Auteur Topic: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck  (gelezen 140327 keer)

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1740 Gepost op: za, 24 okt 2009, 18:15:26 »
 withstupid  :D

ps:  -hug-

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1741 Gepost op: zo, 25 okt 2009, 02:46:59 »
Dat is allemaal minder....

Zie mijn posting in de andere thread.

Hier dan maar weer on topic want in de andere topics is het al droevig genoeg.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1742 Gepost op: ma, 28 dec 2009, 00:36:58 »
Sssoww: weer terug in Nederland.

Meteen gesproken met de spruitstukman en de belofte gekregen dat eind Januari:

1. het alu pijpje in het alu depkleksel gelast zit,

2. de zo kort mogelijke aanzuigbrug voor de 4 x 42 mm carb set met 4 x vacuum take off en 4 x synchroniseer take off klaar is,

3. een Pipercross schuimfilter (broodje Japie Kinkorn voor degenen onder ons met wat meer levenservaring) met grondplaat onder de aanzuigkelken PLUS carter ontluchting midden tussen de 4 kelken af is.

Daarna moet ik die kant uit om de Polo bij een lokale garage van een vers APK'tje te voorzien, waarna ik terug kan om de rest van de klusjes af te ronden.

De rest zou simpel moeten zijn:

A. 292 Debiel-as erin leggen,

B. 3 x 52 mm dashboard metertjes aansluiten,

C. Fittipaldi stuurtje erin schroeven,

D. Simpel radio / cassette dingetje in de DIN 1

E. Cassette vakje van Jaap erboven (Japio: heb je dat ding al die tijd voor mij nog bewaard svp?)

F. Naar Tovami om weer gezellig te bankdrukken en de boel af te regelen (filmpje wordt dan natuurlijk weer gemaakt).

Mocht ik nog wat vergeten zijn dan komt dat er later wel bij.

Aan allemaal: gelukkig nieuwjaar alvast.

Vriendelijke groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1743 Gepost op: ma, 28 dec 2009, 06:13:22 »


E. Cassette vakje van Jaap erboven (Japio: heb je dat ding al die tijd voor mij nog bewaard svp?)


Jaap heb het veelste druk met andere dingen....  :)
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,3830.msg253174.html#msg253174

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1744 Gepost op: ma, 28 dec 2009, 10:06:30 »
Welkom terug Jan!  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1745 Gepost op: ma, 28 dec 2009, 12:12:11 »
Dankjulliewel.

Creatieve club hebben we hier dan toch?

Er wordt niet alleen geexperimenteerd met het bouwen van auto's: sommige mensen kunnen nog veel meer....

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1746 Gepost op: ma, 28 dec 2009, 19:48:50 »
Dankjulliewel.

Creatieve club hebben we hier dan toch?

Er wordt niet alleen geexperimenteerd met het bouwen van auto's: sommige mensen kunnen nog veel meer....

Groet, Jan.
iets meer als hun eigen topic lezen bijvoorbeeld  -uitlachen-

maar schiet toch eens op joh  -hug-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1747 Gepost op: ma, 28 dec 2009, 20:49:16 »
Tsja....

Ben al blij dat ik daar een minuutje voor heb.

Zodra het Polo projectje weer wat tastbaardere vormen aan gaat nemen en we elkaar allemaal gezellig weer eens op een of ander treffen zien zal het wel weer wat beter gaan.

Alhoewel: .... beseffende dat er steeds meer mensen met kids komen zal de spoeling wel dun worden want het zal niet altijd eenvoudig zijn de kids mee te nemen / mee te willen nemen?

Affijn, eerst maar het Polootje weer karrende hebben en dan Odense en / of Nuernbergring scoren.

Updeetjes in dit topic met meer dan alleen geouwe.... snel verwacht.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1748 Gepost op: di, 29 dec 2009, 03:35:17 »
 -thumbsup-

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1749 Gepost op: za, 09 jan 2010, 15:49:47 »
Zzzzzzo..... Hier dan even een heeeeeeeellllll voorzichtig updeetje.....



Vandaag met de spruitstukbouwer gesproken en inmiddels schijnen aanwezig te zijn:

- 292 Debiel as nieuw in doos

- Pipercross of whatever schuimfilter met basisplaat

- Al het ruwe aluminium voor het frezen, draaien en lassen van het spruitstuk


Inmiddels schijnen besteld te zijn:

- Nieuwe Honda 42 mm aanzuigrubbers (voor tussen carbs en te bouwen spruitstuk) want als we het doen dan doen we het in een keer goed (om het later NOG weer een keer "groter en beter" te bouwen wanneer de doeleinden niet bereikt zijn)

- Pneumatische nippels gebeuren toestandjes


Tijdens het telefonisch overleg hebben we het volgende als plan gemaakt:

1. De huidige 36 mm aanzuigbrug is iets van 86 mm lang omdat we voor "koppel onderin" gingen, nu gaan we voor wat meer vermogen bovenin (want nog steeds mikken op 200 TomTom km/u) dus plannen we 55 mm lengte.

2. Bovenop iedere aanzuigbuis komt een pneumatisch nippeltje M6 ofzo met interne doorvoer van 4 mm ofzo. Deze hebben 2 functies. 
Ten eerste voor het goed kunnen synchroniseren van alle 4 de carbs.
Ten tweede voor het verbinden van alle 4 de aanzuigbuizen op de vacuum van de rembekrachtiger en de ontsteking paddestoel.
(Hoe zat het ook alweer: trekt dat vacuum bij gas los de ontsteking heel vroeg of heel laat? Meen dat het heel vroeg was?).
In ieder geval is de theorie dat bij stationair draaien de rem- en ontstekingvacuum eraf getrokken kan worden om er de vacuum synchroniseertellers op aan te sluiten.
Na synchroniseren dienen dezelfde nippels dus voor het vacuum tijdens het normale gebruik.

3. Omdat de aanzuigbrug nu wat dichter op de kop komt (de bougies moeten nog wel gewisseld kunnen worden) gaat het meetpotje van de oliedrukmeter "het hoekje om" ergens op een beugeltje bij de oliepeilstok.

4. Mogelijk dat het wereldbolletje gaat verdwijnen om ruimte te maken voor het schuimfilter. Dat filter moet lekker ruim om de kelken zitten zodat er "schoon" aangezogen kan worden binnen het filter.
Het bolletje zou wegkunnen (commentaren welkom) omdat bij vacuum aftap van alle aanzuigbuizen er een "gelijkmatiger" vacuum geleverd wordt waardoor het drukbuffertje dat het bolletje is niet meer nodig zou zijn.
Het drukbuffertje zat er alleen voor de ontsteking (vervroeging) bij gas los: deze had het wat moeilijk bij de vacuum opgewekt door de ene cylinder: dit "pulseerde" teveel.

5. De carterontluchting komt "van onder af" aangesloten op een 90 gaden hoekbuisje welke dan in de ruimte binnen het schuimluchtfilter staat af te blazen zodat de carterdampen direct "fwiep" de 4 kelken in janken.
Dit zou theoretisch "zoals origineel" worden want ook daar gebeurt dat al is het dan in een heel klein Pierburg gaatje....

Mocht er nog ergens een plaatwerker zijn die dit een leuk project vindt, dan mag deze zich melden om gratis voor de ZenPolo eventueel "louvres" in de motorkap te maken direct boven het schuimfilter.
Of iemand die zich geroepen voelt voor mij de "dubbele motorkap" te bouwen zodat er "onzichtbaar" koude lucht naar de carbs gebracht kan worden.
Het is allemaal al uitgedacht, het hoeft "alleen nog maar even" gebouwd te worden met constructiekit, aluplaat en een paar latten multiplex.

Dit geintje zal wel weer alles bij elkaar een rug kosten ofzo. Hierna ben ik er denk ik wel zo'n beetje klaar mee (hoevaak heb ik dat al gemeld?).

Affijn: zie mijn "one liner". "It aint done till it's overdone".....

Ik kijk uit naar uw commentaren.....

Kooooommmmaarkommaarkommaarkommaarrrrrrrrrrr.................

Groet, Jan.

"It isn't done until it's overdone"

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1750 Gepost op: za, 09 jan 2010, 15:55:15 »
Oja: voor de snelle begrijpers en zekers voor de snelle beslissers onder u het volgende.

Tekoop:

- Topklasse ABU aanzuigbrug van aluminium met naadloze flow aan de binnenkant van 4 x 36 mm Keihin constant velocity carbs (Honda CBR 600 meen ik) naar licht bewerkte (ronde) ABU inlaatkanalen van 33 mm,

- Topklasse originele Schrick 268 / 268 nokkenas voor hydrostoter koppen (kenners binnen ons forum weten dat daar nog geen 1.200 km mee gedraaid is nadat deze fonkelnieuw uit het vetpapier kwam).

Foto's mogelijk eerder in dit topic te vinden en anders wachten tot ik de boel afhaal, want dan kan ik pas foto's van al dit moois maken voor het "opleuken" van dit topicje.

Biedingen via PM svp.

Groet, Jan.

"It isn't done until it's overdone"

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1751 Gepost op: za, 09 jan 2010, 16:03:56 »
jan die nippels voor de runners onderling verbinden ,niet doen ,daar verstoor je dus de mengeselverhouding en goede stationair loop mee (gaat onderling tussen de carbs schommelen ).

voor ontsteking is dus enkelt  de onderdruk vervroeging eigenlijk niet nodig (is emissie waardig ivm ontsteking vervroegen bij gas dicht zodat je geen plofjes uit de pijp hebt en dus de motor rustig af te vangen ) de carbs regelen dit zelf al aardig .

zou dus enkel van 1 cylinder maar de onderdruk pakken voor de rembekrachtiger .

voor het synchroniseren is het wel perfect
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1752 Gepost op: za, 09 jan 2010, 16:10:25 »
@ Serge: jij bent er wel weer vroeg bij. Het lijkt wel alsof je de "permanent online bundel" op je mobiele telefoon hebt man!

Duidelijk verhaal. De nippeltjes komen er zowieso in voor het synchroniseerverhaal.

Wanneer de opzet niet werkt kunnen die afgedopt worden.

We hadden het volgende bedacht waarom deze opzet zou kunnen werken:

A. we hebben het over 4 kelen van 42 mm ten opzichte van nippel doorlaatjes per runner van een mm of 4?

B. de rembekrachtiger is op zich een "gesloten circuit" of een soort luchtfles met inhoud van een liter ofzo die alleen maar "heen en weer" kan.
We dachten dat er dus geen valse lucht van buiten in kon komen?

Wat gebeurt er wanneer de runners verbonden worden dat nadelig is?

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1753 Gepost op: za, 09 jan 2010, 16:14:15 »
dan heb je onderling valse trek in de runners
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1754 Gepost op: za, 09 jan 2010, 17:09:50 »
Trekken is lekker.

Vals trekken daarentegen is niet prettig.... Dat is vals.....

Tochtig zijn is een ding. Runners die onderling tochten is dan weer heel iets anders....

Zo 4 niet werken dan hebben we er nog altijd 4 van 1 welke we dan aan de rembekrachtiger kunnen hangen.

Ik moet je ook sterk bekennen dat ik er veel voor voel om het hele vacuum paddootje met rust te laten.

Laat dan maar een beetje roffelen in de pijp bij gas los: dat mag wel want het is toch geen dagelijkse auto.

Ruimt ook weer lekker op onder de kap.

Fokking hel: die 4 aanzuigrubbers kosten een bloody vermogen man.... Euro 32,50 ex BTW / stuk....

Ik was ook al zo'n bak geld kwijt bij de 36 mm set, want daar zaten ook nieuwe op omdat we natuurlijk NIET voor half werk gaan...

Affijn: ik wacht weer ongeduldig af totdat ik de boel af kan halen.

Het zal nog spannend worden om naar Sjon te rijden, want hele set zal wel motorfietstypisch "arm" staan voor de ABU.

Ik koop maar vast een doosje ringetjes om in ieder geval zonder gesmolten kleppen bij Sjon te komen.

Groet, Jan.

"It isn't done until it's overdone"