Uit de sloot graaf..
(bijna letterlijk: de 2f heeft een tijdje dienst gedaan in o.a. weiland & boomgaard)
Als 'winterauto' weer voorzien van winterbandjes en weer ingezet als dagelijks vervoer naast de Clio.
Aantal mankementen en normaal onderhoud gepleegd.
De distributie moest (volgens het onderhoudskaartje in de auto) vervangen worden bij 170.000 km. De teller stond ondertussen op 188.000 km. Waterpomp was ook nog de originele...
Omdat de motor licht incontinent was, gelijk even goed gezocht naar de lekkagebron: Niet de koppakking, niet de bovenste nokkenas-oliekeerring, maar de onderste. Ook het koelwater (aan de andere kant) bleef niet even goed meer binnen: termostaathuis vertoont nogal wat kristallen...
Dus, lijstje:
- Distributieriem
- Waterpomp
- V-snaar
- Krukaskeerring distributiezijde
- Termostaathuis pakking
Waterpomp:
Kwaliteitje! 2 schoepjes: Weg!