Eigenlijk een motorproject welke bij voorkeur in een Sedan of een Steilheck gaat komen.
De basis van deze motor worden standaard 86c hydrostotermotoronderdelen voorzien van motorfietscarbs en wellicht een aangepaste uitlaatlijn.
Waarom standaard 86c onderdelen? Gewoon omdat het kan en omdat ik benieuwd ben wat er uit kan voortkomen. En omdat ik denk dat het makkelijker is ... maar daar ga ik vast nog wel achter komen
Volgens mij is een volgende mix de meest productieve qua koppel en pk:
Bewerkte 3F kop
3F nokkenas (ik heb de keuze uit beide varianten wellicht dat de variant met de meeste lift het leukste is)
Ongeacht het type, een hydrostoter onderblok, dus maximaal 1,3 liter
36 of 38 mm Keihin motorfietscarbs plus maatwerk inlaatspruitstuk
4-2-1 spaghetti met ? ? ? (nog nader te bepalen wat de rest van het uitlaattraject wordt of dat het standaard blijft)
Daarachter komt hoogstwaarschijnlijk een 8P bak.
Tips en trucs van de kenners zijn natuurlijk van harte welkom.
Wat is het geworden:
38 mm motorfietscarbs (Honda CBR Constant Vacuum)
3F kop, bewerkt
3F nokkenas met AF code => grootste lift
421 uitlaat
AAV onderblok
GK zuigers
DIGNITION ontsteking met verhoogde toeren begrenzer