De donor en ontvanger staan hier naast elkaar.
Heb gisteren deze blauwe polo 1 gekocht voor mijn ombouw project.
De donor G40 gaat uit elkaar, en veel spullen komen op de polo 1.
Ga er dit jaar nog niet aan beginnen, bedoeling is volgend jaar winter de polo 1 uit elkaar te halen en om te bouwen.
Dit omdat we eerst gaan verhuizen en het huis aandacht nodig heeft.
Ondertussen ga ik wel delen zoeken welke ik nodig ga hebben, en wil ik informatie inwinnen.
Ik heb ooit een polo 1 bergcup gehad, nooit rijdend helaas.
Aangezien deze polo 1 toch slechte wielranden heeft, en er al wat aan gelast is, is dit een goede basis daarvoor.
Het gaat dus een weg legale Bergcup worden.
De G40 motor gaat erin, en draaien op een G60 lader.
Het vermogen gaat rond de 200pk uit komen.
Daarvoor gaat de koets ook aangepakt worden.
De carosserie gaat doorgelast worden, en er komt een vaste gekeurde kooi in tot aan de voorpoten.
Dit mag wel in Nederland (België niet)
Dat wist ik al wel.
De motor ruimte is niet bepaald groot, en de lader zou normaal door het front heen steken.
Dit wil ik niet, en als het kan ook de type 1 gril behouden.
Alles moet erachter komen, waardoor ik moet spelen met de ruimte die er is.
Nu had de Bergcup een leeg front, de slotdrager was vervangen door een metalen buis, en waar de radiateur op stond ook.
Ik weet alleen niet of dat wel mag, omdat de voorkant daardoor een stuk sterker word??
De voorschermen, en motorkap worden van gehard polyester (gfk)
Ook de wielranden worden ermee verbreedt, dit zou gewoon mogen.
De wielen rondom het liefst 8j.
Alleen spacers mogen weer niet.
Zijn er nog meer dingen waaraan ik me moet houden om de auto toch op de weg te mogen gebruiken?
Arno