Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Audioholic op vr, 04 jan 2019, 21:36:32
-
HOI
zolang sommigen al weten ben ik in bezit geraakt van een heuse polo 2f GT,met een heus 3f blokje.
ding door de apk geschopt,scheurd stuurhoesje maar ter plekke even dicht gesmeerd :)
verder motorisch een snelle "268"nokkenas ,merk onbekend,spagettispruitstuk en een goed ademende uitlaat van voor naar achteren,
Het onderstel is al voorzien van PU en een zelfbouw cupframe,en als bande zijnde nankang semi's
plannen :
-Het beestje goed laten lopen want dat ding kan afgelopen jaren nooit goed hebben gereden zonder lamda -dunno-(ecu gaat in limb mode), er mist flink vermogen nml..
-Rondom koni dempers om te beginnen ipv ta stuiter
-Scheuren
Tzt ook kijken voor een kooi
vooralsnog heb ik er flink schik van -sturen-
-
Heng! ?
-
ja! 100 pk moet lukken -naughty-
sticker heb ik al klaar liggen -thumbsup-
Ik zie net dat ik nét te laat heb betaald, hopelijk willen de mods lief zijn en deze willen laten staan? -hug-
-
Nice 👌👍
-
GT met ondertussen zeldzaam geworden 3F -thumbsup-
Circuit-heng! -sturen-
-
Ondertussen,
Van import naar import,is er een stom ding in geslopen/gemodificeerd
De ecu heeft namelijk geen open loop!,kan er wel een lambda aan hangen maar daar doet die dan niks mee #vwsjoemelsoftware
er zat namelijk compleet geen bekabeling van een lambdasonde,dus er op knutselen was ook niet nodig blijkt.. -gert-
Ook de nokkenas goed gezet, die stond met het verstelbare wieltje halve tand later,maar in realiteit halve tand te vroeg,uiteindelijk dus een hele tand te vroeg.loopt al stuk beter nu dus. -sturen-
-
Goed bezig!
-
Is misschien een ecu van een Polo 2 3F zonder kat? (als ik de sletka mag geloven, was die zonder of met kat)
030906022L & 030997022BX zijn ecu's zonder geregelde kat
-
Kan me niet voorstellen dat dat bij import is veranderd...
-
Is misschien een ecu van een Polo 2 3F zonder kat? (als ik de sletka mag geloven, was die zonder of met kat)
030906022L & 030997022BX zijn ecu's zonder geregelde kat
geen idee, die nummers komen niet overeen met de mijne
symptomen die ik heb, ofja problemen:
-eenmaal op temp in "ik ben warm modus" gaat die deellast en stationair veel te arm lopen, klinkt leuk (brapbrapbrapbrap) maar is toch ook niet bepaald fijn
-op de snelweg neemt mijn vermogen drastisch af, dus de lucht temp sensor word niet gebruikt.(opgevangen met verstellen lmm maar dan is binnendoor ruk)
-blauwe sensor los = stijgen in toeren,sensor is al vervangen
-ontsteking gesteld , 2 graadjes vroeger dan spec,maar eenmaal blauwe stekker terug er op loopt die stationair op bijna bdp -gert-
-warm net starten = goed, eenmaal lopend en in de "ik ben warm modus" is te arm lopen.
-brandstofdrukregelaar ingedrukt,dat zorgde er voor dat hij stationair bleef lopen (deed die voorheen niet)
-bougies zijn nog steeds WIT -dunno-
kortom, als ik het niet simpel opgelost krijg gooi ik er een setje motorcarbs op, totdat ik wat geld over heb voor een programeerbare ecu.
weet iemand trouwens hoeveel cc de 3f injectoren zijn? waren toch gelijk aan nz?
-
inmiddels ding beetje afgesteld op de testbank, begonnen met 89 pk, eindigden met 93 en een beetje
dit met de originele chip en het brandstofdrukpotje max ingedrukt.
bevestiging dat mijn dyno butt prima functioneert! -naughty-
overigens heb ik op de plank liggen,, toeters!! jawel 40ers webers! -naughty-
100pk+ moet lukken, beetje geluk 110 ook nog. -sturen-
-
Toeters? => Trompetjes! -thumbsup-
-
kelkjes ja! met sokken er overheen -naughty-
overigens
nz/3f injectoren zijn 150cc -thumbsup-
-
nog niet veel veranderd sinds toen, prioriteit ligt nu ff bij de witte,die was spontaan een 3 cilinder geworden na een testbankrun. -gert-
had de injectoren vervangen door grotere exemplaren,maar er was er eentje toch niet zo lekker bleek.. MAW.nieuw blokje bouwen -thumbsup-
met hemelvaart dagje vrij rijden in assen, wagen beetje leren kennen op de baan. heb me goed vermaakt -sturen- -sturen-
-
ondertussen rij ik al een half jaartje met de toeters, injectiemeuk er af getrapt en rijden
102 paardjes!
-
Dit schreeuwt om een filmpje!! -thumbsup- -thumbsup-
-
bij deze!
https://www.youtube.com/watch?v=AaKbahO_91w
-
Coool!!! :D
-
klinkt heel goed! Heb je miss ook een 0100 filmpje? Ben erg benieuwd wat dat doet :)
-
klinkt heel goed! Heb je miss ook een 0100 filmpje? Ben erg benieuwd wat dat doet :)
https://www.youtube.com/watch?v=x-rzoKk_O6M
teller wijkt 1 kmh af bij 100, grote band
-
We ask, he delivers ;) Vet is het iig zeker!!
-
We ask, he delivers ;) Vet is het iig zeker!!
op naar meer vermogen, ik heb een bewerkt kopje klaar liggen, gok op pakweg +5pk
-
ahhh super gaaf! loopt serieus door zeg, Jezus -gert- plus minus 8 a 9 seconde zo naar de 100 :)
Altijd mooi van die tellerfilmpjes, beetje vergelijkings materiaal!
Is een 268 cam nog fijn bij straatgebruik? hoe is de stationair loop? en heeft t nog koppel onderin?
-
ahhh super gaaf! loopt serieus door zeg, Jezus -gert- plus minus 8 a 9 seconde zo naar de 100 :)
Altijd mooi van die tellerfilmpjes, beetje vergelijkings materiaal!
Is een 268 cam nog fijn bij straatgebruik? hoe is de stationair loop? en heeft t nog koppel onderin?
carburateurs zijn er op afgesteld, loopt ongeveer 1100 stationair ivm CO
wat noem je onderin..? t vermogen begint bij pakweg 3500 toeren, tot pakweg 6500,mits je dubbele webers hebt, dan doet die bij de 2000 niks, maar begint die wat te doen bij de 3600, en loopt mooi door tot de 7000 toeren,doorhalen tot 7500 kan maar de piek ligt bij 6100
maw, onderin toeren, ietsjes inleveren, beetje door-rij gebruik, duidelijk vermogen er bij
-
Printje van de testbank
-
Ohh dat is allemaal niet verkeerd, blijft wel een bak vermogen uit een 1.3tje hoor -thumbsup-
Ik stel de vraag omdat:
Ik veel verhalen hoor dat een 268 nokkert voor geen meter rijd onderin (onder 3k) maar veelal van mensen die er zelf geen ervaring mee hebben -gert-
en omdat ik graag ook een 268 nokkenas wil steken.
Mijn Abu nokkenasje nu zorgt voor een leuk koppel onderin, binnendoor trap ik m nog wel eens bij 2200rpm in en gaat ie er (rustig) vandoor. Onder 2K doet ie bijna niets, logisch natuurlijk. T lijkt me wel tof dat er straks met de 268 nokkert ook bij 2.5 a 3k nog iets gebeurt, en je niet continu 7k op moet zoeken :p
Maar aan t koppel te zien, loopt het vanaf 2500 al aardig :)
-
je gaat op alle vlakken vooruit met een dikke deegroller er in,alleen onderuit lever je iets in. je gaat er vanzelf naar rijden,
als die bij 2000 toeren wakker had moeten zijn had t maar een diesel moeten zijn
je hebt een NZtje meen ik?
met een NZ zul je niet gigantisch veel winst boeken mede door de compressieverhouding.en de toerenbegrenzer die bedroevend laag ligt
ik heb eens zon stok in een AAV geprobeerd,met bewerkt inlaatje,en uitlaatje,maar kreeg het niet goed lopend,misschien met de kennis nu wel,maar tis niet voor iedereen weggelegd
-
we gaan het vanzelf zien! De toeren begrenzer zal inderdaad omhoog moeten.
Draai nu 76 pk met alleen abu stok en decat. Dus alle winst is mooi meegenomen vanaf hier!