Auteur Topic: uitlaat  (gelezen 1536 keer)

Offline Arno

  • Non-Register lid
  • Berichten: 669
  • Geslacht: Man
    • www.poohlo.web-log.nl
uitlaat
« Gepost op: wo, 28 mei 2003, 22:17:55 »
Ik heb vorig jaar een nieuwe tussendemper geplaatst.
Maar als ik mijn auto stationair laat draaien merk ik toch dat er weer een lek zit in de uitlaat.
het is niet normaal natuurlijk na een jaar maar wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Verder heb ik ook nog een aantal foto's wat geplaatst kan worden in het mapje SNEEUWPOLO, maar volgend weekend scan ik ze in zodat ze geplaatst kunnen worden.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
uitlaat
« Reactie #1 Gepost op: do, 29 mei 2003, 05:52:42 »
roest,spanning of een aaansluiting die niet lakker meer zit .als je het echt wilt weten zul je onder de auto moeten kruipen  ;)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
uitlaat
« Reactie #2 Gepost op: do, 29 mei 2003, 09:45:13 »
Los halen (aansluitingen), insmeren met uitlaatcement, weer monteren (nieuw klemmen/goede klemmen) en eventueel met gungum afsmeren..

Een lekke uitlaat is meestal een niet goed afdichtende aansluiting..

Als je een katalysator hebt, rot daarnaast de rest van de pijp gewoon weg..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
uitlaat
« Reactie #3 Gepost op: do, 29 mei 2003, 15:47:42 »
en daarna met tectyl inspuiten..............
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
uitlaat
« Reactie #4 Gepost op: vr, 30 mei 2003, 19:45:23 »
mmmm fumes!

Heerlijk

Perongeluk heb ik nu een smurfenblauw uitlaat sier uiteinde..

moet ik weer aan de gang.. zal m maandag ochtend wel ff binnen rijden, bij der profiele,.. met verse tectyl laag :-)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Arno

  • Non-Register lid
  • Berichten: 669
  • Geslacht: Man
    • www.poohlo.web-log.nl
uitlaat
« Reactie #5 Gepost op: za, 31 mei 2003, 18:50:01 »
Ik heb er vanmiddag er onder gelegen om te kijken voor de uitlaat maar het blijk de klem te zijn op de achterdemper.
even vervangen en de achterdemper er weer goed erop zetten.
dan is dat ook weer verholpen.

Trouwens bedankt voor de tips jongens1 :)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
uitlaat
« Reactie #6 Gepost op: ma, 15 nov 2004, 21:38:56 »
Ik ga weer verder over de uitlaat! Kon ff zo snel niet een andere uitlaat topic vinden!! Dus dan maar zo.

Zijn een polo2 coupe of steilheck einddemper nou hetzelfde? Heb een rotte onder de 2 steilheck zitten (NZ) en een goede onder de coupe (HK). Die polo gebruikt ik voorlopig toch niet!!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
uitlaat
« Reactie #7 Gepost op: ma, 15 nov 2004, 21:44:35 »
Jup die zijn hetzelfde!  -klus-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
uitlaat
« Reactie #8 Gepost op: ma, 15 nov 2004, 21:45:16 »
Geen verschil, alleen die van de classic is anders. Die is nu eenmaal langer dan de rest.
 -klus-

edit: ....net te laaangzaaam getiept....



895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
uitlaat
« Reactie #9 Gepost op: ma, 15 nov 2004, 21:56:16 »
Allebei te snel!


HK = Oud = einddemper koppeling bij as-steun

NZ = 'Nieuw' = einddemper koppeling bij einde tunnel
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
uitlaat
« Reactie #10 Gepost op: ma, 15 nov 2004, 23:00:24 »
Dacht dat dat nou juist 't verschil tussen een Polo 1 en 2 einddemper was.......schijnbaar niet dus...weer wat geleerd.  -thumbsup-



895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
uitlaat
« Reactie #11 Gepost op: di, 16 nov 2004, 08:18:41 »
Onder de 'eerste paar jaar' polo 2'tjes hangt nog gewoon de Polo 1 uitlaat.

De HK met die wazige dubbele/enkele downpipe: koppeling van een enkele, maar daaronder weer dubbele downpipe: Logisch zou Johan zeggen..

OUD:


NIEUW:


Volgens mij is met de introductie van de katalysator de eind-demper veranderd..



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
uitlaat
« Reactie #12 Gepost op: di, 16 nov 2004, 10:03:11 »
Heeft toch ook met de inhoud van de tank te maken ?
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
uitlaat
« Reactie #13 Gepost op: di, 16 nov 2004, 10:54:06 »
Ochja: dat ook ja..

bochtje is iets anders.

Maar 't 'waarom' is mij nog niet helemaal duidelijk.

Wellicht om te voorkomen dat een auto met een grote tank en dus ander bochtje in de uitlaat zou kunnen worden uitgerust met een 'ouder type' eind-demper met verkeerd bochtje..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
uitlaat
« Reactie #14 Gepost op: di, 16 nov 2004, 15:19:25 »
He shiet! Dan moet ik op zoek gaan naar een ander dempertje!!! Iemand??? Mag ook een oud sportdempertje zijn, als het maar lucht dicht is!!!
Derby 1F 1981 in aanbouw.