kutweer, krukas heeft een roestplek op 1 drijfstanglager gekregen
gelukkig binnenshuis nog een kamer vrij dus heb nu een nieuwe en warme werkplek
vandaag de hall sensor v/d hz ontsteking maar eens vervangen: hield er soms mee op en met nz ontsteking liep ie nogal beroerd, maar die hall is als nieuw dus grote wissel truuk en de hz loopt weer mooi.
tijdens het afstellen v/d ontsteking gelijk maar even co gemeten: 5% dit keer, was vergeten nog ff paar keer flink gas te geven, had ff stationair gelopen voor het afstellen. Morgen nog ff controleren of de boel synchroon staat en misschien co schroeven nog iets in. Qua gevoel zou ik ze verder open zetten: motor kakt snel in (of hoe je het ook uitlegt) wanneer gaspedaal niet meer wordt aangeraakt. raak je hem heel iets aan dan geeft de afr +/-12.2 aan (tot vol gas max toeren) motor reageert niet op remmenreiniger. misschien toch iets te grote stationair sproeier.
edit: zit eraan te denken om de auto over een half jaar weer te laten keuren, met dit weer schiet het ook niet op als er wat moet gebeuren :S
heb er qua apk punten verder weinig aan gedaan, stuurkogel vervangen/sporing controleren en uitlaat ff dicht gedrukt, hoor hem wel ergens lekken en bouwt weinig druk op, misschien is dat het co probleem wel. maar dan loopt ie alsnog altijd te rijk...
dus om maar weer eens op de 1.4 te komen, roest op de krukasdrijfstanglager heb ik er af kunnen polijsten
dus op het afdraaien/uitwegen v/d zuigers/drijfstangen na (kan nog wel ff duren) kan het blok in elkaar