Auteur Topic: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck  (gelezen 140326 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1095 Gepost op: ma, 22 sep 2008, 20:23:26 »
rustig aan 1 ding tegelijk.baasje en auto liggen elkaar ff niet zo lekker (wat ik me kan voorstellen als er een bedrag in zit waar je een hele mooi cruise van kunt maken )
alles op zijn tijd

 btw sjon je telefoon gaat wel over ,krijg geen contact , lig je te wippen ? :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1096 Gepost op: ma, 22 sep 2008, 20:34:11 »
btw sjon je telefoon gaat wel over ,krijg geen contact , lig je te wippen ? :D

In dat geval willen we natuurlijk wel een Sjon-shot?! :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1097 Gepost op: ma, 22 sep 2008, 20:48:20 »
idd.. Ik heb ook een tijdje te rijk gereden met de multicarbs (verzuipen op langere stukken..) en heb daardoor een wat hogere carterdruk gehad. Blijkbaar ook door klevende zuigerveren.
Na een tijdje rijden op de orri carb en Serge's methode (optrekken, afzakken, optrekken, afzakken) leverde het verdwijnen van de hoge carterdruk op!


Dus Jean;

Ik zeg ook; Pak het polootje er eens lekker bij (haal hem aub met de trein op) en rij heerlijk rustig tuffend naar huis. Hou de oliedruk in de gaten, olietemp in de gaten en laat het polootje je eens overtuigen dat het ook allemaal wel eens goed gaat -thumbsup-

Zo te horen heeft Mr. Hyde de auto weer opgekalefaterd en Dr. Jeckyll verdreven uit je rode duivel (wat een zin -gert- )

Je hebt ook zoveel verschillende dingen geprobeerd met deze auto, nu mag het wel eens goed gaan. Na een tijdje tuffen gewoon de auto weer eens op een dyno zetten en kijken of je de doelstellingen gehaald hebt.


Zoals Peter R. de Vries altijd roept; houd je hoofd koel  -wtf- ;)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1098 Gepost op: ma, 22 sep 2008, 20:53:11 »
@ all: net met Serge getelefoneerd en het volgende plan getrokken.

1. Serge zet de CO op alle 4 de carbs synchroon (carbs er weer af, de twee carbs het dichtst bij de ontsteking als CO referentie gebruiken en de rest hetzelfde aantal slagjes geven).

2. Serge zet de vlinderkleppen zo dat ook stationair alle cylinders evenveel meedoen en er dus een synchroon stationair loop is.

Daarna ga ik langs om samen met Serge een klein proefritje te doen en als ik het dan aandurf rijd ik het ding van Serge naar de stalling.

Mogelijk dat ik er dan weer een beetje in geloof en tzt nog eens een onderblokrevisie aanga.

Dat is later zorg: eerst maar zorgen dat de boel CO en stationair synchroon staat, dan zien we wel weer.

@ Serge: ik hoor wel wanneer je zover bent. Ik zou er maar niet meer mee rijden voordat er weer een drijfstang door een onderblok komt pompen.

Alvast vriendelijk dank voor het helpen zover man. Wij spreken elkaar binnenkort wel weer.


Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1099 Gepost op: ma, 22 sep 2008, 20:58:22 »
is goud man , die drijfstang ben ik niet bang voor ,er worden nu geen zuigers gesmeed  :)

 maar zal alles op orde brengen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1100 Gepost op: ma, 22 sep 2008, 21:49:57 »
Denk je niet dat de olie te veel verdunt is (geweest) door een sur-plus aan benzine?

Verklaard eventueel de lage oliedruk, de blauwe pluimpjes, en als de olie ondertussen weer vrij van benzine is ( dampt wel uit als de olie warm wordt ) zal ie minder/niet pluimen ( mede de zuigerveren zoals Serge opmerkt ) én misschien stijgt de oliedruk nog wel iets..

Maar goed: vanachter m'n pc'tje is het makkelijk lullen natuurlijk..  't is meer iets waaraan ik zo zat te denken: zou kunnen toch?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1101 Gepost op: ma, 22 sep 2008, 22:00:11 »
Denk je niet dat de olie te veel verdunt is (geweest) door een sur-plus aan benzine?

Verklaard eventueel de lage oliedruk, de blauwe pluimpjes, en als de olie ondertussen weer vrij van benzine is ( dampt wel uit als de olie warm wordt ) zal ie minder/niet pluimen ( mede de zuigerveren zoals Serge opmerkt ) én misschien stijgt de oliedruk nog wel iets..

Maar goed: vanachter m'n pc'tje is het makkelijk lullen natuurlijk..  't is meer iets waaraan ik zo zat te denken: zou kunnen toch?
peilstok ruikt niet naar benzine , maar wel goed meegedacht  -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1102 Gepost op: ma, 22 sep 2008, 22:10:36 »
@ Jaap: goed denkwerk inderdaad.

Begreep van Serge dat de oliedruk bij zijn aflezing beter was dan wat ik aflas.

Moet je ook eerlijk zeggen dat ik er niet meer mee heb gereden nadat ik de oliekoeler / oliekoeler thermostaatring eraf heb laten halen.

Het zou dus kunnen dat de oliekoeler / thermostaatring ook nog wat van de druk afgesnoept heeft.

Eerst maar eens ff zien wat ik zelf voel en lees bij het proefritje dat ik ga doen nadat Serge bovengenoemde puntjes geregeld heeft.

Voor mij is 3,5 bar bij 100 km/u en 90 Celcius olietemp het minimum dat ik wil zien.

Eerst maar ff afwachten tot aan het proefritje.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1103 Gepost op: ma, 22 sep 2008, 22:15:02 »
Voor mij is 3,5 bar bij 100 km/u en 90 Celcius olietemp het minimum dat ik wil zien.

Wow.... dat haal ik nipt bij een koude start!  :)
2.+ bar steady onder genoemde omstandigheden.. maar 3,5?  Dat wil ik ook wel :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1104 Gepost op: ma, 22 sep 2008, 22:15:41 »
 -thumbsup- voor de samenwerking en support voor Jan!
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1105 Gepost op: ma, 22 sep 2008, 22:25:15 »
Wow.... dat haal ik nipt bij een koude start!  :)
2.+ bar steady onder genoemde omstandigheden.. maar 3,5?  Dat wil ik ook wel :)

Ik zou een oliedruk willen hebben die een standaard (nette) polo ook heeft. Veel hoger verwachten is misschien een utopie?

Een 3,5 bar oliedruk bij warme olie verwacht je dan bij 3000+ toeren? Dat vind ik nog aan de hoge kant.
Zo hoog is ook niet nodig denk ik.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1106 Gepost op: ma, 22 sep 2008, 22:30:50 »
doe eens 4 bar .bij die van mij ,welliswaar met getweakte pomp op 110 graden .
ben juist wel een voorstander van wat hogere olie druk ,voorkomt juist de grenssmering (daar waar lagerschalen net de krukas raken ) bij hogere temperaturen , en hogere lasten
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1107 Gepost op: ma, 22 sep 2008, 22:32:58 »
Ok, maar een standaard pompje doet de waarden die ik omschrijf?

4 bar en 110 graden is knap! Heb je ook een oliekoeler? Wat je zegt klopt volledig, bij hoge temp+ toerentallen wil je er zeker van zijn dat je ten alle tijden een oliefilm houdt.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1108 Gepost op: ma, 22 sep 2008, 22:42:35 »
jups van golf gti mk1
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1109 Gepost op: ma, 22 sep 2008, 22:48:58 »
@Serge & Jan: was idd niet bereikbaar: ff cementdekvloertje smeren op de vliering.
Deze week nog druk in dat klushuis bezig, maar aankomend weekend ben
ik weer es in me autoklusschuur => wordt weer es tijd voor zwarte handen -klus-