Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: jellehier op do, 05 mei 2011, 19:32:45
-
zo
Probleem is dus mijn co,
Te hoog, schommelt enzovoorts.
Bezig geweest, heb de lambda sonde verwisseld met patrick. Maakte geen verschil,
Na aan de spiebanen op de injector te hebben gedraaid en aan de ontsteking, iets beter maar nog te hoog.
Wanneer ik de temp sensor (zwarte 4 polige heb dus geen blauwe) los trek maakt dit geen verschil.
Wanneer ik de lambda los trek is de co ineens 0.181
-
zo
Probleem is dus mijn co,
Te hoog, schommelt enzovoorts.
Bezig geweest, heb de lambda sonde verwisseld met patrick. Maakte geen verschil,
Na aan de spiebanen op de injector te hebben gedraaid en aan de ontsteking, iets beter maar nog te hoog.
Wanneer ik de temp sensor (zwarte 4 polige heb dus geen blauwe) los trek maakt dit geen verschil.
Wanneer ik de lambda los trek is de co ineens 0.181
en als je hem nu ff goed op zijn staart trapt is het dan ook niet goed
-
ja dan is het ook foute boel.
Voordeel is wel dat het goed keur is wanneer ik de lambda sonde los koppel. -gert-
-
ja dan is het ook foute boel.
Voordeel is wel dat het goed keur is wanneer ik de lambda sonde los koppel. -gert-
ja dat is raar heb ik ook eens gehad met een seat 16 i toen heb ik de auto even aan de vag com gegooid en toen fouten er uit gegooid en toen was het goed
-
ik moet mijn uitlees stekker nog af maken, dan kan ik dat proberen
Voor nu is het in elk geval apk goed.
-
Mooi werk Jelle
@ sebastiaan,die lambda die er nu bij Jelle er in zit die heb ik goed schoon gebrand :)
-
zoals in mijn andere topic te lezen is is het dus nog niet goed. Word helemaal moe van de abu, netjes het ding op zijn originele injectie laten lopen levert meer problemen op dan het alternatief wat ik niet wou monteren ivm eventueel lastige afstel problemen.
-
Om maar geen nieuw topic te hoeven openen, borduren we hier maar vrolijk verder...
Helaas is de GT gisteren afgekeurd op CO. Irritant genoeg is dit een jaarlijks terugkerend probleem. Alle voorgaande jaren bleek het de LMM te zijn, die we dus nu op voorhand hebben vervangen omdat ie al een tijdje slecht liep. Maar nu toch nog afkeur... Wat zou het kunnen zijn bij een blok met 270.000 op de teller (wel 2 jaar geleden gereviseerd). Injectoren? Jaap had ervaring met reinigen, maar dat haalde niet al teveel uit geloof ik? Gasklephuis is schoon, LMM is vervangen en dat gaf ook resultaat. Dan komen we bij de kat en lambda... die zijn nooit door ons vervangen, dus dat zou kunnen. Nog meer opties? En vooral, hoe is te testen wat het euvel is, want lukraak onderdelen kopen en vervangen heeft niet echt de voorkeur!!
O ja, en maandag moet ie voor de herkeur, daarna gaat de beste man op vakantie voor 3 weken, dus we hebben maar een paar dagen :(
-
Welke bouwjaar? Check die APK/CO tabel eens misschien is daar iets uit te halen mbt bouwjaar/ kat /co etc.
-
Wat was het CO percentage?
Zit er uberhaupt een kat onder ( 3F blokje toch ? )
Van welk jaar is de GT? Recent kwam er een topic voorbij waaruit bleek dat de APK regels weer eens gewijzigd waren en dat, voor wat betreft de KAT regels er wat ruimer wordt omgegaan met het CO %.
-
Geen valse lucht? (carterontluchting lek bijvoorbeeld)
Hoe loopt ie zonder aangesloten lambdasonde?
-
spuit eens goed rond met remmenreiniger (vooral tussen gasklep en inlaatspruitstuk)
blijft de motor netjes 3000rpm draaien onbelast? of gaat ie lopen zagen/zoeken? als ie zoekt gasklep 0 positie resetten (vagcom@dealer)
ow volgens mij ben ik in de war met een abd, abu is multi of mono? ik zat ff aan mono te denken namelijk
-
CO% is niet genoemd, maar hij had het over een getal van 300? Zal wel 0,300 zijn denk ik. Ik weet alleen niet hoe zich dat verhoudt tot het CO%.
GT is van '91, er zit een kat onder. Ik had dat topic er ook al even bijgehaald, lijkt mij dat er officieel geen kat onder hoeft. Maar als ie er wel onder zit, moet je ook aan die eisen voldoen.
Valse lucht nog niet gecheckt, gaan we gaat Michiel nog ff achteraan (ik mag het huis nog niet verlaten)
-
dan nog, zolang ie ouder is dan 2002 moet de co 0,5 of lager zijn. Geen 0,3 Zou morgen eens naar de betreffende garage bellen.
-
@Furiouz: de GT heeft een 3F blok, geen ABU of ABD...
@The_Maxx: bedankt voor je nuttige bijdrage, zoals ik al zei: de 0,3 was GEEN co% Morgen gaan we uiteraard informeren wat dat dan wel was.
-
zoals in mijn andere topic te lezen is is het dus nog niet goed. Word helemaal moe van de abu,...
-
CO blijkt 1% te zijn, beetje te hoog dus :)
De beste garageman had de lambda, kat en carterontluchting al uitgesloten. Hij meet vooral veel onverbrande deeltjes. Het meest waarschijnlijk lijkt dan toch vervuilde injectoren in dit geval. Dus maandag gaan ze worden gereinigd bij het Bosch servicecentre, fingers crossed!
edit: dat was dan Marjolijn onder de verkeerde naam ingelogd :)
-
Ach.....ze beginnen beide met de M :D
-
ben benieuwd en we horen het wel
gr maikel
-
Injectoren zijn schoon en het co is gedaald van 1,0 naar 0,3... goedgekeurd dus -thumbsup-
-
-goodjob-
-
das een mooie vooruitgang -thumbsup-
-
Goeie analyse van jullie garageman!
Nog commentaar of een reinigingsrapportje gehad van de bosch meneer?
-
Nee niks, ze zijn ook niet getest alleen schoongemaakt....
En idd, thumbsup voor de garageman, en das zeker niet de eerste keer! Heerlijk zo'n ouderwetse sleutelaar op de hoek van de straat -thumbsup-
-
Nee niks, ze zijn ook niet getest alleen schoongemaakt....
En idd, thumbsup voor de garageman, en das zeker niet de eerste keer! Heerlijk zo'n ouderwetse sleutelaar op de hoek van de straat -thumbsup-
Er gaat idd niks boven een goede garageman -thumbsup- :)