Auteur Topic: Amai, stom geweest hoor... hulp gevraagd voor ontsteking POLO blok HZ (1986)  (gelezen 969 keer)

Offline Poorman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Man
Hoi Mannen,

Omdat hij begon op drie cilinders te lopen, en ik foutjes en slijt in de bougiekabels merkte, wilde ik vandaag nog rap de verdelerkap, de rotor en de kabels vervangen alvorens ik voor een week weg moet. Polo = steilheck 86c 1986 met HZ blokje.

Ik heb iedere kabel netjes gemarkeerd en vervolgens aan de klus begonnen... ...zonder echter ook maar iets... op de verdelerkap aan te duiden...  -oops- -oops- -oops-

De kabelset bestond uit 1 langere en 3 kabels van gelijke lengte : dus dat hielp ook al niet...  doh

Met rode kaakjes hier mijn vraag :
Kunnen jullie me helpen met de ontstekingsvolgorde voor HZ-blok ?
Indien bijvoorbeeld 2-3-4-1, waar zit cilinder 1 t.o.v. het blok (helemaal links of helemaal rechts) ?
In het voorbeeld van bovenstaande rij, waar zit dan het eerste cijfer (-2-) op de verdelerkap ?

Alvast dikke merci voor alles wat kan helpen ! -hug- -hug-

Grtz.,
Carlo

 

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: Amai, stom geweest hoor... hulp gevraagd voor ontsteking POLO blok HZ (1986)
« Reactie #1 Gepost op: wo, 13 jan 2016, 17:19:40 »
ontstekingsvolgorde is 1-3-4-2

Aansluiten verdelerkap
Linksboven 1
Linksonder 3
Rechts onder 4
Rechts boven 2

cilinder 1 is degene het dichtst bij de distributie, cilinder 4 het dichtst bij je ontsteking

Offline Poorman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Man
Re: Amai, stom geweest hoor... hulp gevraagd voor ontsteking POLO blok HZ (1986)
« Reactie #2 Gepost op: wo, 13 jan 2016, 18:17:13 »
Magnifiek, ...wat een opluchting. Dikke merci ! -thumbsup-