te zijn :).
een verlaagde polo stuurt altijd beter dan een originele. Lekker direct en stug(ger).

Wel eens een keer wat anders, een classic op 16". staat niet verkeerd
 -prut-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #132 Gepost op: do, 11 okt 2007, 17:31:29 »
Daar heb je gelijk in idd.

Thnx! Zocht al een hele tijd naar iets dat weer eens wat anders is dan 13inch en breed. Zeker niet lelijk de old school look alleen begon er een beetje verveelt van te raken. En toen zag ik deze set te koop en ben ik gaan hopen dat het zou passen hehe. Maar het loopt nergens aan, ook niet bij max insturen.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #133 Gepost op: do, 11 okt 2007, 18:47:10 »
Wellemsblokken corrigeren je caster.
camber/toe en andere afstellingen zijn daarmee niet gecorrigeerd, compleet anders dan bij de originele setup.

Camber en toe zijn weer op andere manieren te stellen  -naughty-

Uiteindelijk zijn alle mogelijke instellingen wel te corrigeren naar 'standaard fabriekswaarde, maar dan 6 cm lager', en dan rijdt 't echt goed. Vraag bij de uitlijnboer 't zaakje richting 'Polo 2 GT' 1983-1986 in te stellen: iets negatiever camber dan een standaard polo.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #134 Gepost op: do, 11 okt 2007, 19:27:14 »
Ziet er goed uit! ben benieuwd naar een vooraanzicht ivm hoe ver het wiel naar buiten komt.

Ik heb zelf 5,5x16 et45, en dat staat toch eigenlijk iets te ver naar binnen.

Kijk anders eens voor een voorbeeld van de wieldoppen op volksforum bij de jetta van misha. Hij heeft foto's gepost van zowel vw als audi doppen in 16"