Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: Gekke Gerrit op za, 18 jun 2016, 15:54:36
-
Hoe ik de drempels over moet komen weet ik intussen wel, maar ik heb een stallingsplek in een parkeerkelder, alleen kom ik niet binnen... Auto rijdt zich vast op de knik van de hellingbaan...
Heeft iemand hier handige tips voor? -dunno-
-
Air ride?
Achteruit tijden?
-dunno-
-
Planken -dunno-
-
Is niet breed genoeg om flink schuin over de knik te rijden?
-
Tot nu toe is alleen Jorp's optie mogelijk, doch niet wenselijk...
-
Flink gas en een sprongetje? Dukes of Hazard style
-
Onder het mom van: 'als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat? :)
2 simpele opties lijkt me;
1) andere parkeerplek zoeken
2) auto niet te ver verlagen
Kortom: verlagen is zeker leuk, maar lang niet altijd praktisch. Mijn Scirocco was 2 jaar terug zo laag dat ik de straat bij mij niet in kon. Moest de auto telkens een straat verderop parkeren. Remedie: verlagingsveren er weer onder weg en nu gaat het wel
-
kniek wat vlakker maken,snachts wat beton storten
-
Of een plank/plaat gebruiken? maar waar laat je die dan :)
-
Toch maar schroefset... :D
-
-thumbsup-
-
Grapjurk! En dan iedere keer als je de garage in- of uitrijdt omhoog of omlaag schroeven zeker?! -nana-
Denk dat deze stalling maar van een wat meer origineel-uitgevoerde auto moet worden...
-
:)
-
geart heeft nog 2 airride poten te koop :)
-
Aan de topic titel de auto ambulance toevoegen? Ging ook niet zonder krassen 😂
-
Praten we trouwens over een parkeergarage of stallingsgarage?
Hebben verschillende eisen voor o.a. de hellingbaan (en afmetingen parkeervakken)
-
Parkeergarage onder een appartementencomplex...
-
Als er in 't koop- of huurcontract duidelijk parkeerplek(-ken) staat, zou de hellingbaan moeten voldoen aan die eis.
Toevallig onlangs een hellingbaan getekend, voldoet ook aan parkeergarage (dus geen stallingsgarage):
zal es kijken bij welke verlaging 't fout gaat. Of ja: in theorie dan he, theorie en praktijk verschillen nog welles...
-
Ik pak in ieder geval ter hoogte van de kriksteunen al vol de bodem... Maar goed, nu op 175/50 is-ie ook wel écht goed laag. Bij sommige stoepranden kan ik de deur al niet eens open doen. -uitlachen-
-
Uitgaande van een parkeergarage volledig onder de grond, 2800mm diep,
mag de hellingbaan bij een maximale lengte van 20m lang maximaal 14%.
Wielbasis van Polo is 2337mm (haal ik uit de blauwdruk): dat moet je een minimale
bodemvrijheid van 61mm hebben (en als de bovenkant van de helling niet 'afgeknot' is zelfs 81mm).
Oke......dan kan ik er alleen met m'n daily naar beneden....
Toch raar hoor: ik rij bijna wekelijks een parkeerdek op, voor me gevoel is die hellingbaan
vrij steil, zeker korter als 20m, maar toch nog nooit echt last gehad, alleen bij m'n classic'je tikt
de uitlaat (groep A) midden onder de auto nét 't topje van de helling aan, als ik niet iets schuin rij.
Exacte bodemvrijheid weet ik niet, maar tunnelversteviging (laagste punt) ligt 30 a 40mm boven 't asfalt,
bodem is iets hoger, maar of dat 61+mm is vraag ik me af (uitlaat zeer zeker niet).