Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: CGH-59 op di, 01 okt 2019, 18:03:15
-
Gaan we problemen krijgen met deze biobrandstof?
-
Ik heb een aantal jaren terug een heeeeele tijd e10 getankt in destijds een polo classic met HK motor. Nooit problemen aan ondervonden.
Beide mijn huidige polos tank ik alleen vpower 100 octaan of aral 102 octaan
-
Alle VW's zijn geschikt behalve de FSI motoren.
De polo 86(c) moet er dus probleemloos op kunnen rijden
-
Echter..... na tig jaar drogen rubbers en rubber leidingen uit. Zeker als de auto langere tijd stil heeft gestaan. Gevolgen kun je raden, en daarna roept iedereen op SM dat het door de ethanol komt, terwijl het mogelijk net zo goed met de conventionele brandstoffen zou zijn gebeurd. Achterstallig onderhoud is een waarschijnlijker aanleiding, als je het mij vraagt?
-
-thumbsup- Gerrit, Jij controleert bij voorbeeld preventief elke 3 maanden de rubberen carbvoetpakking bij al je polo,s? -naughty- -klus-
-
Nee, mijn Polo's rijden niet... -uitlachen-
Maar ik hanteer wel de insteek dat ik naar mezelf kijk, mocht er één in de fik vliegen, en ga niet op SM lopen tieren dat de nieuwe brandstoffen alleen maar K zijn.
-
Echter..... na tig jaar drogen rubbers en rubber leidingen uit. Zeker als de auto langere tijd stil heeft gestaan. Gevolgen kun je raden, en daarna roept iedereen op SM dat het door de ethanol komt, terwijl het mogelijk net zo goed met de conventionele brandstoffen zou zijn gebeurd. Achterstallig onderhoud is een waarschijnlijker aanleiding, als je het mij vraagt?
juist, sinds 2012 rijden we al via elke euro95 pomp al e5.. en bij sommige pompen al eerder..
onderhoud doet meer, en als je hem stalt, wegzetten met een volle tank!
-
In België rijden we al langer op e10 ,heb er nog nooit problemen mee gehad ,3 polo´s nz,g40 en 2g (mh)