Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: Gekke Gerrit op wo, 08 jun 2016, 16:13:35
-
In het licht van 'Team86(C)' stel ik alvast een vervolg voor:
27 oktober a.s. is er op Cicuit Park Zandvoort weer de zogenaamde Junkyardrace: een endurance-race met een auto van max €500.
Ik wil hier graag aan deelnemen, en ben op zoek naar een team om de auto op te bouwen/te prepareren, mee te rijden (6 uur racen in je eentje is ook niks), pitcrew te zijn, onderdelen beschikbaar te stellen, en feest te
vieren. Natuurlijk dacht ik daarbij aan team86(c). Wie doet er mee?
Ik stel in ieder geval beschikbaar*:
- VW Derby
- rolkooi
* blijft na de race ook wel mijn bezit... ;)
www.jyr.nl
-
Count me in! Mooie manier om de verjaardag van mijn overleden vader te vieren. Daarnaast is het om de hoek. -naughty-
-
als ik het geld had zou ik zeker mee willen doen. Ik volg het origineel(24 uur van lemons) ook al een tijdje. Maar al met al werd het mij toen te duur. En hoe zit het nu met de rondetijden? Ik weet dat ze in het begin voor de 1ste race in het regelement hadden staan dat je niet sneller dan 2 minuut 35 mocht rijden. En 2 minuut 35 is halfgas rondjes rijden, oftewel geen racen.
Maar als ik dan tijd heb dan wil ik best komen helpen sleutelen of wat dan ook.
-
"De referentie tijd die we aanhouden is om te waarborgen dat deelnemers in een standaard uitgevoerde auto rijden. Duik je onder deze referentie tijd dan ben je of wel de nieuwe Max Verstappen of is je auto getuned en dus niet standaard. Je wordt dan op gepaste wijze gestraft tijdens de race. Let op: De referentie tijd is geen kwalificatie tijd. Er zijn geen kwalificatie rondes en we starten met een zogenaamde vliegende start."
-
Leuk idee gg ben wel benieuwd naar wat er voor een kosten aan hangen.
-
[geïnteresseerd]
Standaard auto met standaard motor: een Derby zou niet mijn eerste keuze zijn.
Waar praten we dan over? Een 1.1 50pk? 1.1/1.3 60pk? Idee: GK erin met braadpanluchtfilter => valt niet op.
Jammer dat een remmen upgrade niet mag (alleen remslangen): 6 uur met die kleine standaard vierkante remblokjes is niet fijn...
-
Lijkt me heel gaaf geert..
Even een kosten plaatje maken van alles en een clubje.
Dan moet de auto misschien wat verplaatst worden naar mensen die wat technisch werk doen en wat carosserrie werk..
Derby niet zonde? Ik heb ook nog een gratis coupe eventueel.
-
Derby is niet zonde, heb er al een hele tijd een aantal staan die niets doen... Bovendien wil ik mijn rolkooi in een Derby.
@Sjon: ik ga er even van uit dat ze niet gaan kijken naar motornummers, en
de remmenupgrade verwacht ik dat ze helemaal niet zullen zien. Maar goed, jij redeneert ook al gauw volgens zo snel mogelijk, terwijl de uitdaging volgens mij meer zit in zoveel mogelijk rondjes. Dus misschien wel met blokjes remmen, en dan drie setjes er doorheen roken? -dunno-
-
Heb je mis, motorvermogen is ondergeschikt aan de lol => daar gaat 't om -thumbsup-
Maar ik lees dat 3 ltr non-turbo en 2ltr turbo benzine zijn toegestaan: dan lijkt mij 50pk langzaam.
Als referentietijd wordt 2:25 gehanteerd, vind ik 75pk toch aantrekkelijker dan 50pk.
Remmen vind ik wel een dingetje, mijn ervaring is dat je met standaard remmerij na 2 ronden racen al geen
pedaaldruk meer hebt.
Idee: VWI remmen erop: kun je iig betere remblokken monteren (gekleurde blokken even zwart maken)
VWII lijkt mij te opvallend -dunno- (geventileerde schijven op zo'n oud gebakje)
-
Haha dat is gaaf!
Kwa vrije tijd kan ik niks voor je betekenen, en Breda op en neer te tuffen om aan een polo te sleutelen word 'm ook niet.
Race is op een Donderdag, dus dat gaat ook al niet lukken -boehoe-
Onderdelen: Heb nog zat ditjes en datjes liggen. Eventueel wel een cupframe te leen? :)
-
We kunnen ook zo zuinig mogelijk proberen te rijden. Minder benzinekosten en minder remmenslijtage
Dus minder tanken en minder onderhoudsstops :)
Moeten we ook al diverse setjes velgen en banden gaan sparen?
-
Haha, cupframe... Welja, völlig original?!
Race is op vrijdag btw, die dag dat je zo'n buikpijn hebt, weet je al? ;)
-
niet iemand die nog een oude g40 in een hoek heeft staan? Ik heb ooit al eens een montana groene met 300k op de klok gehad die wel ongeveer binnen het budget viel. En met een g40 denk ik dat je kwa tempo heel goed mee komt. Ik denk dat je dan ook al echt moet opletten dat je niet onder die 2:25 duikt.
En kwa remmen zou ik gewoon lekker geventileerd er op klappen en eventueel ongeventileerd mee nemen. Als ze dan zeuren bouw je het in 15min even om en kun je weer heen gaan. Maar voor de veiligheid zou ik zelf niet eens denken aan ongeventileerde remmen op een race auto. Zeker op zandvoort niet.
En nog een hele fijne upgrade zou een setje billstein inserts zijn voor in de voorpoten. Die kunnen ze niet zien omdat dat in de originele buis zit en het is wel een enorme upgrade. En ik heb de regels niet gelezen, maar mogen semi slicks? Ik heb geloof ik nog een setje 13 inch r888s liggen die half versleten zijn. Maar daar kun je vast nog wel een tijdje mee rond trappen met zo'n derby.
-
Klinkt interessant zeg nog geen ja maar ook geen nee :)
-
Het gaat om het plezier! Niet of je meekomt met de rest. -nana-
Het is team86c mannen. Plezier eerst, bbq mee :) , de rest komt later. Gewoon 6 uur lang een Derby met zo min mogelijk stops over het asfalt laten cruisen. -naughty-
-
-thumbsup- -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup-
Optie van de R888's vind ik dan wel weer wat. En geventileerd remmen gooi ik wel onder het kopje 'veiligheid'
-
Op een Derby met minimale aanpassingen is een Cupframe ook niet nodig: compacte voorfront is sterk zat.
Leukere schokkers in de voorpoten vind ik een goeie -thumbsup-
(als er maar geen instelmogelijkheid te zien is: want instelbare mogen eigenlijk niet)
Semislicks mogen niet: R888 worden afgekeurd, iedereen moet op doodnormale straatbanden.
Centrale deurvergrendeling moet worden verwijderd => ik moest lachen :)
Motorkap + achterklep vzv hoodpins en sloten verwijderen.
-
Geventileerde remmerij: wil niet met Derby/Polo 1 velgen, dus 86c staaltjes eronder en dan gelijk maar de 5,5 inch -dj-
Ik krijg er steeds meer zin -klus- -naughty-
-
Gezocht:
* 1 (of 2) racestoelen conform FIA-norm (ik heb evt nog onderstellen voor montage in de standaard geleiders)
* Lasser die de voetjes voor de rolkooi erin kan lassen, en de wielkasten 'Gruppe H-fähig' kan omlassen.
* G40-verenset, Bilstein-inserts.
* Race-tank?
-
(6 uur racen in je eentje is ook niks)
Per rijder max 45 min en 12 rijder wisselprincipe.
Dus wisselen om 't half uur is 't uitgangpunt.
-
Ik vind het een super vet idee.. en ik denk dat er onderling een hoop te regelen is.
Maar we moeten even een prijs idee krijgen. Daaruit kan je een groep samenstellen. Dan een planning maken... eventueel lassen kan ik maar moet de auto mijn kant op. Dus een planning wanneer hoe en wat.
Gaan we dit doen wellicht een apart topic of groep op de app zonder poep praat..
Ik denk dat het snel oktober is wil je die auto nog maken dus moet er wel door gepakt worden.
Maar tof lijkt het me zeker.
-
Zou ook willen proberen wat sponsoring los te krijgen, eerste app richting contact binnen Pon Automotive is er al uit.
Geadviseerd wordt een team tussen 3 (minimaal) en 6 (maximaal) mensen.
Totale minimale prijs wordt geschat op € 2700, maar daar rekenen ze dan aanschaf auto à € 500 en rolkooi à € 700 ook in, en die heb ik natuurlijk al. Verder zijn de stoelen nog een aardige kostenpost, en is er het inschrijfgeld van € 850.
Bedenk verder dat iedere deelnemer goedgekeurde kleding moet hebben (helm + overall) en het gaat alweer aardig in de papieren lopen. Nog even los van brandstof en slijtagedelen...
Zou mooi zijn als we -naast de waarde van auto en kooi- bijvoorbeeld € 2500 aan stickersponsoring bij elkaar zouden kunnen regelen.
-
Race overall huren (http://www.pro-racing.nl/content/15-raceoutfit-huren)
-
Ophanging, motor en versnellingsbak moeten wel standaard zijn, zoals ooit in de auto geleverd is of had
kunnen zijn.
Dat biedt vrij veel ruimte volgens mij. Wij vinden dat een cupframe, G40 en geventileerde schijven best in een Derby geleverd had kunnen worden, toch...? -naughty-
Idee is super! Of ik veel kan bijdragen is een tweede... -dunno-
-
en volgens welke eisen moeten helms en overall? En met de fia keur op de stoel nog actueel zijn of mag die bijvoorbeeld ook een jaar verlopen zijn?(dat word in sommige budgetklasses toe gelaten)
In geval dat een jaar verlopen toegestaan is kun je voor een vrij nette prijs vaak wel een gebruikte kopen van bijvoorbeeld een rallyteam die wel verplicht een actuele keur moeten.
-
2.19.2. Stoelen
Een deugdelijke stoel met hoofdsteun FIA keurmerk 8855/1992 of 8855/1999 is verplicht (mits in goede staat, gebruiksduur tot 10 jaar toegestaan vanaf de productiedatum).
-
Ik heb geloof ik nog een sparco junior met een oude FIA keuring. Zal wel even naar de productiedatum kijken.
-
April 1999. Jammer -boehoe-
-
2.19.2. Stoelen
Een deugdelijke stoel met hoofdsteun FIA keurmerk 8855/1992 of 8855/1999 is verplicht (mits in goede staat, gebruiksduur tot 10 jaar toegestaan vanaf de productiedatum).
ok dat bied dus optie tot het gebruiken van een stoel met verlopen keur. Ik zal eens even horen bij mijn werk of die nog iemand weten met een stoel die misschien nog kan.
-
Sprak vandaag Gijs ('Gijsmans' van Volksforum): hij heeft ook wel interesse.
Sleutelt zelf ook, kent Zandvoort (we hebben onze rondjes weer gemaakt vandaag -sturen- ),
heeft eventueel een stoel en gordels (gordels FIA t/m 2017) en vervoer: autoambulance met T4 ervoor.
Count me in -thumbsup-
-
geventileerd mag met junkyard race. Andere blokken ook. Maat van me deed afgelopen x mee met een Chevrolet sprint met swift gti remmerij -thumbsup-
-
Ik hoor alleen maar plussen?! :D
-
Super tof idee!!
Als ik iets kan betekenen hoor ik het graag! Eventueel fotograaf / vervoerder
-
Omdat jullie ook allemaal niet het eeuwige leven hebben, heb ik gisteren alvast maar de eerste stappen gemaakt om de nieuwe generatie op te leiden...
Thibeau's eerste navigatie-klus in een typ86:
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/2016-06/BAB37BF3-6225-42C2-BAE4-C0D279BDFCD9_zpswhbgcxuc.jpg)
-
Nice! En heeft hij het er goed vanaf gebracht?
-
Foutloos...
-
Je kijkt er wel een angstig bij Geert -nana-
-
Topic gesplitst.
En bij deze geinteresseerd als -sturen- + -klus-
-
Je kijkt er wel een angstig bij Geert -nana-
Altijd bij gebruik van mobiel tijdens rijden, Dennis... -naughty-
En bij deze geinteresseerd als -sturen- + -klus-
-thumbsup-
@Dennis: heb jij nog toegang tot een leuk setje bilstein's of een racekuip?
-
Als iemand toevallig nog tegen een GFK-motorkap aan zou lopen... -naughty-
-
@Dennis: heb jij nog toegang tot een leuk setje bilstein's of een racekuip?
Fijn kuipje helaas in de BMW laten zitten bij verkoop.. idem met gordels.
Bilsteins heb ik misschien nog wel liggen.
-
-up-
-
Ik ben ook enthousiast, mocht het nodig zijn kan ik een lasje leggen als er een apparaat ter plaatse is!
-
Het enthousiasme is bij mij niet minder, de werkdruk de afgelopen 2 weken wel licht hoger...
-
Heb er ook nog steeds zin in, maar de datum komt rap dichterbij.
Samenstelling team al bekend?
-
Ben bang dat dat mede van de gevraagde financiële bijdrage gaat afhangen, en die heb ik nog niet 100% helder.
Initiële teamsamenstelling obv reacties:
* Geert
* Sjon
* Luc
* Arno
* Robert-Paul
* Dennis
* Tom is nog een reserve-aanmelding aangezien het zestal al bereikt is, maar er mogelijk nog iemand tussenuit valt?
evt Raymon/Geart/Maikel, die nog financiële cq agendatechnische voorbehouden hadden.
Bijdrage zal hangen rond €250 per deelnemer, exclusief de persoonlijke zaken als helm en overall, en zonder eventuele sponsorgelden. Totnogtoe lopen die pogingen op niets uit.
Eenieder zou nog langs de deuren kunnen gaan en zich per rondje laten sponsoren, werkte op de lagere school ook altijd... :D
Wat mij betreft kunnen er overigens ook 'teamleden' meegaan, en helpen in de pits bv. In de regels staat dat het team uit max 6 deelnemers mag bestaan, maar dan praten ze volgens mij vooral over rijders...
-
Geen reacties op genoemd bedrag... Lastig te interpreteren -dunno-
a) Schijntje, count me in
b) Ik doe net of ik het niet gezien heb, dan bestaat het niet
c) Da's 2x de waarde van mijn Polo, dat heb ik er niet voor over
d) Misschien wordt het nog wel minder? (vast niet)
-
A -thumbsup-
-
250 euro excl de kleding vind ik wat te gortig worden.
Wil dit najaar een blokje opbouwen voor mezelf en gebruik dan dit soort bedragen liever voor mijn eigen polo.
Pitcrew wil ik wel zijn indien nodig :)
-
misschien handig om de mensen die nu op de lijst staan een pb te doen met bedrag enz? Dan krijgen ze als het goed is ook een mailtje toch? Had het zelf overigens ook nog niet zien staan.
-
Benieuwd naar de Derby: welke is 't?
Kale koets (lees: opbouwen) of relatief compleet (lees: strippen)?
Met of zonder motor enz?
Heb nog wel een GK liggen die erin mag (niet te koop)
Jeuk!! -klus-
-
Wat mij betreft is het de (kale) Benny-Derby... Kale
kuts koets dus...
GK is wel leuk, hou me aanbevolen. Zit meer te kijken wat/waar een handige plek is dat er aan gewerkt kan worden (ook makkelijk toegankelijk voor eventuele teamleden).
Heb jij nog een (tijdelijk) plekje in de klusloods? -dunno- Jij bent wat centraler, en wat vaker beschikbaar dan ik, ben ik bang...
-
Ah, Bennie-op-de-brommer-in-Nunspeet, gelaste Derby....euh....groen/inarizilver.
Klusloods is geen optie helaas: afspraak is niet teveel aanloop.
Beetje bezoek is geen probleem, maar 5 persoontjes extra voor meer dan 1x keer is niet bedoeling.
(tsja, ik zit daar voor een vriendenprijsje he, op zich weinig regeltjes hoor, maar deze afspraak is wel hard)
Bij mij thuis zou eventueel kunnen, maar een groot nadeel is dat er (nog) niet gelast kan worden....
(als er toevallig hier een elektricien is, die tegen beunprijs een groep bij wil maken in m'n meterkast, hou ik me aanbevolen :) )
En 1 van mijn Polo's zou dan wel ergens anders heen moeten, tis vol hier namelijk, maar dat lijkt me geen groot probleem.
-
Mmmm... Groep bijmaken? Dat mag toch niet zo'n probleem zijn? Of bedoel je dat je naar 3-fasen/380V wil/moet?
-
Nee, gewoon 230v met een trage zekering, niks bijzonders voor iemand met beetje kennis van zaken, lijkt mij.
Zolang ik de klusloods nog heb, blijf ik dit klusje lekker voor me uit schuiven..... :)
-
E) Ivm onverwacht onderhoud/schade aan de niet-Polo-camper haak ik af.
-
Schade? -boehoe-
-
Nee, gewoon 230v met een trage zekering, niks bijzonders voor iemand met beetje kennis van zaken, lijkt mij.
Zolang ik de klusloods nog heb, blijf ik dit klusje lekker voor me uit schuiven..... :)
en gewoon een 16a traag er in is niet genoeg? Of heb je nog zo'n huis waar maar 3 groepen in zitten voor het hele huis?(dat hadden onze buren vroeger, en die kookten nog elektrisch ook)
Volgens mij moet dat plaatsen van die groep jou ook nog wel lukken toch, zo moeilijk is dat niet.
-
Check naam poster youtube-filmpje: https://youtu.be/lUnkNOkq6UQ (https://youtu.be/lUnkNOkq6UQ)
Toevallig familie?
-
Nope...
Check the 'k'
-
doh
-
2017 dan maar?
-
Ben er bang voor... Tijd glijdt als zandkorrels weg.
-
Wat moet er nu nog geregeld worden dan?
-
Wat moet er nu nog geregeld worden dan?
Tot nu toe staat alle info in deze topic.
-
Oh ok, tis dus gestrand bij de inschrijvinskosten
-
Oh ok, tis dus gestrand bij de inschrijvinskosten
Nee.
Dit lijkt mij de voornaamste reden:
Tijd glijdt als zandkorrels weg.
-
Ok jammer, nou mocht t idee er volgend jaar weer zijn wil ik wel meedoen :)
-
Volgende datum is bekend: vrijdag 24 maart 2017.
Persoonlijk mik ik liever op een editie in 't najaar eigenlijk.
-
Volgende datum is bekend: vrijdag 24 maart 2017.
Persoonlijk mik ik liever op een editie in 't najaar eigenlijk.
ik mik eerder op 1 in het voorjaar, dan zijn we waarschijnlijk net op tijd klaar voor de in het najaar.
-
uitlachen2
-
:)
-
Gaan we weer mikken dan?
-
(http://www.gelderlander.nl/polopoly_fs/1.2241147.1350607928!/image/image.jpg_gen/derivatives/landscape_800_600/image-2241147.jpg)
-naughty- -naughty-
-
uitlachen2
-
ik heb in maart meegedaan, met een chevrolet sprint 1.0 3cilinder turbo. echt leuk om te doen niet echt budget in mijn ogen wel echt leuk ik las al iets over r888 bandjes enzo k dacht dat dat niet mocht, verder moet je hem zo ori mogelijk houden op remmetjes na.
-
Schijnbaar is de datum veranderd naar 17 maart 2017.
-uitlachen- Gaan we niet redden....
Even terugkomend op de locatie: aanbod om mijn garage beschikbaar te stellen trek ik in.
Eigen plannen zijn gewijzigd, of die plannen gaan lukken is een ander verhaal, maar ik hoop de ruimte dus zelf nodig te hebben.
Evengoed wil ik wel aan 't project deelnemen => wat dat betreft is 't enthousiasme onverminderd -thumbsup-
-
Komende vrijdag dus: misschien ga ik wel kijken => sfeertje proeven
-
Vraag dan gelijk even of een originele bodemplaat verplicht is? Anders heb ik de koets (met kooi) staan...