Auteur Topic: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck  (gelezen 140351 keer)

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1785 Gepost op: vr, 29 jan 2010, 13:52:24 »
Gisteren nog even getelefoneerd met de gasfabriekbouwer en we hebben besloten dat we voor de korte aanzuigkelken gaan.

Een korter aanzuigtraject zou wat koppel verlies onderin geven en mogelijk een beetje vermogenswinst bovenin OF het iets langer doorlopen van het realiseerbare vermogen.

Allemaal binnen marges natuurlijk in de trend van "alle kleine beetjes helpen".

Mogelijk dat er zondag een proefstart kan worden gemaakt om te zien of alles een beetje wil draaien voordat we aan APK gaan denken.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1786 Gepost op: vr, 29 jan 2010, 16:29:42 »
Mooie ontwikkelingen in dit project  -thumbsup-

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1787 Gepost op: vr, 29 jan 2010, 19:04:24 »
 -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup-

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1788 Gepost op: vr, 29 jan 2010, 21:04:45 »
En weer een stapje vooruit: proefpassing in de motorruimte, zie foto.

Hier zijn overigens nog de verschillende lengte aanzuigkelken te zien.

Het worden zomteen 4 korte zoals vermeld.

Vacuum take off naar rembekrachtiger moet nog wat worden aangepast daar er nu ruzie is om de beschikbare ruimte met alle andere zaken die erlangs moeten.

De olietemp, oliedruk, Lambda willen we aansluiten voordat we een proefstart maken.

Wordt vervolgd.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1789 Gepost op: vr, 29 jan 2010, 21:26:02 »
heb je die gozer peper gegeven  :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1790 Gepost op: vr, 29 jan 2010, 23:16:04 »
Mooi werk weer van Bertus. -thumbsup-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1791 Gepost op: za, 30 jan 2010, 03:17:10 »
Zit eindelijk weer schot in !  -thumbsup-

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1792 Gepost op: za, 30 jan 2010, 13:03:56 »
@ Dennis: inderdaad. Ben zo blij als een kind dat er nu weer schot in zit en dat het weer wat prachtigs aan het worden is. Helemaal in lijn met mijn engineering perfectionisme.

@ Serge: een goed gesprek heeft het project weer vlot getrokken. Dit soort mensen hebben in het algemeen heel veel van dit soort klussen omdat ze gewoon goed werk leveren. Het is als "klant" niet altijd makkelijk om dat proefondervindelijk vast te moeten stellen.

@ Martin: inderdaad. Prachtwerk!

@ Mark: zekers. Ik ben zeer benieuwd wat er uit de vermogensmeting gaat komen.


De uitdagingen nu zitten voornamelijk in het aanpassen van de vacuum take off voor de rembekrachtiger en het aanpassen van de aansluiting van de oliedrukmeter.

Omdat we de intake runners hebben verkort zitten de carbs nu dichter tegen de kop aan waardoor er onvoldoende ruimte is voor het oliedruksensorpotje.

Die moet nu onder een hoek komen te zitten en dat vergt wat aanpassingen: een "L" met een montagebeugeltje zal het wel worden denken we.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1793 Gepost op: za, 30 jan 2010, 20:13:00 »
Weer wat beweging: hier even een fotootje van de plek waar mijn Polootje zich nu bevindt.

Bovenop een werkplaats in een schuur: hier staat de Polo tenminste lekker droog en veilig.



De tweede foto is van de proefpassing van het filter op de carbs: alles lijkt te kloppen.


Zoals vermeld nu nog de oliedruksensor onder een hoekje op een beugeltje vastzetten, de korte kelken erop en de vacuum take off naar de rembekrachtiger aanpassen.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1794 Gepost op: za, 30 jan 2010, 20:15:50 »
De tweede foto is van de proefpassing van het filter op de carbs: alles lijkt te kloppen.


Ligt je motor er star in? anders gaat dat lekker klappen op je schutbord.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1795 Gepost op: za, 30 jan 2010, 20:28:25 »
Een ereplaatsje voor de xx-xx-xx! Hoog overal bovenuit toornend ...
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1796 Gepost op: za, 30 jan 2010, 20:50:51 »
@ Pieter: leg eens uit wat je bedoelt? Dat schuimfilter is zo zacht als een witbrood...

@ Steilheck: eerst testen en dan pas geloven. Momenteel ziet het er alleen nog maar mooi uit. De vermogensmeting kan het allemaal nog onderuit halen.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1797 Gepost op: za, 30 jan 2010, 20:51:00 »
Zoals vermeld nu nog de oliedruksensor onder een hoekje op een beugeltje vastzetten, de korte kelken erop en de vacuum take off naar de rembekrachtiger aanpassen.

G40 aansluit-T-stuk voor olieaanvoer dingetje gebruiken? Volgens mij precies wat je zoekt: Scheelt inbouwdiepte t.o.v. je inlaat, en zet de drukmeter ' uit de weg '. Ik zal ff een plaatje zoeken. Mooiste is: is gewoon M10x1 draad..




Daar tussen de 7c 7b en 7d: daar zie je een T-stuk. Misschien dat het net genoeg ruimte oplevert voor het dikke potje!
« Laatst bewerkt op: za, 30 jan 2010, 20:55:28 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1798 Gepost op: za, 30 jan 2010, 20:53:21 »
@ Jaap: plaatje heel graag. Momenteel is de bouwer van al dit moois zelf iets aan het fabriceren. Iets van de plank is goedkoper en sneller.

Zaak is wel dat het potje niet alleen uit de weg is: het moet ook meteen "solide" staan zodat het niet kan losdraaien met lekkages etc tot gevolg.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1799 Gepost op: za, 30 jan 2010, 20:53:29 »
@ Pieter: leg eens uit wat je bedoelt? Dat schuimfilter is zo zacht als een witbrood...

In dat schuimfilter zit toch een frame van kunstof of metaal?
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!