Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Gert op za, 25 okt 2003, 23:35:46
-
En hij toert lekker ...
Alleen in zijn achteruit skiet ie uit de versnelling als ik m dr niet inhou .. iemand een idee ?
En er was ooit iets over een carbcleaner .... goedkope oplossing .
Wat hielp ook alweer ?
-
gefeliciteerd jonge.
ik hoop dat je zonder veel problemen kan rijden.
-
En hij toert lekker ...
Alleen in zijn achteruit skiet ie uit de versnelling als ik m dr niet inhou .. iemand een idee ?
En er was ooit iets over een carbcleaner .... goedkope oplossing .
Wat hielp ook alweer ?
Versnelling -> Kunstof kogel aan je pook misschien versleten ?
Carbcleaner -> Volgens mij kun daarvoor een scheut wasbenzine in je tank mikken ? Was geloof ik ooit een tip via Jaap van Serge....of zoiets....
-
mooi man .nu wel wat langer houden als een jetta 1 :D
idd was benzine is een goed carb cleaner ,thinner ook trouwens ,1 liter op een volle tank en branden met dat ding .
maar aangezien de audi 50 en polo 1 met kruisstuk werken,denk ik dat de bak of afgesteld moet worden of vervangen van het schakel mechaniek in de bak
-
Tip bak: Niet achteruit rijden
Tip CarbCleaner: Als de wasbenzine niet werkt, dan bij de pomp Wynn's carbcleaner halen..
Ohja: hoe rijd dat nu? In een Leasebak?
-
Vereet je niet om er RON 98 in te doen???
Bak afstellen heeft weinig zin is gewoon geen ruimte voor 5 bak schakelsysteem!!
(of was je dat alles al weer vergeten :D )
-
Nee hoor : heb de hele tijd in zijn 5 gereden .. :P
Zal zo eens de schuur in wandelen voor de fles met thinner
Leasebak is leuk alleen de Leasemeneer is vergeten m uit te laten lijnen .. pijn in mijn armen van het tegensturen meer dan 200 km lang
Dus asap ff laten lijnen nadat ik ALLE losse draadjes afgetaped heb en de radio er uitgesloopt heb .
-
Uitlijnen zou je zelf doen, las ik laatst in het forum....
Radio aub laten zitten!!!!!
-
Nee radio MOET eruit ..
In de echte grote steden ligt 99 procent van de frontjes in de auto dus de ruit wordt zowiezo ingetikt en daar heb ik weinig trek in .
Wil er wel vaker mee in Den Haag kunnen komen :P
-
Foto's?
-
Als ik er aan denk dan zal ik er morgen een paar maken voordat de primer toeslaat
Echt nodig want sommige stukjes izze erg roestieg
Misschien morgen thuis Michiel ?
-
En nu ophouden met zwetsen zweren over MIJN Audi 50 :P :P :P
-
Misschien morgen thuis Michiel ?
Jij morgen op de binckhorst? Bellen we morgen wel ff.
-
En nu ophouden met zwetsen zweren over MIJN Audi 50 :P :P :P
Zou willen dat een APK ook echt een APK was en ze naar werkende gordels keken -angry-
@ Mieg : sgoe bel maar
-
En nu ophouden met zwetsen zweren over MIJN Audi 50 :P :P :P
Zou willen dat een APK ook echt een APK was en ze naar werkende gordels keken -angry-
Ik weete niet wat je met mijn gorgels doet, maar ze hebben het bij mij altijd WEL gedaan!!!
Haal nog wel ff die 4punts er uit,ben ik vergeten :D :D
-
P.s.
wat mekker je nou, het kost je helmaal NIETS (alleen brandstof) -angry- -angry-
-
Waarom heb je die zwarte cinquecento eigenlijk niet afgedroogd vriend Gert? Moet niet zo'n probleem zijn geweest. Had ik misschien ff moeten duwen?
-
Oh, euh, Douwe, het kost hem wel wat:
- 1 hele fles carb-reiniger.
- 1 keer uitlijnen.
(Maar is al geregeld, ik ga de radio die er nog inzit verkopen aan mijn Turkse vrienden, dat levert al genoeg op voor de reiniger. geef jij hem meteen aan de verzekering? Dan heb jij ook nog wat....)
Maar even serieus: heb je een glasverzekering op dat ding? Dan regelen we ff fijn een gelaagde voorruit zonder dat dat je no-claim kost.
-
P.s.
wat mekker je nou, het kost je helmaal NIETS (alleen brandstof) -angry- -angry-
Klinkt alsof het uitlaat verhaal jou ook al frustreert ....
Wat er ook bij altijd aan je gordels hebt gedaan : wees blij dat je niet vol in de remmen hoefde want de bestuurderskantgordel rolde wel maar blokkeerde pas na 3 keer en vervolgens rolde hij niet meer .
Dus omdat iets me nix kost mag ik er nix over zeggen ? hahahaha
Zover ik weet is die achteras zelfs nog van mij ;)
Iedere nederlander zou eens een jaar verplicht in de randstad moeten wonen om te weten dat een punt van kritiek niet meteen een aanval impliceert .. gebeurt iets te vaak op internet .
Mag ik wat zeggen als iets LEVENSGEVAARLIJK is ? Gordel doet het niet .. nix meer en nix minder .
Kan toch ook wel reageren zoals jij nu doet over de wieldop die in PERFECTE staat was toen hij onder de Jetta vandaan kwam en nu een deuk heeft ?
Ga je pijlen eens op die lamlul richten die TE LAAT de uitlaat afzegt en reageer daar inhoudelijk op :P
-
4 Punts is er uit ( wat rouwens een electro 3 punts ist .. ) alsmede de radio en speakels en nog wat draden van ooit centrale deurvergrendeling of zoiets ..
Wie dat er ooit in gefabriceerd heeft moeten ze alsnog standrechterlijk executeren .. en dat driemaal daags !!!
Ow ja : zaterdag naar Höcky : Passat boy komt naar het Ruhrgebied . Kom je ook ?
Er ligt nog zooi bij hem waar niemand zijn naam opstaat : leuk de onbekende Polo buit verdelen :)
p.s. weten we meteen of de Bickel Turbo in zijn bezit komt .. jawel lieve kijkbuizkinderkes : hij is getraceerd met de grote taatschep en kugelfischer injectie en turbo ...
Onderhandelingen zijn gaande .. ik duim iig .
-
KLOP
- tegen de tafel -
(onderkant)
-
:P
-
P.s.
Ga je pijlen eens op die lamlul richten die TE LAAT de uitlaat afzegt en reageer daar inhoudelijk op :P
Als ik de mail goed gelezen heb, heeft Danny voor het weekend afgezegd, waarschijnlijk heeft Koen em zaterdag of zondag naar Douwe gebracht.. :(
Koen heet meer geinteresseerden toch? Zal het geen probleem zijn em kwijt te raken..
-
Koen heeft hem zaterdag naar Douwe gebracht. Mailtje is verstuurd net voordat Koen thuis was (scheelde letterlijk 5 minuten)
Dus was Koen een beetje giftig! Maar das al weer over. Het nog wat vriendelijker met Danny gemaild, dus wat mij betreft is het hiermee afgerond. -cool-
Mocht iemand interresse hebben in de Remus: Zoek nog zat onderdelen voor de Audi, dus mag ook spiegeltje-kraaltjes-handel zijn, hoeft niet perse in keiharde Teuros.
-
Wou nog ff melden dat we hier op het forum OOK personen hebben die wel van alles willen kopen, maar als puntje bij paaltje komt GEEN interesse meer hebben. In het geval Danny weet ik dat ie echt afstand van zijn Polo moet doen en neit om een oft andre flutreden afzegt!!
-
Iedere nederlander zou eens een jaar verplicht in de randstad moeten wonen
Inderdaad, we springen op het platteland een beetje zuiniger met onze auto's om :D :D :D
Btw, ik heb ooit geleerd om met andermans voertuig nog voorzichtiger te zijn... :P
-
Klopt ben ik ook ...
En nog zuiniger op mezelf .. morgen maar de 4 punts gordels monteren . Corrado stoelsels zitten perfectemundo .
( FF over Danny nog : niemand kan ontkennen dat de timing allerberoerdst is .. Uitlaat brengen en thuiskomen en dan je mail checken .. :P )
Denk ook maar dat ik op de 145/13 banden blijf tuffen .
Je moet de mensen eens raar zien kijken als ik de bocht om hoekt . Bilsteins doen het goed .
Wil er wel een gelaagde voorruit in .. op deze heeft er ooit een ijshockey wedstrijd plaatsgevonden :(
Hoe is ie verzekerd ?
En voor de rest : hoofdstroomschakelaar zit erin voor de zekerheid > Starten gaat moeilijk maar als die loopt kun je m gewoon uitzetten en blijft hij lopen LOL
Dak : plaatje erover heen laten lassen binnenkort ; kan dat mutserige klapdak eruit en naar grof vuil .
Tapijt er ff uit om de bodem in de menie te zetten .
Roestplekjes kaaltollen en hier en daar wat deukjes strakmaken .
Maar dan ? Primer grijs of strak primer rood ? Donkergrijze zinkspray is ook een optie : meteen flink antiroest !!
Mat zwart is nix .. setje leuke velgen eronder met die banden .
Maar welke ? Ik heb nix leuks * Ivana Trump mode off *
-
Primer grijs/ matzwart 2-tone! Met zinkverf-vlammen -cool-
-
Klopt morgen maar de 4 punts gordels monteren .
Hoe is ie verzekerd ?
> Starten gaat moeilijk maar als die loopt kun je m gewoon uitzetten en blijft hij lopen LOL
Sorry, 4punts moet z.s.m weer naar het Noorden (Cup!!)
Verzekerd?? Willem Alexander,dus eventuele schade is voor de berijder!!
Moeilijk starten ; trap eerst eens 2x op het aspedaal,zit automatische choke op,eerst ff activeren!!
Denk je wel om de diodebrug van mijn dynamo,klinkt alsof je ergens iets FOUT hebt geschakeld....
p.s. ik heb nog steeds een telefoon dus als je eerst eens OVERLEG pleegt (ik ben nog steeds de EIGENAAR)
-
Klopt morgen maar de 4 punts gordels monteren .
Hoe is ie verzekerd ?
> Starten gaat moeilijk maar als die loopt kun je m gewoon uitzetten en blijft hij lopen LOL
Sorry, 4punts moet z.s.m weer naar het Noorden (Cup!!)
Verzekerd?? Willem Alexander,dus eventuele schade is voor de berijder!!
Moeilijk starten ; trap eerst eens 2x op het aspedaal,zit automatische choke op,eerst ff activeren!!
Denk je wel om de diodebrug van mijn dynamo,klinkt alsof je ergens iets FOUT hebt geschakeld....
p.s. ik heb nog steeds een telefoon dus als je eerst eens OVERLEG pleegt (ik ben nog steeds de EIGENAAR)
4 punts : dat zijn mijn eigen 4 punts niet dat elektrieke schrooth ding die je op 3 punten vastzet . Hoop niet dat je dat rode loper ding in de Cup racer gaat zetten : daar is nooit een FIA keurmerk voor afgegeven .
Moeilijk starten heb ik het over als de hoofdstroomschakelaar uit staat :P
Verzekering doel ik op dat Carglass gedoe met weet ik hoe dat werkt met ruitvervanging .. vraag zelf wel wat het kost ;)
Hoofdstartschakelaar : iemand met ruime ervaring heeft hem er in gebouwd en dat is met jouw toestemming gedaan : je kwam zelf ook al met die oplossing tegen het ergens leeglopen van de accu ( zal wel iets met de overbodige draadboom te maken hebben die er in zat voor de centrale deurvergrendeling )
Eigenaar of niet : alles wat ik nu doe is nix meer of minder dan wat we allang besproken hebben .
En je telefoon : tijd dat je eens een keer wat met je voicemail doet .
Over mail gesproken : na zondag was het ineens ijzig stil uut t norden :P
Kortom > niet zo benauwd .. reageer eens op mijn vraag over zaterdag richting Höggar de verschrikkelijke .. :P
-
<reactie>
wie rijd, waar spreken we af?
</einde reactie>
-
Ga je ook mee dan ?
Call me :)
-
heb nog een steje jetta 1 5,5 j breed met 2delige chroom alu doppen .lijkt het wat ?
-
Ja hoor .. quanta ?
Haalde zaterdag de Audi op en toen zat er een diepe put in een van de doppen dus een extra set is nu wel weer welkom
-
neem ze met de wintermeeting wel mee .prijs is bekend van de vorige ;)
-
Ben ik dan vergeten ...
PM je prijs maar of mail m :)
-
Nog steeds nix gehoord over de Jetta wielen prijs :(
Maar ff een update : bus zinkspray staat klaar voor de roestplekken .
Hier en daar wat gaten plamuren en daarna zinken .
En dan de primer grijs look !!!
Ja mien Jong : al het chroom gaat er eerst af
Waardeloze is : heeft ie weer een WA .. Oldtimerverzekeringen dekken tenminste ruitbreuk .
217 euro bij Carglass .. verkopen dr een in de 5 jaar geloof ik
-
Je kunt ook een nieuwe groen getint met blauwe band nemen, ben je voor 89 euro klaar....
-
Al gemaild met die kerel : kijken wat 5 stuks kosten
Als ze bij Carglass 217 ex montage willen aftikken ...
En de komende 10 jaar verkopen ze er misschien nog 1 ...
-
doppen waren zero duuro
-
Up-deet..
Gertje heeft de Audi50 nie echt meer nodig nu (wegens aanschaf van het een en ander aan rollend materieel), dus heb ik m maar even opgehaald voor ie ook maar 1 dag in de weg zou staan..
Gaan we hier even verder met de ervaringen:
De Gordels zijn KUT
Ochnee: GordeL is KUT (meer dan 1 zit er niet in)
De stoel is wel ok, maar de verstelling is KUT
Water op je kop is KUT
Water op de voorruit is KUT (ook aan de binnenkant, vooral met een kein-stufiges-geblase!)
Maar het rijd heeeeerlijk!! (maakt KUT goed :-)
Bochten gedrag: mmmmmm!
Acceleratie: mmmmmm!
Duzz: What to do now:
-Uitruimen (hebben we al gedaan!)
-Andere banden eronder, alhoewel de 145/80 R13's het bijzonder goed doen!
-Eerste eens goed met de verwarmde hogedruk erover heen,
word ie vanzelf weer zilver van.
-Dan grabbelen we op de sloop wel even naar een setje werkende gordels (slinks en rechts), nemen we meteen een paar stoelen mee
-Ik heb ooit een 'vrij grote' verpakking fertan gekocht: die komt wel op!
-Geblase na kijken
-Diode brug dynamo? Bij Gert deed het laadstroomlampje het gewoon zag ik, maar nu geeft ie geen sjoege meer: Wat kan dat zijn? Is er iets bijzonders met de dynamo? Na het starten zie je wel dat de verlichting bij een bepaald toerental ineens 1 stapje feller word, dus het lijkt wel te werken, anders ga ik er wel even mee naar de Dynamo-specialist (GeeWee)
-@Gertje: had jij Ron95 of 98 erin gemikt?
-Dakje: Eruit, plaatje erover (is popnagelen toegestaan? of gewoon vast kitten) en dan langs http://www.autostoffeerder.nl/ om een zwart vinyldak te laten verlijmen? :-)
Maar goed: Douwe, ik bel je wel even van de week!
Ochja; d'r steekt een sporgt uitlaat onder de bumpah vandaan: is de aansluiting van die demper op de rest van het systeem groter als standaard? Zo nee: mutz ik er een standaard demper onder.. sleeper-look!
-
Allereerst wil ik Douwe bedanken voor het uitlenen
( Jaap wees er wel zuinig op aub : toen ik m samen met Douwe kocht waren er onderdelen voor mij .. geen idee meer welke :P )
Gordels : er zit nog een gordel in die plastic zak als het goed is .. ergens naast de Schroot gordel innut roze/rood
Stoel is wel goed vind ik zelf .. alleen jammer dat de hendel aan de verkeerde kant zit ( weer dat roze/rood verhaal ? )
Water op je knah : alles dichtgekit maar kennelijk is die kit hygroscopisch .. maar bij de Rocco deed het het wel goed
Voorruit : daarom wilde ik er ook een andere bijgeven .. vol krassen deze dus daar blijft het makkelijker op hangen
Petrol : ron 98 werd mij geadviseerd door de eigenaar
-
K,.
Nou ik sta stil :-)
't is een leuk wagentje, je komt er alleen maar met moeite mee thuis..
Ben je in de buurt van je huis, wil je toch nog ff 1 blokje om :)..
Maar goed: nou staat ie dus echt om de hoek stil, want ineens viel ie uit.. En met geen mogelijkheid weer aan te krijgen.. over een halfuurtje nog eens heen wandelen en proberen,. wellicht bevroren carb.. dus gelijk nog eens proberen met starter-fluid..
Ook leuk: rrrrrr uit het vooronder.. rrrr van de bobinekabel tegen de ventilator aan.. (Daar gaat dus een ty-wrappie omheen)
@ Douwe en @ Gert: Ik zal er voorzicht mee omgaan, want ik weet hoe het werkt: als je iets leent, dan gaat t 10x eerder stuk.
Douwe net nog ff aan de foon gehad, ik bel nog wel eens vaker :-)
Stemming:
1- Vinyl dak?
2- vlaggetjes dak (friesche vlag)
3- nix aan doen (en een regenjas aan :-)
-
Hij doet t alweer: met een beetje starter fluid,.. klaar
Bevroren carb.. alleen die verwarmingsslang (thanx gert, heb m inderdaad nodig) is een beetje moeilijk bevestigen: aan een facher zit geen aansluitinkje.. Misschien dat Marcel er wel ff een paar draadeindjes op wil schijten, kan dat kapje erop.. tot die tijd: er tussen frotten..
@Douwe: radiateurventilator is op contact geschakeld? Contact aan, radiateur aan?
-
need I say more?
-
Je mag m wel eens wassen :P
Ja 10 klaagde net ...
Maar over het stilstaan : had het ook alleen niet om de hoek
ANWB erbij .. statio sproeiert deed moeilijk en de vlotter bleef hangen
Maar gelukkig heb je er een nieuwe bijgekregen a raison van 37 Teuros ... Ook de vlotternaald zit erbij
Denk niet dat de carb bevroren is : met kouder en vochtiger weer reed hij wel goed .
Monteer alles wat ik klaar had liggen et voila
-
Valse beschuldigingen op het forum!!!
Tien zegt:'ik heb nix gezegt, en ik vind m harstikke mooi zo!'
Duzzz :-)
Zal eens kijken wat er allemaal in 't doosje zit. De luchtslang heb ik reeds bevestigd dus als t nu nie meer voorkomt...
overigens: dit weer (beetje koud, vrij vochtig), is ideaal weer voor een bevroren carb..
-
Klopt niet want 10 had het niet over de 50 :P
-
Dus dit is het hoertje van het 86c register? :P
Ennuh auto + bestuurder zijn vandaag als gespot door iemand van het VW Forum
klikkuh!!
Jaap had blijkbaar iets teveel water wat van het dak af kwam ingeslikt :P
Arjan
-
http://www.steilheck.nl/~steil/Audi50gls/000_0817.JPG
Das pas water!!
-
Laatschte nieuws:
Andere velgen zitten eronder. En op speciaal verzoek van Douwe: Geen sprintervelgen..
Nee serieus: trok een voorwiel eraf, en wist meteen waarom ie zo lekker 'stil stond': dat is geen standaard remmerietus!! Maar goed; door die geventileerde schijven, waren de bouten dus te kort :-( Boehoe..
Nu zitten er dus 5,5J brede classic velgen onder, precies zoiets als onder de Derby van M&M zitten (alleen dan niet verbreed).
Ochja: Een beetje rollen met de zekeringen doet wonderen! (en vervolgens de handel met WD40 ingespoten).. flicken und BLAZEN!!) Die zelfde WD40 op de V snaar, nou piept die ook niet meer,..
-
Correctie:
Gordel blijft KUT.
Blijkt: de gordel die ik links heb zitten, hoort rechts.. vandaar het tegenstribbelen bij het omdoen: continu blokkeren..
De gordel die ik er rechts heb in gezet.... die hoort dus links (en zat destijds bij Gert dus ook links), en deze geeft geen sjoege... Rolt goed af, en blijft dat ook doen.. :-(
Gloof me: Vond Leontine niet grappig toen ze d'r achter kwam.. Maar goed.. remedie? In iedergeval hoort links dus rechts en vice versa,.. maar dan... Kzal bij de dealer informeren of ze nog leverbaar zijn...
-
mmm Volgens de 'xxxx' zijn ze in 96 al vervallen..
-
wd40 op v-snaar????prutser :D
-
Thanx,.. van Marcel geleerd, duzz..
Maar goed: echte prutzer ben ik nie: Ik ben het vast-zet-beugeltje aan de onderkant niet verloren... :-)
Ik zal eens kijken of ik van een oud blok dat steuntje kan slopen,.. meteen een nieuwe snaar erop.
ennuh:
@ Douwe: WaPo en Distri: van Hoeneer zijn die? Pomp ziet vrij ingesleten uit...
@ Douwe 2: Ein stufiges geblase was gister ineens weer 2 stufig :-)
-
met wd40 blijft de snaar slippen ,maar hoor je het alleen niet.en als je de riem gaat vervangen neem dan een 107 tands ipv een 108 tands aangezien de kop en onderblok gevlakt is
-
Als ik de riem vervang, dan alleen in overleg met Douwe.....
Ennuh,.. kan ik jou dan even lief aankijken Sergiant?
-
met 2 reebruine ogen ,eeeuuurrrgggg anatomisch klopt dat niet ,met 1 ree bruin oog zeker :D .is goe
-
laatste nieuws:
Wissers waren kut, op voorruit waarop ge-ijs-hockeyed is... En omdat het vandaag regent: ff bij de dealah een setje nieuwe gehaald. De oude kreeg ik er slechts met een waterpomptang af.. maar de nieuwe doen t veel beter, je kunt gewoon weer wat zien :-)
Bij de dealert nog ff gebabbeld, en een foonnummert gekregen van iemand die nog 2 deuren moet hebben staan.. voor een p1,. ff zien hoe of wat,.. maar een zetje kleine-sloten-deuren zijn nooit weg toch? (mochten het kleine-sloten-deuren zijn)..
Hoe herken je 1-2-3 wat voor deur t is?
Gordels: 1'tje is er nog steeds kut, maar ik heb er 1 gevonden. Helaas ergens in noordholland, maar dat komt goed: tpg post of gewoon een stukkie toeren :-)
M'n pa en moe hebben de Audi aanschouwt, en ze vonden m mooi :-)
En dan het slechte nieuws: deurgreep is kaduuk: brak gewoon af. :-(
-
ouderdom komt met gebreken japio :)
-
D'n Audi weer een beetje leven in geblazen vandaag..
Ding had last van een niet zo fijne accu: Laatste keer dat ik m (al weer) met startkabels gestart had, kon ik de tank leeg rijden en dan nog was de accu niet genoeg bij geladen om de startmotor ook maar 1 keer rond te laten gaan.
Daarbij komt dat de remlichten ook niet meer wilden functioneren, en er een achterlicht kapot was gegaan.
Also heute mal einsteigen: Hallo Wasser!!
Het fijne weet van de afgelopen dagen deed de vochtvreter in verlegenheid brengen: Bodempje water ole-ole-ole!
Accu verwisseld: Past niet: te hoog :-(.
ff langs Wendy: dan maar een el-cheapo erin: Ja Past!
Even meten: 0.65A lek-stroom.. mmm na veel zoeken en speuren: een raar schakelaartje gevonden welke de radiateur-ventilator schijnbaar kort-sloot. Ruk eruit: problem solved. Ook geen last meer van een continu draaiende ventilator.
Verder zoeken naar het remlicht probleem: zekering kast ontdaan van groene aanslag, kapotte zekeringen, en ff met cleaner behandeld: ja!!
Vloerbedekking, doppen, onder-demping en hele rim ram eruit getrokken; scheelt een plens water. aan de ene kant kon het water zowieso al wel weg lopen bleek. Aan de andere kant (bestuurderszijde van de tunnel) niet. Rubberen doppen eruit, en dat scheelt een stuk.
Andere kant even geinspecteerd: Douwe? Kan je nog vloerdelen bestellen?? Lijkt me niet echt overbodig..
Maar goed: Het erfgoed moet rollen, niet rotten. Dus dan maar even een stukkie karren: word de tunnel ff lekker warm, en met een lekker muziekje erbij (Paolo Conte.. mmm lekker rust-gevend) kan je best ff lekker cruisen.
Vervelend: Slaat ie af. Godver. Start-en-loop. Dat wel. maar stationair: Ho maar. Zomaar ineens. Bij thuiskomst met carb-cleaner in de weer geweest, maar dat hielp niet echt. Waarschijnlijk de stationaire afslagklep die geen spanning meer krijgt (schat ik). Maar goed: van het weekend komt er een andere carb op heb ik begrepen?
Voor als nog even een paar foto's van de bodem :-(
Hier de rotte plek in de tunnel: Ja, al het dempings-vocht-opzuig-spul is er NU definitief uit!
-
Tunnel
-
Rest van de vloer :-(
-
Oeps, binnenkort maar een donor bodemplaat uitzoeken, gelukkig past alles tot '94 :D :D
-
Gelukkig: die reactie had ik net nodig.
Ik trok de rommel eruit en schrok best wel behoorlijk. Wat een gatenkaas!
Maar goed: elektrisch scheelt t al een boel: dat werkt allemaal wel weer ok (nog even de sensor van het koelwater controleren/vervangen).
Dit (zie onderstaande foto) dan ook maar doen met de Audi?
-
Zinkmenie past beter bij de kleur van de Audi :)
-
Die bruine anti-roest-grondverf past ook beter bij de two-tonert...
Zink menie it is. Maar deze week nog ff niet.
-
eerst m,aar doppelvergaserts instalieren ,mit der co auf apk oder auf ungefier ein bischen in der nehe .
-
ja zoiets.
Heeft er iemand een brede kwast en een blik fertan?
-
koop een x-literbus fertan en een verfroller.. :)
-
Boehoe... -boehoe-
Hij is uitgevlogen,. gisteravond,.
Met hulp van een paar start-kabels heeft de Audi gisteren het nest verlaten. Niet helemaal zonder slag of stoot, want op de 'periferique' van Arnhem viel ie stil.. Gelukkig was daar 'Super-10' in de Clio achter mij!
One flew over the coocoo's nest...
Hij is nu in de -klus- handjes van Serge,. en als het goed is,..
komt ie terug met de woorden 'the eagle has landed'
Met een setje Solexen in het vooronder....
BTW: 'Super-10' in de kliko is er ook achter dat t toch wel handig is als je wat vermogen onder de rechtervoet hebt...
Achter elkaar rijdend invoegen op de snelweg:
Ikke -sturen- in de Audi ontwaar een vrachtwagen (met aanhangert) op de snelweg. Poot naar de vloer, en de vrachtwagen word al snel kleiner in de spiegel..
'Super-10' -arno- in de kliko ziet de zelfde vrachtwagen, en zet ook 't gas op de plank. Aan het einde van de invoegstrook kan ze m net voor de vrachtwagen drukken..
Mmmm..
-uitlachen- Iemand nog een spruitstuk voor webers liggen voor op een 1.2 Clio? Of beter maar gewoon meteen voor de 2.0 16v uit een williams gaan?
Mental Note: Op de laatste alinea liefst niet al te serieus in gaan :-)
-
koop een x-literbus fertan en een verfroller.. :)
Met een sponsje gaat t ook!
-
kliko-turbo? Moet toch wel passend te maken zijn zo'n R5 GT Turbo-blokje? Of anders een V6 Turbo uit een R25?
-
Jaap moet ff shoppen bij IGAM in Nijmegen -love-
-
Verschuur?
Nou, denk eerder dat ik gewoon hoop dat tienus over een tijdje overstapt op dat andere merk... Heb er al zover dat ze de A3 (de ouwe) wel mooi vind....
-
Btw: Douwe: al post gehad uit je (nieuwe) woonplaats?
ik hoor wel wat de schade is..
-
Btw: Douwe: al post gehad uit je (nieuwe) woonplaats?
ik hoor wel wat de schade is..
Que???
btw bij IGAM hebben ze vast wel een snelle kliko voor Tien (dummy) -klus-
-
Over het algemeen is het niet best als ik post krijg uit leeuwarden..
krijg het niet al te vaak gelukkig, maar je weet nooit..
-
CJIB?? -hitit-
-
Jup.
Duurde wel lang voordat dat kwartje viel.
ding is ook veelste rap.
Bekende paal, dus ik mooi rustig rijden (zoals altijd),.. en toen ik dacht: ik ben nu wel buiten het bereik, poot op t gas: Flits
Maar goed: t flitste van voren, en als ze geen groothoeklens gebruiken, staat ie er volgens mij niet eens op, laat staan een leesbare nummerplaat.
Ochja: volgens mij moest ik een onderdeeltje scoren bij de vw dealer, 500 meter verderop.... en dan zijn alle middelen geoorloofd niet?
-
Ik heb ook nog niets van ze gekregen -moon-
Als ie er is stuurt ik em wel door -uitlachen-
-
euh jaap je kan ook een afslag eerder nemen voor de vw garage.
scheelt je een hoop extra euries -uitlachen-
-
Ik weet ik weet,
Maar ik was rond (ont)sluitingstijd toe aan een paar liter koelwater..
't fijne is dat het nu nooit 5 hele dure liters zullen worden..
(dealert was, net als de Gami, al dicht).
Ach ja. ik zeg altijd maar zo: " 't is fijn als iemand een hobby heeft, maar dat doet ie dan maar mooi op zondag!"
-
.....en daar zit jij dan achter, en omdat het te druk is om in te halen begin je weer lekker opgefokt aan de nieuwe week.... -boehoe-
-
zo ff update .de astma carburateur is er af .de snollexen zitten er op.ontsteking moet van 15gr voor bdp nog ff goed gezet worden zal een 10 tot 12 gr voor bdp worden .
na een proefrit van wageningen/rhenen naar veenendaal mcdrek waar net de midland raggers stonden .de carbs ff nagesteld .wilde er eentje met zijn s3 ff op de oprit de snelste zijn ,helaas ik won -uitlachen-
acuprobleem ook gevonden was stekker van dynamo die er niet goed opzat .
onderweg menig een zijn nek zien verrekken (je ziet ze niet vaak geloof ik die auwdie 50igs).
maar was prettig sleutelen -klus-
-
Prettig ja.. En pas op voor de spinnewebben he!?
Ochja: Groetjens van Sabientje..
Ohja: Serge -love- Maar die avatar kan echt nie! total dictacy dan maar,...
-
Ennuh: Hoe is t met die andere auwdie?
-
Alweer een rat -klus-
Ochja: Jaap doe je voorzichtig??
-
Jaap : waarschijnlijk gaat die dit jaar nog terug naar de vorige eigenaar ... de lofotengrüne Audi 50 that is .
-
sow pingelen is voorbij .zat niet in ontsteking ,maar valse lucht langs sproeier op -klus- .met rn 98 er in tuft hij er lekker op los .rare gewaarwording is ,als je met rechts door een plas gaat je dit zo levens echt ervaart dat je net zo nat bent als de fietser.dus hc ontsteking blijft gewoon zitten
-
Fijn te horen (van de ontsteking dan) -klappen-
Binnenkort eerst maar ff stukje in braden dus -klus-
btw loopt ie de teller al uit -dunno-
-
dus je bent eigenlijk verplicht om in die audi een regenjas en regenlaarzen aan te trekken -naughty-
-
180 loopt ie wel
-
Met die 2E carb zeker!
-
Moet ik m gaan halen, en ff 'an die andere seite dess grenzes' gaan knallen?
Of moet ik gewoon op de rollenbank,..
-
Knallen op de Autobahn, ff wat Golfjes en andere plastic zooi lik op stuk geven -moon-
-
jaap gaat vanavond al laagvliegen -wanker- -wanker- -wanker- -wanker- -wanker- -wanker- -wanker- -hug-
-
Nou ja, moeilijk moeilijk..
Altijd die telefoon onder de douche....
Bel nog wel even,.. plannen voor vandaag passen niet helemaal..
-
en jaap heeft zojuist een stuurslot extra in zijn rit naar huis gekregen -wanker- -naughty-
-
stuurslot?
Maar ehmz: zekering 11 knalt er continu uit.. Voorzichtig naar huis gereden dus... heel voorzichtig..
Vervangen geeft vonken regen en klap-zekering..
Morgenvroeg dus eerst ff zoeken waar ie kortstluit.. Hopelijk zit t ergens in de achterruitverwarming,.... want anders..
-
heb je die losse draadjes links gezien ??
-
Links, Rechts, Boven, Onder..
Nee,...
:-)
maar zoek t inderdaad eerst maar op de plek van de achterruitverwarming...
Ochja: welke 'energie-verbruiker' er nog meer op zekering 11 zit?? DE REMLICHTEN,. inderdaad: nogal essentieel vind ik..
-
kabeltje in rubber van klep misschien ?
-
Serge toch..
Wil je Douwe soms boos maken..
Die stomme kabeltjes door rubbertjes hebben alleen Polo'tjes na 1981 :-)
-
euh er zit een ruitenwisser op en achterruitverwarming ,go fish -klus-
-
De verbinding met de achterklep gaat met van die koperen stiftjes en contact vlakjes..
achterklep open; geen contact
Klep stond open en toch vloog zekering eruit :-)
-
en de bekabeling van de remlichten in motor ruim zijn oike ?
-
Vast niet.. Maar ik zoek eerst de bekabeling van de achterruitverwarming op: bij de schakelaar zal t waarschijnlijk mis gaan..
Ennuh: weltruste voor nu!
-
same 2 u -hug-
-
Nou,. hij doet t weer!!!
Zekering 11 van Achterruitverwarming + Remlichten (origineel op 8 Ampere afgezekerd) klapte er continu uit. Ook de 25 (!) ampere zekering die er in zat. Zoek en speur en doormeet..
Ronde stekker los gegooit van interieur naar achter kabelboom: Klap; ERUIT
Stekker naar Diagnose-Stekker / Motorruimte los gegooit: GEEN Klap eruit.. Maar dan doet ook echt niets t meer.
Verder zoek speur: Bedrading van remlicht gecontroleerd en veilig verklaard. Bedrading van 'Heckscheibe Heizung' gecontroleerd en tot aan de 'ronde stekker' veilig verklaard.
Vanaf zekeringkast naar diagnose stekker t nog eens na gemeten: De achterruitverwarming maakt sluiting! Knip! en niet meer!
Zekering klapt er niet meer uit!! Maar Remlichten doen t nog steeds niet: Zoek speur, zoek speur; schakelaar op hoofdremcylinder: doorverbinden, meten zoeken: werkt... knipperlichten lichten licht op: AH! Massa probleem; Gevonden.. Massa punt in kofferbak niet al te jofel, en direct de combi rem/stadslichten vervangen, bleek er 1 van niet helemaal jofel meer te zijn.
EINDELIJK rijden! :-)
1 ding is zeker: Ikke ook wil! (snelheid)
en
1 ding is zeker: Ikke niet wil! (benzine dampen)
Zelfs met het raam open krijg je nog barstende koppijn van de dampen die t interieur binnen dringen.. Benzine, WD40 en verbrand rubber: Lekker combi ;-) Geeft een heel andere smaak ervaring aan m'n bammetjes rosbief....
-
1 ding is zeker: Ikke niet wil! (benzine dampen)
Zelfs met het raam open krijg je nog barstende koppijn van de dampen die t interieur binnen dringen.. Benzine, WD40 en verbrand rubber: Lekker combi ;-) Geeft een heel andere smaak ervaring aan m'n bammetjes rosbief....
Dat ken ik! De derby heeft dit ook. ‘s Ochtends vroeg is dit niet echt lekker -sturen- -gumuz-
-
there's nothing like the smell of burning rubber in the morning!! -naughty-