Auteur Topic: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck  (gelezen 140324 keer)

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1395 Gepost op: wo, 26 nov 2008, 00:30:20 »
En nog eentje van de andere zijkant....

Nu staat nog het idee op mijn "to do" lijstje om koude lucht toevoer te fabriceren waarbij dan het hele carterontluchtfiltertje gaat verdwijnen en het slangetje direct (net als bij de braadpan) op de airbox van de carbs aangesloten gaat worden.

Dit zou dan korte metten moeten maken met de oliedamp geuren....

Groet, Jan.
« Laatst bewerkt op: wo, 26 nov 2008, 00:33:50 door Jan »
"It isn't done until it's overdone"

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1396 Gepost op: wo, 26 nov 2008, 00:36:10 »
Man, man, man, het lijkt Pernis wel in het klein  :D
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1397 Gepost op: wo, 26 nov 2008, 00:40:53 »
@ Steilheck:  :)

Het lijstje:

1. Een serieuze / professionele verstelbaare nokkenaspoulie,

2. Een aluminium kleppendeksel met VW logo erop zetten (dat schijnt aanpassingen te verlangen volgens Serge)
    Serge heeft deze reeds aangeboden want er schijnt er nog een rond te dolen in de klusschuur van Sjon.

3. De oliekoeler er weer tussen zetten,

4. Inrijden,

5. Naar Tovami de boel op de rollenbank keurig af te stellen om het optimum eruit te laten halen en
    "meten is weten" zodat ik kan vergelijken met de eerdere tuning pogingen,

6. Een andere radio/casette erin zetten om het middenconsole gat te vullen,

7. Koude lucht toevoer met airbox en eventueel luchtfilter om de carbs fabriceren,

8. Grote schoonmaak / poetsbeurt van binnen en van buiten.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1398 Gepost op: wo, 26 nov 2008, 00:49:59 »
2. Een aluminium kleppendeksel met VW logo erop zetten (dat schijnt aanpassingen te verlangen volgens Serge)
    Serge heeft deze reeds aangeboden want er schijnt er nog een rond te dolen in de klusschuur van Sjon.
Zo één?

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1399 Gepost op: wo, 26 nov 2008, 01:12:29 »
@ Skooty: exactemundo. Ik had er onlangs zoeentje gekocht van iemand hier op het forum en ik heb het gepresteerd het ding kwijt te raken in de afgelopen anderhalf jaar rondzeulen met mijn Polootje. Deze ziet er wel extreem mooi uit, hoor: de verkoper meldt dan ook dat deze geglaspareld is.

Serge heeft mij er eentje aangeboden en die duikt hij momenteel op, dus in princiepe ben ik al voorzien, al moet die van Serge nog wel even opgepoetst worden. Dat kleppendeksel bedoel ik dan: andere zaken poetst Wendy voor hem op hoop ik.  :D

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1400 Gepost op: wo, 26 nov 2008, 07:22:31 »
 -thumbsup-

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1401 Gepost op: wo, 26 nov 2008, 14:42:21 »
Misschien dat zoiets als DIT nog iets doet voor de oliedruk?
Had al wel iets gelezen over een oliepomp die een handje geholpen is, maar geen idee hoe of wat..?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1402 Gepost op: wo, 26 nov 2008, 16:43:54 »
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1403 Gepost op: wo, 26 nov 2008, 17:53:30 »
Misschien dat zoiets als DIT nog iets doet voor de oliedruk?
Had al wel iets gelezen over een oliepomp die een handje geholpen is, maar geen idee hoe of wat..?
Die 30% is ons ook al gelukt -klus-

jan jij zocht nog een alu carter
Voor 1.3 zo te lezen, dus past ie niet lekker bij 1.6 met lager carter (aanzuigmondje oliepomp is lager)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1404 Gepost op: wo, 26 nov 2008, 21:32:27 »
Respect Jan, met jouw Polo-project-ABU-Zenn-geschiedenis zie ik toch ook weer 8 mogelijkheden waar het mis kan gaan?! En dat terwijl ik een ras-optimist ben...? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1405 Gepost op: wo, 26 nov 2008, 21:33:04 »
Respect Jan, met jouw Polo-project-ABU-Zenn-geschiedenis zie ik toch ook weer 8 mogelijkheden waar het mis kan gaan?! En dat terwijl ik een ras-optimist ben...? -dunno-

 tuurlijk............... -moon-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1406 Gepost op: wo, 26 nov 2008, 21:34:34 »
Wat ik bedoel te zeggen: persoonlijk zou ik eerst een paar weekjes proberen lekker te rijden en pas later verder gaan perfectioneren. Maar goed, dat ben ik...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1407 Gepost op: wo, 26 nov 2008, 21:34:58 »
Die 30% is ons ook al gelukt -klus-
Voor 1.3 zo te lezen, dus past ie niet lekker bij 1.6 met lager carter (aanzuigmondje oliepomp is lager)
Die 30% is ons ook al gelukt -klus-
Voor 1.3 zo te lezen, dus past ie niet lekker bij 1.6 met lager carter (aanzuigmondje oliepomp is lager)
origineel vw .en welke oude 1.3 is met alu carter geleverd?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1408 Gepost op: wo, 26 nov 2008, 21:35:53 »
Die 30% is ons ook al gelukt -klus-
Voor 1.3 zo te lezen, dus past ie niet lekker bij 1.6 met lager carter (aanzuigmondje oliepomp is lager)
afdichting en pasvorm doen meer dan grotere tandwielen  -thumbsup- -hug- -ja- -prut-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1409 Gepost op: wo, 26 nov 2008, 22:07:44 »
@ Skooty: vriendelijk dank voor de posting van de G40 oliepomp. Momenteel gaat het met de oliedruk vrij lekker moet ik zeggen, dus ik blijf voorlopig maar overal met m'n fikken vanaf.

@ Serge: alu carter was indertijd interessant. Nu heb ik in het metalen (blikken) carter een olietemp plug en geloof ik het alu carter voorlopig wel. Ik blijf mooi overal vanaf nu dat ik weer zo blij als een kind ben met de door S&S hervonden oliedruk. Jullie kunnen samen misschien wel voor Shell gaan werken.... Die hebben ook nog druk olie nodig.

@ Gekke Gerrit: gelijk heb je. Ik blijf voorlopig overal vanaf (zie boven) en concentreer mij alleen op het inrijden. Daarna de verdere aangekondigde stapjes.

@ S&S:
Inmiddels staat er zo'n 750 km op. Steeds keurig onder de 3.000 rpm gebleven en alles loopt nog steeds keurig. Oliedruk is een heel klein tikkie teruggelopen van 3,8 - 3,9 bar bij 3.000 rpm en 90 Celcius naar iets van 3,7 - 3,8 bij dezelfde omstandigheden. Heel soms een soort "schommeling" te zien als ik m'n ogen lang genoeg van de weg durf te houden om het metertje in de peiling te houden. Dat schommelen van het wijzertje levert DIRECT koude rillingen moet ik wel bekennen. Tot nu toe is alles echter nog goed gebleven.

Waar ik wel een beetje last van heb is dat het toerental niet direct terugvalt bij gas los. Vermoeden van mijn kant is een mogelijk iets te vroeg gezette ontsteking of iets met de carburateur afregeling? Bij opschakelen is het vaak een beetje lastig en wanneer je bij een stoplicht komt daalt het toerental vrij langzaam naar de 1.000 rpm. Soms krijgt ie het dan op z'n heupen en fluttert tussen 1.000 - 1.500. Onderin heeft het blok bijna wat "teveel" koppel voor de setup en ik ben bang dat dit ten koste is van flexibiliteit / koppel / vermogen bovenin. Dat kan ik echter pas merken wanneer ik meer toeren ga draaien nadat de eerste 1.000 km erop zitten.Zal wel allemaal in de fijnafstelling zitten vermoed ik. Is daar op korte termijn nog wat aan te regelen?

Nog zo'n 250 km erop spoelen en dan krijgt ie er iedere 100 km binnendoor verkeer zo'n 500 rpm bij, dus dat zal zo'n 600 additionele inrijd kilometertjes betekenen na de eerste 1.000.

Tussen koppakking en onderblok aan de distributiezijde zweet de koppakking wat olie. Mogelijk de kop nog een keertje natrekken met de momentsleutel?

Verder ben ik echt zo blij als een kind: het feit dat ik er vanochtend vroeg mee ben weggereden en vanavond later op de avond pas mee teruggekomen ben van een hele dag zaakjes regelen door het hele land heen toont wel dat ik er zachtjesaan steeds meer vertrouwen in begin te krijgen.

Nog geen tijd gehad om alle tuners na te bellen voor het 2-delige verstelbare nokkenastandwiel dat ik najaag. Dit komt nog. Moet binnenkort toch in Duitsland zijn, mogelijk dat ik het dan meteen ergens kan halen.

De radio / casetterecorder die Sjon van mij gejat heeft :D mis ik totaal niet want ik zit best te genieten van een ABU die eindelijk eens goed klinkt.

Het lijstje:

1. Een serieuze / professionele verstelbaare nokkenaspoulie,

2. Een aluminium kleppendeksel met VW logo erop zetten (dat schijnt aanpassingen te verlangen volgens Serge)
    Serge heeft deze reeds aangeboden want er schijnt er nog een rond te dolen in de klusschuur van Sjon.

3. De oliekoeler er weer tussen zetten,

4. Inrijden,

5. Naar Tovami de boel op de rollenbank keurig af te stellen om het optimum eruit te laten halen en
    "meten is weten" zodat ik kan vergelijken met de eerdere tuning pogingen,

6. Een andere radio/casette erin zetten om het middenconsole gat te vullen,

7. Koude lucht toevoer met airbox en eventueel luchtfilter om de carbs fabriceren,

8. Grote schoonmaak / poetsbeurt van binnen en van buiten,

9. Nummerplaatverlichting repareren (vond deze avond uit dat die het niet meer deed).

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"