Auteur Topic: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck  (gelezen 140373 keer)

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #960 Gepost op: za, 26 jul 2008, 16:47:35 »
Stjonge Jan........ jullie zijn goed bezig daar in de heimat, dat truukje van het doorzagen heb ik ook gedaan -thumbsup-


En zal  vaker voorkomen :D  Oh en dan nog een vraag: Hoeveel lift heeft de nokkenas?



Barry
GROTER is niet altijd beter

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #961 Gepost op: za, 26 jul 2008, 16:58:24 »
als je goed berekent is 11mm de max (10,8 als ik het exact mag zeggen )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #962 Gepost op: za, 26 jul 2008, 17:06:24 »
Het gaat niet om de max lift, maar welke lift de schrick nokkenas heeft die jan nu gaat monteren.
GROTER is niet altijd beter

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #963 Gepost op: za, 26 jul 2008, 18:17:30 »
@ Barry: hele goeie vraag. Ik weet dat ie wat meer lift dan standaard heeft en ik kan het voor je nakijken wanneer ik de Polo terug heb want in de doos van de Schrick zat een A-4tje met dat soort gegevens. Zal ook wel ergens op het splinternet te vinden zijn op de Schrick site, toch?

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #964 Gepost op: za, 26 jul 2008, 18:26:40 »
of ff googelen en schrick invullen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #965 Gepost op: zo, 27 jul 2008, 11:41:21 »
@ Barry: dat fotootje van jou daar is hartstikke leuk! Zo kun je goed zien hoe alles op elkaar hoort en welke wanddiktes welke krachten op welke plekken opvangen. Ook is op jouw fotootje goed te zien wat koelwater en olie is.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #966 Gepost op: ma, 28 jul 2008, 09:14:48 »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #967 Gepost op: ma, 28 jul 2008, 10:02:03 »
@ Jaap: thnx! Blijft hoofdpijn die koude lucht voorziening.

Heb ZWAAR de neiging om gewoon een gat in de motorkap te zagen en een scoop naar buiten te laten steken.... Als dat niet zo gefrustreerd zou staan had het er al op gezeten denk ik... Was ik namelijk ZO klaar geweest daar de originele airbox precies op die manier naar boven staat met filter en al....

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #968 Gepost op: ma, 28 jul 2008, 10:05:22 »
hmm.

wat houdt je tegen?

een hood-scoop hoeft niet direct het boterhamtrommel formaat van een bodybuilder te overstijgen..

Check m'n steilheckjes: minituur scoopje op de ventilatieroostertjes:  Beetje hobby werk en je zet die roostertjes gewoon een stuk naar voren in het blik: ipv frisse lucht voor Jam wordt t frisse lucht voor de motor van Jan...
 scoopy d'r op een klaar!

:)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #969 Gepost op: ma, 28 jul 2008, 10:55:18 »
Mmmmmmmjjjjjjjjjaaaaaaahhhhhhhh, vind het toch gefrustreerd staan.

Het blijft nou eenmaal een piepklein boodschappenautootje.

Vind die Bastuck pijp bij mij al overdreven moet ik je zeggen.

De neus wil ik graag simpel en onopvallend houden.

Had ook al vele scenaria bedacht waarbij ik een extra setje ventilatieroostertjes uit een sloop motorkap in mijn motorkap had laten zetten door een plaatwerker (a la Lancia Delta Integrale de vroege modellen) zonder scoop.

Tevens NASA scoops bekeken, tevens die scoops die je op Polo treffen vaak ziet (driehoek snee in je motorkap en het half losse plaatje naar beneden drukken).

Valt uiteindelijk allemaal teveel op vind ik.

Kost allemaal bakken geld, ziet er uiteindelijk hoogst waarschijnlijk compleet NIET uit en levert waarschijnlijk weinig toegevoegd vermogen.

Had jij overigens bij het tekenen van jou prachtige schemaatje bedacht dat je door je ontstekingshuis / kabels heen moet met de koude lucht pijp, of was het zomaar een schetsje?

Groet, Jan.
« Laatst bewerkt op: ma, 28 jul 2008, 10:58:23 door Jan »
"It isn't done until it's overdone"

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #970 Gepost op: ma, 28 jul 2008, 11:29:37 »
zomaar een schetsje... snapte al niet dat je daarwerkelijk interesse had!?

Maar goed: plek zat hoor: Al eens bij m'n Giesel onder de kap gekeken? Daar zat iets meer en groters in de weg..

Serieus: onsteking wordt je niet vrolijk van nee.  Is 'naar onderen' misschien een idee? Ooit ( heul heul lang geleden: Toen woonde Gert nog in Den Haag ) eens gedacht om de lucht vanaf onder naar boven te halen.. Kijk eens tussen je carbs door naar beneden: je ziet de straat! Daar is koude lucht genoeg zou je zo zeggen?

Trouwens: ScoobyDoo is inderdaad als snel opvallend en dat wil je (terecht) niet.  Draai dan gewoon je blok om; Honda versnellingsbak eraan, en klaar:  Zit je luchtinlaat recht achter je Grill, en je uitlaat tegen de firewall....
Oh gott,. nee Jan, doe het niet: dan haal je Nurburgring 2009 nog niet!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #971 Gepost op: ma, 28 jul 2008, 11:32:41 »
zomaar een schetsje... snapte al niet dat je daarwerkelijk interesse had!?

Maar goed: plek zat hoor: Al eens bij m'n Giesel onder de kap gekeken? Daar zat iets meer en groters in de weg..

Serieus: onsteking wordt je niet vrolijk van nee.  Is 'naar onderen' misschien een idee? Ooit ( heul heul lang geleden: Toen woonde Gert nog in Den Haag ) eens gedacht om de lucht vanaf onder naar boven te halen.. Kijk eens tussen je carbs door naar beneden: je ziet de straat! Daar is koude lucht genoeg zou je zo zeggen?

Trouwens: ScoobyDoo is inderdaad als snel opvallend en dat wil je (terecht) niet.  Draai dan gewoon je blok om; Honda versnellingsbak eraan, en klaar:  Zit je luchtinlaat recht achter je Grill, en je uitlaat tegen de firewall....
Oh gott,. nee Jan, doe het niet: dan haal je Nurburgring 2009 nog niet!

Das 7 jaar terug .. dat je dat nog weet ;)

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #972 Gepost op: ma, 28 jul 2008, 11:56:02 »
Maken jullie er maar grapjes over...

Sorg verkocht ooit luchtfitlerkasten van aluminium voor de setup met 2 dubbele Webers.

Die luchtkast ging OVER het klepdeksel heen.

Dat moet bij mij dus ook kunnen.

Lost meteen het probleem op dat ik niet "in het midden aanstroom" zegmaar.

Weet alleen niet of ik met de iets hoger zijnde ABU nog voldoende ruimte heb tussen klepdeksel en motorkap.

Kom je wel boven je gloeiend hete spaghetti uit waarna je met een noodvaart rechtsaf moet om daar (alsnog) een konische K&N met afschermkap naar rechter koplamp te monteren.

Kan die GK kast meteen wel weer weg...

Het moge duidelijk zijn dat ik er nog niet uit ben. Wordt vervolgd.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #973 Gepost op: ma, 28 jul 2008, 12:03:10 »
Weet niet helemaal of je dat bedoelde maar toch even vragen : en een zelfde luchtrooster die in je kap zit voor de ventilator een cm of 10 nog een erin laten lassen dus net VOOR het schutbord ? Moeten een hoop mensen 3 keer kijken voordat ze het verschil zien .
Je kan ook het originele rooster naar voren verplaatsen .
Valt bijna niemand op .
Aanzuiglucht voor je ventilatie kan je ook daarvandaan halen met een simpel slangetje naar het nieuwe rooster te leggen door je schutbord heen .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #974 Gepost op: ma, 28 jul 2008, 12:18:48 »
Ahem..... Gert.....

Je verhaal bracht mij op een ideetje.

Kan dan beter het "omgekeerde" van je idee doen en het schutbord open snijden waarna ik het bestaande ventilator / verwarmingslucht rooster stiekum gebruik als carburateur aanzuig.

Waar gaat deze aanpak scheef / wat zie ik hier over het hoofd??

Klinkt stomweg gewoon te mooi om waar te zijn, toch?

Pipercross filtertje over de halve luchtbak die reeds aan mijn carbs hangt, flexibele verbinding maken tussen carbs en opening in schutbord en klaar is Jantje...

Kan alsnog dat GK luchtfilterhuis weg.

Kooommmmmmmmmaarkommaarkommaarkommaar: waarom kan bovenstaande prachtverhaal nooit goed gaan??

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"