Hier dan ten slotte een van de intake runners waar het vloeiende stroomprofiel te zien is van 42 mm rond (de carb diameter) naar iets van 33 mm rond (de diameter van het marginaal bewerkte inlaat kanaal van de ABU kop).
Ter illustratie van het "laminar flow verhaal" zegmaar...
Op de een of andere manier kijk ik echt enorm uit naar het aankomende bezoek naar Tovami: zeer benieuwd wat er uit deze opzet gaat komen.
Het leukste is eigenlijk dat we de grafieken over elkaar heen kunnen gaan leggen zodat exact te zien is wat de verschillende setups waar leveren.
De 73 + DIN kW verwacht ik dit keer wel daar dit vorige keer reeds gerealiseerd was.
Op de een of andere manier denk ik dat de echte TomTom 200 km/u ook hiermee een illusie zullen blijven.
Dat zal wel het domein blijven van de 1,6 16V's en de op welke wijze dan ook opgeladen motoren binnen onze boodschappen autootjesclub.
Stappenplan:
1. Afbouwen van deze 42 mm setup,
2. APK erop bij een garage vlakbij deze werkplaats,
3. Cockpit metertjes (oliedruk, olietemp, Lambda) aansluiten zodat we "beeld" hebben en kunnen staven of we "veilig" naar Sjon kunnen rijden,
4. Bij Sjon (met koffie en koeken natuurlijk) de 292 Debiel-as erin leggen en de hele auto "afbouwen" (stuurtje erin, alles netjes aansluiten en wegwerken),
5. Naar Tovami toe om de boel serieus af te laten stellen,
6. Fotoos en filmpje in het forum zetten,
7. Naar een auto poets bedrijf om het Polootje "netjes" te laten maken,
8. Het Polootje onder een hoes in mijn stalling zetten totdat het fatsoenlijk weer is en ermee naar eoa evenement zoals Odense gereden kan worden.
Groet, Jan.