Auteur Topic: Airco  (gelezen 6761 keer)

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Airco
« Reactie #15 Gepost op: ma, 13 dec 2010, 16:12:55 »
Compressor steun zou je van een 6n kunnen pakken, heb hier ook nog steeds een airco project liggen. En elke keer op de sloop kijkt zo'n 6n steun mij aan en zegt neem me mee maar heb het nog steeds niet gedaan
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Airco
« Reactie #16 Gepost op: ma, 13 dec 2010, 16:14:44 »
En ga je dan de polo steun aanpassen?
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Airco
« Reactie #17 Gepost op: ma, 13 dec 2010, 17:46:53 »
Past een dynamo steun van een 6n niet dan?
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Airco
« Reactie #18 Gepost op: ma, 13 dec 2010, 17:51:02 »
Dat is geen motorsteun. 6N steun is alleen om dynamo, stuurbekrachtiging en aircopomp vast te houden.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Airco
« Reactie #19 Gepost op: ma, 13 dec 2010, 18:00:06 »
Kachelhuis van een golf 2 is totaal anders dan die van een polo 2(F) Voor de polo zou je al zelf iets moeten maken om de condensor ergens te plaatsen. Ooit ergens wat plaatjes gezien. Zelf een steun maken voor de compressor. Heb er ook regelmatig over na zitten denken, maar eigenlijk overbodige luxe in een polo. Net als elektrische ramen. Wat er niet op zit kan ook niet stuk gaan.

Ik heb ooit een de elektrische ramen van een passat omgebouwd naar polo 2. Werkte aardig.

hoeveel werk zit daar dan in? Ben ik wel benieuwd naar ;) (mag je pmmen als je wilt)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Airco
« Reactie #20 Gepost op: ma, 13 dec 2010, 18:04:54 »
En zo'n 6N steun voor dynamo/s.b./airco past niet plug&play op een 86c-blok.
(onderste 4 boutgaten ontbreken op een 86c-blok)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Airco
« Reactie #21 Gepost op: ma, 13 dec 2010, 18:19:56 »
En zo'n 6N steun voor dynamo/s.b./airco past niet plug&play op een 86c-blok.
(onderste 4 boutgaten ontbreken op een 86c-blok)

Schroef je toch ook het 6N blok over. -thumbsup-. Maar dan nog heb je nog een steun nodig.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Airco
« Reactie #22 Gepost op: ma, 13 dec 2010, 18:40:32 »
 -thumbsup- thanx voor die info. Maar goed ff kijken dus de volgende keer.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Airco
« Reactie #23 Gepost op: ma, 13 dec 2010, 19:31:19 »
en dan nog iets de oude airco uit de 86c serie werdt met freon gevuld , dus is die pomp niet geschikt voor het huidige koude middel .toch maar zelf een steun maken en een pompje van een 6n nemen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Airco
« Reactie #24 Gepost op: ma, 13 dec 2010, 19:48:04 »
Schroef je toch ook het 6N blok over. -thumbsup-. Maar dan nog heb je nog een steun nodig.
Tsja, dan mot je idd weer een motorsteun zelf maken.
Motorsteun van de 6N zit op de zijkant van de cil.kop.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Airco
« Reactie #25 Gepost op: ma, 13 dec 2010, 19:49:26 »
86c steun samen fabrieken met 6n steun kan ook
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Airco
« Reactie #26 Gepost op: ma, 13 dec 2010, 19:53:24 »
Ja dus wat ik zei: zelf maken.
Wat is dat voor materiaal eigenlijk?
Licht van gewicht, is 't aluminium of een soort lichtmetaal?
Heb bij m'n zus d'r 6N stuurbekrachtiging ingebouwd:
kan me nog heugen dat die steun ook licht materiaal was.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Airco
« Reactie #27 Gepost op: ma, 13 dec 2010, 19:56:32 »
@Serge: oude (freon)airco's zijn vrij eenvoudig om te vormen naar het nieuwe R134-systeem... (een kleine tip voor als de Mrs. om die reden al een tijd met een lege airco in de Audi rondrijdt? -dunno- -hug-)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Airco
« Reactie #28 Gepost op: ma, 13 dec 2010, 19:59:03 »
Ja dus wat ik zei: zelf maken.
Wat is dat voor materiaal eigenlijk?
Licht van gewicht, is 't aluminium of een soort lichtmetaal?
Heb bij m'n zus d'r 6N stuurbekrachtiging ingebouwd:
kan me nog heugen dat die steun ook licht materiaal was.
steunen zijn beider van aluminimumnumdumsum dimsum dingdus dat
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Airco
« Reactie #29 Gepost op: ma, 13 dec 2010, 19:59:42 »
@Serge: oude (freon)airco's zijn vrij eenvoudig om te vormen naar het nieuwe R134-systeem... (een kleine tip voor als de Mrs. om die reden al een tijd met een lege airco in de Audi rondrijdt? -dunno- -hug-)

okee ,leg uit ,altijd handig dit soort tips  -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .