Vanavond weer even tijd gevonden voor de steilheck.
Heel het hok opgeruimd. gereedschap lag overal, achterin lagen onderdelen tot aan de hemel opgestapeld..
Nu heb ik alle deurpanelen (G40) netjes op maat gemaakt, zodat ze netjes passen. Alles is opgeruimd en dat werkt een stuk makkelijker!
Net nog even lezen op het forum: het bakkie houdt namelijk nog steeds erg in.
Dit vond ik bij een topic van Janko
:
Ik kom er zo 1-2-3 niet meer uit...
GK blok loopt wel, maar onder de plm. 2500rpm doet ie niks, slaat ie gewoon af. Loopt dan niet beroerd, maar gewoon NIET. Ontsteking al naar alle kanten verdraaid, ligt het niet aan. Hij krijgt ook genoeg prik en benzine. CO stelschroef heb ik ook al in alle posities gehad, maar helpt ook niks. Evenzo stat. toerental.
Als ik het gas ineens intrap (vanaf die 2500rpm ) is het alsof ie te veel lucht krijgt. WHOOAAAMMM. Op de weg houdt ie dan eerst even in voordat ie echt op het gas reageert.
Valse lucht? Nee, nieuwe of goede pakkingen, kan het niet aan liggen.
Choke-klep dacht ik. Bij koude motor moet deze bijna dicht staan (?) en bij warme motor geheel open (?). Als ik deze bij warme motor wat verder dicht duw, start hij veel beter en wil hij blijven lopen vanaf 1000rpm ipv. 2500rpm. Ik heb het chokehuis wat versteld maar dit had niet genoeg invloed, bij warme(re) motor gaat de chokeklep gewoon helemaal open en krijgt ie weer te veel lucht.
Precies wat ik ook heb!
Bij koude start met choke ingeschakeld loopt hij direct en ook redelijk OK. Wanneer ik met warme motor rijdt, bokt en schudt de hele wagen, onder 2500 toeren slaat deze dus af..
Ik ga binnenkort de ruilcarburateur plaatsen, dan hoop ik dat het blokkie een stuk beter loopt!
@Jaap:
massapunten waren goed gecorrodeerd achterin de wagen! Alles schoon geborsteld en ingespoten met contactspray. Nu doet alle verlichting het naar behoren!