ik ben dus bobrosco, mijn echte naam is maikel. En ik ben 19 jaar en rij sinds kort in een polo g40(genesis). En verder heb ik nog een oude c kadett coupe waar ik een volvo 940 turbo motor in heb gebouwd en een peugeot 106 1.4xsi turbo. En ik heb eerder al 2 clio 16v's gehad van 93 en 94 en daarna een volvo 850. Maar omdat zo'n volvo 850 behoorlijk duur is om te rijden(belasting en verzekering) moest ik dus wat anders zoeken. En ik wou graag een leuke vw die ook nog een beetje snel was, en toen kwam ik ergens een polo g40 tegen en ben daar meer naar gaan zoeken toen deze gekocht.
En nog wat foto's van al mijn auto's
mijn polo g40 genesis
en een filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=ohhAwLempTwen een photoshopje van hoe het misschien gaat worden.
mijn c kadett(volvo power)
[quote="gabbermaikel"zo begon het, met een kadett 1200 met iets van 50 pk ofzo.
Maar traag is saai, en meer power is altijd beter, dus dat doen we dan maar even toch?
Oude 1200 blok er uit, daar kan ik niks mee.
en de lege motor ruimte
En omdat er natuurlijk wel iets weer in moet heb ik dus gewoon even een dikke volvo b230fk geregeld op mijn werk met standaard 135pk en 235nm, maar ik heb er al eerder een naar ongeveer 200pk en meer dan 300nm geholpen. Oftewel hij heeft gewoon 200pk en 300nm
En als iets niet past dan moet je het passend maken. Dus gewoon slijptol en zaag enz er bij, en dan krijg je dit.
En toen opeens paste de motor er ook goed in met de bak er achter.
En een dikke lompe motorsteun gebakt, die gaat vast niet stuk.
En nu zit de motor er dus helemaal in
http://www.youtube.com/watch?v=Ri1ZtBQkpAgen dan nog mijn 106 1.4 xsi, met een turbo er op.
Maar een filmpje zegt natuurlijk wel wat meer dan een foto.
http://www.youtube.com/watch?v=KurgM10dSDcEn de vermogens grafiek van hoe hij op dit moment is
En de donkerblauwe lijn is dus de turbodruk, die staat op ongeveer 0.37 bar afgesteld.