Auteur Topic: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind  (gelezen 20201 keer)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #120 Gepost op: do, 24 nov 2011, 20:07:10 »
Gisteravond de 2f bobine gemonteerd en hij is vanochtend niet meer afgeslagen. Kep helaas geen vonklengte v/d bobine/kabel kunnen meten,  maar ik denk dat dat de oorzaak is geweest. Weerstand ligt net onder de 3k ohm (2, 97k) en mag 3k tot 4k ohm zijn.
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #121 Gepost op: do, 24 nov 2011, 20:22:39 »
 -thumbsup-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #122 Gepost op: vr, 25 nov 2011, 21:15:40 »
iets te vroeg gejuicht, is vanochtend weer afgeslagen...

Co iets lager gezet en loopt an weer ee stuk beter,  haast zoals het hoort :)
Vandaag ook een veer gemonteerd tussen schakelstang en uitlaatbeugel.  Pook komt nou weer mooi vanzelf tussen 3 4 te staan ipv stand soeplepel.
En de uitlaat aangepast omdat die tegen de carrosserie aan kwam.

Ff over dat geluid wat alleen rond de 3000rpm hoorbaar is zou dat komen door te lage snelheid van het mengsel ivm de klepoverlap? Vanaf 3300rpm is het weer weg en begint de motor echt te 'blazen' namelijk
Tis echt een geluid wat uit de in/uitlaat komt.
« Laatst bewerkt op: za, 26 nov 2011, 14:12:44 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #123 Gepost op: za, 26 nov 2011, 20:06:10 »
Laatste verandering: Vandaag om 14:12:44 door FuriouZ
Jij veranderd steeds je berichten, waarom?

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #124 Gepost op: za, 26 nov 2011, 21:04:30 »
Eerst stond er alleen de eerste zin.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #125 Gepost op: zo, 27 nov 2011, 15:09:33 »
Omdat ik als laatste stond. Dan ga ik geen nieuwe posten.
Sjon weet jij dat niet? Van dat geluid/klepoverlap?
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #126 Gepost op: zo, 27 nov 2011, 16:12:35 »
Omdat ik als laatste stond. Dan ga ik geen nieuwe posten.
Beter niet meer doen: niemand weet wat je erbij schrijft, niet duidelijk = geen reactie's.

Sjon weet jij dat niet? Van dat geluid/klepoverlap?
Geen idee wat je bedoeld.
Enige wat herkende in je filmpje je bekend fluitje bij +/- 0:09/1:01/1:35/1:39/1:42.
Onder vollast doortrekken komt dat opzetten bij een bepaald toerental,
uit 't motorwereldje heb ik me laten vertellen dat de plastic luchtschuiven gaan renoneren/trillen als ze bovenin staan

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #127 Gepost op: ma, 28 nov 2011, 18:02:58 »
Ok,  zal er de volgende keer aan denken.

Nou is me ook duidelijk waarom een oud setje carbs zo erg 'uitgelubberd' was :)
Is zoiets nog te verhelpen?

Het geluid wat ik bedoel is het harde gebrul (in filmpje vaak voor/tijdens het overschakelen. Dit is rond de 3000rpm erg extreem/hard.
De HZ met AEX stok dee dat ook een heeel klein beetje,  maar lang niet zo erg als nou.
Ik dacht,  misschien komt dat omdat deze stok nog meer klepoverlap heeft?

Volgens mij is het geen pingelen,  maar daar heb ik weinig ervaring mee.
Ik dacht dat pingelen meer een soort van knikker is met een hogere toon,  lijkt wel op een pompverstuiver diesel volgas.

Dit hoorde ik aan het begin rond de 20 km/h in 3e/4e versnelling volgas.
« Laatst bewerkt op: ma, 28 nov 2011, 21:56:52 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #128 Gepost op: ma, 28 nov 2011, 21:54:18 »
Probleem gevonden. Gvd weer valse lucht..
Morgen uitzoeken waar precies..

Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #129 Gepost op: wo, 30 nov 2011, 10:13:24 »
 -boehoe-

spruitstuk leek nog wel zo mooi..
Wat blijkt: ik heb busjes gedraaid die goed in nieuwe originele rubbers passen, maar wanneer je ze een tijdje gebruikt worden ze soepel en iets groter.. (de rubbers)

Dan ga ik toch maar op zoek naar een 42 en 44mm inwendige brandstofslang en andere slangklemmen.
Gisteren ruimte opgevuld met een stuk binnenband van een fiets, maar liep behoorlijk te zagen stationair..
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #130 Gepost op: wo, 30 nov 2011, 13:01:18 »
Wat blijkt: ik heb busjes gedraaid die goed in nieuwe originele rubbers passen, maar wanneer je ze een tijdje gebruikt worden ze soepel en iets groter.. (de rubbers)
Heb je er geen slangeklemmen op zitten dan ofzo?

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #131 Gepost op: wo, 30 nov 2011, 14:06:32 »
Jawel,  originele zelfs (zie onderste foto)
2e setje carbs + 42mm brandstofslang+ 9mm klemmen besteld
Nou nog op zoek naar een rvs buis 41/43mm zodat ik deze op het spruitstuk kan schuiven en lassen.  Dan draai ik de carbs wel af naar 43mm.  (tnx voor de tip martijn)  en gooi ik die orginele meuk weg.

Heb nou een tjjdeljjke oplossing gevonden,  stuk binnenband van een fiets en andere slangklemmen.  Dicht nou wel goed af op het spruitstuk,  alleen niet bij carb zijde
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #132 Gepost op: za, 03 dec 2011, 22:58:22 »
Vandaag nieuwe slangklemmen rondom met orginele rubbers. Dicht goed af. Dus synchroon stellen die meuk.
Loopt nou wel weer mooi stationair maar ben nog niet echt tevreden. moet er nog een keer iets op verzinnen ,maar voor nou is het goed.
eerst maar eens kijken of ik dat rare harde geluid rond de 3000 rpm kan achterhalen/oplossen. Ben bang dat het toch wel pingelen is...
Gezien de naald ophogen geen effect had heb ik een paar windingen v/d veren geknipt. Dit heeft als resultaat: geen pingelen meer bij 2000 rpm volgas 4e versnelling. Maar het geluid rond de 3000 is niets anders geworden..
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #133 Gepost op: wo, 07 dec 2011, 00:18:16 »
hetgeen ik uit de filmpjes hoor is inlaat resonantie .pingelen is vaak goed hoorbaar bij volgas wegrijden in een hogere versnelling in ondertoeren .dan hhort het ook echt als knikkers op je zuiger .
rond de 3000 toeren begint je motor ook pas met goed vullen van de cylinders wat je ook hoort aan de roffel van de kelkjes .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #134 Gepost op: do, 08 dec 2011, 20:55:04 »
1458km? dat is mooi :D ff langs de automat. zaak voor verse olie+filter en eens kijken wat ie boven de 4000 doet.  -naughty- wat een beest :) alleen nog ff fijn afstellen/rollenbank en uitzoeken of het geluid ok is..

-wanker-
http://www.youtube.com/watch?v=84WiFBmTNnw

Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen