Auteur Topic: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck  (gelezen 140349 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #825 Gepost op: zo, 09 dec 2007, 10:22:22 »
 -dunno-

*Edit* verkooptopic gevonden.
Jammer. :(
« Laatst bewerkt op: zo, 09 dec 2007, 10:25:29 door Sjon »

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #826 Gepost op: zo, 09 dec 2007, 11:25:23 »
@ Thomas & Sjon: ja vind ik ook. Maarja: vooruitkijken want de toekomst is weer een andere hobby en een andere hoop lol. Met deze hobby heb ik wel zo'n beetje het maximum bereikt denk ik (of ik moet er nou weer een turbo op gaan zetten ofzo). Echt zowat geen idee wat ik er nu nog aan kan verbeteren of veranderen.

Als ik bedenk dat ik er dit jaar practisch alleen met Denemarken in gereden heb lijkt het mij dat een ander er meer plezier en profijt van kan hebben. Dat is wanneer ie voor een beetje acceptabele prijs weggaat natuurlijk.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #827 Gepost op: zo, 09 dec 2007, 12:11:38 »
Ben wel benieuwd wat die nieuwe hobby is Jan  -naughty- :)
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #828 Gepost op: zo, 09 dec 2007, 15:14:11 »
anale sex  :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #829 Gepost op: za, 19 jan 2008, 15:39:26 »
Affijn: na een hernieuwde hobby- en project aanval toch maar weer even doorgaan in de jacht op de 100 pk en de echte 200 km/u.

Een opmerking van Ruud Fredriks tijdens het afregelen van mijn FCR's op de rollenbank bleef een beetje rondtollen in mijn gedachten.

"Je kunt het inlaatkanaal het beste rond de 2/3 van de inlaatklepdiameter houden zodat de inlaatgassen geaccelereerd worden en je dus een betere vulling van je verbrandingskamer krijgt. Wanneer je daarbovenop dan nog de compressie omhoog brengt en de kleptiming met een sportievere nokkenas aanpast kun je een heel aardig rendement halen uit een atmosferische motor".

Waarschijnlijk de blik op mijn gezicht (komende van de planeet die "groter is beter" heet) bewoog Dhr. Fredriks ertoe mij een praktijkvoorbeeld te laten zien van een kop die hij aan het prepareren was. In de kop was te zien dat hij een "vloertje" had gelegd in alle inlaatkanalen. Niet uitgefreesd dus maar vreemd genoeg het tegenovergestelde.

Nu was wat hij mij liet zien natuurlijk maar een (waarschijnlijk klein) deel van alle andere modificaties die hij aan de desbetreffende atmosferische motor deed, maar toch.

Nu wil ik dus een standaard ABU kop die ik nog heb liggen vlakken naar een compressie van zo'n 1:10,5. Zie hiervoor mijn goktopic onder "technische vragen" of hoe dat ook heet daar.

Vervolgens wil ik dus de in- en de uitlaatkanalen standaard houden afgezien van het feit dat ik de aansluiting van de standaard (naar verluid 34 mm diameter rond) met het inlaatspruitstuk exact pas wil maken.

In de kop komt gewoon weer de good old 270/270 nokker.

Kleppen blijven standaard.

Het doel is de gasfabriek te veranderen van de flachshieb toppers naar CV's.

Redenen: eenvoudigere afstelbaarheid, een iets normaler verbruik en een iets goedmoediger / minder "ik bijt je kop eraf" rijgedrag.

Ben nog steeds compleet verslingerd aan die flachschiebers want het geeft een GELUID dat z'n gelijke niet kent (vraag maar aan Dennis die ze tijdens afgelopen Denemarken trip de hele tijd heeft mogen aanhoren.

Ze leveren waarschijnlijk ook meer vermogen dan welke carburateursoort ook. Downsides zijn zoals hierboven al beschreven het verbruik en het afstellen (gezien er 80 triljard afstelmogelijkheden zijn heb je dus ook expertise nodig plus geduld).




Dus: to do list van het volgende hoofdstuk van dit ABU Zzzzzzzzeeeeeeeeennnnnnnnn topic.


1. Standaard ABU kop vlakken met het aantal mm's dat mij naar 1:10,5 brent,

2. Inlaat spruitstuk gebaseerd op ABU inlaatpakking (laten) maken van het type "inlaatstruts met benzinebestendige rubber verloopslang",
    (34 mm inwendige diameter: deze laat ik dan glad aansluiten op de standaard inlaatkanalen)

3. CV carburateurbank van ZZR 1100 met kelken in mint condition kopen



Waarschijnlijk verkoop ik om de kosten niet helemaal uit de hand te laten lopen de huidige bewerkte kop, de flachschieber 39 mm gasfabriek en het erbij behordende inlaatspruitstuk.

Reacties en goedbedoelde adviezen / slimme opmerkingen / aanbiedingen van fijnmetaalbewerkers welkom.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
Re: Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #830 Gepost op: za, 19 jan 2008, 15:46:45 »
 -klappen- Goed opgelet Jan bij de heer Frederiks -thumbsup-

En de flachschieber is intresse in -ja-(ik)
GROTER is niet altijd beter

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #831 Gepost op: za, 19 jan 2008, 15:54:21 »
Hee die Barry,

Die Flachschiebers zijn echt GEWELDIG!

Mind you: ze zijn wel zeer prijzig ook, dus schrik niet.

Wanneer je er echt interesse in hebt PM dan maar ff.

Heb je ook een ABU dan? Zou de hele hap er zo op kunnen.

Zijn echter pas beschikbaar wanneer ik het beschreven project heb uitgevoerd want ik kan pas deze schoenen weggooien als ik de nieuwe heb laten maken.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
Re: Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #832 Gepost op: za, 19 jan 2008, 15:58:48 »
Allereerst ik vind het tof dat je gewoon door gaat met de polo, het zou zonde zijn om die te verkopen.

En ik weet dat de carb's aan de prijs zijn, maar ik heb geen ABU blok :P

Ik stuur wel ff een pm -prut-
GROTER is niet altijd beter

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #833 Gepost op: za, 19 jan 2008, 16:04:18 »
FCR geluidjes spoken ook nog steeds door mijn hoofd heen -thumbsup-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #834 Gepost op: za, 19 jan 2008, 16:34:10 »
mijn oor staat nog na te gloeien van het telefoongesprek  :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #835 Gepost op: za, 19 jan 2008, 17:01:21 »
dat vernauwen van de kanalen ,klinkt mij vreemd aangezien de rest van de tuningswereld ze iets groter maakt ,maar ben benieuwd
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #836 Gepost op: za, 19 jan 2008, 17:04:41 »
Hahahaha....

@ Barry: wij zijn inmiddels al gezellig aan het PMmen over de FCR's.

@ Serge: zoals ik al zei... Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

@ Sjon: ik denk dat die bloody 16V van jou met die FCR gasfabriek eindelijk een keertje richting z'n potentieel zou gaan.
Of hij blaast onmiddelijk weer op omdat ie het niet aan kan.... Geintje. Ik denk dat je 16V met FCR bank een brute match zou zijn!!

Moet ik zometeen dus geen spijt hebben wanneer ik ze verkoop en mijn project minder hard gaat dan met de FCRs.... Misschien moet ik eerst even het nieuwe project bouwen om te testen voor ik verkoop.... Denk, denk, denk....

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #837 Gepost op: za, 19 jan 2008, 17:05:19 »
want zelfs het boekwerk wat ik heb voor de polo6ngti cup staat in dat de kanalen iets groter moeten worden ,met de mm er bij
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #838 Gepost op: za, 19 jan 2008, 17:06:41 »
en mocht je niet het resultaat boeken met jouw kop ,kun je altijd de 40mm cv op de bewerkte kop zetten en deze 1,85mm vlakken
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #839 Gepost op: za, 19 jan 2008, 17:13:06 »
@ Serge: is inderdaad ook een optie. Laat ik nou eerst ff de bestaande bovenkant van de ABU Zzzzzzeeeeeeennnnnnn houden voor wat ie is, dan kan ik nog eenvoudig terug naar de huidige situatie waarvan ik weet hoeveel vermogen op de bank komt.

Mogelijk heb ik het namelijk volledig aan het verkeerde eind met de geplande aanpassingen.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"