Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: kadoosh op zo, 06 feb 2011, 08:24:51

Titel: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: kadoosh op zo, 06 feb 2011, 08:24:51
Gisteren ging ik een stukje rijden en reed de auto opeens heel schokkerig en krijg ook niet voldoende vermogen, in zijn 1 trok ie amper naar de 20km en in zijn 4 haalde soms met moeite 80.
En op de snelweg kreeg ie soms opeens heel weinig vermogen(rij 80 met gaspedal vol ingedrukt en hij ging steeds langzamer rijden).

Nu reed ie soms al wat schokkerig maar nooit zo als gisteren, zou het door de enorme windkracht kunnen liggen dat dit nu opeens gebeurt?

Een vader van een vriend had hem even bekeken en bleek dat de verdelerkap van de onsteker er verkeerd om op zat, nu had ie hem ff ingesteld en het hielp wel maar nog doet ie hetzelfde.

Moet nu naar de garage ermee want het schijnt nogal precisie werk te zijn om dat goed in te stellen.
Iemand enige idee hoeveel dat kost?
Of is het mogelijk om dat zelf te doen met de juiste gegevens(heb een vraagbaak in de auto, niet bij de hand nu).
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: patrick86c op zo, 06 feb 2011, 11:04:05
Klopt de ontstekings volgorde nog wel?
Dus m.a.w zitten de bougie-kabels op de juiste plek?
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: kadoosh op zo, 06 feb 2011, 11:10:14
Klopt de ontstekings volgorde nog wel?
Dus m.a.w zitten de bougie-kabels op de juiste plek?

Geen idee, welke volgorde moeten ze zitten?
Die vader heeft jarenlang een garage gehad dus ik ga er wel van uit.
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: kadoosh op zo, 06 feb 2011, 12:09:57
Is de volgorde  1-3 of 1-2
                     4-2    3-4

vanaf de zijkant gezien he.

Kan ze altijd allebei zo ff proberen natuurlijk.
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: Sjon op zo, 06 feb 2011, 12:22:10
1-3-4-2 linksom gezien vanaf bestuurderszijde (= draairichtig van verdeler)
Nr. 1 = welke de verdeler 'aanwijst' als de distributie op tijd staat.
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: kadoosh op zo, 06 feb 2011, 12:25:41
1-3-4-2 linksom gezien vanaf bestuurderszijde (= draairichtig van verdeler)
Nr. 1 = welke de verdeler 'aanwijst' als de distributie op tijd staat.
Huh ik dacht gewoon dat nummer 1 de eerste bougie was maar nu snap ik het niet helemaal meer  -dunno-
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: Sjon op zo, 06 feb 2011, 12:57:47
Bougie nr.1 is de eerste vanaf distributie (bougie nr.4 is dan automatisch degene dichtstbij ontsteking)
Positie nr.1 op de verdelerkap is zoals ik hierboven beschreef
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: kadoosh op zo, 06 feb 2011, 12:59:19
Bougie nr.1 is de eerste vanaf distributie (bougie nr.4 is dan automatisch degene dichtstbij ontsteking)
Positie nr.1 op de verdelerkap is zoals ik hierboven beschreef
Ja oke dan begrijp ik het goed denk ik :P
dus links boven 1 rechtsboven 3 links onder 4 rechtsonder 2
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: Pieter op zo, 06 feb 2011, 15:28:40
foto doet meer dan woorden

(http://i101.photobucket.com/albums/m62/polo1f/P11204622.jpg)




zo heb ik het zitten op mijn monster
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: kadoosh op zo, 06 feb 2011, 16:11:36
Heb hem nu helemaal naar de klote gemaakt, als ik nu een beetje gas geef dan valt ie uit.
Wegenwacht gebeld maar die kon het ook niet oplossen.
Zo op die foto leek me ook logisch maar ik heb hem dus ook 1-3-4-2 aangesloten, kan ie hierdoor stuk gegaan zijn?

Wegenwacht dat dat het misschien aan de computer lag die zorgt voor de lucht ofzo maar zeker wist ie het niet, stationar liep ie als een zonnetje en als de stekker van die "computer" eruit was dan kan je gewoon volledig gas geven maar zit die stekker erop dan valt ie al snel uit.

Hij heeft hem naar een garage gesleept en ga morgen denk ik ff langs kijken wat zei zeggen.
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: Serge op zo, 06 feb 2011, 16:15:24
geijkte vraag maar weer ,motorcode?
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: kadoosh op zo, 06 feb 2011, 16:17:35
geijkte vraag maar weer ,motorcode?
Leuke daarvan is dat al die 2 plaatjes met info eraf zijn dus ik heb geen idee :(.
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: patrick86c op zo, 06 feb 2011, 16:21:46
NZ was het toch?
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: kadoosh op zo, 06 feb 2011, 16:23:29
NZ was het toch?
Heb echt geen idee, normaal zie je het dus op de plaatjes maar die zijn eraf gehaald.
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: The_Maxx op zo, 06 feb 2011, 16:24:51
er is hier op t forum een topic voor motorherkenning, staat als sticky in het howto subforum. Zoek en gij zult vinden...
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: patrick86c op zo, 06 feb 2011, 16:30:24
ik zie een Y kenteken dus dan is het een NZ,en het is geen GT dus ook geen 3F motorcode.
en wat ik uit zijn voorsteltopic haal gaat het om een 1.3
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: kadoosh op zo, 06 feb 2011, 16:41:53
er is hier op t forum een topic voor motorherkenning, staat als sticky in het howto subforum. Zoek en gij zult vinden...
Ja heb het hier gevonden maar het staat er niet op bij mij http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,3953.0.html
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: kadoosh op zo, 06 feb 2011, 16:45:34
ik zie een Y kenteken dus dan is het een NZ,en het is geen GT dus ook geen 3F motorcode.
en wat ik uit zijn voorsteltopic haal gaat het om een 1.3

Klopt idd geen gt kenteken yp-21-td en een 1.3.
Dus nz?
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: The_Maxx op zo, 06 feb 2011, 16:51:14
stukje verder scrollen, jaap heeft een stappenplan gepost in dat topic om erachter te komen wat voor blok je hebt ;)
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: kadoosh op zo, 06 feb 2011, 16:54:15
stukje verder scrollen, jaap heeft een stappenplan gepost in dat topic om erachter te komen wat voor blok je hebt ;)
Hij staat nu daar bij de garage dus kan dat niet 123 ff kijken.

Maar stel het is een nz en dan :P.

http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,3953.msg35670.html#msg35670

Hij heeft een vierkante luchtfilter en zie er net zoals op die foto uit.

(http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/GK-.jpg)
Dus gk motor  -dunno-

Hoewel er dus op de vierkante bak bij mij nog een stekker in zit, de computer die de lucht regelt volgens de wegenwacht.
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: JJ op zo, 06 feb 2011, 17:03:20
NZ heeft die vierkante bank ook, en de luchtmassameter dus je hebt een NZ
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: kadoosh op zo, 06 feb 2011, 17:05:07
NZ heeft die vierkante bank ook, en de luchtmassameter dus je hebt een NZ
Oke dacht al want hij heeft geen 75pk maar 40kw(55pk).
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: Pieter op zo, 06 feb 2011, 17:28:00
Als ik het kenteken naar trek yp-21-td dan zegt het onderdelen boer programma NZ
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: patrick86c op zo, 06 feb 2011, 17:37:16
Ja ik zei ook al heel snel NZ -thumbsup-
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: Pieter op zo, 06 feb 2011, 17:44:43
zo moet dat ook bij jou eruit zien, dit is van een NZ

(http://i101.photobucket.com/albums/m62/polo1f/P1120464.jpg)
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: kadoosh op zo, 06 feb 2011, 18:03:17
zo moet dat ook bij jou eruit zien, dit is van een NZ

(http://i101.photobucket.com/albums/m62/polo1f/P1120464.jpg)
Yup dat is hem  -thumbsup-.
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: Serge op zo, 06 feb 2011, 19:03:11
dan is je potentiometer in je luchtweger waarschijnlijk naar zijn grootje
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: kadoosh op zo, 06 feb 2011, 19:27:33
dan is je potentiometer in je luchtweger waarschijnlijk naar zijn grootje
Dat is dat ding boven op de lucht filter met die stekker?
Dacht de wegenwacht ook.

Kan het kapot gegaan zijn omdat ik de bougiekabels verkeerd heb aangesloten?
Hoeveel kost zoiets op de sloop ongeveer?

Kan dit ook verklaren waarom ie altijd al schokde in zijn 1 en 2(te weinig lucht?).
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: The_Maxx op zo, 06 feb 2011, 19:32:35
kan ie niet door kapot zijn gegaan volgens mij, die dingen hebben niet t eeuwige leven, hoor vaker dat die kapot gaat.
en ja de luchtmassameter is dat ding waar de stekker in gaat bovenop de luchtfilter.
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: Pieter op zo, 06 feb 2011, 19:35:32
Heb nog wel eentje liggen mocht je op de sloop niets kunnen vinden. moet dan per post woon niet in de buurt van Amsterdam.
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: kadoosh op zo, 06 feb 2011, 19:38:36
Heb nog wel eentje liggen mocht je op de sloop niets kunnen vinden. moet dan per post woon niet in de buurt van Amsterdam.
Hoeveel wil je er voor?
Ga elke dinsdag naar velp(arnhem) normaal met de auto maar nu dus met de trein :P dus als je toevallig daar in de buurt woont ;).
Trein is nog duurder ook :(.
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: Pieter op zo, 06 feb 2011, 19:49:01
Hoeveel wil je er voor?
Ga elke dinsdag naar velp(arnhem) normaal met de auto maar nu dus met de trein :P dus als je toevallig daar in de buurt woont ;).
Trein is nog duurder ook :(.

Je hebt PM
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: kadoosh op ma, 07 feb 2011, 17:55:30
Wou vanmiddag dus naar de garage maar dacht ik test hem nog ff en hij deed het opeens weer helemaal goed, ik helemaal blij en zette ff de motor af en ging een stukje verder rijden om ergens te parkeren... hij deed het nog goed maar op het laatste moment ging ie weer moeilijk doen.
Tot ie uiteindelijk weer elke keer uit viel bij het gas geven, ben dus de laatste meters in zijn 3 gereden zonder gas te geven :P.

Het probleem is er dus nog :( maar schijnbaar als ie koudstart doet ie het ff goed, ga morgen of overmorgen kijken of ie het blijft doen als ik niet de motor uit zet na de eerste keer.

Het zou niet kunnen liggen aan de kleine benzine lekkage en dat er nog maar 1/3 in de tank zit(te weinig druk ofzo?? onzin toch :P).
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: RoelG op di, 08 feb 2011, 14:58:00
benzinelekkage? heb ik dat gemist?

Uitvallen bij gas geven kan natuurlijk als hij te weinig benzine krijgt.
Dan klopt simpelweg de verhouding niet. Heeft verder natuurlijk niets te maken met een bijna lege tank.
De tank zit tenslotte sowieso lager dan de motor dus van de zwaartekracht moet je het sowieso al niet hebben....
Theoretisch geeft hij met de choke aan meer benzine dus zou het dan idd beter moeten doen..... maar goed... eerst even dit:


Heb je die meter inmiddels vervangen? Kan het nergens terugvinden.
En aangezien pieter gister nog een PM stuurde gok ik van niet.

Dus je hebt niets aangepast, het eerdere advies niet toegepast maar wel verder aan het zoeken?  -dunno-

Of mis ik iets?

Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: kadoosh op di, 08 feb 2011, 18:15:32
benzinelekkage? heb ik dat gemist?

Uitvallen bij gas geven kan natuurlijk als hij te weinig benzine krijgt.
Dan klopt simpelweg de verhouding niet. Heeft verder natuurlijk niets te maken met een bijna lege tank.
De tank zit tenslotte sowieso lager dan de motor dus van de zwaartekracht moet je het sowieso al niet hebben....
Theoretisch geeft hij met de choke aan meer benzine dus zou het dan idd beter moeten doen..... maar goed... eerst even dit:


Heb je die meter inmiddels vervangen? Kan het nergens terugvinden.
En aangezien pieter gister nog een PM stuurde gok ik van niet.

Dus je hebt niets aangepast, het eerdere advies niet toegepast maar wel verder aan het zoeken?  -dunno-

Of mis ik iets?

Ik wou eerst naar de garage gaan voordat ik iets ga vervangen.
Zit nu bij mijn moeder dus hoe het ff kort.
Was net bij de garage, op weg daar heen deed de auto het enigzins maar gaf te weinig vermogen, man bij de garage heeft 15mins gekeken maar kon niets vinden en zei dat het van alles kon zijn.
Op dat moment viel de motor dus niet uit bij vol gas geven en zei hij dat ie weinig kon doen of hij moest alles gaan testen wat een dure zaak zou worden.
Heb toen afgesproken om terug te gaan als de motor weer uitviel bij gas geven(rondje daar gereden) maar dat deed ie niet meer en hij gaf opeens weer vollop vermogen.

Ben dus terug gereden naar mijn parkeerplek en ben van plan om naar een andere garage te gaan, op de terug weg deed ie het nog gewoon goed maar bij het parkeren ging ie weer moeilijk doen en viel ie uiteindelijk ook weer uit.

Lijkt dus dat ie met een warme motor moeilijker doet.

Heb het een en ander opgeschreven wat mij opviel maar dat schrijf ik wel morgen op moet nu gaan maar 1 ding wat ik mij af vraag.. de olie was aan het koken(borrelen).
Is dit normaal?

Heb laatst de olie vervest en heb goedkope olie van de action(10W40 half synthetisch) gebruikt, zit me af te vragen of het daar aan kan liggen, het sindsdien alleen 1x 220km gereden zonder problemen.
En heb de olie even met de dipstick gechecked en er zat volgens mij teveel in(over de grens zeg maar), een vriend van mij zei laatst dat er meer bij moest en heb er toen nog wat bij gegooied, olie wat erin zat was warm en we hebben hem ongeveer tot 90% van de grens van de dipstick gevuld.
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: Steilheck op di, 08 feb 2011, 21:34:16
Hoe/waar zie jij de olie borrelen?  -dunno-
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: kadoosh op di, 08 feb 2011, 21:52:21
Hoe/waar zie jij de olie borrelen?  -dunno-
Doe de dop open en hoor het borrelen.

Kent iemand anders toevallig een goeie garage die echt handig is met polo's.
Rond amsterdam dus.

De garage waar ik was zei nog ja ik kan niks uitlezen dus het kan overal aan liggen... niet echt deskundig vond ik zelf ;).
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: RoelG op di, 08 feb 2011, 21:54:48
hoe vol zit hij nu?
Te veel olie is echt niet goed voor de motor hoor....
maar als ik het goed begrjip blijft hij toch netjes onder max....  -dunno-

Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: kadoosh op di, 08 feb 2011, 21:57:01
hoe vol zit hij nu?
Te veel olie is echt niet goed voor de motor hoor....
maar als ik het goed begrjip blijft hij toch netjes onder max....  -dunno-


Toen ik hem vulde bleef ie er onder maar vanmiddag zat ie er zeker boven.
Maar dat dit zulke vage problemen veroorzaakt :S.
Zal morgen anders er wat uit halen.
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: Steilheck op di, 08 feb 2011, 21:57:16
Dat is geen koken hoor: wel eens een frituurpan opgewarmd tot 180 graden? Borrelt niet (zolang je er geen friten in doet  :) ) En 180 graden wordt je motorolie echt niet. Hoop ik!

Jouw "Borrelen" is gewoon de werking van je nokkenas/hydrostoters in de olie die in je kop komt, via je smeerkanalen.
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: The_Maxx op di, 08 feb 2011, 21:58:16
Doe de dop open en hoor het borrelen.

Kent iemand anders toevallig een goeie garage die echt handig is met polo's.
Rond amsterdam dus.

De garage waar ik was zei nog ja ik kan niks uitlezen dus het kan overal aan liggen... niet echt deskundig vond ik zelf ;).

De beunhaas om de hoek weet je t vaak beter te vertellen dan de volkswagen dealer (om maar even een voorbeeld te noemen van een "moderne" garage)
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: Steilheck op di, 08 feb 2011, 21:58:38
dan is je potentiometer in je luchtweger waarschijnlijk naar zijn grootje

Al naar gekeken?
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: kadoosh op di, 08 feb 2011, 22:03:28
Al naar gekeken?
Is hetzelfde als de luchtmassameter toch?

Vanmiddag maakte het opeens weer niet uit of ik de stekker er uit haalde, motor viel toch uit.
Koken was het idd niet, las dat olie 500c moet worden voordat het het kookpunt bereikt  -naughty-.

Echt veel te veel olie kan er niet in zitten, had 4 liter en mag 3,5 liter in(met nieuwe filter) en heb nu nog wat over in de fles.

Zal wel morgen wat olie eruit halen en kijken of ik naar een andere garage kan gaan.
Hoop alleen niet dat ik in de stad problemen krijg en ik hem dan daar moet parkeren...
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: The_Maxx op di, 08 feb 2011, 22:13:20
als je de stekker eruit haalt, en je motor valt nog steeds uit, wellicht is die luchtmassameter dan niet helemaal frisjes meer nee.
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: kadoosh op za, 12 feb 2011, 11:45:54
als je de stekker eruit haalt, en je motor valt nog steeds uit, wellicht is die luchtmassameter dan niet helemaal frisjes meer nee.
Toen de wegenwacht er naar keek viel de motor uit als ie volgas gaf en met de stekker eruit niet, conclusie toen was dus de luchtmassameter is stuk.
Maar als ie nu opeens alsnog uitvalt met de stekker eruit zegt dat niks natuurlijk.

Zo net nog ff gereden en kon 30mins rijden zonder problemen maar daarna viel de motor weer uit en krijg ik hem zelfs niet meer aan(start motor pakte hem niet).

Nog even onder de kap gekeken en zag dat de koelvloeistof helemaal vol gevuld was, toen ik de dop eraf deed zat er best wat druk op.
Heb er wat uit gehaald maar hij wou nog niet starten maar misschien moet ie even afkoelen dus probeer het later nog is.

Kan dat de schade hebben aangericht?
Was wel zo dat als de auto een beetje warm werd dat ie dan pas moeilijk ging doen...

Zat trouwens blauwe koelvloeistof in maar die was nu bruin...
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: Gekke Gerrit op za, 12 feb 2011, 13:05:00
toen ik de dop eraf deed zat er best wat druk op.

Gôh, dat hoort... Je zult de eerste niet zijn die blind wordt omdat hij met warme motor de dop losdraait en vervolgens hete koelvloeistof in zijn gezicht gespoten krijgt?!

Zat trouwens blauwe koelvloeistof in maar die was nu bruin...

Mmmm, da's niet zo mooi, kan wijzen op olie in de koelvloeistof en dan dus een lekke koppakking...
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: JJ op za, 12 feb 2011, 13:05:29
Ik zou zeggen een lek?
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: kadoosh op za, 12 feb 2011, 13:25:37
Gôh, dat hoort... Je zult de eerste niet zijn die blind wordt omdat hij met warme motor de dop losdraait en vervolgens hete koelvloeistof in zijn gezicht gespoten krijgt?!

Mmmm, da's niet zo mooi, kan wijzen op olie in de koelvloeistof en dan dus een lekke koppakking...
Kut dus het kan niet van vuil zijn ofzo?
Was nog wel doorzichtig dus niet helemaal donker.

Goed dat je dat zegt, zal de volgende wat meer oppassen :P, maar het vloog er niet uit ofzo maar hij was dus echt tot de rand gevuld.

Om de koppaking te maken is best prijzig toch?

Maar zou de temperatuur dat niet snel omhoog moeten gaan, hij komt nu sowieso niet boven de helft uit.
Hij heeft ook geen rare rookkleur.
Het was ook geen smurrie maar gewoon wel waterig dus kan het niet door roest ofzo komen, is natuurlijk wel een auto van dik 20 jaar oud.
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: kadoosh op za, 12 feb 2011, 15:40:21
Wil nog steeds niet starten, eerste minuten gaf de startmotor nog wel een geluidje maar later hield dat ook op.
Kan het aan de accu liggen?
Is volgens mij niet heel oud maar de vorige eigenaar moest hem wel kick starten voordat ie hem kon verkopen omdat ie leeg was.
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: The_Maxx op za, 12 feb 2011, 17:09:00
koelwater dat bruinig wordt is redelijk normaal, maar dat betekend gewoon dat het aan vervanging toe is. even een keer alles aftappen en vullen met nieuwe vloeistof is daar de remidie voor (als het vervolgens weer snel bruin is, dan ist idd olie wat erbij zit)

Als je startmotor na een aantal keren starten er geen zin meer in heeft: accu leeg. En dat is vrij normaal, want die is niet ervoor gemaakt om 50x te starten achter elkaar. Even een booster of proberen overstarten met startkabels en een draaiende motor van de ander.

Starten is 1 van de zwaarste belastingen van je accu, das de reden waarom alle verbruikers (afgezien van de koplampen) dan uit gaan. Het heeft gewoon een flinke dot stroom nodig. En je accu loopt er gewoon leeg van.
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: kadoosh op za, 12 feb 2011, 17:18:30
koelwater dat bruinig wordt is redelijk normaal, maar dat betekend gewoon dat het aan vervanging toe is. even een keer alles aftappen en vullen met nieuwe vloeistof is daar de remidie voor (als het vervolgens weer snel bruin is, dan ist idd olie wat erbij zit)

Als je startmotor na een aantal keren starten er geen zin meer in heeft: accu leeg. En dat is vrij normaal, want die is niet ervoor gemaakt om 50x te starten achter elkaar. Even een booster of proberen overstarten met startkabels en een draaiende motor van de ander.

Starten is 1 van de zwaarste belastingen van je accu, das de reden waarom alle verbruikers (afgezien van de koplampen) dan uit gaan. Het heeft gewoon een flinke dot stroom nodig. En je accu loopt er gewoon leeg van.
De koelvloeistof is maar 1,5 maand oud maar besef me nu pas dat ik hem alleen heb bijgevuld en dus misschien de verkeerde kleuren heb gemixed :S.

Dan is de accu idd denk ik leeg maar het is wel normaal dat voor de rest de ruitenwissers lampen etc het doen?
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: The_Maxx op za, 12 feb 2011, 17:21:50
je moet m niet bijvullen maar compleet vernieuwen, dan pas kun je zien of deze snel bruin wordt of niet. Als je koelvloeistof mengt en t was al bruin, wordt t gewoon vermengt en zal je dus geen verschil zien.

Ja als de accu leeg is kan t goed zijn dat de rest van de verbruikers wel nog wil werken, maar ook dat wordt steeds minder en minder als je m te lang laat aanstaan, en dan sloop je je accu eigenlijk.
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: kadoosh op za, 12 feb 2011, 17:32:51
je moet m niet bijvullen maar compleet vernieuwen, dan pas kun je zien of deze snel bruin wordt of niet. Als je koelvloeistof mengt en t was al bruin, wordt t gewoon vermengt en zal je dus geen verschil zien.

Ja als de accu leeg is kan t goed zijn dat de rest van de verbruikers wel nog wil werken, maar ook dat wordt steeds minder en minder als je m te lang laat aanstaan, en dan sloop je je accu eigenlijk.
Zal hem binnenkort ff helemaal leeg halen en uitspoelen met water en dan nieuwe koelvloeistof erin doen.
Maar eerst ff kickstarten...
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: kadoosh op zo, 13 feb 2011, 17:39:25
Auto gestart met startkabels maar nog steeds deed ie raar :(.

Vervelende is dat de enige garage die in de buurt zit vorige keer zei dat ie niet wist wat ie er mee aan was omdat het van alles kon zijn, ik quote "kan hem niet uitlezen dus kan van alles zijn"...

Zou hem wel de stad in kunnen rijden(kijken hoe ver ik kom tenminste) maar als ie dan het niet meer doet moet ik parkeergeld betalen...

Hij staat nu hier:
http://maps.google.nl/maps?q=joan+muyskenweg&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=nl&tab=wl
En ben vorige keer naar garage Erdi Auto V.o.f. gegaan.
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: FuriouZ op do, 17 feb 2011, 07:43:43
"kan hem niet uitlezen dus kan van alles zijn"   uitlachen2 elektronica maakt het leven makkelijk :)
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: KoenG40 op do, 17 feb 2011, 09:31:23
Hij staat nu hier:
http://maps.google.nl/maps?q=joan+muyskenweg&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=nl&tab=wl

Ja, daar heb ik 'm laatst gespot (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,10193.msg303286.html#msg303286)  :)
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: KoenG40 op do, 17 feb 2011, 09:41:01
Probeer het eens bij.... daar is ie weer... Garageman!:

Lekgarage
Lekstraat 62
1079 ET Amsterdam
020-6442699

open ma - do van 8:30-16:30
vrijdags gesloten

--------------------------------

Goed alternatief:
Automobielbedrijf Kempers,
Pilotenstraat 18-B
Amsterdam
020-6692918

open ma-vr van 8:30-18:00
Titel: Re: Onstekker tijd instellen
Bericht door: KoenG40 op do, 17 feb 2011, 10:47:50
Auto gestart met startkabels maar nog steeds deed ie raar :(. Vervelende is dat de enige garage die in de buurt zit vorige keer zei dat ie niet wist wat ie er mee aan was omdat het van alles kon zijn, ik quote "kan hem niet uitlezen dus kan van alles zijn"... Zou hem wel de stad in kunnen rijden(kijken hoe ver ik kom tenminste) maar als ie dan het niet meer doet moet ik parkeergeld betalen... Hij staat nu hier: http://maps.google.nl/maps?q=joan+muyskenweg&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=nl&tab=wl En ben vorige keer naar garage Erdi Auto V.o.f. gegaan.

'k Liep net even bij Garageman binnen (is bij mij om de hoek) en vertelde kort het probleem van jouw Polo.
Ongezien vermoed hij dat de Halgever de oorzaak zou kunnen zijn (dat is denk ik die sensor waar die stekker met drie snoertjes links van (1) opzit.
(http://i101.photobucket.com/albums/m62/polo1f/P11204622.jpg)



Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: The_Maxx op do, 17 feb 2011, 11:14:58
zou idd goed kunnen dat de hallgever problemen veroorzaakt, gezien dit vaak het geval is. Even van iemand hier op t forum kijken of die werkt.
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: kadoosh op do, 17 feb 2011, 16:34:29
'k Liep net even bij Garageman binnen (is bij mij om de hoek) en vertelde kort het probleem van jouw Polo.
Ongezien vermoed hij dat de Halgever de oorzaak zou kunnen zijn (dat is denk ik die sensor waar die stekker met drie snoertjes links van (1) opzit.
(http://i101.photobucket.com/albums/m62/polo1f/P11204622.jpg)

Thanks -thumbsup- ik ben de afgelopen week erg druk geweest en heb er dus niets aan gedaan maar zal morgen ff vragen aan mijn oude buurman of ie er naar kan kijken die heeft veel verstand van auto's.
En anders kan ie hem dan slepen naar een garage .

Hoe duur is het vervangen van een halgever?
Zal er nog wel wat over gaan zoeken nu.

Daar woonde ik tot vorige week om de hoek van(rooseveltlaan) trouwens en fietste er elke dag langs als ik naar mijn auto ging :P.
Leek wel alsof ie altijd dicht was.

Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: The_Maxx op do, 17 feb 2011, 16:42:50
ontsteking via een forummer proberen te scoren, volgens mij had pieter een nz sloper, wellicht heeft die er nog een voor je? Vervolgens kun je m zelf monteren (2 boutjes en in het midden van het stelbereik zetten) gelijk ffkes een nieuwe rotor en verdelerkap als je toch bezig bent. Vervolgens even afstellen op het gehoor (mooi lopen) en vervolgens direct naar een garage rijden om m fatsoenlijk af te laten stellen. Denk dat je voor een paar tientjes wel klaar bent.
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: kadoosh op do, 17 feb 2011, 16:50:21
ontsteking via een forummer proberen te scoren, volgens mij had pieter een nz sloper, wellicht heeft die er nog een voor je? Vervolgens kun je m zelf monteren (2 boutjes en in het midden van het stelbereik zetten) gelijk ffkes een nieuwe rotor en verdelerkap als je toch bezig bent. Vervolgens even afstellen op het gehoor (mooi lopen) en vervolgens direct naar een garage rijden om m fatsoenlijk af te laten stellen. Denk dat je voor een paar tientjes wel klaar bent.
Pieter heeft idd wat spul vvoor een nz.
Ik wacht het even af tot wat mijn buurman zegt.

Als ie het weer doet voor een paar tientjes ben ik heel blij :D mis me auto zo :( (eerste auto ook).
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: martijn op vr, 18 feb 2011, 10:14:43
Als het ALLEEN uitvallen betreft;

dan gok ik op de hallgever. -klus-


Jij hebt het ook over vermogensverlies;

dat ligt 99,9% van de gevallen NIET aan de hallgever. -dunno-



Misschien de luchtmassameter goed schoonmaken incl. stekkerverbindingen? Zomaar onderdelen vervangen is vaak niet de beste methode om een probleem te tackelen.
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: The_Maxx op vr, 18 feb 2011, 11:36:19
maar een motor blijft wel (hetzij met moeite) lopen als de lmm niet goed werkt. Maar kan idd het vermogenverlies verklaren.
hallgever die slecht functioneert zou toch ook vermogenverlies kunnen veroorzaken (minder vaak boem als zou moeten = minder vermogen toch?)
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: martijn op vr, 18 feb 2011, 12:33:39
Bij een soms defecte hallgever is er idd vermogensverlies, ongeveer 100%  :)
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: RoelG op vr, 18 feb 2011, 12:35:13
Bij een soms defecte hallgever is er idd vermogensverlies, ongeveer 100%  :)
-uitlachen- briljante deductie Watson....
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: martijn op vr, 18 feb 2011, 12:37:51
Die Watson, da's nog eens een slimme computer  -thumbsup- :)
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: RoelG op vr, 18 feb 2011, 12:43:06
Die Watson, da's nog eens een slimme computer  -thumbsup- :)
:)
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: KoenG40 op vr, 18 feb 2011, 14:37:37
Die Watson, da's nog eens een slimme computer  -thumbsup- :)

Op welke vraag is bovenstaande quote het antwoord ?   :)
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: kadoosh op za, 19 feb 2011, 16:35:46
Heb ik eindelijk afgesproken met mijn buurman om morgen op zijn werk er ff naar te kijken doet ie het vandaag opeens weer helemaal  -gert-.

Zou het kunnen dat het aan de buiten temperatuur ligt?
De tijden dat ie het niet deed waren 8c+ en nu is het weer wat kouder en doet ie het opeens weer?
Of misschien omdat ik laatst 30mins zonder LMM heb gereden ofzo?
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: The_Maxx op zo, 20 feb 2011, 00:27:26
duid toch op een brakke hallsensor, wordt de auto onbetrouwbaar van (vaak een reden waarom ze op de sloop belanden, terwijl de remedie zo simpel is)
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: kadoosh op zo, 20 feb 2011, 07:57:33
duid toch op een brakke hallsensor, wordt de auto onbetrouwbaar van (vaak een reden waarom ze op de sloop belanden, terwijl de remedie zo simpel is)
Kan je dat nog ergens aan zien dan als je hem open maakt?

Vond mijn verhaal van de temperatuur al stug :p.

ontsteking via een forummer proberen te scoren, volgens mij had pieter een nz sloper, wellicht heeft die er nog een voor je? Vervolgens kun je m zelf monteren (2 boutjes en in het midden van het stelbereik zetten) gelijk ffkes een nieuwe rotor en verdelerkap als je toch bezig bent. Vervolgens even afstellen op het gehoor (mooi lopen) en vervolgens direct naar een garage rijden om m fatsoenlijk af te laten stellen. Denk dat je voor een paar tientjes wel klaar bent.
Hallsensor is onsteking?
Die moest dus namelijk wel ingesteld worden.

En de rotor en verdelerkap kan ik dan gewoon nieuwe kopen(goedkoop en verkrijgbaar?).
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: RoelG op zo, 20 feb 2011, 09:21:37
En de rotor en verdelerkap kan ik dan gewoon nieuwe kopen(goedkoop en verkrijgbaar?).

kost niet veel idd. even bij de gemiddelde onderdelen boer langs. kenteken mee dan krijg je de juiste spullen mee.
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: Pieter op zo, 20 feb 2011, 10:19:06
En de rotor en verdelerkap kan ik dan gewoon nieuwe kopen(goedkoop en verkrijgbaar?).

rotor en verdeler kost tussen de 10 en 20 euro nieuw, net wat je korting is  :) en een hallgever kost om en de bij de 100 euro
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: kadoosh op ma, 21 feb 2011, 20:12:11
En vandaag weer een uurtje gereden zonder problemen.
Als ie weer problemen geeft horen jullie het wel :P dan zal er het een en ander vervangen worden.

Een heel andere vraag, heeft de polo2 normaal ook bij de achterruitenwissers een vloeistofspuit.
Er komen namelijk 2 slangetjes uit mijn ruitenwisservloeistofreservoir en eentje zit er gewoon los op en spuit alles gewoon naar beneden waar het dus gaat roesten.
Het andere slangetje gaat naar beide van de vooruit met een t splitter.

Heb het slangetje nu in een flesje gedaan zodat niet alles er naast gaat.
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: The_Maxx op ma, 21 feb 2011, 20:14:26
kijk even elders in je motorruimte, als t goed is zit daar de andere kant van je slangetje, zal wel afgescheurt zijn ofzo.

zou echt je hallsensor vervangen, auto wordt onbetrouwbaar als deze stuk is, De ene keer loopt ie een hele tijd, de andere keer loopt ie niet of nouwelijks of hij valt tijdens het rijden uit.
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: kadoosh op ma, 21 feb 2011, 20:17:03
kijk even elders in je motorruimte, als t goed is zit daar de andere kant van je slangetje, zal wel afgescheurt zijn ofzo.

zou echt je hallsensor vervangen, auto wordt onbetrouwbaar als deze stuk is, De ene keer loopt ie een hele tijd, de andere keer loopt ie niet of nouwelijks of hij valt tijdens het rijden uit.
Heb al gezocht maar kom het niet vinden.
Maar de achter ruiten moet er dus ook een hebben?

De volgende keer als ie problemen geeft zal ik hem vervangen, heb nu sowieso niet veel geld er voor en ben toch niet van plan lange ritje te maken.
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: kadoosh op wo, 27 jul 2011, 17:17:39
En jawel hoor sinds vorige week wou ie alweer niet starten, ach heeft best lang geduurd toch ;).

De ANWB(  -thumbsup- ) heeft hem weer werkend gekregen en volgens hem moet de startmotor vervangen worden, zou een bekend probleem zijn dat die bij deze polo versleten.
Was wel zo dat ie de laatste tijd pas na 5 seconden ofzo aansloeg.
Heb een adres gekregen(Wilkes) waar een gereviseerde startmotor incl montage zon €200 kost.

Eerst maar volgende week kijken wat de APK zegt, als er veel aan moet gebeuren ben ik bang dat ik hem weg moet doen :( portemonnee is niet zo ruim nu.
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: rekordc op wo, 27 jul 2011, 17:45:40
Startmotor vind je hier op 't forum voor 10 - 25 euro.
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: kadoosh op wo, 27 jul 2011, 18:05:48
Startmotor vind je hier op 't forum voor 10 - 25 euro.
Hmmm hoe moeilijk is het om zoiets te vervangen?
Een brug kan ik wel regelen.
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: rekordc op wo, 27 jul 2011, 18:07:34
Daar heb je geen brug voor nodig, hij zit met 2 boutjes  vast.
Ik zou eerst eens een vraagbaak aanschaffen, daar staat het meeste in beschreven.
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: kadoosh op wo, 27 jul 2011, 18:10:59
Daar heb je geen brug voor nodig, hij zit met 2 boutjes  vast.
Ik zou eerst eens een vraagbaak aanschaffen, daar staat het meeste in beschreven.
Heb ik al, ligt in de auto ;).

Maar de ANWB zei dat de hele versnellingsbak er dan uit moest vandaar die brug.
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: Sjon op wo, 27 jul 2011, 18:14:58
Startmotor = 3 bouten
En gewoon zo te vervangen hoor, zonder heel de bak te demonteren -gert-
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: kadoosh op wo, 27 jul 2011, 18:15:45
Startmotor = 3 bouten
En gewoon zo te vervangen hoor, zonder heel de bak te demonteren -gert-
Hmm dat zou ik dus zelf wel kunnen doen als leek zijnde?
Moet de auto dan wel omhoog gekrikt zijn zeker?
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: Sjon op wo, 27 jul 2011, 18:38:16
Sowieso omhoog, want 't beugeltje waaraan de downpipe hangt, mot ff iets draaien,
wil je de startmotor uit de versnellingsbak kunnen schuiven.
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: kadoosh op wo, 27 jul 2011, 18:40:27
Sowieso omhoog, want 't beugeltje waaraan de downpipe hangt, mot ff iets draaien,
wil je de startmotor uit de versnellingsbak kunnen schuiven.
Oke hoop dat dat het is dan.
ANWB man was er redelijk zeker over, toertental van de startmotor was ook laag als ik het goed begrepen had.
En de auto geeft meestal keuren als ie een tijd niet gebruikt is, kost misschien extra kracht om de startmotor aan te krijgen dan?
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: The_Maxx op wo, 27 jul 2011, 21:18:51
doet me eerder denken aan dat je accu er geen zin meer in heeft. Als het toerental van de startmotor minder hoog is en vooral als de auto ff een tijd niet is gebruikt. Heb je ergens een lekspanning of je accu is aan zijn einde toe.
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: kadoosh op wo, 27 jul 2011, 21:40:51
doet me eerder denken aan dat je accu er geen zin meer in heeft. Als het toerental van de startmotor minder hoog is en vooral als de auto ff een tijd niet is gebruikt. Heb je ergens een lekspanning of je accu is aan zijn einde toe.
Hmm hij had de accu wel opgemeten en zei ook al dat ie nog maar 260 ampere leverde inplaats van 360.
Een nieuwe accu was wel aan te raden, lood accu raden hij mij aan omdat de dynamo niet zoveel volt geeft.
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: The_Maxx op wo, 27 jul 2011, 21:43:37
dynamo hoort c.a. 14 volt te geven op de accupolen en laadt bij met 55A
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: Mark op do, 28 jul 2011, 07:46:32
"Laadt bij met 55A" ...denk het niet... ligt iets subtieler dan dat...kwestie van vraag en aanbod accu vs. verbruikers vs. Dynamo.
Alleen onder zware last zal ie 55A leveren...daarom wordt bij een GOEDE Dynamo-reviseer-meneer de Dynoma
op een testbank onder last getest. ( Eigenlijk net als bij een auto die op een rollenbank afgeremd wordt om PK's te meten )

 ANWB meneer raadt een loodaccu aan ?  ten opzichte van wat ? Gel accu ?
Dan zou ik echt wel voor een gel accu kiezen....heb er hier eentje 2 jaar in gebruik gehad met temperaturen van -35c op een
V8 die in zijn laatste winter met dank aan een rotte starterkrans alleen bij de 4e á 5e poging wilde "aanpakken"
Nooit een probleem mee gehad -ja-

Anyway, als de accu ( juist ) getest is en matig is bevonden: vervangen.
Gezien je problemen hebt nadat de auto een tijdje niet gebruikt is, zou dat best eens kunnen kloppen.
En zoals Rutger al aangeeft kan dat ook net zo goed een lekstroom zijn.
Controleer je massa/plus "punten" en schuur/borstel deze bij twijfel schoon.
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: RoelG op do, 28 jul 2011, 09:08:28
Hmm dat zou ik dus zelf wel kunnen doen als leek zijnde?
Moet de auto dan wel omhoog gekrikt zijn zeker?

enne. na opkrikken altijd twee bokjes plaatsen!
(we hebben geen behoefte aan nog een eeuwig registerlid)

persoonlijk denk ik (op mijn gevoel afgaand)

misschien handig om iemand te zoeken uit je omgeving die wel eens aan auto's sleutelt

het is allemaal te overzien. Maar als je bij basiszaken al denkt 'huh' dan is het verstandig dat even iemand meekijkt.

Het gaat, als het niet met meest voor de hand liggende is, namelijk om het uitsluiten door vinden wat niet in het plaatje past.
Dan moet je natruurlijk wel weten wat het normaal plaatje is  :)

Eerste twee dingen kun je zeker zelf!

1. Accu vervangen. (gewoon het model kopen dat voorgeschreven wordt voor een polo. rijden we tenslotte ook allemaal mee)
2. Massapunten even opschonen en opschuren (pak hiervoor ook even de haynes of vraagbaak)
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: kadoosh op za, 30 jul 2011, 11:31:00
Yup twee blokjes eronder doe ik altijd.

Kan ik de lekstroom checken met een gewone multimeter?
Denk dat de startmotor vervangen wel makkelijk moet lukken.

Ga zo ff de vraagbaak checken.
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: kadoosh op za, 30 jul 2011, 13:24:21
Net even een klein ritje gemaakt en hij startte met moeite maar hij deed het dus wel.
Heb de accupolen schoongemaakt maar waren niet echt vies.
Mijn autoradio heeft een soort nep alarm lampje.. nou lijkt mij dat dat niet kwaad kan maar heb het maar uitgezet toch een soort lekstroom ;).
Ik denk in iedergeval dat het echt met de startmotor te maken heeft, de accu geeft pit genoeg volgens mij.

Heb de vraagbaak van P.H Olving en daar staat wel een hoofdstuk over de startmotor maar echt veel wijzer wordt ik niet, zal anders wel proberen iemand te regelen of aan een garage vragen(lijkt mij niet heel duur?), kan een gereviseerde startmotor kopen voor €50.
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: kadoosh op ma, 01 aug 2011, 09:19:39
Dit kan trouwens niet liggen aan goedkope olie(10w40 5 liter €8 ofzo bij de Action) en teveel olie(1cm teveel op de peilstok)?
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: Jaap op ma, 01 aug 2011, 09:38:36
Goedkope olie niet, want ook goedkope olie voldoet aan de specificaties
Te veel olie wellicht wel. Te veel is in ieder geval niet goed, maar of je starter d'r niet goed van rond wil?
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: mk1-madness op ma, 01 aug 2011, 10:16:52
Interne slijtage, dwz te veel weerstand door een warmloper oid. kan ook nog, hoop het niet voor je. Spijt me al dat ik er aan denk!
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: kadoosh op wo, 03 aug 2011, 16:46:11
Wou dus gisteren wat olie eruit halen, heel dom natuurlijk want alles kwam eruit(zat gelukkig een teiltje onder) maar goed heb dus nieuwe olie gekocht bij de gamma (10w40 half semi voor €20) en dit erin gedaan en het lijkt alsof ie beter start maar goed zal het maar even afwachten.
Sowieso volgende week naar de APK dus kan het dan even er over hebben.
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: kadoosh op vr, 05 aug 2011, 22:10:17
Gisteren viel weer uit maar even startkabels gebruikt en hij startte gelijk.

Na de apk eerst maar een nieuwe accu kopen.

Wou deze kopen:
http://www.autoonderhoud.nl/nl/ws_list_specificatie.php?&artnr=B55559

Is het het waard om deze te kopen voor €16 meer?
http://www.autoonderhoud.nl/nl/ws_list_specificatie.php?&artnr=B55559
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: The_Maxx op za, 06 aug 2011, 00:02:00
45AH is voldoende voor een polo. Zie verder dat het 2x dezelfde link is, dus er zit geen verschil in (beiden 55AH)

Heb zelf een 60AH accu ivm de audio.
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: mk1-madness op za, 06 aug 2011, 01:33:29
Kan zo niet de prijs voor je bekijken maar denk dat ik voor een 6 tientjes kan regelen dat je hem bij jou in de buurt kan ophalen (computerweg 55 vlakbij tuindorp oostzaan) Als ik je kan helpen hoor ik het wel (adviesprijs 79 euro)
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: kadoosh op za, 06 aug 2011, 09:28:12
Oops dit is de juiste link:
http://www.autoonderhoud.nl/nl/ws_list_specificatie.php?&artnr=B54465
De gewone 44ah versie dus die bij mijn kenteken komt.

Kost 58,40 plus 7,95 verzendkosten

Die van 55ah kost €75.
Als je die voor €60 kan krijgen ben ik wel geïnteresseerd ja!

Wat meer ah kan toch voor de rest geen kwaad?
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: mk1-madness op za, 06 aug 2011, 10:45:45
Je hebt pb
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: The_Maxx op za, 06 aug 2011, 15:46:12
Wat meer ah kan toch voor de rest geen kwaad?

meer ah is niet nodig echt niet. Alleen maar eerder kapot omdattie niet volledig gebruikt wordt.
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: kadoosh op do, 18 aug 2011, 17:40:44
Heb inmiddels een nieuwe accu en hij start perfect weer  -thumbsup-

Hij is vandaag naar de garage geweest voor de apk en dit was wat er gemaakt moet worden:
Voor rem verschil(lv vast) vanaf €50 maar max €100 zei ie
Uitlaat achterdemper moet vervangen worden(veel roest en zaten gaten in) €150 incl montage
Achter remleidingen roest €25 (geloof alleen schoonmaken ofzo)

Zijn dit een beetje schappelijke prijzen?
Wel goeie service, bij alles lieten ze zien wat er mis was dus geen gekloot zoals bij Kwikfit.
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: mk1-madness op do, 18 aug 2011, 18:21:19
Als je het laat doen zijn het begrijpelijke prijzen. Maar als je (via dezelfde weg als de accu) een demper haalt bespaar je bijna de helft. Sloperijen moeten ze ook wel hebben voor een paar tientjes Remmen losmaken is een kwestie van even los halen, met een waterpomptang de cilinder indrukken en voorzichtig uitpompen(rempedaal), inknijpen/uitpompen enz., dan onder het rubber om de cilinder een beetje kopervet aanbrengen en de knijp/pomp volgorde nog een paar keer herhalen.
Remleidingen voorzichtig even opschuren en een beetje zinkspray oid erop spuiten.
Ik zou zeggen eerst zelf proberen en dan kan je het altijd nog laten doen. Als ik het zelf zou doen dus nog geen 100 euro.
Succes, hopelijk heb je er wat aan.
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: kadoosh op vr, 19 aug 2011, 09:05:09
Als je het laat doen zijn het begrijpelijke prijzen. Maar als je (via dezelfde weg als de accu) een demper haalt bespaar je bijna de helft. Sloperijen moeten ze ook wel hebben voor een paar tientjes Remmen losmaken is een kwestie van even los halen, met een waterpomptang de cilinder indrukken en voorzichtig uitpompen(rempedaal), inknijpen/uitpompen enz., dan onder het rubber om de cilinder een beetje kopervet aanbrengen en de knijp/pomp volgorde nog een paar keer herhalen.
Remleidingen voorzichtig even opschuren en een beetje zinkspray oid erop spuiten.
Ik zou zeggen eerst zelf proberen en dan kan je het altijd nog laten doen. Als ik het zelf zou doen dus nog geen 100 euro.
Succes, hopelijk heb je er wat aan.
Mja zo handig ben ik niet, heb die accu gekocht via een collega op werk wiens vader een garage had en ken hem verder niet echt goed dus denk niet dat zijn vader kan helpen.
Zag idd dat een einddemper maar zo'n €75 kost bij bv winparts.
Maar goed al dat gereedschap heb ik niet en zou dan ook een brug moeten huren.

Misschien kijk ik nog ff of ik iemand kan vinden die het goedkoper wil doen maar anders laat ik het maar doen.

Heb deze auto in februari gekocht voor €175 dus dit valt nog best mee, was best een risico ;).


Hoeveel werk is het eigenlijk om een einddemper te vervangen?
Anders vraag ik wat ze ervoor vragen om hem alleen te vervangen en koop ik er zelf een.
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: rekordc op vr, 19 aug 2011, 09:12:54
Dempertje vervangen? Echt veel werk is het niet, mocht je nog in Oost Nederland komen dan wil ik je best ff helpen. En vervangen kan best zonder brug.
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: kadoosh op vr, 19 aug 2011, 09:23:19
Dempertje vervangen? Echt veel werk is het niet, mocht je nog in Oost Nederland komen dan wil ik je best ff helpen. En vervangen kan best zonder brug.

Bedankt maar heb geen ritjes geplant naar het oosten :).

Ben nu een beetje op Markplaats aan het kijken voor monteurs.


Kan ik hem eigenlijk ook ergens anders laten keuren, die andere garage vroeg €15 voor een herkeuring en ik ben eigenlijk bang dat ze dan opeens meer dingen gaan vinden omdat ik het dus niet bij hun heb gerepareerd.

Heb nu wat garages rondom Amsterdam gemailed om te vragen wat het bij hun kost.
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: rekordc op vr, 19 aug 2011, 10:09:14
Mail KoenG40 eens, die komt ook uit amsterdam, die heeft een goede garage/monteur volgens mij.
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: kadoosh op vr, 19 aug 2011, 10:17:15
Mail KoenG40 eens, die komt ook uit amsterdam, die heeft een goede garage/monteur volgens mij.
Done :).


Mijn garage(Erdi in duivendrecht) vroeg trouwens ook €25 voor nieuwe voor ruitenwissers... heb ze bij de gamma gehaald voor €5(!).
Dus ja dan zou de rest ook wel duur zijn.

Zou het handig zijn om de tank nu ook gelijk te vervangen, die lekt namelijk als ik hem meer dan voor de helft vol gooi of als de auto schuin staat naar rechts.
Was eigenlijk allang blij dat ze dat niet zagen maar goed zou wel fijn zijn als dat gefixed is.. anders komt dat volgend jaar misschien weer.
Titel: Re: Onstekingstijdstip instellen
Bericht door: KoenG40 op vr, 19 aug 2011, 16:43:56
Garageman (Adriaan)
Lek Garage, Lekstraat 64
N.B. open ma - do (vr gesloten)

Foley (Mike)
Waverstraat ? (in stuk vanaf Amsteldijk richting Vechtstraat)