Aangezien ik al een tijdje register-lid ben en een aantal Polo's bij huis heb staan waar ik regelmatig mee bezig ben werd het in mijn ogen toch eens tijd om een project topic te starten.
Momenteel gaat mijn aandacht voornamelijk uit naar mijn rode Volkswagen Polo 1F GT.
Heb deze auto (samen met een witte Polo type 1F GT, van eerste vrouwlijke eigenaresse!
) gekocht bij autobedrijf Reinders in Emmen, totaalbedrag € 650.
Reden van koop: kon het niet aanzien dat deze rode 1F GT stond weg te rotten bovenop een container. De prijs was ook schappelijk voor 2 maal 1F GT's + plaatwerk. En als VW liefhebber met op dat moment geld teveel en op zoek naar een bijzondere auto voor een project was de keus dan ook snel gemaakt
De auto:Rode 1F GT, met 1300cc 60PK HH motor
Grootste problemen/gebreken & opvallende zaken:
- Ruitenwisserbladen versleten
- Body-off restauratie noodzakelijk
- Lelijk ingelaste spatbord randen achter die inmiddels weer zijn gaan roesten
- "Milieuvriendelijke", GROENE auto: door een aantal verrotte rubbers en wat roestgaatjes onder het raam groeide er mos op het vloerkleed.
- Interieur was verder wel compleet. Originele stoffen hoedenplank, helaas beetje doorgezakt en met blaupunkt speakers er in. Deurpanelen verder wel helemaal in topstaat
- De zwart/rode bekleding zat er helaas niet meer in
Pookje en stuur met GT logo's daarentegen wel aanwezig
- 5 originele rood/zwarte velgen. (reservewiel is nog nooit gebruikt, de strepen dat de band nieuw is staan er nog op
)
na een jaar of 2/3 bij Reinders te hebben gestaan (ergens in 2005 had Reinders hem gekocht) eerst in Emmen bij een oom van me neer gezet. Hier een aantal keer geweest om de losse onderdelen richting huis te transporteren.
Had voor de grap een keer een accu meegenomen. Hierna deed de radio het
dus dit was een goede reden om te kijken of de auto ook nog wou starten. na 3 pogingen en een niet oplopende benzinemeter leek het mij verstandig om er eerst eens benzine in te gooien. Na weer een aantal pogingen kwam er een gigantische zwarte rookpluim uit de auto... heb zelfs nog een halve kilometer met de auto gereden hierna
. (meteen tot de conclusie gekomen dat de remmen ook behoorlijk vast zaten
)..
Verder rijden leek me niet verstandig, gezien de staat van de olie en vloeistoffen. Maar hij deed het in ieder geval, dat de auto na lange tijd stil te hebben gestaan vrij snel startte gaf aan dat het hier een echte VW betrof
Plannen:De auto weer in originele staat brengen.
Wat is er inmiddels gedaan:De auto staat inmiddels veilig bij mij in de garage.
Ben begonnen de auto te strippen. De motor kan er bijna uit. in principe hoef ik alleen nog maar de versnellingsbak en de motor steunen los te halen. (gister 23-03-09) motor takel gekocht
Spatborden voor vertonen wat roest, 1 kant heeft helaas een grote deuk
, denk dat ik 2 nieuwe ergens vandaan moet toveren.
het stukje plaatwerk onder het raam, waar de ruitenwissers in zitten, waar ik de naam wel van weet maar niet zo correct kan schrijven ben ik bang
..die is ook aan vervanging toe.
Verder oppervlakkig roest in de gootjes bij het dak en bij die lelijk ingelaste achterspatbord randen.
Bodem is volgens gelukkig vrij hard!, moet de dempingsmatjes er nog uit halen, even kijken hoe het daar onder is.
Tijdens deze activiteiten ben ik zelf lid geworden van dit forum en druk opzoek geweest naar onderdelen.
Resultaat:- Polo GT Onderlip is inmiddels aanwezig, gekocht van Dennis.
- Zwart/Rood interieur is aanwezig. (gekocht in België voor 80 euro
)
- Steenslag kapjes voor bij de achter spatborden gekocht.
- GT stickers voor over de zijkant gekocht via marktplaats.
- Nieuw uitlaat spruitstuk gekocht (was in principe niet noodzakelijk om nu te kopen, maar kwam toevallig zo uit
)
Hieronder: Foto van de auto bij aanschaf.
Op mijn laptop (waar ik momenteel deze topic op typ) staan geen foto's van hoe de auto er nu bij staat.
Die volgen dus later.