Dag lieve kijkbuiskinderen,
Even een kleine update...
Het inlaatspruitstuk van aluminium met verloop van 36 naar 33 mm is klaar (geen foto's want ik heb 'm zelf nog niet eens gezien),
De ABU kop is aan de in- en aan de uitlaatzijde licht bewerkt: inlaat zijn de "bultjes" eruit gefreesd naar 33 rond en uitlaat zijn ergens richting 35 mm rond uitgefreesd van de standaard
28 ofzo?
Het Sorg spaghetti uitlaatspruitstuk is met busjes zo goed mogelijk gecentreerd want deze bleek niet recht voor de uitlaatkanalen in de kop te zitten.
Momenteel ligt de hele set inclusief een splinternieuwe Schrick 268/268 weer in de Heimat te wachten op het volgende:
1. squish-test om te zien of er 1,85 mm gevlakt kan worden zonder dat de kleppen de zuigers gaan raken,
2. indien 1. = ok, dan 1,85 mm kop vlakken,
3. alle kleppen opnieuw inslijpen,
4. de hele kop in de wasmachine,
5. de hele kop voorzien van splinternieuwe afdichtingen, olie keerringen en pakkingen,
6. het hele zwikkie weer op het ABU onderblok bouwen,
7. GK luchtfilterkast rechts voorin zetten,
8. airbox maken van de twee helften van de originele CBR box en laten aansluiten op de GK luchtfilterkast,
9. carterontluchting aansluiten op de te fabriceren airbox,
10. benzinepomp / benzinetoevoer omleggen zodat alles netjes aan- en afvoert,
11. choke kabel aansluiten zodat de motor ook goed kan starten,
12. indien nog tijd over, naar Tovami om de boel af te laten regelen,
13. met de ABU naar Odense toe als proef op de som.... (op hoop van zegen zegmaar...).
Dit wordt dus voor slechts 14 overgebleven dagen een ZEER nauwe deadline en ik heb er dan ook een zeer hard hoofd in dat het ueberhaupt voor elkaar gaat komen.
Duimen dus maar...
Groet, Jan.