Auteur Topic: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck  (gelezen 140329 keer)

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1620 Gepost op: di, 06 jan 2009, 17:20:14 »
Klein updeetje tussendoor:

Nu ben ik ZO blij met mijn naar behoren functionerende motor en de ervoor essentieel zijnde oliedruk, dat ik ze goed wil kunnen waarnemen ook.

Dus wat heeft de kerstman (zij het iets later dan kerst) voor pakjes gebracht?

Ebay is geduldig zullen we maar zeggen....

Ehh, .........., Sjon: mag ik binnenkort als ik het stuurtje er toch in knoep weer eens bij je langs komen in de klusschuur om dit moois erin te bouwen?

Ik moet toch binnenkort ff bij je langs om die inlaatpakking af te halen.

Hierbij zijn mijn Equus olietemp, oliedruk en air-fuel meter met zwarte omranding dus tekoop als set (want ik heb niet genoeg geduld om ze per stuk te slijten aan dees of geen).

Post het binnenkort wel in het "onderdelen tekoop" topic.

Groet, Jan.
« Laatst bewerkt op: di, 06 jan 2009, 17:38:31 door Jan »
"It isn't done until it's overdone"

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1621 Gepost op: di, 06 jan 2009, 17:23:57 »
en....
"It isn't done until it's overdone"

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1622 Gepost op: di, 06 jan 2009, 17:24:23 »
en...
"It isn't done until it's overdone"

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1623 Gepost op: di, 06 jan 2009, 17:34:26 »
To do list:

- getint glas, blauwe zonneband nieuw voorruitje erin (laten) zetten: wacht nog op een prijs van Arjan (Ghopmeister),

- Fittipaldi sportstuurtje inbouwen: wacht nog op de 86c onderdelen estafette om dat ding tepakken te krijgen (iemand een idee waar het stuurtje inmiddels gestrand is?),

- de drie nieuwe 52 mm metertjes in mijn dashboard bouwen,

- wielen balanceren,

- uitlijnen,

- Douwe's race rubber in de achterste motorsteun zetten,

- koude lucht toevoer bouwen met het motorkap systeem.

Groet, Jan.
« Laatst bewerkt op: di, 06 jan 2009, 23:42:13 door Jan »
"It isn't done until it's overdone"

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1624 Gepost op: di, 06 jan 2009, 17:44:31 »
(iemand een idee waar het stuurtje inmiddels gestrand is?),
Bij Gekke Gerrit, samen met je kleppendeksel.
Op nieuwjaarsmeeting 1 februari worden er veel onderdelen uitgewisseld.

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1625 Gepost op: di, 06 jan 2009, 17:54:34 »
Jamaar...... IS ER DAN OOK ERWTENSOEP wil ik dan weten zegmaar....

 -prut-

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1626 Gepost op: di, 06 jan 2009, 23:40:25 »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1628 Gepost op: wo, 07 jan 2009, 00:04:55 »
Deze beter?  -nana-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1629 Gepost op: zo, 11 jan 2009, 14:06:08 »
Gisteren kwam hier een witte Polo G-40 cup uitvoering langs met achter het stuur een zeer bekend race rubber.

Het motorsteun rubber met hogere Gauss waarde ligt nu in het doosje met "in mijn Polo te bouwen" spullen.

Kansloos dat je dat rubber er met dit weer in krijgt, want het is kneiterhard.

Bij warmer weer zal ik proberen het te installeren in de achterste motorsteun met een hoop Dreft en een of andere pers: suggesties of hulp aanbiedingen zijn welkom.

Douwe en ik hebben terwijl we onder de motorkap van zijn cup stonden te kijken, besproken of het door mij bedachte koude lucht toevoer systeem zou kunnen werken.

Wederom leek het haalbaar te zijn.

Toch is het altijd verbazingwekkend om te ervaren hoe belangrijk het is om de motorruimte voor je neus te hebben bij het planen van de aanpak.

In de praktijk blijkt alles weer kleiner en smaller te zijn dan je je bij het uitdenken van een bepaald systeem realiseert.

Een bonus was dat er boven het kleppendeksel meer ruimte lijkt te zijn dan verwacht.

Een andere bonus was dat de ruimte tussen de bovenkant van de schuin omhoog staande (en dus mogelijk als een spoilertje naar de toevoer werkende) bovenste lamel van de plastic grille en de onderkant van de erboven liggende motorkap groter was dan verwacht.

Douwe meldde terecht dat het G-40 kleppendeksel een stuk hoger is dan het aluminium dekseltje dat er bij mij op gaat komen.

Ook trok hij het vergelijk met de "braadpan" die bij oudere carburateur modelletjes nog eens boven het kleppendeksel uitsteekt. Hiervoor is de ruimte doordat de motorkap schuin naar boven oploopt.

Al met al goede hoop dat dit echt wat worden gaat dus.

Voor diegenen die eenzelfde systeem gaan bouwen is het wel belangrijk het volgende te realiseren: de airbox om de aanzuigkelken heen wordt een gesloten systeem.

In dit gesloten systeem kan de carter ontluchting geplaatst worden met als voordeel dat je van de carterstankdamp af bent (net zoals VW origineel de carter ontluchting al binnen de filter ruimte van de braadpan plaatst).

Voor het goed functioneren van de CV carburateur setup dienen echter ook de volgende zaken aangesloten te zijn op dit "gesloten systeem":

- de vlotterkamer ontluchting van de CV carburateurs,

- het compensatiekanaal van het CV systeem van de carburateurs,

- de overige sproeiers die zich onder de aanzuigkelken bevinden.

Dit alles omdat anders het drukverschil tussen "de omgeving / atmosferisch" en "binnen het gesloten systeem" elkaar anders gaan tegenwerken.

Voordat dit topic volgedempt wordt met reacties of vragen over het bovenstaande: gelieve dat binnen het topic genaamd "Koude lucht toevoer naar de carbs: is dit mogelijk de optimale oplossing?" te doen, zodat dit topic "on topic" blijft.

Ik zal daarom het hierop betrekking hebbende bovenstaande verhaal ook daar plaatsen.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1630 Gepost op: do, 15 jan 2009, 19:58:36 »
btw jan

gevonden
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1631 Gepost op: do, 15 jan 2009, 21:27:14 »
@ Serge: ja?
"It isn't done until it's overdone"

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1632 Gepost op: do, 15 jan 2009, 21:37:04 »
de remlucht sproeier
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1633 Gepost op: do, 15 jan 2009, 22:02:32 »
@ Serge: ahh, juist. Zou prachtig zijn om ergens een foto te scoren waarbij je recht tegen de aanzuigkant aan kijkt.
Dan kunnen we die sproeiertjes zien.

Ik vermoed dat hij de main air jet heeft dichtgeplugd.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1634 Gepost op: do, 15 jan 2009, 22:15:32 »
ik ook ,want ik moet wel ,krijg mijn mengsel niet juist .
 tijdens half of 3/4 gas van uit stationair is het bekende gvermogen teveel op de wielen tot een toertje of 4000.
geef ik dan volgas is het stotterend verder in toeren omhoog . met 238 sproeiers(zels een kip heeft kleinere neusgaten )en 4 onderlegringen (is de max anders geen veerwerking meer op de naalden )wil het niet lukken .

 dus vandaar dat ik zo happig op een juiste foto was  -hug-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .