Auteur Topic: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck  (gelezen 140332 keer)

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1200 Gepost op: zo, 26 okt 2008, 23:19:06 »
 :D

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1201 Gepost op: ma, 27 okt 2008, 13:47:42 »
Net even met "ram hem zotti" gebeld want ik kon natuurlijk mijn nieuwgierigheid toch niet onderdrukken en de vriendelijke man (met een BEETJE een Utrechts accent maar) vertelde mij dat het "een beetje morgen" zou worden daar het momenteel op de eoa manier een drukte van jewelst was.

Wij houden u op de hoogte.

Groet, Jan.
« Laatst bewerkt op: ma, 27 okt 2008, 16:17:15 door Jan »
"It isn't done until it's overdone"

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1202 Gepost op: ma, 27 okt 2008, 18:55:17 »
Geduld is een schone zaak Jan.
Bedrijven hebben daar voorrang tov particulieren.
En ze weten dat 't bij ons hobby is, geen daily driver zeg maar.

Gaat aan de lopende band daar, zo langzamerhand  -klus-
Volgende motorswap kan ook alweer zowat gepland worden => Serge.
Maar tussendoor en daarna gaat ik weer es verder m'n eigen projecten.
« Laatst bewerkt op: ma, 27 okt 2008, 18:57:17 door Sjon »

Offline jestan

  • 11/07/1969 - 19/06/2009 †
  • Non-Register lid
  • Berichten: 234
  • Geslacht: Man
  • Andre van de Beek
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1203 Gepost op: ma, 27 okt 2008, 19:33:50 »

Volgende motorswap kan ook alweer zowat gepland worden => Serge.
Maar tussendoor en daarna gaat ik weer es verder m'n eigen projecten.

geef de datum's even door en het aantal mensen dan bestel ik vast gebak voor die dagen
tussen de motor wissel
wie weet word het wat

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1204 Gepost op: ma, 27 okt 2008, 20:22:05 »
Hey Andre: eerst die van mij nog maar ff terugbouwen, OK?

Gaan we de volgende keer voor kersenvlaai?

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1205 Gepost op: wo, 29 okt 2008, 12:05:07 »
Jjjjjjjjjjja..... En nu is mijn broek afgezakt.....

Het ging ook te goed zegmaar: het hele plan van auto afhalen bij Serge, APKtje erop tikken, naar Sjon rijden en het K*Tblok eruit tillen ging VEEL te soepel allemaal.

Ergens moest in het masterplan iets spaak lopen dus en geheel volgens mijn verwachting gebeurde dat dus ook.

Eros belde mij met de verbazingwekkende mededeling dat ze bij het nameten geen direct aanwijsbare reden in het onderblok hebben kunnen vinden voor de lage oliedruk....

Niet dat het blok nieuw is, maar volgens hem zat alles keurig binnen acceptabele leeftijdsgrenzen.

Het goede nieuws hiervan was dat het mijn overtuiging van de kwaliteit van de klus die Joscha in de Heimat had gedaan bevestigde.

Het slechte nieuws hiervan is dat ik de "perfectie" dus niet kan bereiken omdat er geen aanwijsbare oorzaak aan te pakken is.

Nu gaat ook de kop naar Eros en dan meten ze die nog even door om te zien of daar dan de oorzaak van het oliedruk verlies te vinden is.

Mijns inziens is dat meer een formaliteit onder het mom van "we weten het niet meer" dan dat het een kans op het vinden van de oorzaak is.

Sjon is zo vriendelijk om ook de kop er nog even heen te brengen waarvoor ik zeer erkentelijk ben.

Let's see wat daar dus uit komt.

Zo daar niets uit komt zetten Sjon en ik alles gewoon weer in elkaar zoals het eruit kwam want dan was alles dus goed.

Ik zou mij rot lachen wanneer daarna de oliedruk goed of acceptabel is.

Dan zou de Polo in orde is volgens mijn blijkbaar veel te hoge standaards.

Bij mij gaat alles er namelijk splinternieuw in en kosten noch moeite worden gespaard om perfectie te bereiken.

Zo'n 99% van de mensen zou waarschijnlijk allang hartstikke tevreden zijn geweest met alles, terwijl ik het NOG beter wil hebben.

Anyhow: ik post het wel wanneer er nieuws is. The bloody story just continues...

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1206 Gepost op: wo, 29 okt 2008, 13:06:04 »
Tsja, is klote dat ze niks hebben kunnen vinden => dan had alles helder geweest.
Cilinderkop verwacht ik ook dat er geen probleem gevonden wordt.
Nog meer geld in dit blok pompen is nu ff geen goed idee:
ik/we gaan h'm weer ff opbouwen op een hele erge low-budget manier.
Ouwe aanwezige oliepomp ff 'helpen' en es kijken wat ie doet.
(met nieuwe pomp ging de druk juist ietsje lager, wat op z'n minst vreemd te noemen is)
Nog ff doorzetten op standje trial&error........de handdoek gaat nog niet in de ring

Zo'n 99% van de mensen zou waarschijnlijk allang hartstikke tevreden zijn geweest met alles, terwijl ik het NOG beter wil hebben.
Nee, want 2 bar is gewoon te laag. punt. (m'n 16v doet 3 bar en m'n classic doet 4,5 bar met 'geholpen' pomp)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1207 Gepost op: wo, 29 okt 2008, 13:16:57 »
Je kan inderdaad de pech hebben dat de nieuwe pomp gewoon slechter is dan de oude.
Waarbij de oude misschien al te weinig druk leverde.  -dunno-

Kijk iig ook goed naar het busje tussen pomp en blok (lees: vernieuwen) , en vervang ook het oliefilter.

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1208 Gepost op: wo, 29 okt 2008, 13:18:10 »
 @ Sjon: -thumbsup- Sjon, hartelijk dank voor je hulp.

Wij gaan gewoon weer "lekker" verder met  -klus- in de hoop op  -prut- en  -klappen- resultaat zodat ik later weer lekker kan  -sturen-.

De high budget benadering heeft geen vruchten afgeworpen, nu dus de low budget manier een kans geven.

Ik heb de prijzen overigens gevonden in je PM en die zien er bij de minimale benadering wat anders uit dan Ramazotti's opgaaf.

Wij wachten Ramazotti's kop-meet verdict af....



@ Dennis: eens, oliefilter en "busje" worden vernieuwd.

Groet, Jan (met de handdoek reeds staande bij)....
"It isn't done until it's overdone"

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1209 Gepost op: wo, 29 okt 2008, 14:22:39 »
Even hardop nadenken: stel dat het onderblok inwendig lek is, wordt dit dan opgemerkt met afpersen?
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1210 Gepost op: wo, 29 okt 2008, 14:32:07 »
@ Koen: hebben Sjon, Serge en ik het ook al over gehad. Mogelijk dat Sjon dat even kan vragen aan Ramazotti wanneer hij toch de kop langs brengt?

Volgens Serge was het lastig afpersen omdat er zoveel uitgangen zijn. Toch lijkt het mij mogelijk om bij afpersen de hoeveelheid olie te zien die ervoor zorgt dat de druk met een bar of 2 terugloopt.

Groet, Jan.
« Laatst bewerkt op: wo, 29 okt 2008, 14:34:30 door Jan »
"It isn't done until it's overdone"

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1211 Gepost op: wo, 29 okt 2008, 17:21:17 »
olie kanaalen ook allemaal brandschoon? niet dat er ergens een verstopping of een aangekoektje oliekanaal is.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1212 Gepost op: wo, 29 okt 2008, 17:29:10 »
Dat heb ik laatst met de golf gehad. De olie in het carter werd maar niet zwart, de druk was veel te laag.. Olietemperatuur liep enorm op.

Na het reinigen met Wynns spullie werd het nog niet beter. Daarna heb ik met perslucht alle leidingen voorzichtig doorgeblazen. Nu wordt de olie wel zwart:), oliedruk is veel hoger en de temp blijft netjes rond 100 graden (ook bij planken..)

Het is de moeite waard om alle kanalen goed proberen schoon te maken.


@Jan, het komt wel goed met het blokje. Pomp goed, inwendig ok, kop OK, filter+olie vers, dan kan het niet veel verdere oorzaken meer hebben.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1213 Gepost op: wo, 29 okt 2008, 17:37:54 »
je wil niet weten hoeveel troep ik uit mijn 3f blokje heb gehaalt, vandaar dat ik dit dus ff noem.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1214 Gepost op: wo, 29 okt 2008, 18:33:23 »
1 van de vele uitspraken in de klusschuur is o.a.:
"Een motorblok is een dom stuk metaal: wij winnen van domme dingen" -dj-

Kanalen doorblazen is een goeie: gaan we doen. -klus-

Kop ligt al in m'n GT => morgen ff langsgooien