Ik had even wat probleempjes om on-line te komen, dus vandaar de wat verlate reactie.
Inderdaad: het plan is om er een 1,4 ABD met twee handtekeningen in te lepelen. Een zogenaamde "Douwspot-tuner". Dit soort blokken zijn waarschijnlijk wel bekend in ons forum. Dit heb ik besloten na de "mental coaching" van de directeur van Spottuning, die mij met feiten en voorbeelden heel wijs deed afzien van mijn eerdere neiging voor een ABU 1,6 te kiezen.
Voor zover ik het nu kan overzien (voor de kijkers thuis met de gasstroom mee gekeken):
Motor:
1. Keihin 40 mm CV batterij (aanwezig, zie foto's hierboven)
2. Spottuning spruitstuk van staal, waarschijnlijk gemoffeld in Wendy's oven naast de appeltaart (besteld bij Spottuning)
3. ABD 1,4 besteld bij Douwe (afspraak voor afhalen blok bij Douwe in de agenda)
4. Spottuning ABD 1,4 motor: kop met maximaal geflowde/bewerkte in- en uitlaatkanalen, dubbele klepveren en geheel gereviseerd omdat ik van mijn dokter absoluut geen olieverbruik en blauwe wolken of vieze zwarte uitlaat mag hebben. Dit is namelijk niet goed voor mijn mechanisch-gevoelige psyche (afspraak voor tuning blok bij Spottuning in de agenda)
5. CatCam nokkenas hydro stoter 270/270 met meer lift (aanwezig)
6. Faecherkruemmer (nog te regelen)
7. Tegendrukloze uitlaat met dezelfde doorstroomdiameter (50 mm) als het uiteinde van de faecherkruemmer (nog te regelen)
8. AHD of 8P of G-40 5-bak (nog te bepalen, AHD aanwezig)
9. Diesel aandrijfassen?? (nog te regelen / nog te bepalen of dat noodzakelijk is)
Onderstel/auto:
A. Rembekrachtiger (afspraak voor afhalen rembekrachtiger bij Douwe in de agenda)
B. G40 of GTI I klauwen (nog te regelen)
C. Geventileerde, geboorde, gegroefde schijven, thermisch behandeld (nog te regelen)
D. Greenstuff remblokken op aanraden van tante Wendy (nog te regelen)
E. Verlagings set 60/40 of 60/60 met bijbehorende schokdempers (nog te regelen)
F. Cocpitje met toerenteller (nog te regelen)
G. Opbouw oliedrukmeter en olietemperatuurmeter bovenop het luidspreker roostertje (nog te regelen)
H. Sportstuurtje (nog te regelen)
I. Sportwielen 175/55-14: zie mijn topic met de wielen vragen waar antwoorden nog steeds welkom zijn (nog te regelen)
Jullie hebben er waarschijnlijk meer kijk op dan ik, maar ik vrees dat ik wel weet waar ik begin, maar dat ik niet weet waar ik eindig. Ik heb namelijk het standpunt dat je het of goed doet of niet doet. Ertussenin betekent in het algemeen afstevenen op een teleurstelling...
Aan de andere kant: wie niet waagt blijft maagd....
Commentaren/aanraders zijn zeer welkom, alsmede aanbiedingen van tuning artikelen via PM uit bovenstaande lijst: zie de artikelen met (not te regelen) erachter.
Groet, Jan.