Het Polo86c Register

Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: Jaap op vr, 23 mei 2003, 09:33:24

Titel: ELE rally Eindhoven : 24/25 mei
Bericht door: Jaap op vr, 23 mei 2003, 09:33:24
Dit kregen wij via de E-mail:

----
Ik zal me even voorstellen ik ben Edgard Blok en zat op jullie site te kijken over polo 86 en vind dat heel erg leuk.
Het zit namelijk zo, ik rij hier in Nederland rally's met je raad het al een vw polo coupe 1.3 uit 1986.
Ik weet niet of één van jullie al eens bij een rally is wezen kijken maar dan zal hij mij best gezien hebben.
Ik rij al een jaar of 5 met een polo eerst een station (steilheck, red.) en toen een coupe en altijd met Zanussi en AEG reclame.
2 jaar geleden heb ik hem omgebouwd naar het nieuwere model omdat daar meer is toe gestaan voor de homolegatie zoals bv injectie en grotere remmen.
Ik heb nu uit de motor 105 pk en een korte 5 versnellings bak en de top is ongeveer 150kmpu bij 7000 tpm.
Best onwijs leuk; je kan heel veel met deze auto doen tuurlijk er zijn altijd snellere auto's maar bij mij gaat het ook gewoon om de kik voor de polo. Ik zou geen andere auto willen.
Dit is dus eigenlijk het model met de ronde koplampen en heb daar nu het model erna gemaakt.
De remmen komen van een vw golf gti voor en achter schijven zelf een uitlaat gemaakt en alles zo licht mogenlijk gemaakt.
Helaas heb ik nog nooit een spare cardan (differentieël met sper, red.) kunnen vinden voor deze auto dat is nog wel eens wens van me.
Ik weet niet of jully een club blad hebben ofzo maar misschien is het leuk om er een stukje in te zetten over deze auto.
Kom eens kijken bij de volgende rally dat is de ele rally in Eindhoven op 24 en 25 mei daarna rij ik op 9 juni in rotterdam op het indutrie terrein bij vliegveld zestien hoven.
Ik heb ook nog een foto erbij gedaan.
Wil je nog meer weten stuur me dan een mailtje
groetjes edgard blok
e.m.blok@wanadoo.nl

--
vervolg mail:
--
hier nog even wat info over mijn auto
De motor is een 1300 cc het blok is 1 mm gevlakt samen met de zuigers het is
bij deze motor moeilijk om de compressie te verhogen door de holle zuigers
die de motor heeft.
Verder de cilinderkop de inlaat kanalen groter gemaakt en glad gemaakt de
klepstelen afgeslepen andere nokkenas 297 graden de inlaat gepolijst en het
de computer iets aangepast.
Verder is het onderblok voledig gebalanceerd en het vliegwiel lichter
gemaakt.
Over de ophanging ben ik snel klaar dat is gewoon koni dempers en merwede
veren iets anders word te duur de rallysport is al niet goedkoop maar de
wegligging is wel super hoor daar pak ik wel een hoop winst mee alleen op
onverhard niet zo maar ja
En de remmen dat is ook super voor en achter  van een golf gti met een 22 mm
hoofdremcilinder zonder rembekrachtiger super.
Mar wij moeten aan een bepaalde homolegatie voldoen dus ik kan er meer niet
aan doen als dit maarja we hebben een hoop lol en zeker de betrouwbaarheid
is heel goed ik ben in 4 jaar 2 keer uitgevallen 1 keer een stoep en 1 keer
een steen door me bak heen valt mee he .
O ja wil je ook een korte 5 bak pak dan een diesel bak en zet de
eindoverbrenging van een 1000 cctje er in loopt ie nog maar 150 bij ruim
7300tpm
Ik heb nog een foto van me eerste wagen gaaf he
nou groetjes als je nog meer wil weten hoor ik het wel
groetjes edgard blok

--
De bijgevoegde foto's:
Polo 2 Steilheck in 'Zannusi uitvoering' (glimmende kant boven)


Polo 2 Coupe (glimmende kant onder)


Polo 2f Coupe (de auto zoals hierboven beschreven) (glimmende kant boven)


Dit weekend dus te zien in Eindhoven. (Eindhoven-Luik-Eindhoven rally, tegenwoordig blijven ze echter rond Eindhoven cirkelen).

Wij zijn erbij,.
Meer informatie over de rally http://www.elerally.nl/

Edgar staat op nummer 58 in de deelnemerslijst:
58 Edgard Blok Herman Schenkeveld Volkswagen Polo H9



Titel: ELE rally Eindhoven : 24/25 mei
Bericht door: patrick86c op vr, 23 mei 2003, 10:31:59
wel leuk om te zien dat ze ook nog rally rijden met een polo.
Titel: ELE rally Eindhoven : 24/25 mei
Bericht door: Markopolo op vr, 23 mei 2003, 11:53:36
Gaaf hoor , topsport met een 86c  :)
Titel: ELE rally Eindhoven : 24/25 mei
Bericht door: Gert op vr, 23 mei 2003, 17:01:55
2F my asss ... 2 omgebouwd naar een 3 .

Merk dat zijn gelt op is ; de spellchecker loopt jaren agter LOL

Wel leuk initiatief .
Wat ik ook erg "raar" vind is dat deze man eerlijk is over zijn aantal PK's ...
Sommigen hier op dit forum hebben er minder of hetzelfde aan gedaan en die benaderen de 200 .. PK's that is  :)

Edgard : er zijn genoeg sperdifferentieels te leveren of te koop . Reken alleen niet op een koopje .. en als het inclusief bak is met nadere (rechte) tanden dan schiet je een supergroot gat in je begroting .

P.S. Heb nog de FIA HomOlogatie papieren liggen voor een Polo 1 .
Ook leuk met een Derby denk ik ...



Titel: ELE rally Eindhoven : 24/25 mei
Bericht door: Jaap op vr, 23 mei 2003, 18:06:36
Nee, 2f :-)

D'r zijn 3 foto's, met 3 auto's:

een Polo 2 Steilheck (glimmende kant boven)

een Polo 2 Coupe (glimmende kant onder)

en als laatste die 2f,. waarom zou het volgens jou een ombouw zijn dan? (ben benieuwd naar wat ik nie zie)..

Spell-checker is inderdaad niet aanwezig, heb zelf zelfs even voor de posting de ergste er uitgehaald.. (niet dat mijn nederlands zo goed is)..
Titel: ELE rally Eindhoven : 24/25 mei
Bericht door: Serge op vr, 23 mei 2003, 18:29:26
ach zolang er nog mensen zijn die mensen beoordelen op pkaa's maar ze zelf niet hebben ................
sperdiff is heel af en toe te vinden op ebay.de
maar ik heb hem zo eens een keer zien rijden .
Titel: ELE rally Eindhoven : 24/25 mei
Bericht door: Arjan op vr, 23 mei 2003, 18:46:20
Het is wel een omgebouwde polo 2 coupé. Ik ken de auto('s) van hem al langer ben namelijk nogal een regelmatige rallybezoeker.

Arjan
Titel: ELE rally Eindhoven : 24/25 mei
Bericht door: Douwe op vr, 23 mei 2003, 19:20:23
ELE=Efkens langs Eindhoven....

Done that more than once...

(in de goeie ouwe Fiat tijd :D  :D )

Btw deze polo heb ik al een paar keer gezien, Waalhaven en nog ergens
Titel: ELE rally Eindhoven : 24/25 mei
Bericht door: Jaap op vr, 23 mei 2003, 19:20:38
waarom?

(IKB/PVC vleeskeurmerk)

Waarom z'n moeite steken in de ombouw van 2 naar 2f?
Titel: ELE rally Eindhoven : 24/25 mei
Bericht door: Gert op vr, 23 mei 2003, 19:37:39
ach zolang er nog mensen zijn die mensen beoordelen op pkaa's maar ze zelf niet hebben ................

IIG weet ik dat mijn 40 pk en mijn opgegeven verbruik kloppen  :P
En die PK loze figuren hebben wel hersens die dingen kunnen verklaren ..
Land der blinden is eenoog gauw koning .. tenzij er een met een blindegeleidehond langskomt .
Maar leuk dat jij je aangesproken voelt .. gebeurt met meer mensen uit die hoek van NL
Wie de schoen past .. likt mn k*t  

Waarom de ombouw ?
Denk dat de regels voor een 3 soepeler zijn .. maar als je alles moet overbouwen naar een 3 vanuit je 2 is het wat minder werk om hem om te bouwen naar een 3  ..



Titel: ELE rally Eindhoven : 24/25 mei
Bericht door: Serge op vr, 23 mei 2003, 20:48:20
het feit dat je reageert  :D kasten zijn niet hoog :D
Titel: ELE rally Eindhoven : 24/25 mei
Bericht door: Douwe op vr, 23 mei 2003, 20:57:58
en als laatste die 2f,. waarom zou het volgens jou een ombouw zijn dan? (ben benieuwd naar wat ik nie zie)..

Wat zou je van het KENTEKEN denken??
Titel: ELE rally Eindhoven : 24/25 mei
Bericht door: Jaap op vr, 23 mei 2003, 23:26:08
Ja, iets met P in het begin.. dat zie ik nu inderdaad ook.

snap alleen het verhaal niet helemaal (meer)

" 2 jaar geleden heb ik hem omgebouwd naar het nieuwere model omdat daar meer is toe gestaan voor de homolegatie zoals bv injectie en grotere remmen. "

Maar goed: dat kan iemand mij vast wel uitleggen...

MVG
Jaap, met een pk'tje of 185 (in totaal that is, volgens alle kenteken papieren :-)

Geen 16 klepper, maar 16 cilinders :-)
Titel: ELE rally Eindhoven : 24/25 mei
Bericht door: patrick86c op za, 24 mei 2003, 06:09:40
waarom zou met en 2f meer mogelijk zijn dan met een polo 2??
het blijft een 86c. ??
Titel: ELE rally Eindhoven : 24/25 mei
Bericht door: Jaap op za, 24 mei 2003, 07:15:28
dat vraag ik me helemaal af, als ie op kenteken nog gewoon Polo 2 is.. en volgens chassisnummer, enz enz..
lijkt me juist dat bouwjaar uit moet maken

Maar goed: hij heeft t ook over injectie.. (niet dat er geen polo 2 met injectie zijn..)
Titel: ELE rally Eindhoven : 24/25 mei
Bericht door: Gert op za, 24 mei 2003, 10:13:43
Niet weer over een NZ beginnen ... krijg ik een erg vieze smaak van in mijn hooischuur ..

Serge >> was in Madurodam  :P
Titel: ELE rally Eindhoven : 24/25 mei
Bericht door: patrick86c op za, 24 mei 2003, 15:15:27
vergeet 3f motor niet he :D
Titel: ELE rally Eindhoven : 24/25 mei
Bericht door: Arjan op za, 24 mei 2003, 15:36:00
waarom?

(IKB/PVC vleeskeurmerk)

Waarom z'n moeite steken in de ombouw van 2 naar 2f?

Hier dus om:
(quote van Edgar)
2 jaar geleden heb ik hem omgebouwd naar het nieuwere model omdat daar meer is toe gestaan voor de homolegatie zoals bv injectie en grotere remmen.
( einde quote van Edgar)


Hij reed eerst met deze auto als zijnde Polo 2. Hij heeft hem hierna omgebouwd naar 2f. Dat is dan minder werk als een hele nieuwe auto bouwen.

Arjan
Titel: ELE rally Eindhoven : 24/25 mei
Bericht door: Serge op za, 24 mei 2003, 15:47:32
en met de injectie is meer te kloten ,dan met standaard carburateur.en gert klein he die kassies :D
Titel: ELE rally Eindhoven : 24/25 mei
Bericht door: Arjan op za, 24 mei 2003, 18:05:58
De ELE rally is niet uitgereden door onze Polo vriend zag ik wel.

Arjan
Titel: ELE rally Eindhoven : 24/25 mei
Bericht door: Serge op za, 24 mei 2003, 19:17:04
hoezo ??
Titel: ELE rally Eindhoven : 24/25 mei
Bericht door: Jaap op zo, 25 mei 2003, 16:43:06




(op de volgende foto kan je klikken voor groot formaat)



Volgens mij is ie 23'ste geworden:

 23  58 Edgard Blok        Herman Schenkeveld VW Polo

Klik voor uitslagen



Titel: ELE rally Eindhoven : 24/25 mei
Bericht door: Serge op zo, 25 mei 2003, 17:16:05
leuk spul he? :D
Titel: ELE rally Eindhoven : 24/25 mei
Bericht door: patrick86c op zo, 25 mei 2003, 20:20:41
hij staat gelukkig nog boven opel :D
Titel: ELE rally Eindhoven : 24/25 mei
Bericht door: Jaap op di, 27 mei 2003, 05:52:15
en die lompe volvo (d'r waren meer volvo-bocht-uit-dwijlers) werd gelukkig voorbij gesprint..