Auteur Topic: Slangen tussen gasklep en kleppendeksel g40  (gelezen 655 keer)

Offline scully

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Slangen tussen gasklep en kleppendeksel g40
« Gepost op: vr, 07 mei 2004, 15:20:53 »
Wie kan mij vertellen wat de vertakkingen tussen de gasklep en het deksel doen?Ik weet dat de slang van de gasklep naar het deksel de overdruk terugvoert.Maar die vertakkingen die naar beneden gaan.Wat hebben die voor nut?Ik heb namelijk gehoort dat dat er zo af kan.Klopt dat?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Slangen tussen gasklep en kleppendeksel g40
« Reactie #1 Gepost op: vr, 07 mei 2004, 16:00:52 »
Bij de 2f G40 zijn er 2 aftakkingen:

1) aansluiting op carterontluchting. Carterontluchting gebeurt dus via de g-lader -> intercooler -> gasklep
Er zit een membraamklep op de carterontluchting, bij volgas kunnen de carterdampen ontsnappen.

2) aansluiting op aktieve koolstoffilter-regeling. Precieze werking moet ik even opzoeken, staat wel in een vraagbaak.

Polo 2 G40 heeft alleen de eerste aftakking naar de carterontluchting.

Weglaten kun je die in ieder geval niet, tenzij je een aparte carterontluchting monteert.
Je kunt bij een 2f G40 wel de retourleiding naar de g-lader (vanaf kleppendeksel) weglaten en de  g-lader van een 2e inlaat voorzien voor meer koude lucht.
Bovendien hoor je dan bij loslaten bij vol-gas lucht ontsnappen via de boost klep van het gasklephuis.

Offline scully

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Slangen tussen gasklep en kleppendeksel g40
« Reactie #2 Gepost op: za, 08 mei 2004, 19:28:35 »
je kan toch zo een filtertje op je carter zetten?en als je een 2e filter op je g-lader zet, wat doe je dan met dat gat bij het kleppendeksel?iig bdankt

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Slangen tussen gasklep en kleppendeksel g40
« Reactie #3 Gepost op: zo, 09 mei 2004, 13:46:10 »
hmz, maar dan moet je een open filter op de lader ofzo zetten,kan ie dan geen vuil aanzuigen?
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!