Auteur Topic: doppendoos  (gelezen 6996 keer)

Offline djn111

  • Non-Register lid
  • Berichten: 64
Re: doppendoos
« Reactie #30 Gepost op: wo, 08 mei 2013, 18:42:52 »
Hoi,

Ik durf het haast niet te zegen, maar ik ben verwend, snap-on doppen/steeksleutels metrisch en AF, ratels, en 60cm wringijzer, en voor lange AF doppen Stahlwile als ook een setje kort en lang 1/4" AF maten. Verder nog wat Geodore spul, waar bij ik moet zegen dat ik het setje met de 1/4" ratel het meeste gebruik.

Mocht je je afvragen wat moet ik met AF maten, daar zit mijn Volvo mee in elkaar :-)

Een keer wat gesloopt, een combinatie tang van Geodore, zonder problemen een nieuwe gekregen, zat een luchtbel in.

DJN



Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: doppendoos
« Reactie #31 Gepost op: wo, 08 mei 2013, 20:10:14 »
Ik zat verder te kijken op de site na deze tip van Maikel:Ik denk dat die wat te uitgebreid is voor mijn -klus- -kennis ;)
hoe kan hij te uitgebreid zijn? Het enige wat die set meer heeft is de tussenmaat ratel(3/8ste) en verder heb je daar ook losse kleine bitjes bij waaronder 2 bitjes zodat je de 1/4de(kleine) doppen op de (accu)boormachine kunt gebruiken. En dan nog een set ringsteek sleutels van 8 t/m 19. En dat is toch wel heel handig als je dat dan ook in 1 keer bij de hand hebt.
Als ik aan auto's sleutel kan ik met die set en een hamer en een paar tangen er bij eigenlijk alles al. Je hebt namelijk bitjes genoeg om eigenlijk elke schroef los te krijgen, dus schroevendraaiers heb je al. En met een normale ratelset op de oprit sleutelen ofzo dan kom ik er altijd pas dan achter dat is eigenlijk een sleutel moest hebben om iets tegen te houden ofzo. Dan kan ik eerst weer gaan zoeken om een sleutel in de garage.
En ik dacht eerst ook van waarom zou je een sleutelset in je doppendoos nodig hebben, die heb ik wel los. Maar nu ik zo'n set heb gebruik ik mijn andere sleutelset alleen nog voor sleutels groter dan 19.

Offline DanteG

  • L86C-0202
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.924
  • Geslacht: Man
  • Dante Gussoni
Re: doppendoos
« Reactie #32 Gepost op: do, 09 mei 2013, 01:25:50 »
Nou, ik heb achterin de Sedan wat gereedschap liggen, echter mis ik een ratel e.d. Ring- & steeksleutels tot 17 zijn aanwezig, vandaar dat mijn voorkeur naar de iets minder uitgebreide koffer gaat :)
Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo
Get in, sit down, shut up & hold on

Offline A_A

  • Non-Register lid
  • Berichten: 84
Re: doppendoos
« Reactie #33 Gepost op: zo, 12 mei 2013, 13:26:32 »
Heb nu klein jaartje deze set
http://www.datona.nl/27-delige-dopsleutelset-1-2-opname.html

Vind de rubber gecoate ratel erg prettig.

Aangevuld met een inbus doppen set een torkx doppen set een ring steeksleutel set ook van het zelfde merk.

Owja ook 2 extra ratelsleutels 1/2 omdat gewoon soms erg prettig is om 3 maten doppen op een ratel te hebben liggen als hè bezig bent.

Een setje kniesleutels ontbreekt ook niet.
http://www.datona.nl/kniesleutelset-6-delig.html
Daarnaast een aardige moment sleutel 1/2 aansluiting.

Ik mag graag sleutelen , vorig jaar kop gewisseld van m'n Volvo 940 paar weekjes terug aandrijf assen van de Peugeot van de vrouw vervangen en afgelopen weekend een 6 cilinder motor van een Volvo 960 gewisseld.

Ik demonteer af en toe ook auto's voor onderdelen, dus vind ik goede pasvorm belangrijk.

Owja, setje open ringsleutels voor remleidingen ook natuurlijk :)
http://www.datona.nl/remleidingsleutels.html

En ja, ik verzin soms klussen om bij behorend gereedschap te kunnen kopen :)
Groetjes,
Arjan
Polo 1988 steilheck 1.05