Afgelopen zaterdag weer aan het klussen geweest.
De auto moet over 2 weken klaar zijn voor de vakantie inclusief aanmelden RDW en APK en helaas lukt het allemaal nog niet zo.
- Remmen moeten nog ontlucht, nippels achter bleken roestig en greep was rond, de nieuwe nippels bleken niet de goede.
- de cheapo Ebay 40/40 verlagingsset (TA-Tachnix) lijkt meer een 0/80. voorwielen staan ongeveer net zo diep als met de standaard dempers en achter lijkt de auto wel door z'n as gezakt. Nu zijn de achterdempers met een ring in een groef nog wel wat verstelbaar maar ik zet denk ik de originele dempers en veren maar terug. (foto's volgen)
Verder zijn er nog wat kleine werkjes:
- ruitensproeierreservoir lekt bij het pompje. nieuwe pakking is besteld
- accu moet nog vastgezet
- nieuwe antenne, iemand een idee waar ik de originele telescoop antenne kan krijgen?
- binnenkuipen spatborden vastzetten
- veerpootbouten voorzijde vastzetten, komt aan op het vinden van een geschikte ringsleutel zodat er nog een steeksleutel om de zuiger kan zodat die niet mee gaat draaien.
Het grootste probleem is echter nog steeds afstellen van de motor.
Afgelopen week heb ik de carburateur nog een keer helemaal losgehaald. Alle rubber ringetjes, pakkingen en membramen zijn vernieuwd. De acceleratiepomp werkt goed, de choke is goed afgesteld, alle sproeiers zijn schoon.
Toch krijg ik het stationair toerental nog steeds niet goed. Ik krijg de motor niet onder de 1200 toeren stabiel.
Het lijkt erop dat er nog steeds ergens een valse lucht lek zit. Vaccuumvervroeging, warmelucht schakeling en het groene bolletje zijn inmiddels afgesloten met een plug, dus daar ligt het niet aan. Het enige wat nog kan is een vaccuumlek bij de remservo of wellicht langs de gasklep as?
Als er iemand nog een 31pict7 carb in de aanbieding heeft hoor ik het graag. Op Ebay stond laatst een hagelnieuwe voor 70 euri maar er staat nu alleen schroot.
Ook overige hulp/suggesties zijn welkom.